Kleertjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door gitaartje, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny

Sanny Lid

13 sep 2011
    85
    0
    0
    Dordrecht
    Er is al heel veel te koop voor de zomer. Zou niet teveel unisex kopen. Tenminste ik vond het zo saai worden steeds die zelfde kleuren aan.....

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hahaha sorry een typfoutje! Het zijn er 'maar' 5 :D
    Zou trouwens ook niet weten waar ik er 50 halen moet, want zoveel keuze is er nou ook weer niet :p

Maar wat betreft de maat 50 pakjes, het viel mij op dat er nog best veel verschil in maten zit, sommige maat 50 zijn al haast weer zo groot als 56.
    Ach ik zie het wel en anders geef ik ze gewoon weer aan iemand cadeau ;)

3. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Noppies valt klein zal daar zeker niets van in maat 50 kopen of je moet een heel klein kindje verwachten, mijn zusje was een maand te vroeg bevallen en haar dochtertje kon toen een rompertje van noppies aan in maat 56.
    Ik had het met mijn dochtertje ook toen ze van alles in maat 56 zat kon ze van noppies 62 aan.

hema valt groot. had een pyama maat 50/56 die kon ze aan toen ze in maat 68 zat. de rompertjes vallen ook ruim.

Heb zelf de rompertjes van de H&M altijd erg fijn gevonden.

Name it valt ook groot.

Prenatal valt goed op maat.

Zo zal je dus altijd kleding hebben die je kindje al gelijk aan kan en sommige pas later.

Ik vondt zelf de rompertjes met lange mouwen als ze zo klein zijn echt Mega onhandig om onder een shirtje met lange mouwen aan te doen.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Maat 62 is vaak pas rond de 3 maanden. Die van ons heeft sinds vorige week uitsluitend 62 aan en geen 56 meer. Alleen de rompers (stretch van de hema) past hij nog in 50-56.
    Ik zou dus beginnen met een paar setjes in 50 en in 56 en de rest komt vanzelf.

Overigens hoor ik vaak (en ik heb het zelf ook) dat je in het begin denkt dat stoere jongetjes of mooie meisjeskleertjes het mooist zijn (van die mini-volwassenen zeg maar), maar zo tegen maandje 4, als je kindje al niet meer zo klein en hulpeloos is, maar al een heel ventje/vrouwtje mis je vaak het baby-zijn wel weer en krijg je behoefte aan echte zachte babykleertjes. Zal vast niet voor iedereen gelden, maar wel voor iedereen die ik spreek iig.

Oh, en pakjes met capuchonnetjes zijn vaak niet zo fijn om op te liggen voor de kleine.

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is van eind mei en komende baby van dezelfde tijd. Maar het ligt heel erg aan je kind en aan welk merk je koopt. Ik had een vest van noppies maat 62 wat ze al gelijk aankon en een broek van name it maat 50 die ze met drie maanden nog aan kon. :)
    Ik heb toen best veel verkeerd gekocht, verkeerde maat, te warm of te koud. Maat 62 met lange mouwen terwijl het toen 30 graden was. Ik koop nu echt alleen kleertjes voor de eerste weken en bestel de rest wel online.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Noppies valt niet klein, noppies valt 'slank'. Wij hebben een lange dunne slungel die bij 63 cm nog steeds maat 56 van noppies paste.

Pakjes van bijv prenatal hebben altijd kortere beentjes en wijdere lijfjes. Daar kon hij nooit maat 50 aan, terwijl hij die van noppies anderhalve maand heeft aangehad!

Dus ja, er zit veel verschil in maatjes. Bij ons zijn pakjes uit 1 stuk, zeker met voetjes eraan, dus altijd een drama, want toen ik de stapel van maat 56 pakte omdat hij uit maat 50 was gegroeid, konden die pakjes al gelijk aan de kant (gelukkig geleend en niet gekocht).

Toegegeven, ik heb een romper waar maat 50 in staat, maar daar hadden ze beter maat 68 in kunnen zetten, want die kan ie nog steeds niet aan! Denk dat dat een foutje is.

Ofwel... paar verschillende (merken) pakjes in maat 50, paar in maat 56 en de rest even lekker laten voor wat het is. Heus, binnen 2 maanden ben jij wel weer online of in een winkel geweest :)

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Zoontje is op 10 juli geboren en het was heet die periode. Hij droeg zeker de eerste week gewoon een romper (badstof zelfs) met een truitje met lange mouwtjes, broekje en sokjes. Het was rond de 25 graden buiten.

De dag na de bevalling mochten we uit het ziekenhuis en droeg hij een gewatteerd vestje met zijn mutsje en cappuchon.

Zeker als ze pas geboren zijn komen ze uit een tempratuur in je buik van rond de 37 graden. Alles daaronder is gewoon heel erg koud.

Na twee weken was het rond de dertig graden, kon hij zich ook al beter warm houden en lag hij in huis in een romper (binnen werd het warmer dan 30 graden). Als ik naar buiten ging deed ik hem lange mouwtjes aan en een broekje. Voor de zon.

Je kan aan de hand van de temp van je kindje zien of je hem of haar te warm of koud aankleed.

Mijn zoontje was flink 3760 gram en droeg denk ik 3 a 4 weken maatje 50. Maar hij poepte zich vaak onder, dus blij dat ik toch wel een setje of 9 had.

In maatje 56 heeft hij denk ik een week of 6 a 8 gezeten.
    Daarna ging het nog sneller ;)

Nu schaf ik echt puur voor de eerste weken aan, derest zie ik wel hoe hard ons meisje gaat groeien.

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Mijn zoontje was bij geboorte 4930 gram en 55 cm en paste nog net maat 56. Bij de geboorte krijgen ze toch altijd mutsje op, rompertje aan en de rest vd kleren. We moesten in ziekenhuis blijven, maar ze hadden gauw z'n mutsje afgedaan en de kleertjes uit. Meneertje lag alleen in z'n rompertje omdat hij het zo ontzettend warm had.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik vind Noppies ook klein vallen. Vooral smal inderdaad, maar ook niet super lang oid en met die combinatie noem ik het dus 'klein'. :D Voor de jongste heb ik ivm de pasvorm Noppies besteld na de geboorte. Maat 56 daarvan zat meteen heel mooi, terwijl het van andere merken flodderde of gewoon te groot was.

Gewoon niet te veel van hetzelfde kopen, dan kun je uitproberen wat je fijn vindt en wat mooi zit ed. :)

Deel Deze Pagina