als er in de macaroni een beetje ui zit maakt dat uit?? \ las dat je geen ui mag geven het eerste jr maar zou een klein beetje erg zijn? dochtertje is bijna 7 maand.
Mijn dochter had rond die leeftijd een hele nacht buikpijn van een klein beetje ui. Maar er zijn ook kinderen die er wel gewoon goed op reageren.
Onze man heeft heel gevoelige darmen, maar eet vanaf een maand of 10 stoofpot met (rode) ui erin en lekker dat hij het vindt! Hij heeft er ook geen last van. Kwestie van uitproberen denk ik.
Onze baby eet vanaf 6 maanden bijna elke dag wel ui (in pastasaus bijvoorbeeld) en ze heeft gelukkig nergens last van.
Op die leeftijd zou ik even een apart sausje gemaakt hebben denk ik. Maar hoe is het gegaan? Als je kindje het goed verdraagt is er geen bezwaar natuurlijk. Mijn dochter is nu bijna 11 mnd en heeft gisteren bij oma gegeten - een heel rare gewaarwording als je baby uit haar mondje naar knoflook ruikt! Maar ze vond t wel lekker geloof ik en heeft geen buikpijn gehad.
Ik geef ook al wel een poosje allerlei smaakmakers en kruiden. Alleen pittig is hij niet zo blij mee, ui gaat meestal prima. Soms wat winden 's nachts