voeden op verzoek? hoeveel zal ik doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    overdag gaat ze na de fles niet meteen slapen en das normaal hoor, maar als ze dan eindelijk slaapt, dan moet ik haar laaste tijd wakker maken voor de 4 uur fles....maar als ik naar 5 voedingen ga en dus langer er tussen heb, dan red ze het weer niet op andere momenten.

je kan dus wel op verzoek doen, maar dan zit er ene keer 4 uur, andere keer 6 uur of keer 3 uur tussen, maar dan gaat ze dadelijk overdag lang slapen en nacht korter steeds.

zal dit ook evn apart posten want daar zit ik wel mee. Vind wakker maken zo vervelend. Nu zit er ook al 4,5 uur tussen een voeding, en ze slaapt nu al 3 uur ofzo.

ze krijgt nu 6x120+4

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ja dat is het vervelende van voeden op verzoek, dus bedenk even heel goed wat je het liefst wilt.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Persoonlijk zou ik er echt geen 6 uur tussen laten zitten, dat is te veel voor zo'n kleintje en mogelijk redt je het dan niet met het aantal voedingen. Ik deed standaard tijden overdag en na de laatste fles (rond een uur of 8) laten slapen tot wanneer ze zelf aangaf.

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier vanaf vorige week wat gaan sturen door de dag op zelfde tijdstip te beginnen. Als ze net voor nachtvoedingen is geweest krijgt ze dan klein flesje anders grote fles. Vanaf dat moment is het op verzoek, maar... ik laat er overdag niet meer dan 3,5-4 uur tussen. Sindsdien komt ze 5 keet overdag en snachts tussen 4-5 maar ook soms om 6 uur.
    Daarbij komt dat ik nu elke dag bijna zelfde tijden kan aanhouden, dus heb toch zelf wat ritme gecreƫerd en ik heb daar meer rust bij.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Mijn ervaring is dat het zichzelf allemaal wel regelt rond de drie maanden.
    Ik zou nu op verzoek blijven voeden. Goede kans dat het volgende week weer anders is.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Oh ik zie nu dat ze nog maar 1 mnd oud is. Dan zou ik er niet meer dan 5 uur tussen laten zitten.
    Meestal willen ze 's avonds wat meer, dus ik denk dat het met het omkeren van dag/nacht wel meevalt.

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook overdag haar niet langer dan 3 uur laten slapen. Dit op advjes omdat ze overdag meer sliep dan in de nacht. Door hier iets van ritme un te brengen ging ze in de nacht langere stukken slapen.
    Maar wat iemand al svhreef, als je op verzoek wilt doen dan kan zoiets wat jij omschrijft voorkomen. Dus even voor jezelf kijken wat je wilt. Ik persoonlijk ben geen typ om op verzoek te voeden, heb het wel geprobeerd, maar zowel voor mij als mijn dochter gaf ritme rust.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hi
    thx
    die zes uur was eenmalig om aan te geven dat ze het wel kan. meestal komt ze overdag om de vier uur. en als ze slaapt 4,5.

die vaste tijden zijn hier al aardig. meestal 7; 8 uur eerste overdag en 20-21 uur laaste en dan nacht op verzoek. das meestal 1 en 4 uur rond die tijden.

ze slaapt ingebakerd. met kruik en we knufelen na fles nog eve

zou kunnen dat ze nog niet langer dan 3 uur slapen kan? want als ze overdag vier uur vokhoud slaapt ze niet meteen na fles. ...dus slaapuren zijn minder alleen uren tussen voeding zijn langer. dag is bijvoorbeeld
    1200 eten- knuffelen- spelen- slapen bij signalen of na 1, 5 uur

nacht gaat zo
    1:00 eten-knuffelen- slapen

boeren en schone luier incl

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    het is belangrijk om nacht zo saai mogelijk te maken voor haar, dus niet praten, donker houden of gedimd licht. Voeding en direct weet terug in wiegje.
    Echt onderscheid maken met voedingen overdag zodat ze dag-nachtritme krijgt.

10. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    klopt doen we ook zo ja

11. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    doet ze zelf ook want ocerdag wil ze na voeding echt niet slapen ..nacht wel dan valt ze meteen weer in slaap na voeding

Deel Deze Pagina