Lieve meiden Vandaag ongesteld geworden na 25 dagen, en daarmee beland in de achtste ronde. Mijn cyclus is lichtelijk wat onregelmatig. Zijn er meer meiden die in de achtste ronde zitten? Ik heb een aantal maanden ovu testen gebruikt om te kijken of er een eisprong is, en die kan ik goed vinden, maar ik vraag me af of mijn ei dan zeker weten wel springt? Ik heb nagedacht om misschien te gaan tempen, en vraag me af of het dan te zien is of mn ei daadwerkelijk gesprongen is. Het tempen zie ik wel tegenop. Het lijkt me Ook een aardige boekhouding? Wie heeft ertips? Liefs, Theebeeb
bij mij was ronde 8, RAAK.. succes met klussen.. Ik had eindelijk wat rust gevonden en het zaakje wat met rust gelaten... Ze zeggen wel eens dat het niet zo is.. ben levend voorbeeld dat het wel zo is.. je moet het los latne.. en genieten.. Zie hier onder het resultaat.... Succes meid!
ik zweer bij tempen. mijn partner en ik raakte een beetje van slag van die ovulatietesten: steeds als die positief was dan kregen we het 'we moeten nu!'-syndroom, en dat wekte eigenlijk alleen irritatie op. alsof je 50 euro krijgt voor de albert heijn en dan daarmee van alles moet kopen zonder dat je weet waar je zin in hebt. ofzoiets. nou ja, bij ons werkte het niet fijn, en bovendien bleek ik alsnog niet precies te weten wanneer die ei nu sprong. omdat je weet dat het eraan zit te komen, maar die marge is nog steeds 3 dagen ofzo. sinds ik temp weet ik dat ik mega mega mega regelmatige cyclus heb en het haalt bij ons het moeten er een beetje af. de thermometer zegt niet dat we het moeten doen. die zegt gewoon: je hebt je ei gehad. daarnaast is het op twee vlakken goedkoper: je hoeft geen ovulatietesten meer te kopen, en ik vooralsnog geen zwangerschapstesten: mijn temp gaat een dag of twee voor de NOD weer omlaag en dan weet je ook dat je ongesteld gaat worden. de teleurstelling is er dan natuurlijk ook, maar je voelt het wat langer aankomen. nu ja, dat je elke morgen met een thermo in je billen moet is wat minder, maar na 3 maanden doe ik dat nu alleen de tweede tot de 4e week, omdat ik mijn basistemp ongeveer ken en dus mijn eisprong goed kan meten met die temp. oja, en ik zit in ronde 10. na 1 mk in ronde 1. succes!
Sorry hoor...maar je moet het loslaten is zo'n vervelende opmerking. Ik krijg daar echt geen eisprong van..en het zaad van mijn man word daar echt beter van. Het klinkt zo alsof de mensen die er langer over doen het aan hun zelf te danken hebben. Je zal het vast niet zo bedoelen hoor...maar het is gewoon een nare opmerking om te horen/lezen. Tempen is een goed hulpmiddel. Je moet echter wel een regelmatig leven hebben anders heb je er niets aan. Heel veel succes !
ik ben ook in ronde 8, moet volgens berekeningen de 9e mijn ei-sprong hebben. Bij ons eerste boefje was het in ronde 3 raak. Word er een beetje moedeloos van. Heb ook sinds ronde 3 continu bruine afscheiding zo'n 1,5 na mijn ongesteldheid. Voel me dan ook niet echt fris om te vrijen. ben 2 maanden terug al bij de dokter geweest en die zegt dat het "oud bloed is" heb dan ook steeds krampjes in deze periode. ik ken dit niet van de eerste keer dat we voor ons eerste boefje gingen. zou dit een voorbode van mijn eisprong zijn soms?
ik lees vaker dat mensen zeggen dat loslaten helpt en dat andere mensen daar over struikelen op dit forum. Ik snap denk ik wel een beetje waarom, want ik denk dat de term loslaten niet helemaal klopt. alsof je inderdaad tegen jezelf moet zeggen: raak die behoefte kwijt. dat kan niet. wel geloof ik erin dat het helpt om niet in die frustratie vast te bijten. ik spreek even voor mezelf. maar ik merkte dat ik er met niemand over praatte, dat ik er met mijn partner niet echt over praatte, dat ik me een beetje een faler voel en nu ik daar wel met vriendinnen over praat, en nu ik er wel met mijn partner over praat, nu wordt het gapende gat tussen mensen met een kind en mij zonder iets minder groot. merk ik dat ik eigenlijk best veel vertrouwen heb in dat het ooit gaat gebeuren. Goed, ik erken meteen dat ik 'pas' 10 maanden bezig ben, niet in het medische circuit zit, dat ik geen hormonen hoef te slikken... en dat ik ooit zwanger ben geweest. ik piep heus wel anders als ik erachter zou komen dat er iets met ons aan de hand is.
Het is echt een hele vervelende opmerking. Probeer er maar eens niet mee bezig te zijn als je maand er zo uit ziet: - je begint met menstruatie. Nu moet je al gaan tellen wanneer je met de hormonen moet beginnen. - dag 3 t/m 7 ga je hormonen slikken. Het effect is erg fijn hoor. Je ziet wazig, je kan je niet concentreren, je hebt opvliegers, je slaapt niet meer, je bent misselijk, je geeft over, je krijgt diarree, je word mega emotioneel, je krijgt hoofdpijn en ga zo maar door. - dan moet je de dagen wederom bijhouden. Meestal zo'n 3 keer per week naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Hiervoor mag je elke keer met de benen wijd voor mensen die je niet eens kent.De klachten zwakken soms iets af maar soms ook niet. Je moet de sex gaan plannen want het mag niet te dicht op je vermoederlijke ovulatie zitten ivm de IUI. - elke dag moet je testen of je ovulatie al nadert. Zodra dat zo is mag je het hele circus in werking stellen. Tevens krijg je enkele dagen ervoor weer een opleving van de klachten met nog een extra dosis misselijkheid en hoofdpijn. Owja, voor de IUI mag je weer met de benen wijd voor een vreemde. - Vervolgens mag een zo goed als vreemde man het sperma van je man in je gaan spuiten, klinkt romantisch he - daarna een week na ovulatie bloed af laten nemen om te kijken of je uberhaupt wel een goede ovulatie hebt gehad. - Dan zit je op het leuke wachtbankje. Je lichaam is door de medicatie voor geen meter te vertrouwen. Door de PCO weet je ook nooit zeker waar je cyclus mee bezig is. - en dan word je weer ongesteld....maaand na maand na maand. Nu heb ik het over IUI...laat staan hoe het met IVF/ICSI is... Je MOET er mee bezig zijn...anders kun je net zo goed stoppen. Denk niet dat we met zn allen vanaf maand 1 vol frustratie hopeloos aan het wachten zijn. Die frustratie komt vanzelf. En dan krijg je nog doodleuk mensen in je omgeving die tegen je zeggen...joh ontspan, denk aan wat anders, dan ben je zo zwanger... Als afleiding de manier was om zwanger te worden zou ik wel een receptje voor het reisbureau krijgen in plaats van hormonen. Sorry dat ik fel reageer...laten we het maar op de hormonen houden. Verder heb ik hier ook niets te zoeken want ronde 8 is allang verleden tijd.
Misschien kunnen we met zn allen afspreken dat de termen; loslaten, niet teveel mee bezig zijn ed, hier niet meer worden gebruikt!? Want het word er totaal niet gezellig door! We zijn hier niet om elkaar te kwetsen. Voor iedereen is het wachten even vervelend. Hebben er meer aan om elkaar positief te stimuleren & bemoedigend toe te spreken, want iedereen doet zn stinkende best om zwanger te mogen raken! @ willemijntjes; ik heb even een paar vraagjes; - is het verstandig om alleen rectaal te tempen of kan het ook met andere methodes? - ik werk heel onregelmatig. Zowieso vier nachtdiensten per maand. Dan weer vroege diensten en dan weer laat, heb ook noooit vaste dagen, werk om hetweekend. Soms 7 dagen werken en dan weer vier vrij etc. zal dit het tempen niet in de weg staan?
Theebeeb: mijn fert arts zegt mij dat tempen bij nachtdiensten en dergelijke geen zin had. Ik heb ook maanden lopen tempen maar daar was echt niets uit te halen. Voor mij dus alleen ovu testen
Dankjewel wachtende! Zoiets vermoede ik al. Het is ook de reden dat ik er tegen op zie, dat ik dan na het tempen er weinig uitkan halen. Wat is fertarts als ik vragen mag? Zoiets als een gyn?
Nee, dan heeft t idd niet zoveel zin. Behalve als je, net als ik, er achter komt dat je heel regelmatig bent. Ik heb 20 jaar menstruerend leven niet geweten dat ik altijd op dag 15 mijn ei heb. Althans, ervanuitgaande dat ik altijd zo regelmatig was. En wachtende: het klinkt als een nachtmerrie, jouw verhaal. Lijkt me oprecht echt afschuwelijk. Al die hormonen en al die zhbezoeken. Ik hoop het niet mee te maken. Evengoed merk ik dat je idd fel bent en dat is dan misschien ook niet fijn voor de mensendie hier oprecht iets goeds willen posten. Die zullen dat niet doen om mensen waar zwanger worden niet vanzelf gaat een extra kutgevoel te geven. Iedereen hier schrijft van zich af: ook de mensen met het geluk van een (snelle) natuurlijke zwangerschap. Iig sterkte met alles!
hoi, wij zitten nu in ronde 9.. en heb ook een paar maanden ovutetsen gedaan. ik herken dat gevoel van het "moeten" heel erg, dus daarom was ik vorige maand gestopt met testen en dat gaf al meteen heel veel meer rust! het moeten was er af.. nu ben ik wel begonnen deze maand met tempen om te kijken wanneer mijn ei daadwerkelijk springt.. want ondanks dat ik redelijk regelmatig ben wil het maar niet lukken! hoe ga jij o met de frustratie van ongesteld worden iedere maand? ik kan er niet meer zo nuchter mee omgaan als in het begin namelijk.. zeker niet nu er al 4 mensen in mijn omgeving zwanger zijn geraakt in de periode dat wij bezig zijn (en die waren allemaal later begonnen..)
@ theebeeb ik zit ook in ronde 8, en ik hoop dat het deze ronde raak is. Ik temp nu voor de 3e ronde, ik merk dat het mij rust geeft omdat ik nogal een onregelmatige cyclus heb en ik door te tempen kan zeggen wanneer mn ei geweest is en wanneer ik dan ongeveer ongi moet worden. (alhoewel deze ronde mn grafiek me wat onrustig maakt omdat ie zo mooi is ) Maar ik lees dat je onregelmatige diensten/werktijden hebt? Dan lijkt tempen me weer heel lastig inderdaad... Ik hoop in ieder geval dat ronde 8 wat moois brent voor je! @babywish he meis wat vervelend dat er zoveel mensen om je heen zwanger zijn geraakt in korte tijd. Ik weet hoe t voelt, en ik vind het ook lastig om er mee om te gaan. Ik praat er heel veel over met een groepje vriendinnen die allemaal al wat langer bezig zijn om zwanger te worden. Die snappen me zo goed! Ook hier op het forum helpt het even van je af te schrijven, althans dat vind ik. En natuurlijk even lekker huilen! Ik duim voor je meis!
@zilla: ik had ook 1 vriendin waar ik er heel goed mee over kon praten want zij waren voor nummer 2 bezig (1 maand na ons begonnen) maar die is inmiddels ook zwanger.. en inderdaad af n toe een flinke huilbui als ik thuis kom en weer eens ongi ben of iemand zwanger is! ben deze maand begonnen met tempen, dus ben benieuwd wat dat op gaat leveren.. zo nog even proberen hem hier in mijn banner te zetten..
Ik snap best dat dat voor jou anders is, maar TS zit in ronde 8. Dat is wat anders dan in de MMM te zitten, lijkt me. Logischerwijs kun jij er niet minder mee bezig zijn. JAmmer dat je je er persoonlijk door aangevallen voelt, want zo heb ik het niet bedoeld. Ik zeg alleen maar hoe het bij mij gewerkt heeft, en dat is anders dan bij jou. Hier geen slechtzaad/ slecht of geen ei enz.. Ik vind het super vervelend dat het bij jullie niet van zelf gaat, maar om daar nu zo op te reageren? Dit topic gaat niet over spuiten/ clomid enz.. Meid ik wens je snel een kind, een gezond kind. Voor zowel jou als voor de TS!
Hey babywish, Als ik ongesteld ga worden schurk ik me tegen mijn liefje en dan zeg ik: het komt toch wel goed he? En dan zegt hij dat hij het zeker weet en dan laat ik het meestal weer een beetje los. Ik heb het geluk dat ik me fysiek veeeel beter voel als ik ongestd ben dan die dagen ervoor. Zoiets als dat je wakker wordt en de zon schijnt. Dat is mijn voordeel: ik heb gek genoeg meer energie tijdens mijn menstruatie en dat maakt het makkelijker. Daarbij heb ik een poos geleden toen ik zelf mog geen partner had tegen een vriendin gezegd dat ik het heel moeilijk zou vinden als zij kinderen zou krijen. Toen ze zwanger was en ze me dat vertelde realiseerde ik me pas hoe moeilijk mijn opmerking voor haar was. Ze durfde t me amper te vertellen. En ik maar denken dat ik zielig was. Dat doe ik dus niet meer. Als een kennis of vriendin zwangrr raakt voel il absoluut jaloezie maar ik wil niet lijden onder andermans geluk. Ik weet niet. Misschien hou ik iets tegen maar ik wil ook niet mijn leven erdoor laten beheersen. En tt nu toe lut dat heel goed. Ga ik lekker een wijntje drinken als in ongi be. Omdat dat dn kan. Zoiets
@babywish; ik werk idd heel onregelmatig en ik heb begrepen dat tempen dan niet heel veel zin heeft. Opzich wel jammer want ik wil graag alle dingen doen die een positive bijdrage kunnen leveren aan een zwangerschap. Ja en die teleurstelling iedere maand, dat is gewoon ontzettend verdrietig. Ik ben dan echt een paar dagen in mezelf gekeerd maar vervolgens herpak ik mezelf wel weer. Praten met mn vriend helpt ook goed. Gelukkig is mn cyclus nu iets korter dan in het begin, dus hoef nu ook minder lang te wachten steeds.