Help...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RedRose, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hello,

Ik heb ff een dilemma. Mijn dochtertje Bo-An heeft koemelkallergie. Ze heeft 5x een kunstfles gehad en heeft toen werkelijk ALLES eruit gegooid. Kwam echt uit neus en mond tegelijk. Daarna werd ze apatisch. Ze is ookal 2x opgenomen geweest. Nu blijkt dat het daar door kwam. Dus best heftig allemaal. Ik moet nu pepti gaan proberen. Ze wil A geen fles en B nix anders dan borstvoeding. Nu gaat het kolven HeLeMaAl niet dus tijdens mijn werk moet ik steeds op en neer rijden om haar te gaan voedden. Conclusie; DRAMA!

Ik ben nu een paar weken vrij en wil haar dus nu gaan laten wennen aan de pepti. Denk je wat, ze heeft groene poep! En veel poep. Gebeld met de huisartsenpraktijk en die denken aan een virusje of toch tanden of toch koemelkallergie (het is nl zo dat ik NIEt op dieet ben omdat ze op mijn voeding nooit heeft gereageert. Iom het cb bljif ik ook alles eten om haar op deze manier toch koemelkstoffen mee te geven en dat zou dan weer helpen met antistoffen). Maar goed, beetje vaag dus wat ze heeft. Maar nu is mijn vraag. Zal ik nu WEL of NIET met de pepti gaan beginnen? Van de pepti krijgen ze ook rare poep en dan weet ik weer niet of het beter gaat of niet.... Oh, ik weet het ook ff allemaal niet meer. Het lijkt wel of er nooit een goed moment gaat komen om te beginnen... wat zeggen jullie... MENINGEN GRAAG! Maar geen gezeik over afbouwen of wat dan ook, oke?

Greetz RR.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je CB verwart een paar dingen!
    De antistoffen in je bv slaan op ziektes, niet op allergenen.
    Als je kind NU nog niet op allergenen in je melk reageert wil dat niet zeggen dat dat straks niet gebeurt. Een allergie bouw je namelijk op, en hoe meer je blootgesteld wordt aan een allergeen, des te meer bouw je een allergie op (als je daar gevoelig voor bent).

In jullie geval is het dus echt wel aan te raden om in elk geval alle zichtbare koemelkproducten uit jouw eigen voeding te laten voor een week of 2, om te kijken of dat effect heeft.

Ik kan me voorstellen dat je gesloopt raakt van het heen en weer rijden om te voeden. Maar kun je me misschien vertellen wat er mis gaat bij het kolven? Misschien heb ik nog wat tips waarmee het beter gaat.

Over die groene poep hoef je je geen zorgen te maken. Dat hoort bij hypoallergene voeding, dus dat is volkomen normaal. Als ze niet spuugt van de pepti, dan is dat in elk geval al winst.

Ik denk dat voor jullie het flesweigeren lastiger is, want al WIL je pepti geven, als zij geen fles wil, dan schiet je nog niet veel op!
    Op het borstvoedingsforum staat een hele lijst met tips om flesweigeraartjes op de fles te krijgen, ga daar eens kijken!

3. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi Dirksmama,

Ik denk dat ik dan wat verwar. Het cb zal het vast goed hebben uitgelegd maar ik ben ergens de weg kwijt geraakt denk ik. Wel hebben we overleg gehad wat ik aan melkprod. gebruik enik drink bv koffie met melk. Dit doe ik niet meer en verder gebruik geen zichtbare koemelkprod (ik neem aan dat je daarmee bedoelt vla, yoghurt, melk en dat soort prod?). WEl gebruik ik nog gewoon brood en gewone dieetmagerine. Maar nogmaals, ze heeft er nooit op gereageert. Geen uitslag oid en geen spugen het geen ze dus wel doet op gewone kv. Ook de ha zei dat ik gewoon op deze voet door kon gaan.

Verder lukt het kolven echt niet. Ik moet ook zeggen dat ik het alleen met een handkolf heb gedaan en ik krijg er niet meer uit dan 60cc. Ik wijt het volledig aan mezelf. Want A ik ben veelste gehaast in alles en dus ook in t kolven en B ik heb er geen zin in. Ik heb constant last van kloven etc en met het kolven wordt het alleen maar erger. Heb momenteel ook een kloof naast mijn tepel en zit te gillen bij t aanleggen. Ik leg goed aan (iom lactatiekundige) en alles. Maar mw is erg sterk en als het niet snel genoeg toeschiet begint ze te rukken en jah, daar zijn die tepels van mij niet bestand tegen.

Het is gewoon allemaal een beetje gecompliseerd en ik zit er ook echt HELEMAAL door qua borstvoeding. Ik heb niet het fijne liefde gevoel als ik het geef. Vanaf het begin al niet. Ik wilde met 2 weken al niet meer en ben nu inmiddels al 5 mnd bezig. Ik doe het allemaal ALLEEN voor haar. En daardoor is het voor mij dubbel zo zwaar. Ik vind het heel fijn hoor voor andere vrouwen etc. maar ik heb dat dus niet en ik kan er dus ook erg slecht tegen als mensen mij gaan vertellen hoe ik het moet voelen etc. Nogmaals. Ik doe dit voor haar en doe dit al 5 mnd lang voeding aan voeding en vind er nix aan. Dus ben er echt klaar mee nu.

Verder gaat er in je antwoord nog iets fout. Je zegt dat de groene poep hoort bij hypoallergene voeding maar, die krijgt ze dus niet. Dus dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar iig bedankt.

Flesweigeren heeft ook alles te maken met de koemelkallergie. Ze heeft nl sinds de 1e "aanval" geen fles meer willen hebben. Ze relateert de fles aan het spugen (zo was mijn zus ook aanwezig tijdens haar aanval en die heeft haar op haar kop in de gootsteen gehangen, Madame heeft weken gegilt als ze mijn zus zag, ze wilde nix meer met haar te maken hebben, ooit zo;n portret meegemaakt? Uit bloedonderzoek is wel gebleken dat Bo-An het erg benauwd heeft gehad tijdens de aanval dus t was allemaal behoorlijk heftig ook voor haar). Ik ben al weken bezig geweest met een lactatiekundige. Zelf zij wist het niet meer. heb al honderde euro's uitgegeven aan flessen en spenen en nix helpt. Ze neemt soms een slokje uit een gewone fles met dental speen. Maar dat is SOMS en dan maar een slokje... :(

Jij nog tips of wat dan ook? Of nog een idee wat die groene poep kan betekenen? Zat zelf ook nog aan tanden te denken, of had ik dat al gezeg? :)

bedankt,

RR

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groene poep kan verder van alles en nog wat zijn, van teveel elk tot te weinig melk, tandjes, verkoudheid. Je ziet het wel iets vaker bij allergische kinderen, maar als een kind verder lekker in z'n vel zit is groene poep niet iets om je zorgen over te maken.

Ik denk dat je misschien beter het hele flesgebeuren kunt laten varen als zij het zo sterk met iets onprettigs associeert. Er zijn naast een borst ook andere manieren om melk binnen te krijgen, zoals een beker (kan heel goed met 4 maanden), een lepel, voedingsspuitje of vingervoeding.

Borstvoeding is erg vermoeiend als het zo veel in beslag neemt, ik heb ook zo'n periode gehad. Maar ik kan je troosten: het gaat wel steeds makkelijker worden, vooral als je de 6 maanden passeert en met bijvoeding begint.

Het weinige kolven kan heel goed samenhangen met het soort kolf dat je gebruikt. De meeste vrouwen kolven de grootste opbrengst met een dubbelzijdige electrische kolf. Die kun je trouwens ook in huurkoop krijgen (de Ameda Lactaline).
    Als ik de hoeveelheid die je kolft lees, vraag ik me af of je wel een goede toeschietreflex hebt bij het kolven. Dat is makkelijk op te lossen met een neusspray die de tsr opwekt. Syntocinon is via de huisarts verkrijgbaar. Oefen trouwens ook eens als je onder de douche staat of je zo met de hand makkelijk melk er uit krijgt. Je zult echt niet de eerste moeder zijn die met haar vingers meer kan kolven dan met een apparaatje!

5. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Bedankt voor je antwoord.

Die groene poep gaat niet over. Het is een slijmerige groene poep die moeilijk van haar billen te verwijderen is. Het is ook een beetje draaderig zeg maar. Ik had de ha gebeld en die dacht aan een virusje. Ik weet t niet, maak me wel zorgen nu, want ze heeft het al sinds woensdag.

Ik ga is ff google op vingervoeding. Ken t niet. En een voedingsspuitje... wie weet is dat wat voor onze prinses. Ik heb ookal een tuitbeker geprobeerd maar dat vond ze nix. wellicht een gewone beker wel. Zal t is proberen.

Idd, kolven met een electrische is misschien beter. Als het allemaal echt nietopschiet ga ik dat zeker nog doen.

Nog ff een vraagje wat betreft de allergie. Ze spuugt dus alleen bij het binnenkrijgen van kv. Verder spuugt ze niet op de bv en heeft ze ook geen uitslag oid. Waarom zou ik dan zelf de melkprod moeten laten staan? Ze heeft er helemaal geen last van....

Nog even over de bv. Het gaat heel makkelijk en vanzelf maar ik ga zeker niet door hiermee. Ik voel me zo ongelukkig erbij dat ik sowieso niet verder voed dan 6 mnd. Dat was de deal die ik met mezelf heb gesloten en daar hou ik me aan. Eigenlijk ewet alleen mijn man hoe ik me voel qua borstvoeding. Je kan met anderen daar moeilijk over praten want iedereen vind dat raar. Hij vindt het vooral heel vervelend voor mij en zegt ook dat we er nu aan moeten gaan werken dat ze de fles of wat dan ook gaat nemen. Ik trek dit niet meer...

Bedankt! Hier heb ik wat aan...

RR

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

iets anders, maar ik dacht dat als je kindje afhankelijk was van bv (lijkt me wel in jou geval ) en als ze geen fles pakt, dat dat reden was om je ziek te melden op je werk. dus ik zou dat eens uit gaan zoeken, want dan zou je gewoon thuis kunnen zijn...
    sterkte er mee.

groetjes, lidwina

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan inderdaad een virusje zijn. Als ze verder goed drinkt en plast en niet hangerig is hoef je je geen zorgen te maken lijkt me.

Ja moeilijk uit te leggen. Weet je een beetje hoe het zit met atopie en het opbouwen van allergieen?
    Als je zelf de zichtbare melk laat staan verminder je de blootstelling aan allergenen voor je dochter, waardoor je de kans op het opbouwen van een allergie vermindert.

6 maanden is toch ook een mooie doelstelling?
    Met minimaal 6 maanden beginnen de voordelen voor moeder (minder kans op botontkalking en borsttumoren) en kind echt te tellen.
    En als je dan met bijvoeding begint bouw je op natuurlijke wijze af. Je hoeft dan je kind veel minder te dwingen, het vult de maag ook met andere dingen dan alleen borst, waardoor het voor alle partijen minder stress oplevert.

En het lijkt altijd een beetje op vloeken in de kerk he, als je zegt dat je het niet leuk vindt...de ene helft zal tegen je zeggen 'stop ermee' - terwijl dat niet echt is wat je wilt, en de andere helft gaat zeggen dat je het WEL leuk moet vinden - terwijl dat nou net niet lukt...
    Ik ken die gevoelens wel hoor. Ik vond er in het begin echt niks an, maar mijn kinderen hadden het nodig, dus ging ik door. Op een gegeven moment was er wel een omslag, ze aten andere dingen, waren minder afhankelijk van me, en lieten door van die smeltglimlachjes echt merken dat zij het fijn vonden.

Veel succes!

8. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi Dirksmama,

Echt super dat je weer reageert! Ik kan nu ook geen contact opnemen mijn lacatiekundige en die kent het hele verhaal en zij is ook een beetje mijn steun en toeverlaatje. Maar gelukkig heb ik nu jou ff.. :D

Ik merk nu ik met jou praat dat ik erg weinig weet van de opbouw van allergieen en wat jij nog zegt, de atopie (echt nog nooit van gehoord). Ik moet ook zeggen dt ik net een paar weken weet dat ze het heeft. Ik ben wel het net op geweest en heb wel gelezen natuurlijk maar waar jij het over hebt heb ik nooit gevonden hoor. Ik zal nog eens goed kijken en lezen. Bedankt iig.

Aan de ene kant wil ik echt niet stoppen. Voor haar is dit gewoon t beste. Ik ga nu ook op dieet. Wat bedoel je nu met zichtbare melkprod? Bedoel je dan echt melk, kaas etc of bedoel je dan ook dat ik alle pakken binnenste buiten moet keren? Bv spagetti en dat soort zaken, mag ik dat dan wel. En ook las ik dat je eiprod. moet laten staan. waarom, t is toch de koe waar ze niet tegen kan? En soja, mag ik dat dan wel? En zo nee, waarom niet? ( ik heb veel vragen, ik mag binnenkort naar een dieetiste maar ik wil met dat dieet beginnen maar snap zoveel dingen niet). Ik voel me zo machteloos nu. En helemaal met die groene poep. Ze heeft dagelijks wel 5 luiers met groene slierten poep... Ben er gewoon niet gerust op.

Nou was weer een heel verhaal. Wellicht hoor ik vandaag nog even wat van je. En anders een heel fijne nieuwjaarswisseling en een gelukkig 2008! En oh jah, hoe weet jij dit allemaal? Ben je ervoor opgeleid?

Bedankt!
    Greetz RR

9. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Ik begrijp dit al hoor, het zijn de eiwitten die ze niet kan verdragen...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kippeneiwit KAN allergeen zijn, maar niet bij elk HA-dieet hoef je de kippenproducten te laten staan hoor.

Wat bij mij erg goed hielp was het bijhouden van een eetdagboek twee weken lang. Ik noteerde wat ik at en dronk, wat voor weer het was, andere bijzonderheden (verjaardag) en hoe het met mijn kind ging. Op die manier kwam ik er achter wat ik wel en niet kon eten. Viel allemaal heel erg mee hoor!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoi
    Op de site van borstvoeding.com kun je heel veel info vinden.
    Zelf heb ik ook veel gehad aan de sites van babyallergie.nl en kindereczeem.nl
    Mijn oudste was nogal een eczeemkindje, en zo ben ik in het allergiegebeuren gerold.
    Ik heb een opleiding op het gebied van borstvoeding gevolgd.

En over 20 minuten is het hier 2008, ik ga naar mijn geliefden!

Succes!

12. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi Dirksmama,

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Ik ben inmiddels met Bo-An naar een inval ha geweest. Hij heeft haar onderzocht en nix bijzonders geconstateerd. Hij heeft wel een middeltjes voor haar maagje gegeven. Ze ging nl steeds ophoesten. Verder vond hij de poep totaal NIET intressant. Was volgens hem nix aan de hand. Ze is vrolijk en blij dus zoals jij al zei, no problemo. Ik moet me er dus maar bij neer leggen.

Nogmaals bedankt he! En een gezond, gelukkig en liefdevol 2008.

Groetjes RR

Deel Deze Pagina