vanaf welke leeftijd slapen ze in een groot bed ? we vroegen ons dit af nu er een 2e op komst is. Ik denk dat de eerste (zal dan anderhalf zijn) nog steeds in een klein bedje zal slapen.
Mijn dochter ging met 2 jaar over in een 1 persoonsbed en dit zonder problemen. Ken ook mensen in mijn omgeving die de kindjes ook met 1,5 jaar naar een groot bed deden en dan met een bedhekje. Volgens mij is het een persoonlijke keus en ook of je kindje een makkelijke slaper is of niet.
Vaak hoor je 2 jaar.. Mijn jochie is ook op die leeftijd overgegaan. Wel naar een peuterbed, want een gewoon bed paste niet in die kamer. Zelf vind ik die 2 wel een mooie leeftijd, want het is iets makkelijk uitleggen dat ze moeten blijven liggen als er 's nachts iets is, en ze zijn iets beter vertrouwd met de spullen in de kamer. Mijn jochie kon gewoon zijn eigen bedlampje aandoen, en een boekje bladderen 's avonds voor het slapen gaan. Dan deed hij zelf het lampje uit en ging lekker liggen.. Dat zou hij met 1,5 niet gedaan hebben..
Hij is een flinke slaper, maar wel liefst dwars of achterstevoren in zijn bed We hebben nu ook wel nog even tijd alvorens we een 2e babykamer moeten inrichten. Maar tzou handig zijn, mocht grote broer een groot bed hebben, zodat we geen 2e klein bedje moeten aanschaffen voor misschien maar een half jaar. Ik verschiet wel dat kindjes aan 2 jaar al in een groot bed slapen.. het gaat toch allemaal snel hé
1,5 is wel vroeg denk ik ja. Mijn zoontje zal 21 maanden zijn, maar ik ga toch voor een 2e ledikantje. We hebben er een gekregen van mijn tante, een stokke waar ook evt. een zijkant uitkan om te oefenen. Mijn zoontje is een echte doerak die ik nog lekker door zijn kamer zie rennen en van vermoeidheid eerder op de grond zie liggen slapen dan in zijn bed, hahah! Maar als je kiest voor een 2e bedje, zou ik gewoon een 2e hands nemen, idd voor die 6 maanden misschien nog?!
Als onze tweede komt is Milan 2 jr en 3 mnd. Een peuterbed had gekunt, maar wij hebben ervoor gekozen hem in z'n ledikant te houden. Hij slaapt er perfect in dus ik wacht liever nog even. Ik heb via MP een bedje gekocht. Likje verf en tis perfect!
Onze zoon met is met 19 maanden in een peuterbed gegaan. We hadden een nieuwe kamer voor hem gemaakt, omdat wij ook een nieuwe baby kregen. Ik wilde wachten tot 22 maanden, maar dat ging echt niet lukken. Hij vond zijn nieuwe bed zo leuk, dat hij gelijk erin ging slapen (terwijl de rest van zijn kamer nog niet af was). Het is een bed van ikea, waar je een opstaande rand van circa 10 cm op kan monteren, zodat ze er niet uitvallen. We zijn nu 5 maanden verder en hij slaapt nog steeds net zo makkelijk als in zijn ledikant. Hij roept als hij wakker wordt en is nog geen één keer zelf uit bed gekomen. Hier dus een positief verhaal!
Mijn zoontje is 20 maanden als de tweede geboren wordt. Wij hebben vandaag bij de Ikea het Gulliver bedje gekocht. Hier kan op den duur een zijkant uit en is het in principe een redelijk normaal bed waar ie lekker in kan slapen (hoop ik) tot ie over kan naar een 1 persoonsbed. Vandaag nog staan twijfelen peuterbedje of toch wel ledikantje, maar ik denk dat wanneer hij in de gaten heeft dat hij zo uit bed kan stappen, hij dat ook gewoon gaat doen. En gezien het feit dat hij ook nog moet wennen en vanaf morgen al in zijn nieuwe kamer gaat slapen, vind ik het ook wel zo'n prettig idee. En hoe beweeglijk en klimmerig hij ook is, hij is nog nooit uit zijn ledikantje geklommen. En mijn zoontje ligt ook niet stil in bed. Die ligt ook overdwars, ondersteboven of bijna met zijn voeten naast zijn hoofd. Dus ja...
Hier was ons manneke 20 mnd toen zuslief kwam. Om te wennen hebben we toen hij 1.5 jr was zn "grote" bed neergezet (peuterbed van ikea met zon opstaande rand) Meteen heeft hij hier in geslapen, zonder problemen.
Mijn dochter slaapt er sinds 3 weken in, ze is anderhalf. En vind het geweldig, ze slaapt super, zonder problemen, helemaal top!
ik zie onze sloeber al liggen in zijn grote bed Ik denk dat ik toch eerst nog even een klein bedje gaan installeren, tgaat zo al snel genoeg vind ik maar goed, ik kan nog steeds vabn idee veranderen