hey, @ speentje: Ik houd het speentje ook altijd even vast. Bij daan helpt het als je hem tegen zijn verhemelte houd. Misschien helpt een ander merk ook, dat hielp bij Jesse @ vloeien: ik heb nu 3 weken gevloeid. Bij jesse duurde het geloof ik wel een week of 5. @ Jem: lekker zeg dat daniel ook naar het kdv gaat en je man nog een dag thuis is. Echt even genieten van de eerste weken zo. Maar het is goed te doen hoor met 2. Hier alles goed. Morgen moet ik al weer voor nacontrolle naar de vk en woensdag naar de gyn. Wat is dat snel gegaan zeg. Vinden jullie het nu ook zo snel gaan? had het idee dat die eerste 6 weken bij Jesse echt veel langer duurde. Nu is alles al weer zo gewoon, vind ik wel raar hoor. Hoe snel je al weer in je ritme bent. groetjes
Hoi! Zo, eindelijk weer een berichtje van mijn kant. Heb er tot nu toe niet echt de rust voor kunnen vinden. Het gaat hier nog steeds erg goed met de kleine. We zijn elke dag weer verbaasd en helemaal happy dat het het zo'n lief ventje is. Met mij gaat het wel iets minder helaas. De borstvoeding kost me enorm veel energie. Sinds vorige week word ik misselijk tijdens het voeden en ik sta af en toe echt te wankelen op m'n benen. Ook de kilo's vliegen er vanaf. Van de 12 kilo zit er nog maar 2,4 kilo aan. Of is dat niet extreem? Heb er vorige keer namelijk heel wat maanden over moeten doen. Op zich best fijn dat ik zo snel weer een normale broek pas maar ja.....niet echt gezond natuurlijk. Nu dus heel erg aan het twijfelen geslagen of ik moet stoppen met de borstvoeding. Juist omdat hij zo makkelijk drinkt, voel ik me nu al schuldig. Hoe bedoel je hormonen . Z'n grote zus is helemaal verliefd. De hele dag wil ze kijken, aaien en kusjes geven. Als hij een beetje aan het piepen is, wil ze gelijk naar hem toe. Alleen 's avonds bij het naar bed gaan, wordt ze errug vervelend. Keihard gillen, ons in het gezicht slaan, wegrennen. Het is dan een behoorlijk gevecht om haar in bed te krijgen maar als dat eenmaal is gelukt dan ligt ze ook binnen de kortste keren te slapen. @speentje: Noah pakt het speentje heel af en toe maar alleen als zijn zuigbehoefte heel erg groot is. Moet wel behoorlijk wat moeite doen om hem in zijn mondje te krijgen maar als het lukt dan is hij gelijk rustig. Ik hoop eigenlijk dat hij gewoon zonder speen kan. @vloeien: net als de vorige keer is het bij mij al heel snel gestopt. Na een week al minimaal en de afgelopen dagen helemaal niet meer. Heel erg fijn! Probeer het vanaf nu weer wat beter bij te houden hier. Fijne avond alvast!
Hoi allemaal, zo, ook eindelijk weer eens een berichtje van mijn kant. Ook even alles op mijn gemakje bijgelezen, dus hier even wat reacties. @spruw; hier ook een kleine man met spruw. Geef flesvoeding, dus zelf geen last ervan, maar voor de kleine man vervelend. Al lijkt hij er zelf niet echt veel last van te hebben. Zijn mondje zit onder, maar hij drinkt de flessen gewoon goed. Medicijnen verstoppen alleen zijn darmen, dus slechte en moeizame ontlasting en dat is eigenlijk erger dan zijn spruw @luiers: ik ben hier fervent gebruiker van Pampers. Koop ze inderdaad ook altijd wel zoveel mogelijk in de aanbieding. Op het kdv krijgen ze ook Pampers, dus vandaar dat ik het er maar bij hou en ze kwamen gelukkig als goede 3e uit de test! Roos is nu over op de luierbroekjes, want ze werd te groot voor luiers vond ze zelf. Ook rompers zijn absoluut not done meer, ook die waren voor babies Volgende week gaan we maar eens actief beginnen met zindelijkheidstraining... ben benieuwd... @dichte meisjes schoenen Lady in Red: Ik ben ook op zoek geweest naar dichte meisjesschoenen. Open schoenen zijn leuk, maar wel gewoon voor de zomer. Ik heb uiteindelijk een heel erg leuk paar meisjes (roze) sneakers gevonden! Erg leuk en zo stoer voor een meid. @speentje; Binck houdt (net als zijn grote zus toen ze klein was) absoluut niet van een speen. Hij trekt een erg vies gezicht en spuugt hem dan zo weer uit. Als ik het vasthou en hij is moe blijft hij er wel wat op sabbelen, maar zodra hij het echt door heeft doet hij alle moeite om hem uit zijn mond te werken. Roos is een echte duimerd en ben bang dat Binck zijn grote zus achterna gaat... @vloeien; hier ongeveer 1,5 week echt goed gevloeid en daarna steeds minder. Nu nog wel wat, maar het mag eigenlijk geen naam hebben @de tijd vliegt; echt niet normaal he?! Zo snel als het allemaal gaat. Ik vind het inderdaad ook allemaal veel sneller gaan als toen bij Roos. De dagen vliegen echt voorbij en de kleine man verandert en het echte kleine is er nu na 3 weken al helemaal af. Aan een kant kan ik niet wachten ook dit wonder weer op te zien groeien, maar aan de andere kant wil ik zo graag het kleine bewaren, zo heerlijk en het gaat zo veel te snel!! En vinden jullie jullie oudste ook niet ineens nog een heel stuk groter lijken? Roos lijkt echt een reus ineens sinds haar broertje er is @alleen met 2 kids: ik ben al wel een avond alleen met 2 kids geweest en dat was even passen en meten met eten van beide en de bedtijden, maar het is eigenlijk supergoed gegaan. Morgen de eerste hele dag alleen met 2 koters...ben benieuwd, maar denk dat het helemaal goed gaat komen! @oudste naar opvang; Roos gaat sinds deze week ook weer gewoon alle dagen die ze gewend was naar de opvang te gaan weer naar de opvang en merk dat het haar goed doet om weer lekker in haar eigen vertrouwde ritme te zijn @borstvoeding Jules; wat vervelend dat de borstvoeding zo heftig is dat je er zelfs ziek van wordt. Heftig hoor! Inderdaad wel fijn dat je je kilo's zo snel kwijt bent, maar als je je elke keer zo moe en slap voelt na de voedingen. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om er een knoop over door te hakken. Kun je anders niet voor een middenweg zoeken en bv kolven, misschien is dat als je dat op gezette tijden plant minder zwaar dan elke keer zelf voeden. Dan krijgt Noah toch nog jou voeding en jij wellicht wat meer energie en rust. Succes er in ieder geval mee, want als de voeding zo goed gaat verder lijkt het me inderdaad geen makkelijke beslissing @bedtijd grote zus; heeeeeeel erg herkenbaar. Roos is helemaal weg van haar broertje en er hartstikke verliefd op. Ze is ook hele dagen vrolijk en gezellig, maar met bedtijd begint het. Ze gaat niet slaan en zo, maar ze gaat heeeeel erg treuzelen en continu naar andere kamers weglopen. Het is natuurlijk ook lastig. Binck vaak nog wakker en/of aan de fles en zij die als grote zus dan naar bed moet... Maar goed, het begint erop te lijken dat de aanhouders (wij in dit geval ) gaan winnen. Gisteren ging het al ietsjes beter, dus hoop dat dit vooruit blijft gaan... Morgenavond ga ik gezellig samen met haar naar het circus, even wat kwality-time samen met haar. Probeer ik ook echt te gaan doen de komende tijd, hoop dat het me lukt.... Mis het samenzijn met haar best wel even na 3 hectische weken, dus denk dat het goed voor ons allebei is. En papa kijkt er ook wel naar uit even een moment helemaal alleen met zijn kleine mannetje! Nou, dat was weer een heel relaas, maar goed, er is dan ook genoeg te bespreken met een kleine baby en een peuter in huis Met mij gaat het inmiddels een stuk beter. Mijn bekken zijn nog niet helemaal op orde, maar de vooruitgang is duidelijk te merken. Alleen aan het einde van de dag is het nog pittig, maar goed, dat is het einde van de dag, hoort er ook gewoon nog even bij. En hoe gaat het met jullie kleintjes met darmkrampen? Binck heeft er af en toe flink last van. Zo zielig! Maar heb infacol gehaald en dat doet hem redelijk goed, de scherpe kantjes van zijn krampjes lijken er mee over te gaan... @anticonceptie: weten jullie al wat je gaat doen? Gaan jullie weer (terug) aan de pil? Ik zit er zelf aan te denken om morgen weer met de pil te beginnen. Moet nog niet echt aan de toeters en bellen aan mijn lijf denken maar als dat weer komt wil ik wel gewoon weer beschermd zijn. En ik hoop ook door te beginnen met de pil dat ook het laatste kleine beetje vloeien zal stoppen... Nou, het is een enorm verhaal geworden, dus het is weer mooi geweest. Goed om te lezen dat iedereen zo lekker van zijn kroost en verlof geniet. Ik ga nog even uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen en dan ga ik weer eens even aan de slag voor mijn webshop! Voor de geinteresseerden; Outlet Textiel Tot snel weer!
Echt geen idee hoe ik een foto kan plaatsen. Kan iemand me even op weg helpen... En dan nu maar even aan de strijk onder het genot van As the world turns....
Hey allemaal, @ foto: Onder het laatste berichtje staat plaalts reactie, dan bijlagen beheren en je foto uploden. Succes ik ben benieuwd. @ Open jongensschoenen: Ik heb erg leuke teva sandaaltjes voor Jesse gekocht! Dichte meisjesschoenen heb ik geen verstand van @ anticonceptie: Ik ben vandaag aan de pil begonnen. De Cerazette, die kan je gebruiken bij de borstvoeding. Is de vorige keer ook goed bevallen. Wij willen nog wel graag een 3e maar nu nog niet hoor.. Al zat ik gisteravond naar babyboom te kijken en dan al die spanning rondom het zwanger worden vond ik al weer leuk. Gek, dat had ik na Jesse helemaal niet. Zelf toen we er weer voor gingen had ik dat gevoel nog niet helemaal. Ik wilde gewoon graag een tweede. @ borstvoeding: Vervelend zeg!! Fijn van de kilo's natuurlijk maar dat je er gewoon misselijk van wordt. Heb je al een lactatiekundige gebeld? Misschien heeft zij nog tips, en je kan ook nog de vk bellen tot 6 weken. Doet het ook pijn? Ik hoor Daan huilen dus ik ga maar even voeden en daarna het eten maken. Groetjes
Hey allemaal, Kort berichtje nog voor t slapen gaan..... @jules: jeetje zeg, dat is wel extreem. Vast een open deur, maar heb je wel geprobeerd om echt calorierijk te eten, veel tussendoortjes (bijvoorbeeld notenrepen) en ook heeeeeeeel veel drinken? Heb je al een deskundige geraadpleegd? Ik zou je aanraden om iemand thuis te laten komen... kunnen ze je even checken en even kijken of ze nog tips hebben voor de borstvoeding... @luiers: nou, ik heb 3 pakken kruidvatluiers aangeschaft.. ik vind ze wel wat stugger en minder zacht, maar ben benieuwd hoe ze verder zijn in t gebruik. @anticonceptie: ik ga ook weer de cerazette gebruiken. Ik ga over 2 weken starten (vanaf 6 weken na de bevalling mag het). Nou, hier hou ik t even bij... A is vanavond erg onrustig, wil vooral rondgedragen worden.................... dus t zal wel een zware nacht worden. Truste! Jem
He he, hier ook weer eens tijd om te reageren. Ik begin maar even waar ik gebleven was. Komt ie. @Speentje, hier pakt Liam het speentje vanaf het begin goed. Hij is wel minder van de speen dan Jasmijn hij ploept hem eruit als hij geen zin meer heeft. @Vloeien, net als bij Jasmijn lang gevloeid wel minder heftig dan met Jasmijn maar tot 5 weken 4 dagen gevloeid en na 6 weken 2 dagen mijn eerste menstruatie. Lang leve de flesvoeding! @Vakantie, Jem ik heb er echt waanzinnig veel zin in. Even lekker een andere omgeving ook. Zit wel erg veel thuis op het moment vind ik zelf. Met 2 is het toch wat heftiger om dingen te ondernemen. We gaan ook maar eens lekker een dagje of middagje de mannen voor die kids laten zorgen en even lekker met zijn tweetjes op pad heb ik even bedacht. Als dat borstvoedingstechnisch kan (kolven???). @Alleen zorgen voor 2 kids, de eerste 6 weken wat Athaliaman veel thuis. Vanaf week 2 heb ik 2 dagen in de week alleen voor 2 gezorgd en na de zesde week gewoon 5 dagen in de week. Vind het wel druk maar wel leuke drukte, valt me alles mee. @Nacontrole, hier ook weer geweest vorige week. Alles was goed. Beetje onzinbezoekje wat mij betreft. Was bij Jasmijn niet geweest vanwege de verhuizing toendertijd maar heb er wat mij betreft niks aan gemist. Wel leuk om weer even met de vk over de bevalling te kletsen. @Jules, wat vervelend dat het niet zo wil lukken op het moment. Ik zou inderdaad eens wat tips van een deskundige vragen. Verder denk ik altijd dat borstvoeding alleen het beste is als moeder en kind zich er goed bij voelen en dan zijn moeder en kind in deze zin even belangrijk. Als het niet meer lukt is het dus niet het beste. Bij mij hebben ze alletwee flesvoeding gekregen en ik heb 2 goed groeiende gezonde kindjes. Niet schuldig voelen dus als je besluit te stoppen. Alles wat je erin hebt gestopt heeft hij toch maar mooi gekregen. @Naar bed gaan oudste, hier ook sinds een aantal weken hele drama's af en toe. We hebben wat vaste rituelen maar die probeert ze nu uit te breiden als het aan haar ligt zijn we een uur bezig met van alles. Ook wordt ze 's nachts wat vaker wakker en lijkt bang. Ze kan het alleen niet omschrijven. Dus dan troosten we haar. Gaat overigens deze week allemaal alweer een stuk beter. @Otje, leuk even wat met je kleine meis ondernemen. Veel plezier in het circus. Ook wij gebruiken al een tijdje infacol en gaat hier nu super. Moet zeggen dat Liam helemaal geen last meer heeft. Ga volgende week ook maar eens zonder infacol proberen. Wel spannend. @Anticonceptie, ik ga weer voor een koperspiraal, vergeet alleen steeds de afspraak te maken. Hier gaat alles goed, het gaat verschikkelijk hard. Liam lacht heel veel en kletst ook heel veel. Heerlijk is dat. Ben wel druk met twee, kom niet echt aan dit soort dingen toe (forum). Vind het wel allemaal heel gezellig met 2 kinderen. Afgelopen 3 nachten heeft Liam min of meer doorgeslapen. In ieder geval geen voeding gehad. Hij krijgt tussen 23:30 en 0:00 zijn laatse fles en dan begint hij rond 4 uur te pruttelen en neem ik hem bij mij en dan slapen we door tot 2 x 6:00 en vanmorgen tot 7:00. Ik hoop dus dat hij een dezer dagen doorslaapt zonder dat hij bij mij komt te liggen. Ik heb goede hoop. Gisteren ben ik voor het eerst een dagje alleen met Jasmijn weggeweest en heb ik Liam bij mijn ouders gebracht. Was gek maar ook wel heel lekker om even met Jasmijn wat te ondernemen. Ik ben met een vriendin en haar dochtertje naar het Lief Lifestyle Event geweest. Was echt superleuk alleen natuurlijk wel veel te veel gekocht. Maar mochten jullie dit weekend niks te doen hebben het is echt een aanrader. Nu zal het van het weekend wel erg druk zijn. Morgen komen Jem, Jemman, Daniel en Anthony langs. Ben wel weer benieuwd hoe Anthony gegroeid is en Daniel kan lekker met Jasmijn in de tuin spelen met de schommel. Nog wel even de tuin opruimen want de rietdekker is vandaag voor het laatst en die maakt me toch een troep. @Flesvoeding beebs, hoeveel geven jullie? Hoeveel voedingen en welke hoeveelheden???? Liam krijgt nu 5 of 6 voedingen van 170ml. Hij mag volgens de verpakking al 5 x 200ml maar dit krijgt hij echt niet op. Ben niet bezorgd ga ervan uit dat hij het zelf wel aangeeft maar gewoon benieuwd. Zo dit was het weer even. Wat een verhaal. Moet toch vaker langskomen. Fijn weekend allemaal. Geniet van het mooie weer.
Hey, @ Jules: hoe gaat het met je? @ voedingen: ik geef borstvoeding maar ik zit nog op 7 voedingen. Daan slaapt nu we elke nacht door echt heerlijk!!!! Ongeveer van 23 uur tot half 6/ 6 uur. IK heb overdag steeds het idee dat hij het ook wel op een voeding minder red maar 's avonds wil hij de hele avond steeds drinken. Voor mijn gevoel zit ik echt de hele avond te voeden wat natuurlijk niet zo is. Maar wel meestal om de 2 uur. Of een voeding waar maar 1,5 uur tussen zit. Dat is nog even jammer maar ik krijg er een goede nacht voor terug . @ Op stap: Ik vind het ook wel meer gedoe hoor. Ik ga wel maar ik zie er soms wel een beetje tegenop om weer alles in de auto te laden. Wat ik het vervelends vind is als ik even snel iets moet halen. Je kan niet gewoon even uit de auto springen en een winkel in stappen. @ Vakantie: Gaan jullie van de zomer op vakantie? WIj hebben niets geboekt maar ik heb nu toch wel veel zin om even weg te gaan. Verder alles zijn gangetje. Groetjes
Hoi! Ook hier lekker druk bezig met de kleine waardoor ik weinig hier te vinden ben. Vorige week de knoop doorgehakt en sinds donderdag krijgt Noah 1 flesje. Dat geeft me al zo verl meer rust. Voel me al stukken beter. Ik heb eerst nog wel advies gevraagd bij de vk, cb en huisarts maar daar werd ik niet veel wijzer van. Met tips als heel veel slechte en vette dingen eten (vk) kan ik niet zo veel. Zie het niet zitten om me vol te stoppen met ongezonde troep. @zorgen voor 2: moet nog echt even wennen en een ritme zien te vinden. Vooral de ochtend vind ik wat lastig. Heb het idee uren bezig te zijn met voeden en aankleden van de twee kids en mezelf. Vandaag voor het eerst de oudste zelf naar de creche gebracht. Zag er best tegenop maar dat was helemaal niet nodig. @Otje: en, al begonnen met de zindelijkheidstraining? Wij lopen er een beetje op vast dus als je tips hebt...? MiniJules wil al een hele tijd 's avonds op de wc plassen en heel af en toe 's ochtend. De rest van de dag weigert ze gewoon. Als ze zonder luier loopt, houdt ze het gewoon op. Lekker eigenwijs. @vakantie: wij gaan eind juni een midweekje naar Hof v Saksen. Een boerderij gehuurd met alle voorzieningen voor de kleintjes. Nu hopen op mooi weer! Jullie nog plannen? @ritme/schema: hebben jullie al een beetje een vast ritme te pakken met de kleintjes? Noah heeft elke dag zo'n beetje hetzelfde schema: 7 uur drinken 8.30 - 10 slapen 10 uur drinken 11.30-14.00 slapen 14.00 uur drjnken 15.30 -17.00 uur slapen 17.00 uur drinken 19.00 uur beetje drknken voor het slapen 22.00/22.30 uur drinken 02.30/03.00 uur drinken Best netjes volgens mij. Hij heeft alleen 's nachts veel moeite om in slaap te vallen na de voeding. Hoe doen jullie dat? Wakker in bed leggen en zelf in slaap laten vallen? @athalia: leuk, het Lief Lifestyle event!! Had ik graag naar toe willen gaan maar vond het nog net iets te vroeg. Maar was dus wel de moeite waard? @groot: poeh, vind mijn oudste ook ineens enorm! Wat een bilken en benen. Begon zelfs te twijfelen of ze niet te dik is maar het verschil is gewoon zo groot. Hoop dat het een leesbaar bericht is geworden, heb het namelijk vanaf mijn telefoon getikt. Fijne dag!
Hoi allemaal, @zorgen voor de 2: vandaag Daniel thuis gehouden van het KDV en vanmorgen een speelafspraak gehad van de zwangerschapsclub. Daarna allebei lunch en nu liggen ze te slapen. Het valt me mee inderdaad. Wat wel scheelt is als je ze allebei thuis hebt de hele dag, dan hoef je in principe niets, alleen het dagritme er een beetje in houden. En als je wat leuke dingen onderneemt, dan vermaakt de oudste zich beter en heb je een vrolijke dreumes die moe is en dan gaat slapen ipv een dreumes die zich verveelt en vervolgens ook niet wil slapen. The next level is denk ik toch over 2 maanden, als ik weer moet gaan werken. Dan moet je dus 2 kleintjes en jezelf klaarmaken en liefst rond 8 uur bij het KDV hebben. Daarna ophalen en het hele avondgebeuren met eten, spelen en naar bed gaan. En tussendoor nog de stress van het werkgebeuren plus het kolven... dat lijkt me nog wel zwaar, maar gelukkig eerst nog 2 maandjes lekker de woensdag en af en toe de vrijdag met 2 kleintjes. Het lastigste vind ik overigens geduld hebben. Soms kan Daniel wat treuzelen of iets per se op zijn manier willen doen of iets per se zelluf willen doen en dan mag mama niet helpen natuurlijk....... en dat mag natuurlijk tot op zekere hoogte, maar alles kost dan meer tijd, dus daar moet je rekening mee houden. Als je haast hebt en je haast hem ook op werkt alleen maar averechts............ @zindelijkheidstraining: wij gaan volgende week echt een potje kopen. Als hij moet poepen, aan het poepen is of net heeft gepoept, dan geeft hij het wel aan met 'poep'. Meestal zegt hij het als hij net gaat beginnen met poepen, dus dat zou een mooi moment zijn om hem op t potje te zetten. Met plassen zegt hij het nog niet, maar daar kunnen we mee beginnen. @vakantie: 3 juni dus een weekje naar Limburg en eind oktober willen we met z'n vieren op familiebezoek in Korea. Hopelijk willen er nog meer mensen mee, bijvoorbeeld mijn ouders of mijn zus met haar vriend. En anders gaan we toch gewoon met z'n vieren........... @voedingen: ik zit ook nog wel op 7 of 8 voedingen per etmaal. Anthony heeft nu wel 2x wat langer geslapen 's nachts van 11-6, maar vannacht had hij wel weer een nachtvoeding nodig. Overdag zit er meestal gemiddeld wel minimaal 3 uur tussen. @bv: ik heb nog wel steeds dat de melk zo snel toestroomt dat Anthony zich verslikt, dus ik voed nu alleen liggend. Ik geef nu steeds dezelfde borst eerst, zodat die niet te vol raakt en hij meestal meteen kan drinken, maar de andere borst moet ik dan eerst wat aftappen, voordat hij er fatsoenlijk uit kan drinken. Dit heb ik hem nu 1 keer via de fles geprobeerd te geven (met zo'n breastflow speen). Hij dronk er wel van, maar na 30 cc had hij er al genoeg van. Had het id dat het met die speen niet te snel gaat, maar dat hij wel veel lucht binnen krijgt....... nog niet ideaal dus, maar goed, met lichte overproductie heb ik in ieder geval genoeg melk en zou ik een voorraadje aan kunnen leggen. Heb alleen zo onwijs GEEN zin in kolven..... tja. @cb: woensdag met de 2 jongens naar het cb geweest voor Anthony. Hij is gewoon al 5200 gram!!! Verder alles goed @slapen: hoe leggen jullie de kleintjes te slapen? En merken jullie verschil ik voor-/afkeuren van de kleintjes tov de oudste? Anthony slaapt soms op zijn buik, soms op zijn rug en soms ingebakerd op zijn rug (alleen als hij heel onrustig is en niet zelf in slaap komt). Hij kan zijn hoofd al goed draaien als hij op zijn buik ligt, dus ik durf dat wel aan. @jules: heel veel slechte en vette dingen eten slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!! Dat moet je ook vooral niet doen...... maar wel dingen waar veel energie in zit, maar toch soort van gezond is. Ik drink heeeel veel aanmaak en dan behoorlijk aangelengd (water/thee raak ik zo zat na een paar glazen/koppen). Verder veel tussendoortjes, zoals notenrepen, sultana, eierkoeken, ontbijtkoek, veel fruit. Ik eet meestal ca. 6 boterhammen per dag. Niks mis mee lijkt mij. @sporten: gaan jullie weer sporten? Ik wil na de vakantie in Limburg beginnen met hardlopen, maar echt heel rustig aan. Samen met een collega die net is hersteld van een kniebandoperatie. @foto: ik ga proberen een paar fotootjes te spammen hier. Groetjes, Jem
@Vloeien: het lijkt erop dat ik er nu echt vanaf ben, ik ben al 4 dagen 'schoon'. @Speentje: Jasper heeft er nog steeds geen zin in, maar goed, hij wil de pink de laatste tijd eigenlijk ook niet meer. Ik wil wel heel graag de speen aanleren, want die is ook weer makkelijker af te leren. We zijn vorige week saampjes naar het cb geweest. Onze kleine man is niet zo klein meer: Met 1 maand 56 cm al weer en 4220 gram (ca 51cm en 3400 gram bij geboorte). Hij doet flink zijn best! Maar maat 62 is nog veels te groot voor hem, hij is erg smal en met die brede shirtjes aan lijkt hij net een rugby-speler(tje). Het kraamfeestje was trouwens erg leuk. Onze dochter was helemaal in haar nopjes, want bijna iedereen had voor haar ook een cadeautje meegenomen. En dan ook nog allemaal boekjes, dus die kon haar geluk niet op. Jasper heeft de 2 dagen erna veel geclusterd, die moest duidelijk nog even bijkomen van de drukke dag. De dichte meisjes schoenen zijn inmiddels gelukt, ze heeft nu stoere sportschoenen met een vleugje roze. @alleen met 2 kids: dat gaat eigenlijk heel goed. Sabine is heel geduldig als ik met Jasper bezig ben. Enige nadeel is dat ik mijn middagdutje wel kan vergeten, want ze slapen zelden tegelijk. @voedingen: ik geeft borstvoeding, zo'n 6-7 voedingen per dag. Nog wel heel onregelmatig. Ik moet er binnenkort toch echt maar eens regelmaat in gaan brengen. Maar hij doet de nachten nog niet allemaal even goed, dus dat wil ik nog even aankijken. En overdag is hij regelmatig 2 voedingen achter elkaar wakker. Daarna slaap hij dan wel weer extra lang. Oh, het manneke heeft nu echt dorst. Hopelijk kom ik straks weer even terug...
Even alleen een beetje spam. Gebroken nachten met Jasmijn, zelf keelontsteking. Heb dus niet veel positieve inspiratie voor uitgebreide mp. Na de vakantie beter.
Hoi! Hoe gaat het met jullie allemaal? Aan het genieten van het mooie weer? @Athalia: voel je je al iets beter? Hopelijk knap je snel op! @Jem: vond het advies ook echt belachelijk. Maar ik voel me er nu wel veel beter bij nu hij 1 fles krijgt. @CB: maandag voor het eerst naar het cb geweest met de kleine. Hij was toen precies 4 weken. Hij weegt 4700 gram en is 54.7 cm (3490 gr en 50 cm bij geboorte). Echt goed gegroeid dus. Hij begint ook heerlijk babyvet te krijgen. @spruw: vanmorgen bij de huisarts geweest en Noah heeff spruw. Dacht het eigenlijk al een week maar bij het cb zei de arts dat het gewoon melkaanslag was. Maar ja, het is helemaal groen en grijs op zijn tong dus duidelijk niet goed. @zorgen voor 2: het valt me tot nu toe best mee al zitten er ook mindere dagen tussen. Woensdag had MiniJules haar dag niet dus maakte ze overal een drama van. Vinden jullie de oudste ook ineens zoveel wijzer? Heb het idee dat ze een enorme sprong heeft gemaakt. Vooral met praten. Nou geniet allemaal van het mooie weer! Groetjes!
He allemaal, We zijn er weer. Wat is het hier stil!!!!! De vakantie was heerlijk. Echt tot rust gekomen kan ik niet zeggen maar genoten absoluut. Jasmijn en Daniel hebben heerlijk gespeeld en Liam en Anthony hebben veel samen op een kleedje gelegen. We hebben gelukkig heerlijk weer gehad. Liam is gaan doorslapen dat is wel een enorme mijlpaal. Om 23:30-24:00 krijgt hij zijn laatste fles en de volgende ochtend om 7:00-7:30 de eerste. Daar tussen in ligt hij in zijn eigen bedje en hoef ik misschien 2 keer een speentje te geven. Heerlijk is dat. Binnenkort zal hij dan ook wel naar zijn eigen kamer gaan maar voorlopig nog even niet hoor. Geen groot nieuws verder. Lekker avondje op de bank. Liam en Jasmijn in diepe rust. Athaliaman op pad met een vriend, rondje rijden met zijn nieuwe auto en ik lekker op de bank met x-factor wat nu weer begint dus binnenkort meer. Hoe gaat het met jullie????
Hey! Nou, foto spammen is dus niet meer gelukt........... ben druk bezig geweest om al die foto's van de kids te ordenen en selecteren, het zijn er zoooveel, wat een luxeprobleem met die digitale camera's. Maar, heb het nu goed op orde gelukkig. Wil voor D en A per jaar een fotoalbum maken met de allerleukste foto's, maar dat vereist veel selectierondes. @voedingen: ik zit nu op 6-7 voedingen. Overdag laat hij er soms 4 uur tussen zitten en 's nachts soms 5 uur. @kruidvatluiers: ik heb ze geprobeerd, voor beiden, maar ik stap toch weer over naar de pampers, vanwege de pasvorm. Ze zijn veel zachter. Lijkt me veel lekkerder zitten voor de beebs. Verder geen klachten. Ze lekken niet volgens mij niet sneller door dan de pampers, alleen de toplaag laat wel vaak los. Dat vind ik wel irritant. En voor D hebben we nu broekjes gekocht en een potje!! Dus overdag worden het broekjes en 's nachts een 'ligluier' @zorgen voor 2: het gebeurt af en toe, maar nog niet structureel, dus ik heb nog niet echt de slag te pakken. We zijn ook erg aan het 'stoeien' met de opvoeding van de oudste. Hoe streng moet je zijn en wanneer/hoe straffen. D zit nu echt volop in zijn dreumes pubertijd. Wat is jullie beleid? En hoe gaan jullie om met de aandacht verdelen? @jules: hoe gaat het nu met de bv? Val je nog steeds af of is het gestabiliseerd? Voel je je er nog steeds goed bij? @ladyinred: rugbyshirt haha, ik begrijp wat je bedoelt, dat ziet er niet uit inderdaad.. dan nog maar even wachten met maat 62. Hier past Anthony daar prima in... hij is echt GROOT jemig.. wel jammer van al die 50/56 kleding................. die zit al weer 2 weken in dozen. @athalia: ja, ik heb ook onwijs genoten van de kids! En ook van ons middagje shoppen natuurlijk met de 2 kleinsten, die zich voorbeeeeldig hebben gedragen. Ik heb het idee dat Daniel nog steeds aan het bijkomen is, want hij is nog steeds wel erg moe.. nu gaat hij niet heel vroeg naar bed, maar hij heeft dus middag'slaapjes' van 2,5-3 uur. Verder weinig nieuws. Nog lekker aan het genieten. Maandagavond ga ik voor t eerst weer hardlopen, ben benieuwd. Fijne avond! Groetjes, Jem
Hoiii!! Het is inderdaad erg rustig hier. Ook van mijn kant. De dagen vliegen echt voorbij met twee kleintjes. En de bouw van ons nieuwe huis is in volle gang dus daar zijn we ook vaak te vinden. Verder gaat het goed hier. De borstvoeding heb ik helemaal afgebouwd en moet zeggen dat ik me er erg prettig bij voel. De kleine man doet het enorm goed. Het is echt al een grote beer. En ik heb hoop dat hij heel binnenkort doorslaapt. De afgelopen nachten was ik te moe om tot 23.00 uur te wachten om hem te voeden. Dus ben op tijd naar bed gegaan en hij werd om 01.30 uur wakker. Dan drinkt hij een halve fles en slaapt tot 07.00 uur ongeveer. Echt heel veel honger heeft hij dan niet. Volgende week zijn we een midweekje naar Drenthe. Nu hopen dat we mooi weer hebben! Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Fijne dag!
Zooo, daar ben ik ook weer. De dagen vliegen inderdaad voorbij. Jasper huilt vrij veel en dat vraagt veel aandacht. En met een kindje op de arm kan ik wel wat surfen (), maar is een berichtje typen wat lastiger. 's Middags is hij erg onrustig/huilerig/dorstig en geef ik hem meestal ook om de 2 uur de borst. 's Nachts gaat het beter, dan valt hij ook zelf in slaap. .. mannetje huilt weer (dacht hem net na 1,5 uur hard huilen in slapend te hebben) Ik typ andere keer wel verder. Het gaat hier verder wel goed hoor.
@LadyInRed: wat naar dat jullie kleine man zo huilt. Enig idee waardoor het komt? Het zal wel ontzettend veel energie kosten. Voor jou maar ook voor hem lijkt me. Hier afgelopen nacht redelijk door kunnen slapen. Om 00.15 uur de laatste en om 07.00 de eerste voeding. Hij krijgt zo om 23.00 uur een fles en dan hoop ik hem morgen pas om 7 uur te horen. Zou erg fijn zijn! Dames, meldingsplicht!!