Ik heb mijn thermostaat als volgt ingesteld: vanaf 7:00 is het 20 graden, om 16:30 een half graadje warmer en vanaf 20:00 tot 24:00 is het 21 graden. 's Nachts tussen 24:00 en 7:00 is het 15 graden. Ik vind dit een fijne instelling. Maar mijn man vind het nu vaak te warm in huis. Hij vind dat we behoorlijk hoog zitten qua temperatuur. Volgens hem is het bij ons thuis warmer dan in de meeste andere huizen. Maar is dat zo? Hoe warm is het bij jullie thuis?
Onze kachel gaat om half 9 naar 19 graden. En om 16 uur naar 20 graden. Om half 11 gaat hij naar 16.5 graden. Alleen op werkdagen springt hij pas om 18 uur aan
Snachts en overdag 15 graden en als ik thuiskom zet ik hem op 19 of 20 graden. Rond 21.30 draaien we hem dan weer terug.
Als ik thuis ben is het 21-22 graden. Veel mensen vinden het bij mij ook warm maar ik ga echt geen kou lijden in m'n eigen huis
TS dat vind ik ook veeeeeeeeeeeeel te warm hoor! Hier vanaf 0730 op 19 graden, en savonds vanaf 1800 op 20 graden (maar dit is meer op verzoek van mn man) En als we naar bed gaan gaat ie met deze vorst terug naar 17 graden , maar normaliter op 15
Bij ons staat de verwarming op 17.5 Voor mij is dit warm zat en anders pak ik mijn dekentje Als vriendlief thuiskomt zet ik de verwarming op 18 of 18.5. Als het hier warmer is dan krijg ik hoofdpijn dus hij staat zelden hoger dan 18.5. En snachts staat ie op 15.
Als we thuis zijn hebben we 'm op 20 graden, 's nachts 15 graden. Mijn man vindt het ook te warm, maar bij 19 graden vind ik het echt te koud. Bij mijn vader en stiefmoeder hebben ze m meestal maar op 17,5/18 graden . Die hebben het nooit koud...onbegrijpelijk. Als wij komen zetten ze 'm hoger...thank god!
's morgens laat ik de verwarming even aanspringen om 0700 naar 17 graden. Overdag 15 graden (werkdagen) Als ik thuis ben 18 graden overdag. Om 1800 uur 20 graden. En als ik het koud heb, pak ik een dekentje. Om 2130 springt hij terug naar 16 graden.
Ik vind 19 graden ook echt te koud. Heb ik zo de schruft aan, een koud huis. Mijn ouders hebben dat ook altijd, graadje of 18/19. Zit altijd met mijn jas aan, dan snappen ze de hint en gaat de kachel naar 20 haha. Hier thuis is het vaak 21/22 graden. S'nachts gaat ie op 18. Ook zoiets, sochtend in een koude woonkamer stappen. Bleeeeeh.
Hele dag door staat ie op 19,en dat is nog echt te warm soms.Als we gaan slapen zet ik m op 15 tot de ochtends als ik opsta om 06.30,dan zet ik m weer op 19. Wij wonen in een hoekhuis.
Als ik opsta zet ik heb op 21 graden, 's nachts op 18.5. Dat is vrij warm voor 's nachts, maar teveel verschil in temperatuur kost meer energie om op te warmen. We hebben niet zo'n automatische thermostaat helaas. Maar dit is ook prima, ik vind alles onder de 20 echt ijskoud.
Hier ligt de tempratuur vaak onder de 20 graden. 20 graden is wel de max, tenzij het echt absurd koud is. Overdag zijn we meestal aan het werk en staat hij op 16 graden.
Met dit weer heb ik de verwarming op 22/23 graden in de ochtend, smiddags draai ik hem meestal terug naar 20, en 'savonds gaat hij weer naar boven de 20. 'Snachts staat hij op 17. Heb alleen op D's kamer snachts de verwarming iets aan. Wij slapen met de verwarming uit en het raam open. Vind het hier nooit warm, draag meestal een shirt met lange mouwen+ trui. We hebben trouwens een goed geïsoleerd huis, alleen komt er vanaf de vloer veel kou.
Overdag is het 19 graden, 's avonds 20 en 's nachts 15. In het weekend als mijn man thuis is, haalt het overdag volgens mij maar 17 graden. Die heeft het nooit koud.
Nee hoor, is nieuwbouwhuis met een A keurmerk ( of zoiets ). Maar wij hebben geen centrale verwarming, maar hete lucht verwarming. Die springt amper aan, want het blijft redelijk stabiel. En het is een vrij groot huis, met in verhouding weinig uitblaaspunten.
Hier is het overdag 19 graden en 's avonds na het eten draai ik hem op 20. Net iets comfortabeler zeker omdat je 's avonds toch meestal zit. 's Nachts gaat ie nu met de vorst op 18, anders 16. Als de zon schijnt zet ik hem overdag op 18, onze woonkamer is op het zuiden dus dan warmt het hier echt snel op.
Energielabel A. Vind je dat beter of had je liever gewoon verwarming. Ik heb ook een groot huis en hier is het echt snikheet als ik m hele dag op 21/22 zou zetten. Ik moet m hier nog met de hand op de juiste stand zetten.
Wij hebben een constante temperatuur van 20'C. Als het te fris is zetten we de verwarming hoger. De thermostaatknoppen staan boven in de slaapkamers dicht of een heel klein stukje open. Wij hebben op advies van energieservice de thermostaat op een constante temperatuur. Zo hoeft de ketel niet keihard te werken om van bijvoorbeeld 16'C naar 20'C te gaan. Dat is nogal een verschil en dat kost heel veel energie en dus ook geld. Als het eenmaal op temperatuur is,hoeft de ketel niet zo hard meer te werken. Zomers gaat de constante temperatuur omlaag.