Hallo allemaal! 30 en 31 aug had ik geen positieve ovutest. Ik heb beide dagen om 13.00 uur getest. 01 sept om 9.30 uit bed en geplast. Rond 10.30 kreeg ik pijnlijke steken rechts ter hoogte van mijn eileiders. Ze deden best wel pijn. Dus ik dacht ik ga alvast testen. Dus om 11.15 al getest en een knal positieve ovutest. T streepje donkerder als C streepje. Zou het kunnen dat hij toen ook gesprongen is? Want na een uur ofzo heb ik niets meer gevoeld... ook de dagen daarna niet meer... Dus dat ik de 31ste nét voor mijn LH piek heb getest en de 1ste precies tijdens de eisprong? Ik heb daarna eigenlijk niet meer getest want tja... piek is piek en geklust hebben we wel die avond. Groetjes Cyntje78
kan....ik heb ook een maand 1 positieve test gehad en ook een keer op dezelfde dag als positieve test de eisprong, kan wel.
Pijn hoeft niet te betekenen dat je op dat moment je eisprong had. Vaak voel je de groeipijn als je eisprong in aantocht is. Een eiblaasje is dan behoorlijk groot, wat ook voor steken of een kramperig gevoel kan zorgen. De LH-piek kan wel iets eerder zijn geweest dan die dag, de vorige avond bijvoorbeeld. Je eisprong is binnen 48 u na de eerste positieve test.
Hoi, Het zou inderdaad kunnen dat hij gesprongen tijdens die pijnscheut. Maar wat belangrijker is dat je hele duidelijke testen had en dat jullie hebben geklust. Hoop voor jullie dat het raak is meid! Grt Vanilia
Thanx meiden! We hebben rond mijn ei zowiezo goed geklust. Ik voel wel altijd dat mijn ei er aan zit te komen, maar dat doet eigenlijk nooit pijn. Soms, niet elke maand, heb ik pijnscheut(jes) en alsdat voorbij is voel ik niets meer. Vandaar dat ik denk dat dit het daadwerkelijke springen is. Nou... nu maar weer geduldig ahum... afwachten Groetjes Cyntje78
ik weet het niet meer. ik heb een reg. cyclus, vaak vruchtbaar slijm en voel bijna altijd mijn ei. dit klopt ook nog eens doordat ik een poos ovu testen heb gebruikt en heb zo mijnl lijf goed leren kennen. nu ben ik vast een ronde aan het temperaturen ( voor de "lol") om strax misschien te gebruiken om naar de huisarts te gaan. ( dit is ronde 9 ) ik heb op de uitgerekende dag geen ei gevoelt en geen slijm gevonden deze keer. ik heb om de dag geklust. volgens mij moest ik 4 sept mijn ei hebben. normaal heb ik niet veel krampen alleen als het eraan komt, een dag ervoor maar nu vanochtend super krampen in mijn bm wel 10 min lang. zo erg dat ik bijna tranen in mijn ogen kreeg. straalde door naar onderrug en benen. wat zou dit toch zijn? ovulatie? na 10 min ging het langzaam weg en heb ik ovver de dag 2keer een licht klein krampjes moment gehad. dit heb ik nog nooit gehad. wel vlagen misselijk maar dat heb ik wel eens gehad met mijn ovu. mmm wie weet het?? ervaring?? o ja en mijn temp. is nog steeds niet omhoog gegaan.
Hi Gillian, Tekenen dat je eisprong eraan komt kunnen zijn; Klein beetje bloedverlies midden in een cylcus Pijn rondom je eierstokken Meer zin in vrijen Licht opgezwollen schaamlippen en vulva Opgezwollen gevoel in je buik Vasthouden van vocht Meer energie Sterkere reukzin, zicht, smaak Gevoeligere huid en borsten Pijnlijke borsten, tepels. Daarnaast bestaat er ook zoiets als ovulatiepijn. Dit is bij elke voruw verschillend. Het kan een sort doffe pijn zijn in de gehele buikzone. Dit wordt veroorzaakt door de groei van verschillende follikels in de eierstokken. Je voelt dit door je hele buik omdat de follikels meestal in beide eierstokken groeien. Ook kan je een scherpe pijn aan een kant voelen. Dit zou het moment kunnen zijn dat de follikel barst en de eicel vrijkomt. Je daadwerkelijke eisprong dus. Als laatste kan je kramp krijgen. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de vloeistof die vrijkomt bij de eisprong. Hopelijk heb je er wat aan! Gr. Dreamygirl
bedankt voor je reactie. ik heb normaal een week voor mijn ongi borstpijn, en een steek idd als mijn ei springt en opgezette buik. het is nu alleen allemaal anders allemaal. ik snap het niet. mega krampen gehad en vlagen van misselijkheid. geen steken of pijn aan een kant maar gewoon de hele baarmoeder krampt onderin je buik helemaal de voorkant zeg maar. ik zat te denken als ik nou wel een ei heb gehad en nu een innesteling bezig is? dan zou ik mijn ei 2 sept hebben gehad. ik snap er helemaal niks meer van. en ik ben juist moe. de rest van de symptomen heb ik ook niet en nooit gehad. pffff
Mischien dat iemand hier dit herkend. Ik werd op 19 aug ongi, het duurde maar 2 dagen en de derde dag alleen een beetje afgeveegd. Op donderdag 27 aug en vrijdag 28 aug, voelde ik pijnscheuten, hetzelfde soort als wanneer ik normaal mijn eisprong heb. Toen heb ik ook wat van dat rekbaar slijm gezien, maar dacht dat het veels te vroeg was voor mijn eisprong. Deze verwachte ik gezien mijn cyclus afgelopen zaterdag. Maar juist toen voelde ik helemaal niks. En ben juist super droog, alleen een beetje van dat witte slijm, maar veel droger dan normaal. Sinds zaterdag heb ik 1 zeer gevoelige borst. Letterlijk alleen maar 1. Weet iemand tussen welke dagen je een eisprong kunt verwachten, afgezien van wat de calculator hier zegt. Kan het zijn dat ik al 8 dagen na mijn eerst ongi dag een eisprong heb?
eerder geschreven: ik weet het niet meer. ik heb een reg. cyclus, vaak vruchtbaar slijm en voel bijna altijd mijn ei. dit klopt ook nog eens doordat ik een poos ovu testen heb gebruikt en heb zo mijnl lijf goed leren kennen. nu ben ik vast een ronde aan het temperaturen ( voor de "lol") om strax misschien te gebruiken om naar de huisarts te gaan. ( dit is ronde 9 ) ik heb op de uitgerekende dag geen ei gevoelt en geen slijm gevonden deze keer. ik heb om de dag geklust. volgens mij moest ik 4 sept mijn ei hebben. normaal heb ik niet veel krampen alleen als het eraan komt, een dag ervoor maar nu vanochtend super krampen in mijn bm wel 10 min lang. zo erg dat ik bijna tranen in mijn ogen kreeg. straalde door naar onderrug en benen. wat zou dit toch zijn? ovulatie? na 10 min ging het langzaam weg en heb ik over de dag 2keer een licht klein krampjes moment gehad. dit heb ik nog nooit gehad. wel vlagen misselijk maar dat heb ik wel eens gehad met mijn ovu. mmm wie weet het?? ervaring?? nu mijn vraag: Ik temp iedere dag maar niks te zien hij is nog steeds niet omhoog gegaan. Is het bij iedereen en altijd zo dat je temp omhoog gaat?? ik heb nog nooit zo laat een ei gehad. kan niet, denk dat ie echt geweest is maar die temp dan? ik snap er niks van....
jellybean, 8 dgn na je menstr je ei sprong? weet het niet. als je ervan uitgaat dat je lut fase ong 14 dagen is en dan terug rekent naar dag 8 zou je denk ik ongeveer een cyclus hebben van 22. weet niet of je dat hebt maar is wel kort. of die menstruatie was niet helemaal volledig afgelopen maand dat ie toch eerder kwam? tis maar een idee. weet het anders ook niet. als je banner klopt lopen we gelijk.....gezellie....
Hi Gillian, Ik heb maandag avond ook iets vergelijkbaars gehad. Het begon eerst met doffe steken links onder, te vergelijken met het gene wat ik voel als ik ovuleer. Toen dacht ik gelijk dat ik me eerder had vergist (27 en 28 aug) en dat ik nu pas dus aan het ovuleren was. Ben voor de zekerheid naar toilet gegaan om te checken of het mischien mijn darmen waren, neeeeeeeeee. Toen gechecked wat voor slijm ik had, gewoon troebele slijm, niet rekbaar. Ben maar naar bed gegaan. Ik schoot een uur later wakker met hevige pijn die naar mijn linker been uitstraalde. Weer naar toilet, niks. Toen heb ik een warm doekje op de plek gelegd waar ik pijn had en ongeveer 10 minuten later was het weg (mischien iets later). Sindsdien niks meer gevoeld. Heb tot vandaag geen vruchtbaar slijm gezien (doorzichtig/rekbaar). Dus ik heb echt geen idee wat het was. Ik ga er toch vanuit dat er iets niet goed ging in mijn darmen, want een ander uitleg weet ik niet. Als het mijn ovu was, dan was deze ook laat, geen idee wat er gaande is met mijn lijf. Ik verwacht ongi te worden op de 19, na mijn ongi ga ik dan ovutesten gebruik om het in kaart te zetten.
@Gillian en Jellybean: Wellicht hebben jullie wat aan onderstaande info: Sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. Van regelmatige afwisseling tussen de rechter en de linker zijde is meestal geen sprake. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. Er wordt gedacht dat deze pijn door de inkapselingsspanning van de eierstok, waarin het eiblaasje rijpt wordt veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn, zoals een pijnlijke prikkel van het buikvlies. Liefs, Dreamygirl p.s. ik ben nu aan het wachten op mijn eisprong, als het goede is de 13e...
Hoi Dreamygirl Ik voel mijn eisprong inderdaad elke maand, maar dit keer heb ik het 2 keer gehad, 1 x veels te vroeg en de andere keer veels te laat, dus vandaar de totale verwarring. Vind jammer dat ik op dat moment geen ovu testen in huis had, ga me voor volgende maand beter voorbereiden. Thanks voor je hulp.
Ja verwarrend lijkt me dat meis. Ik hoop natuurlijk dat mijn cyclus deze maand ook weer 27 dgn is, maar dat weet je helaas ook nooit. Ik heb sinds vannacht wel wat slijmerige afscheiding, krijg weer een iets opgeblazen gevoel onder in mijn buik en voelde vanmiddag lichte tintelingen links onder in mijn buik (vermoed mijn eierstok net als vorige maand). Dus tja, moest wel lachen, het is dan idd CD 13, laten we hopen dat het voor ons een geluksgetal is Hoelang zijn jullie al bezig, welke ronde? En is het ook voor jullie 1e kindje of ben je al een trotse moeder? xx
Ik ben in december 2007 gestopt met de pil. Dit jaar in mei voor het eerst zwanger, maar ging helaas mis. Dus nu wachten tot het weer raak is en hopen dat het dan wel goed gaat. Ik hou het eerlijk gezegd niet in rondes bij, want de eerste jaar hield ik me niet zo mee bezig. Na de MK is dat veranderd, heb het gevoel dat ik zo dicht bij was, maar toch niet helemaal................. We hebben wel besloten dat we komende maand gaan smeppen en ovulatietesten gaan gebruiken, dus wacht met spanning op mijn ongi, zodat ik snel in de volgende ronde terecht kom.
heej wat is smeppen? heb een nieuw onderwerp geplaatst met termen en woordjes. misschien idee om deze erbij te zetten? gisteren in 1 keer heel veel slijm verloren en weer krampen in hele bm. als ik moet poepen ( haha ) en ik druk dan voel ik pijn in mijn linker kant in onderbuik. kan toch niet nu die ovulatie? had ik dacht ik al moeten hebben de 4e. ik ben nooit te laat. ik snap het deze maand echt niet meer. wel dat mijn stemming down is. normaal ben ik wel na mij ei sjaggie maar nu echt sjaggie en down. pfff hopelijk snel antwoord?? nog ff wachten. iemand idee? als het geen ovu is kan het innstelslijm zijn? als dat bestaat. het was een beige,doorzichtige slijm klodderboel. ( lekker dan ) hoe is het met jou jellybean?
Hi Gillian, Dit is de SMEP methode, SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft. Ohja wat betreft je slijmerige klodderboel, tja ka 2 kanten...toen ik net ongesteld was geworden na de pilstop had ik ook na mijn ovulatie wat slijmverlies...de innesteling begint ongeveer 5 dgn nadat je je ei hebt gehad, dus dan kan je zelf terugtellen of dat het is geweest. Gr. Dreamygirl