buitenbaarmoederlijke zwangerschap een obsessie geworden..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayon, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dames.. een paar jaar terug is hier in de buurt iemand overleden aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, was niet zo lekker, gaat op bed liggen.. en weg.. Vreselijk!!

OOk een paar kennissen hebben een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij het niet langer had moeten duren!

Nu ben ik daar zo vreselijk bang voor geworden dat ik niet meer zwanger durf te raken. En al zegt iedereen kleine kans, ok maar het kan altijd. Ik heb zo'n gevoel van: Je brengt je leven in gevaar als je onbeschermd vrijt..

(En aangezien wij geen anticonceptie gebruiken ivm geloof is dit extra moeilijk.. :))

2. Assepoes84

Assepoes84 Niet meer actief

ehh wat is een bbz?? Heb namelijk geen flauw idee! :)

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap, sorry!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geef bij een toekomstige zwangerschap je twijfel aan bij de huisarts. Een begripvolle huisarts zal je doorsturen naar een ziekenhuis of verloskundige.
    Ik krijg bij 6 weken al een echo om te kijken of het vruchtje wel op de goede plaats zit. Dit omdat mijn eileiders niet goed zijn.
    Als je er zo vroeg bij bent heb je nog alle tijd om maatregelen te nemen en zul je niet de kans lopen op complicaties zoals bij die vrouwen die je beschreef!!!

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Merah.. wat een goed idee.. Ik ben alleen niet zo'n held in de dokter bellen maar ja.. voor het goede doel.. Kan het voor 6 weken niet verkeerd gaan? Gyn zei laatst nav mijn miskraam trouwens dat ze echos vanaf 7 weken doen om dat ze anders niks zien? (Ging om het hartje, maar toch..)

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai Gonnie,

Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en bij mij is het goed gegaan. Zelfs de eileider is bespaard gebleven. Was 6 weken zwanger. Of nou ja, 6 weken ver...denk dat de zwangerschap zelf al eerder mis is gegaan. Vanaf 6 weken ging ik bloeden wat niet minder werd, vandaar door gestuurd naar t ziekenhuis.

In mijn geval was het echt dikke vette pech en het komt inderdaad niet vaak voor. Dus waarom nu al zo'n zorgen over iets wat nog moet komen? Als je tegen die tijd je echt extreem druk maakt kun je, zoals al gezegd, je zorgen altijd uitspreken bij de gyn.

Liefs, Kweenie

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hartje begint in week 6 te kloppen. Als je met 6 weken niets ziet, wil het niet gelijk zeggen dat het ook mis is. Daarom doen ze het soms wat later.
    Tuurlijk kun je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen. Als je het echter vroeg ontdekt, dan is de schade beperkt en zul je geen drama-scenario krijgen zoals je beschreef. Wel is het zo dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet levensvatbaar is. Ik weet niet hoe jij in je geloof daar tegenover staat, maar in het geval van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap maak je (meestal) actief een einde aan het leven.
    Ikzelf ben ook gelovig, maar heb er in dit geval geen moeite mee omdat het embryo nooit levensvatbaar zal worden en als je het laat zitten, de gezondheid/leven van de vrouw op spel komt te staan.

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Tja waarom.. Het zit nou één keer in mijn hoofd... Toen ik wist dat ik zwanger was (MK geworden) was ik ook continu bang. zelfs daarna omdat ik niet wist of alles wel weg was.. nog niet..:(

daarom 3 maanden time-out, maar dan begint het weer..

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nee dat begrijp ik, dat moet dan wel. En verder, tja... :(

Deel Deze Pagina