Onregelmatige cyclus na cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Shaana, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo allemaal,

Midden juni kreeg ik te horen dat het hartje niet meer klopte met 10 weken. Ik was intens verdrietig... Dit was mijn eerste zwangerschap.
    Nu alweer een paar maanden verder lijk ik er maar niet overheen te komen, na een aantal verhalen hier te hebben gelezen ben ik niet de enige.
    Met goede hoop en moed sleep ik mezelf door de dag heen, elke keer weer...
    Week na het slechte bericht, werd ik een dagje opgenomen in het ziekenhuis voor de cytotec behandeling. Dat was emotioneel ook heel erg zwaar, want na weken bleken er nog 'resten' achter te zijn gebleven en met medicatie verwijderd moest worden...
    Dat ging gepaard met veel bloeding.
    Inmiddels was het midden juli en was het allemaal achter de rug en konden we het weer proberen.

Ik wordt altijd de eerste week van elke maand ongesteld (nooit een vaste datum gehad) maar in ieder geval de eerste week.
    Maar tot mijn verbazing werd ik 21 augustus ongesteld. Ik heb me er toen snel overheen gezet, omdat ik niet nog meer stress aankon en dacht dat het in de eerste week van september wel weer goed komt.

Maar ik ben me wel steeds meer zorgen gaan maken.
    Juist omdat we het weer aan het proberen zijn en ik een beetje met de angst zit dat het misschien wel nooit meer lukt :(
    Het is nu al bijna midden september en niet ongesteld...
    Word het dan weer rond de 20ste? Snap r niets meer van... :(

Is dit normaal na een cytotec behandeling?
    Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts om dit verder te bespreken, maar ook hoe ik de hele situatie achter me kan laten.
    In oktober heb ik dan een afspraak bij de gyno...

Maar ik hoopte dat iemand me hier alvast een beetje kan geruststellen, of misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?

2. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    He meid,
    Wat naar dat het bij jou ook mis is gegaan!
    Ik heb geen ervaring met een cytotec behandeling, maar het is wel zo dat na een miskraam je cyclus (even) op de kop kan liggen. Zo lang is je miskraam nog niet geleden, dus het kan best zijn dat je lichaam de tijd nodig heeft om je cyclus weer op de rit te krijgen. Ik sta daar in elk geval niet raar van te kijken. Maar goed, ik ben natuurlijk maar een leek en geen arts.

Fijn dat je morgen een afspraak hebt met de huisarts. Ik hoop dat je door hem/haar wat gerust gesteld kunt worden.

Heel veel sterkte!

3. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18

Dankjewel :) ging er wel een beetje van uit dat het wat anders zou verlopen dan normaal, maar zo lang? Dat had ik niet verwacht...
    Afwachten tot morgen inderdaad.

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.665
    113
    Heyy sterkte!

13juni heb ik ook een mk met cytotec gehad en zie onder in mn zin. Mn cyclus is ook van slag maar denk dat het komt omdat je toch meer stress hebt na een mk.
    gister werd ik eindelijk ongesteld na 44 dagen. Op dag 20 had ik 5 dgn last van wat afscheiding rood/bruin weet ook niet of dit een menstruatie was.

probeer hoe moeilijk het ook is los te laten (ik zeg het wel zelf maar heb er ook moeite mee) maar ga nu het in ieder geval proberen.

ik snap je angst maar 1 ding weten we wel we kunnen zwanger worden.

succes en sterkte!

5. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Zo!! 44 dagen dat is best lang inderdaad...
    Nou ik wacht het af... Stiekempjes denk ik weer zwanger te zijn, maar daar maak ik mezelf alleen maar gek mee.
    Ik had mezelf voorgenomen om niet te stressen, maar wat jij ook zegt het is SUPER moeilijk.
    Het zijn soms de kleinste dingen die je zo depri kunnen maken. Reclames op tv, zwangere vrouwen in de supermarkt enzzz.. :(

Gun het ze allemaal van harte natuurlijk, maar dan denk ik waarom ik?
    Maar goed....
    Iets wat mijn man ook zegt, 1 ding is zeker we kunnen kids krijgen en daar gaat het om :)

Dankjewel!!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had het meegemaakt en eerste vloei was 2 wk daarna 40e dag vanaf bevalling begon ongi. 5 dagen zoals altijd. Daarna 3 dagen niets en ineeens veel bloed kwam uit. Dat duurde ook 2 dagen.
    Ik gebruik sensitest ovulatie en ik kreeg ovulatie dus 8 september.
    Dus ongi 22 augustus -eisprong 8 september.
    En dat met altijd goede cyclys van 30 dagen.
    19 september 12dpo ga ik test doen;))

Ik loop bij gyn en bij mij bevalling was echt goed uit maar ze zei dat zelfs dan eerste cyclus is 40-60 dagen kan zijn. Bij jou waren nog restjes dus het kan nog langer. Ik haf zelf eisprong na de bevalling maar niet zwanger geworden helaas.

En om eisprong vast te stellen tel je gewoon laatste dagen van bloedingen/ongi aantal dagen wat je normaal ongi hebt. Als dat altijd 5 dagen is maar je ongi opeens 10 dagen lang dan tel je pas vanaf dag twee ongi als eerste dag. Beetje ingewikkeld maar het werkt;)))

Succes!

7. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat rot voor je dat je lichaam nu zo'n rommeltje is zeg!
    Ik gebruikte na mijn vmk in maart menstruasan tabletjes van A.Vogel
    Daardoor had ik zo weer een regelmatige cyclus.
    Misschien iets voor jou? Sterkte in ieder geval meis!

8. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Als je 21 augustus ongesteld bent geweest lijkt het me niet dat je begin september alweer ongesteld word. Je zal dan hopelijk 4 weken later ongesteld worden, dus rond 20 september.

9. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Lijkt mij ook inderdaad :(

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Inmiddels naar de dokter geweest en volgens haar hoef ik me (nog) nergens zorgen over te maken. Het is 'normaal' na de cytotec...

Dus daar houden we het dan maar op.
    Ze heeft me daarnaast wel geadviseerd om foliumzuur in te nemen, dat zou weer regelmaat moeten brengen. Wat denken jullie daarvan? Iemand ervaring mee?

Maar dat van A.Vogel wat hier boven word genoemd, lijkt me ook wel wat.
    Wil alleen niet van alles innemen. Ben straks misschien nog verder van huis....

Maar goed ik laat het nu dus zoals het is... Mocht het na een paar maanden nog niet zijn hersteld trek ik aan de bel.
    Ondertussen weer proberen voor een kleine who knows!

11. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foliumzuur zou ik zowiezo doen als je weer zwanger wilt worden. Is ook goed al te slikken voordat je zwanger bent en voor herstel van je lichaam.
    De menstruasan is homeopatisch dus zal niet veel kwaad aanrichten denk ik.
    Veel sterkte meis! Hoop dat je snel wat regelmatigere cyclus hebt!

Deel Deze Pagina