Scheurtjes in onderlipje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lexie74, Apr 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Onze Demi heeft sinds een paar dagen een paar scheurtjes in dr onderlipje en dat bloed ook af en toe.
    Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee of ik er iets kan en mag smeren en zo ja, wat?
    Alvast dank voor de reactie

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien wat creme tegen tepelkloven opsmeren...bepanthen zalf of een ander merk..
    succes ermee
    groetjes van Ramona

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Ik wip vaak even de apotheker binnen en vraag aan de dames daar of ze er wat voor hebben.
    Tot nu toe ben ik nog nooit met lege handen thuis gekomen.
    (neusspray, luuf toen hij voor het eerst verkouden was. Hoestdrankje toen hij voor het eerst hoesten moest, dentinox voor de tandjes)

Scheurtjes in de lippen duidt vaak op droge lippen dus kun je ze beter vet houden.

Groetjes Anita

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik begrijp je hint, maar als ik nou niet in de gelegenheid ben om bij de apotheek te komen en wel internet heb. Waarom zou ik het hier dan niet even vragen?

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik zou zeggen vet houden, ik heb er ook altijd veel last van als het koud is (oosten wind...) en als ik verkouden ben. ik heb het "wonderpotje" van oriflame, dat is een soort vaseline, en daar zit geen parfum enzo in, dat werkt bij ons allemaal goed, en ik denk dat een beetje labello ook geen kwaad kan

6. Roxx100

Roxx100 Lid

May 5, 2007
    62
    0
    0
    Groningen
    Ik zou ze inderdaad lekker vet houden met bepanthem.
    Dat geeft ook niet als ze er iets van binnen zou krijgen,mag je nl. ook gebruiken bij tepelkloven.

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Jason heeft ook wat last van schrale lipjes. Ik heb er gister een heel klein beetje Labello (nutraal) op gedaan.

8. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Code:
    Ik begrijp je hint, maar als ik nou niet in de gelegenheid ben om bij de apotheek te komen en wel internet heb. Waarom zou ik het hier dan niet even vragen?

Ik proef enige boosheid die ik niet kan plaatsen, ik gaf tenslotte alleen maar een tip.

Groetjes anita

9. sjaantje2006

sjaantje2006 Actief lid

Aug 22, 2006
    443
    0
    0
    Hallo Lexie,

vaseline is natuurlijk en kan geen kwaad als je kindje het binnen krijgt.
    Daro heeft het , maar ook zat andere winkels.
    Ik denk dat je kindje idd droge lippen heeft, komt van dat mooie weer hier in nederland ;)

veel succes!

groetjes Sjaantje

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    hooguit enige irritatie. Je post kwam een beetje over alsof je het belachelijk vond dat ik deze vraag hier stel terwijl ik ook meteen naar de apotheek had kunnen rennen.
    Er zijn veel meer vragen die hier op het forum gesteld worden die opgelost kunnen worden door naar een apotheek/drogist oid te gaan, daar wordt toch ook niet zo op gereageert? Ik vroeg me gewoon af of iemand ervaring had met deze situatie, meer niet. ;)

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    dames bedankt ik ben het aan het proberen met vaseline en anders met bepanthem. Ik vind het gewoon een beetje eng om iets op haar lipjes te smeren omdat je gewoon zeker weet dat ze het ook binnen zal krijgen.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Gebruik hier purol... en heb niet het idee dat ze het binnenkrijgt hoor. Maar ik smeer dan ook een erg dun laagje zoals de kraamhulp me adviseerde.

13. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    wat je ook kan proberen is kattevet (is geen echt kattevet hoor maar zo word het bij ons in de volksmond genoemd ik kom uit belgie)

het heet maxhenri is vettig en kan geen kwaad. je kan het vergelijken met vaseline

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Het spijt me maar zo had ik het dus echt niet bedoelt :oops:

Groetjes Anita

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    is al klaar ;)

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij Luc gebruik ik bepanthem of vaseline. Hij heeft ook altijd hele droge lipjes. Hier werkt het in ieder geval goed.
    Succes met je kleine. Weet helaas maar al te goed hoe pijnlijk die scheurtjes in je lippen zijn.

17. ucky5

ucky5 Lid

Feb 12, 2008
    14
    0
    0
    Hoi, Nou ik heb van kinds af aan ook al kloofjes in de lip. Het is nooit weg gegaan. Ik heb ook vanalles al geprobeerd. Vet houden, met de tandenborstel er over heen geborsteld voor meer doorbloeding in de lip. Niks heeft bij mij geholpen. 's winters krijg ik het en tegen de zomer is het weer afgelopen. Mijn dochter heeft het ook. Waarschijnlijk overgenomen van mij.

Groetjes, Hester

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier ook zomers last, maar dat zal wel door de zeelucht komen... :)

Share This Page