Klein beetje bloedverlies bij 25 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Melanne, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    beste verloskundige,

Vanochtend ben ik naar wc geweest voor ontlasting, dit ging erg moeilijk dus moest behoorlijk persen (ik weet het dom dom). Ik voelde in ieder geval een behoorlijke druk daaronder. toen ik in wc keek zat er een druppel bloed bij. bIj voorzichtige controle met een wc papiertje kwam dit echt uit mijn vagina (het was nu rossig niet rood). Vervolgens ben ik gaan shoppen met een vriendin (zo,n 5 uurtjes op pad geweest) nu ik ga zitten voel ik steeds steekjes in me buik. Nu mijn vraagjes
    Was dat bloed van het persen? Een
    gesprongen adertje. De hele dag geen bloed meer gezien alleen een beetje lichtbruine afscheiding in mijn onderbroek. En die steekjes zal dat komen omdat ik druk ben geweest en door bovenstaande. oja misschien handig ook om te weten dat ik dinsdagochtend een pretecho heb gehad. Op dat moment veel gedruk op me buik. Hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen.
    Groet melAnne

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het bloedverlies is hoogstwaarschijnlijk inderdaad afkomstig van het persen, niet zozeer van het persen zelf maar omdat je moest persen is het een teken dat de ontlasting waarschijnlijk hard is en dat heeft waarschijnlijk je baarmoedermond geraakt wat een wondje heeft veroorzaakt. Indien het bloed verlies meer word of nog een keer gebeurt(helder rood) Neem dan wel even contact op met je verloskundige. De steekjes zijn afkomstig van je drukke dag, geen zorgen, maar is wel een hint van je lijf dat het wel pittig is 5 uur shoppen!

Imke

Deel Deze Pagina