Ik heb mijn spul al klaar liggen maar wat moet ik meenemen voor onze joey? Hoeveel: -rompers maat 56 -setjes truitjes broekjes maat 56 -sokjes -hydrofiele luiers,washandjes -speentjes flesjes... -Wat voor verzorgings producten -badcapes? -Hoes voor aankleedkussen? AARRGGH word helemaal gek hier! Wie kan me helpen?
Hoi, Wat je nog extra zou kunnen meenenen is een setje kleding in maatje 62, wanneer je een heel lang kindje krijgt, kan het zijn dat 56 misschien wat klein is. Dingen als hydrofiele luiers en washandjes heb je niet nodig. Ook heb je geen verzorgingsproducten, badcape en waskussenhoes nodig. Dit hebben ze allemaal in het ziekenhuis. Een mutsje heb je wel nodig. Neem wel een jasje mee en natuurlijk de maxicosi voor wanneer je de kleine mee naar huis mag nemen. Wat betreft flesjes en spenen weet ik het niet. Ik had dat niet, want ik geef bv. Maar er zijn hier vast genoeg mensen die je daarbij kunnen helpen. En vergeet natuurlijk niet voor jezelf de spullen in te pakken. En als tip, een schoon shirt voor je man/vriend. Het kan best lang duren allemaal en dan is het voor hem ook prettig wanneer hij iets schoons bij zich heeft. Volgens mij heb ik zo alles, maar misschien dat anderen nog kunnen aanvullen. Veel succes met wachten en geniet nog eventjes van de kleine zo dichtbij je! Groetjes Mariska
Ik moest ook zorgen dat ponsplaatje klaar lag en verzekeringspasje, verloskundige kaart. Voor jezelf kleding ook om eventueel in te bevallen. Succes en ik ben vast wel iets vergeten vrees ik
-ponskaartje en verzekeringspasje (maar die zit in je portemonnee waarschijnlijk) - fototoestel met batterijen lijst met telefoonnummers wie je wil bellen - badslippers! - ochtendjas evt. -2 pyjama`s -grote onderbroeken -kleertjes voor de baby (50/56),sokjes,iets warms voor naar buiten -maxi cosi -meerdere mutsjes (hier in spijkenisse wassen ze baby`s niet meer i.v.m afkoeling dus moeerdere mutjses waren nodig) - iets te eten voor jou en manlief geen flesjes,die hebben ze daar,evt. wel flesvoeding anders zit je aan nutricia vast.
Kijk ook even of er misschien een muntje in een rolstoel moet! Ik riep hard dat ik wel thuis zou bevallen en dat ik geen muntje nodig had...maar toen ik toch naar het ziekenhuis moest heeft mijn man geld moeten lenen van iemand van het ziekenhuis! Erg genant en ook heeeeeeeeel onhandig dat hij moest zoeken terwijl ik met persweeën in de auto zat te wachten! (niet dat ik er nog veel van weet maar toch!)
Ow en ik zou wel een spuugdoekje meenemen... Finn was heel erg misselijk en heeft dus in de auto ook gespuugd...
qua spullen sluit ik me bij mijn voorgangsters aan. Flesvoeding hebben ze in het ziekenhuis kant en klaar in flesjes (nutrillon). Dochter bleek niet uit het flesje te kunnen drinken en kreeg toen eemn eigen flesje (dodi). Thuis zijn wij meteen over gestapt op een ander merk en dat heeft nooit problemen gegeven. Dus je hoeft echt geen pak voeding mee te nemen als je geen borstvoeding gaat geven.
zou ook ff kijken naar de kleding maat hoor want er kan veel verschil zitten tussen een 50 en een 56. zo had ik voor daochterlief (51cm 3600gr) een pakjes 56 waar ze in verzoop en dus de 50 die paste wel. nu heb ik voor deze een mt 56 gehaald maar als je ziet wat voorn verschil dit is met die van onze dochter heb ik ze allebei maar ingepakt want de benen zijn bijv een keer zo lang en wil neit alles opkrullen ed dat zit toch neit lekker voor zon kleintje.
Haha ja Al vanaf de 20ste week Mijn gedachten erachter is dat hij al lekker zit in mijn buikie Alleen hebben we hem nog nooit gezien maar wel gevoelt 8) Erg bedankt meiden voor jullie berichtjes
Mutsjes hebben zo ook wel 9 van de 10x in het ziekenhuis, maar ook wel handig om mee te hebben voor als je naar huis mag, en dus ook een vestje/jasje of warme wikkeldoek. Mocht je onverhoopt langer moeten blijven, dan kan je man/vriend natuurlijk altijd van thuis weer kleertjes meenemen. Voor jezelf zou ik een niet al te warm shirt aan doen tijdens de bevalling, maar na de bevalling kun je het wel weer heel koud krijgen, tenminste ik had het heel koud. Drinken voor jezelf hoef je ook niet mee te nemen, krijg je ook daar en eten ook. Maar mocht je al vroeg tijdens de weeën in het ziekenhuis komen kun je wel weer wat te snacken meenemen. Paar warme sokken en een schoon shirt voor na de bevalling en een lekker ruim zittende broek (joggingbroek). Schoon ondergoed en lekker zittende onderbroeken ivm het kraamverband die er in moet kunnen. In het begin krijg je zo'n netbroekje aan. En idd verzekeringspasje/ponsplaatje en je kaartje van de vk.
ik had voor de baby mee: haar eerste pakje maxi cosi voor mij: fototoestel schone kleding verzorgingsspul je pasjes
Maxicosi zou ik niet het ziekenhuis in meenemen, staat daar alleen maar in de weg. Gewoon in de auto laten staan tot het moment dat je naar huis mag! Fototoestel is natuurlijk heeeeel belangrijk, met opgeladen batterij natuurlijk.
ja vooral het fototoestel + extra batterijen + reservegeheugenkaartje niet vergeten! en als je al een knuffeltje hebt voor de beeb zou je die ook mee kunnen nemen. Zelf heb ik er een poosje mee geslapen zodat mijn geur eraan zat, dat herkennen ze dan later. een lijstje met telefoonnummers/mobiele telefoon een goede stevige bh (voedingsbh als je bv gaat geven) en zoogcompressen! heel handig ook als je niet gaat voeden oh een paar dikke sokken voor tijdens de bevalling, veel vrouwen krijgen nl erg koude voeten.