Onze Demi heeft sinds een paar dagen een paar scheurtjes in dr onderlipje en dat bloed ook af en toe. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee of ik er iets kan en mag smeren en zo ja, wat? Alvast dank voor de reactie
misschien wat creme tegen tepelkloven opsmeren...bepanthen zalf of een ander merk.. succes ermee groetjes van Ramona
Ik wip vaak even de apotheker binnen en vraag aan de dames daar of ze er wat voor hebben. Tot nu toe ben ik nog nooit met lege handen thuis gekomen. (neusspray, luuf toen hij voor het eerst verkouden was. Hoestdrankje toen hij voor het eerst hoesten moest, dentinox voor de tandjes) Scheurtjes in de lippen duidt vaak op droge lippen dus kun je ze beter vet houden. Groetjes Anita
Ik begrijp je hint, maar als ik nou niet in de gelegenheid ben om bij de apotheek te komen en wel internet heb. Waarom zou ik het hier dan niet even vragen?
ik zou zeggen vet houden, ik heb er ook altijd veel last van als het koud is (oosten wind...) en als ik verkouden ben. ik heb het "wonderpotje" van oriflame, dat is een soort vaseline, en daar zit geen parfum enzo in, dat werkt bij ons allemaal goed, en ik denk dat een beetje labello ook geen kwaad kan
Ik zou ze inderdaad lekker vet houden met bepanthem. Dat geeft ook niet als ze er iets van binnen zou krijgen,mag je nl. ook gebruiken bij tepelkloven.
Jason heeft ook wat last van schrale lipjes. Ik heb er gister een heel klein beetje Labello (nutraal) op gedaan.
Code: Ik begrijp je hint, maar als ik nou niet in de gelegenheid ben om bij de apotheek te komen en wel internet heb. Waarom zou ik het hier dan niet even vragen? Ik proef enige boosheid die ik niet kan plaatsen, ik gaf tenslotte alleen maar een tip. Groetjes anita
Hallo Lexie, vaseline is natuurlijk en kan geen kwaad als je kindje het binnen krijgt. Daro heeft het , maar ook zat andere winkels. Ik denk dat je kindje idd droge lippen heeft, komt van dat mooie weer hier in nederland veel succes! groetjes Sjaantje
hooguit enige irritatie. Je post kwam een beetje over alsof je het belachelijk vond dat ik deze vraag hier stel terwijl ik ook meteen naar de apotheek had kunnen rennen. Er zijn veel meer vragen die hier op het forum gesteld worden die opgelost kunnen worden door naar een apotheek/drogist oid te gaan, daar wordt toch ook niet zo op gereageert? Ik vroeg me gewoon af of iemand ervaring had met deze situatie, meer niet.
dames bedankt ik ben het aan het proberen met vaseline en anders met bepanthem. Ik vind het gewoon een beetje eng om iets op haar lipjes te smeren omdat je gewoon zeker weet dat ze het ook binnen zal krijgen.
Gebruik hier purol... en heb niet het idee dat ze het binnenkrijgt hoor. Maar ik smeer dan ook een erg dun laagje zoals de kraamhulp me adviseerde.
wat je ook kan proberen is kattevet (is geen echt kattevet hoor maar zo word het bij ons in de volksmond genoemd ik kom uit belgie) het heet maxhenri is vettig en kan geen kwaad. je kan het vergelijken met vaseline
Bij Luc gebruik ik bepanthem of vaseline. Hij heeft ook altijd hele droge lipjes. Hier werkt het in ieder geval goed. Succes met je kleine. Weet helaas maar al te goed hoe pijnlijk die scheurtjes in je lippen zijn.
Hoi, Nou ik heb van kinds af aan ook al kloofjes in de lip. Het is nooit weg gegaan. Ik heb ook vanalles al geprobeerd. Vet houden, met de tandenborstel er over heen geborsteld voor meer doorbloeding in de lip. Niks heeft bij mij geholpen. 's winters krijg ik het en tegen de zomer is het weer afgelopen. Mijn dochter heeft het ook. Waarschijnlijk overgenomen van mij. Groetjes, Hester