Ja huid is intact! Inmiddels lang in bad gezeten en het is iets schoner geworden. Nu maar afwachten, hoop dat het er snel uitgroeit haha.
Ik denk ook dat de nagel al los zat, misschien een keer gestoten of knel gezeten? Niet gaan poeren, dan heb je alleen maar meer kans op een infectie. Goed in de gaten houden en als het rood of pijnlijk wordt even overleggen met de huisarts.
Hoop ik ook voor jullie. Vooral niet eraan pulken en stel dat die nagel wat losser komt te zitten, dan zou ik vooral proberen uit te leggen dat hij er zelf ook niet aan moet komen hoe lastig ook. Hopelijk groeit het er snel uit. Hier hebben ze soms ook de klei en zand zo ver onder de nagels. Ziet er goor uit maar je doet er weinig aan zolang de huid eronder gewoon intact is (wat goed is want niet ontstoken).
Ik zie dat voor het eerst en zou hier zwaar de kriebels van krijgen. Veelvuldig in bad deze dsgen dan maar.
Thnx! Goed te weten. Wij gebruikte het hier wel daarvoor dus dat gaan we niet meer doen. Maar hoe moet ik weten dat het er al jaren staat, this niet dat ik dagelijks thuisarts doorneem
Dat hele soda gebeuren kan sws helemaal geen kwaad om in te weken. We krijgen wel vaker herziene protocollen waar we onze vraagtekens bij zetten
Juist wel daarom wordt het nu niet meer aangeraden. Moest ik zelf ook aanwennen aangezien ik ook zo opgeleid ben.
https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/geen-sodabadje-bij-acute-wonden#:~:text=Badjes%20met%20huishoudelijke%20reinigingsoplossingen%20zoals,zijn%20belastend%20voor%20de%20pati%C3%ABnt.
Ik heb er altijd een beetje mijn vraagtekens bij. Vroeger zelf ook zo ontzettend vaak in sodabadjes gezeten ivm ontstoken nagelriemen en het herstelde altijd wonderbaarlijk goed
Oh ik gebruik nog steeds soda. Had het wel een keer gehoord dat het niet goed zou zijn, maar omdat ik juist de ervaring hebt dat het WEL goed helpt gebruiken wij het thuis nog steeds. Er zijn tegenwoordig zoveel dingen die ineens niet meer goed voor je zijn… Word er af en toe moedeloos van
Ik zat vroeger ook altijd in de soda en badedas met zulke ontstekingen. Was ook het advies van de huisarts en ik heb het zelf ook jarenlang aan patiënten geadviseerd. Vriendin is ook DA en die heeft laatst ook haar kind met zijn vinger in de badedas gezet. Ik doe het bij mijn dochter ook. Ik heb hier ook mijn vraagtekens bij!
Heel bijzonder. Wij gebruiken idd ook altijd soda met lauw water. Werkt als een tierelier nooit problemen dat het minder goed geneest. Juist sneller en beter
Is het niet zo dat als je het niet gebruikt, het net zo goed geneest? Kan je uiteraard niet weten als je altijd soda gebruikt
Zou het te maken hebben met wel of niet open wond? Dat de soda de wondsnede beschadigd waardoor het minder goed aan elkaar kan groeien? Of dat soda de huid zodanig week maakt, dat de wond kan openbarsten en de ontsteking nóg erger wordt. Ik had laatst ook een snee die maar niet wilde genezen. Wel gesloten, maar bleef ontstoken. Soda badje en het was binnen een dag over.
Het wordt afgeraden omdat uit onderzoek blijkt dat je juist de kans op ergere infectie vergroot en het genezingsproces juist verlangzaamd.