De titel gezegt het al. Ik word gek van de haren op het speelgoed van mijn meisje. Heb er altijd al last van maar nu ze een leuk plastic thee servieskast heeft gekregen van oma is het verschrikkelijk, net als met haar loopauto. Ik stofzuig 1a2 keer per dag, tussendoor met de wisser en ze speel nooit op de grond als ik niet eerst heb gezogen of met de wiswasser door de kamer ben geweest. De honden liggen ook altijd in de gang als Lise aan het spelen is. En nog zit alles onder de haren! Hoe doen jullie dat????
Haren zijn toch niet zo erg ... Ik ga er maar van uit dat het normaal is dat er een keer kattenharen op wat speelgoed zit. Zuig en maak regelmatig schoon maar een dagtaak ga ik er niet van maken.
Ik begin er niet meer aan . Denk dat dat de enige oplossing is. De bak met duplo zit hier ook onder de haren. Evenals haar poppen en de rest van het speelgoed. Stofzuigen helpt hier 5 minuten en als de honden dan alleen al opstaan ligt het alweer bezaait (bij wijze van spreken dan). Het is gewoon niet anders.
mocht je tijd te veel hebben: wasverzachter mengen met wat water. daarmee je speelgoed inwrijven en dan uitpoetsen zeg maar. wasmiddel maakt antistatisch, maar tis erg veel werk en t is geen wondermiddel (ik gebruik het voor grotere oppervlaktes tegen stof. bv de piano en de tv)
pff ik hou daar mee op met schoonmaken van het speelgoed. haha ik heb zowieso hier de laatste tijd last van statisch zijn krijg overal stroom ht aanrecht, als ik iemand aanraak tis heel irritant
Oh bah, overal haren op vinden lijkt mij idd niet erg fris, zeker niet voor je kleine meid! Dat van de wasverzachter helpt inderdaad om het antistatisch te maken. Edit: Ik lees dat sommige het helemaal niet zo erg vinden om de haren tussen het speelgoed van de kinderen te vinden. Vinden jullie dat niet vies dan als de kleine de haren bij wijze van spreken heel de tijd om zich heen hebben of in de mond krijgen.. Op de kleren etc etc. Ik gruwel ervan!
ik heb toevallig gisteren al het speelgoed eens afgedaan, maar inderdaad onbegonnen werk... maar ja moest iets met mn nesteldrang ik erger me wel aan de haren maar doe er niets meer tegen. ik stofzuig sochtends altijd voordat ze de grond op mag en tussendoor nog een aantal keer swifferen. helaas verhaart die haarbal van ons nogal dus als hij op staat ligt er alweer haar. ik ben er ondertussen wel aan gewend dat ze altijd haren op de kleding heeft en regelmatig haren op eet (onbewust).
je doet er alleen zo weinig tegen als je een hond hebt.... daarbij vind ik het wel een verschil tussen een paar haren op de kleding of helemaal vol met haren omdat de grond zo smerig is.
Ik ben wel benieuwd of de mensen die het verschrikkelijk vies vinden dat er wat haar op de kleding van een kind zit of op het speelgoed, of die ook in het bezit zijn van een (harig) huisdier.... Aiden heeft ook veel speelgoed en ja, wij hebben 2 binnenkatten, dus er zal ook wel haar op zijn speelgoed en kleding zitten. En straks als hij gaat kruipen, zal het wel helemaal erg worden, ondanks dat wij keurig dagelijks grondig stofzuigen. Ik zie het maar zo: goed voor de weerstand! Mensen kunnen ook te hygienisch zijn. Geen wonder dat er steeds meer mensen ergens allergisch voor zijn. Maar goed: ik dwaal af. TS vroeg naar tips om speelgoed antistatisch te maken. Die heb ik dus niet. Maar ik hoop dat ze wat heeft aan de tip die hier eerder genoemd is.
Ik heb genoeg huisdieren gehad en kleine kinderen in huis en toch zorgde ik er wel voor dat er geen haren op hun of op hun speelgoed zaten. Ik weet ook niet wat haren met je weerstand te maken hebben?? Mijn man is astmatisch, dus moeten sowieso uitkijken met dierenharen en hij is zijn hele leven ook gewoon ermee omgegaan. Het heeft zijn weerstand niet verbeterd iig.
Hier een 4-jarige, bijna 1-jarige, hond en kat, maar krijg het speelgoed+de vloer echt niet haarvrij. Stofzuig iedere dag voordat het speelkleed e.d. op de grond komt, en vaak de swiffer halverwege de dag ook nog door de kamer, maar er is bijna geen beginnen aan. Moet zeggen dat ik het geen groot drama vind.. Fijn is anders, maar enige optie om echt een haarvrije grond+speelgoed te hebben is mijn inziens de beesten weg doen en dat is gewoon geen optie.
Hoe deed je dat dan? De tip van de wasverzachter ga ik eens proberen thanks! Een paar haren vind ik ook niet er maar haar plastic speelgoed is nog net niet zwart zo erg.
HG > Totaal HG assortiment Wellicht helpt dit iets... Ook heb je anti statische spray en doekjes...even googlen Nou weet ik dat huisstofmijt etc dood gaan als je knuffels en speelgoed in de vriezer legt voor 24uur...wellicht helpt het ook om het speelgoed antistatisch te maken?? Het is maar een ideetje... Bovenstaande middeltjes kun je wel een x proberen... Succes!!
nee ik wil daarom dus ook geen beesten. gister nog bij iemand op visite geweest met een hond en de maillots van de kindjes zaten ook helemaal onder de hondenharen... vind heeft niets met weerstand te maken. vind het gewoon niet fris al die haren en zeker niet in het gezichtje