Een poosje geleden opende ik ook een topic hierover, maar toen kwamen er al snel reacties als "bumperkleven", "lange files", "lange wachtrij in de supermarkt"... Maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel: welke kleine, (achteraf) grappige, regelmatig terugkerende irritaties ken jij, bijvoorbeeld: - overal jeuk als je wilt gaan slapen - boter dat van je mes glijdt - vette parketvloer door het bakken van kip waardoor je sokken piepen - van kledinghangertjes schuivende truitjes in de winkel - steeds dezelfde onderbroek die in je kont kruipt (terwijl je je had voorgenomen hem weg te gooien) - etc
Als ik in bed lig en het eindelijk lekker warm heb...en denk: Moet ik nou plassen? Vervolgens lig ik me dat 10 minuten af te vragen, waardoor ik dus weer mijn bed uit moet om te plassen...grrr! Als ik net lekker zit, kinderen lekker zitten te spelen en ik bedenk dat ik mijn kopje thee op het aanrecht heb laten staan...
Van dat plassen als je het net warm heb in bed herken ik! Of ik moet altijd plassen als ik ga eten of als ik wegga. Heul iriitant
Dat ons zoontje eeeeindelijk slaapt en mn vriend dan thuis komt. BAM deur open, BAM deur dicht HOOOIIII. en dan op de achtergrond WHEEEEH. Zucht
* flesje saus dat uit de zijkant van de koelkast valt als ik hem dicht doe, en dat al 2 weken.. * niesen als ik net mascara op heb gedaan.
steeds dezelfde onderbroek die in je kont kruipt (terwijl je je had voorgenomen hem weg te gooien) dit dus haha
Dat m'n moeder: - scherpe mesjes rechtop in het bestekmandje van de vaatwasser zet... met de scherpe punt naar boven; - het deksel van onze prullenbak altijd open laat staan; - eerst vraagt aan mijn man wat hij in zijn koffie wil, hij 'niks' zegt, en zij er dan alsnog suiker in gooit En verder: - wanneer de tandpasta van je bostel valt, vlak voor je hem in je mond wil doen; - dat er nét iemand belt op de vaste telefoon als ik borstvoeding zit te geven en nét die keer vergeten ben de telefoon om die reden naast me te leggen; - dat de verwachte pakketbezorger nét komt als je boven de kleine staat te bezorgen; - wanneer je net te laat bent met het opnemen van de telefoon en het is een onbekend nummer. Zoiets? Niet echt grappig, maar voor mij wel echte ZUCHT-momenten. Zijn ook dingen, die ik een minuut later ook weer vergeten ben, dus ik moest erg graven hiervoor
Jeuk in je gezicht als je handen onder het deeg, gehakt of de potgrond zitten. Nooit met 5 plakjes bladerdeeg een springvorm kunnen bekleden terwijl dat wel in bijna elk recept staat! (Heb wel een standaard vorm)
Dat ik weer eens mijn medicijnen vergeten ben en daar achter kom als ik in bed lig... Om daarna terug te kruipen en dan het bekende wc verhaal. Oh ja, en ik moest ook nog mijn oefeningen doen, buik insmeren. Crème erop, handdoek ligt nog buiten bereik. Had ik morgenochtend nou een afspraak of niet? Hop weer bed uit.. Naar bed gaan is 1 groot zucht moment voor mij..
-wéér sokken die zijn opgegeten door de wasmachine -elektrische tandenborstel aanzetten voordat je hem in je mond hebt (dag tandpasta) -net aangekleed met tig laagjes kleding (net in mijn corrigerende ondergoed gewurmd ) om dan vervolgens te moeten plassen en alles weer te moeten laten zakken... -net de kerstboom naar buiten gefl*kkert en binnen gestofzuigd, en dan vervolgens mijn man die weer alle naalden naar binnen loopt -dochter een fruithapje geven en net ontdekt dat het erg grappig is om alles er weer uit te bellen blazen (dag schoon shirt van mama) Zal ik nog even doorgaan?
Luier van peuter vol vlak voordat we naar school moeten en dus weer helemaal alles uit kunnen trekken ( jas, schoenen et cetera...)
-de koffie in de koffiebus bijvullen en de helft die er naast in een mooie berg op het aanrecht terechtkomt, zucht! geldt ook voor de suiker -het laatste stukje wc papier pakken als je net lekker zit en uit beleefdheid de nieuwe rol erop willen doen (voor de volgende wc ganger)kom je erachter dat de nieuwe rollen een meter boven je hoofd op het randje staan en je er niet zittend bij kan komen, zucht! -Je lekker op dreef bent en al wat wasjes hebt gedraait, het wasje wat er nog in zit wil je gelijk ophangen/in de droger doen en dan kom je tot de ontdekking dat de wasmachine niet (goed) heeft gecentrifugeerd, zucht! daar gaat je huishoudspirit! -Dat net de vrachtwagen voor oud papier is geweest en dat nog geen uur later weer een heel dik pak met reklamefolders -waar je nooit inkijkt- door de brievenbus vliegt, zucht!
Heel vaak mijn nek breken over schoenen of andere zooi waar ik net overheen ben gestapt, maar dat is misschien meer een grrr moment dan een zuchtmoment..... Oja en de bestekla voor messen en grote dingen, wil eigenlijk altijd open, maar nooit in een beweging dicht, en om nou te zeggen dat er dingen weg kunnen.... Oja en een zucht moment als ik iemand heb gebeld voor informatie, een nummer of iets anders wat ik moet onthouden, ik dan opgehangen heb en meteen ben vergeten wat het nou was, dan moet ik dus nog een keer bellen, of iemand anders bellen......*schaam*