klein beetje bruine afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ursie, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ursie

ursie Lid

4 aug 2008
    35
    0
    0
    fotografe
    duiven
    Is het normaal als je een klein beetje bruine afscheiding hebt?
    Ik heb al 2 miskramen gehad en ben nu een beetje in paniek. Vanmorgen ineens bruine afscheiding, maar later niets meer. Ook rook het een beetje vreemd. Ik voel verder niets geen krampen, geen pijn in mijn rug.
    Hopelijk hoef ik me geen zorgen te maken.

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    zo te horen hoef je je geen zorgen te maken zolang je geen helderrood bloed verliest en krampen hebt, maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon je vk bellen meid!

Succes !

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ik heb het tot 9 weken gehad, en gaat hier nog steeds super met de kleine

4. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ik heb het zelfde als jij.. alleen heb ik ook bloed verloren, ben ook bang dat het weer mis gaat, maar ze zeggen dat 20% van de mensen last heeft van bloedverlies of bruine afscheiding, wat eigelijk oud bloed is.
    dus als er verder niets veranderd in de situatie, of je zwangerschapssymtomen nemen af.. is er niets aan de hand..
    ik krijg pas volgende week maandag een echo om te zien hoe het gaat.. en jij>?

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    tot 12 weken wordt bloedverlies trouwens vaak nog gezien als een innestelingsbloeding

6. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    ik heb trouwens altijd last van obstipatie als ik zwanger ben.. en vorige week toen ik opeens bloede had ik daar voor kramp in mijn buik, van mijn darmen, dus kan het ook daar door komen? want toen ik gedrukt had kwam ook het bloed er uit.. ik twijfelde nog of het niet van de ontlasting was.. maardat was niet zo.

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heb ik ook, steeds maar een heel klein beetje lichtbruin. heb geen krampen, en geen bloedverlies gehad gelukkig.

dat was bij mijn miskraam wel zo: heeeel veel rood bloed en stolsels. dus dat herken ik wel mocht het weer misgaan (wat ik niet hoop, en ook niet verwacht).

ik maak me er dus niet teveel zorgen om. ga ervan uit dat het allemaal goed gaat nu. en ik vraag het volgende week wel even aan de vk bij de intake. ;)

8. ursie

ursie Lid

4 aug 2008
    35
    0
    0
    fotografe
    duiven
    Gisterochtend wat bruine afscheiding en de rest van de dag niet en vanochtend had ik met het afvegen wat rozig bloed. Daarna tot nu niets meer. Zou dit erg zijn of is het normaal?

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb met 6/7 weken een week lang bruine afscheiding gehad. We hebben daarna een mooie echo gehad en er was niks mis. Het schijnt vaker voor te komen, dus daar vertrouw ik maar op. Al is het wel erg schrikken natuurlijk.
    En wat denk je.. afgelopen maandagavond en dinsdag had ik het weer! Gelukkig mocht ik dinsdag langs komen om het hartje te horen (al had de vk me al gerust gesteld aan de tel) en alles was goed.
    De baarmoedermond en vagina zijn tijdens een zws erg goed doorbloed en bij het minste of geringste kan er een bloedvaatje springen en dat geeft dan wat later oud bloed bij je afscheiding.

Ik zeg dit nu wel lekker rationeel, maar ik weet hoe erg je schrikt en in paniek kunt zijn.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ursie, ben ongeveer even ver als jij en had eerst met 4 weken en 4/5 dagen wat bruin bloed en nu gister weer. Het maakt mij ook erg onzeker. En wat betreft de zwangersschapssymptomen die afnemen, die heb ik eigenlijk niet dus daarmee kan ik me ook niet geruststellen. Wel prettig om te lezen dat meer dames dit hebben en dat dit geen teken hoeft te zijn dat er iets niet goed is!

1 sept pas de eerste echo. En jij?

11. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Toen ik een paar dagen overtijd was heb ik ook wat rozige afscheiding gehad. Ik dacht zelf dat mijn ongi als nog ging doorzetten. Het is bij mij wel direct gestopt maar het schijnt heel normaal te zijn. Als er geen helder bloed bij komt en krampen hoef je, je geen zorgen te maken zei mijn verloskundige.

12. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had wel pijn in mijn buik, maar niet echt krampen.
    Maar ik heb het idee dat de pijn alleen maar door mijn darmen kwam.
    Verders alleen een heel klein beetje bruine afscheiding.
    Maar ik word er inderdaad erg onzeker van....

Deel Deze Pagina