Klein broertje of zusje gekregen in april 2011 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Athalia, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Jem: hoe gaat het nu je weer aan slag bent. Is het goed gegaan met drinken?

@Athalia: ben je er al een beetje aan gewend, dat hij nu op zijn eigen kamer slaapt?
    Wel grote contrasten zeg: van je 2 vriendinnen. Ik kan me wel voorstellen dat dat bij jou ook heftig aankomt.

En wat een ongelofelijk mooie foto van je dochter!

@Love47: goed dat je de lacatiekundige gebeld hebt en wat fijn dat er al een ritme is. Nou de oudste nog weer in z'n gewone doen zien te krijgen..

Bij mij gaat alles heel goed. Jasper slaapt nu tegenwoordig echt heel goed. Hij komt 's nachts nog 1x (23:00u, 03:30 en 07:00u) en daar ben ik eigenlijk best blij mee.
    Het werken is echt weer heerlijk om te doen, hoewel ik net wat nachten heb gehad met te weinig slaap (combinatie van te laat naar bed en/of pech met Jaspers slapen). Dus ik heb nu knallende koppijn. Maar dat is maar tijdelijk, ik haal zo de spullen uit de sterilisator en kruip dan lekker in mijn bed.

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal zo goed gaat!

2. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hai allemaal,

Hier even een korte mp van mij.

Alles gaat goed. Einde van de tweede week werken is alweer in zicht. Wel blij dat het bijna weekend is! ;) De eerste week kon ik nog teren op mijn reserves, maar deze week ben ik wel een paar keer vroeg naar bed gegaan en heb toch wel last gehad van vermoeidheid met als gevolg hoofdpijn en lichtelijke concentratieproblemen. Dit gecombineerd met de dementie die ook nog wel aanwezig is, kost werken mij nu dus nog veel energie.

A doet t goed op het KDV. Sinds kort over gegaan op 5 voedingen per etmaal. Dit gaat goed en ik mag nu toch wel stellen dat meneer is gaan doorslapen tussen 00:00 en 06:30. Dat geeft bij mij een lichte overproductie van 1 voeding per dag, die ik braaf in de vriezer stop (dat is maar goed ook, want laatst hadden ze stroomstoring bij het KDV en *hop* weer 2 voedingen door de gootsteen:$).

Hij krijgt nu 4 voedingen om de ca. 4 uur, en dan nog een late avondvoeding. Dus meestal om:
    6:30-7:00 => aan de borst
    10:30-11:00 => 140 cc
    14:30-15:00 => 140 cc
    18:30-19:30, aan de borst, daarna nog even spelen en dan naar bed gelijk of net na D
    23:00-00:00 bv op mijn verzoek

2e prikjes gingen ook goed. Even verhoging van 37.6, maar verder weinig gemerkt. A is nu alweer 7 kilo!!! :$

D krijgt wel echt last van peuterpubertijd. Wil alles zelf doen of op zijn manier en veel beheerst hij nog zeer slecht of niet, dus het ochtendritueel neemt vaak meer tijd in beslag dan me lief is.

Fietsen gaat wel als een tierelier, het lijkt wel alsof zijn energie nooit op is. (want als hij moe is, wordt hij alleen nog maar drukker).

@athalia: telefonisch uiteraard alweer gesproken, maar veel sterkte met je vriendin en maandag op de begrafenis :( *traantjes van verdriet*. Hou je taai he...

Foto van je meisje is prachtig *traantjes van ontroering*. Vermaakt ze zich nog wel goed met al haar nieuwe speelgoed?

@love: spruw bij de oudste gehad, maar de kans dat A het nu nog krijgt is wel kleiner. Hij heeft nu al zoveel meer weerstand. Verder lopen wij een beetje gelijk op he, met voedingen en perikelen van de oudste, haha.

@ladyinred: mooi dat het zo goed gaat! Zo hou je tenminste wat energie over en kun je je reserves weer een beetje opbouwen.:)

Nou, nu snel weer an die arbeit.:D

Groetjes,
    Jem

3. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Na wat toch wel een loodzware week genoemd mag worden meld ik mij hier weer.

Even in het kort het lange verhaal. Mijn vriendinnetje die een heel ziek klein meisje in haar buik had heeft vorige week maandag te horen gekregen dat na 34 weken zwangerschap het hartje gestopt was. Woensdag is ze bevallen van een prachtig sterretje. Donderdag ben ik de hele middag bij haar geweest, wat was dit moeilijk en mooi tegelijkertijd. Zo onwerkelijk, zo tegennatuurlijk, wat een verdriet en een trots tegelijkertijd.

Afgelopen zondag ben ik er de hele dag geweest en gisteren was de begrafenis en ben ik er weer de hele dag geweest. Ik heb het gefilmd en de hele dag geholpen met broodjes, koffie enzo. Het was een hele mooie begrafenis als dat al kan. Ze hebben alles precies zo kunnen doen als ze wilden. Maar het was vooral heel erg verdrietig.

Het was allemaal erg heftig en ben er helemaal stuk van. Zeker vandaag. De hele week sterk geweest voor hun en de familie en nu komt mijn eigen verdriet pas. Het is allemaal zo verwarrend en......bah.

Vast weer heel onsamenhangend. Sorry.

4. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden!! MP!!!!

@hier: alles goed. D heeft waterpokken gehad. Vorige week dinsdagmiddag opgehaald van het KDV en gisteren waren alle blaasjes ingedroogd en 'mocht' hij weer naar het KDV. Vandaag hebben Jasmijn en Daniel gelukkig weer samen kunnen spelen..

Nu hopen dat A t niet krijgt... want hij mag dan niet vliegen!

Groetjes,
    Jem

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wat een trieste bedoening hier!

Om met Jem te kletsen hoef ik de telefoon maar te pakken dus...............

6. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Helemaal gelijk! Ik zal weer eens een update doen.
    Gisteren was Jasper al weer 4 maanden, de tijd gaat ook zo snel. Wel fijn dat we nu in een heus ritme zitten en eigenlijk gaat alles heel goed/soepel bij ons. Hij drinkt goed, nu ook uit de fles (als ik aan het werk ben) en slapen gaat ook behoorlijk goed. Soms hebben we pech, dan is hij om 05:00u gewoon wakker, maar meestal gaat het prima.
    Het werken is weer heerlijk om te doen. Ik had het zeker gemist, hoewel het nu wel even heel druk is (mijn directe collega is op vakantie). Maar over 2 weken heb ik zelf vakantie en daar kijk ik heel erg naar uit!

Omdat Jasper zo graag kijkt naar een speeltje met een spiegeltje erop heb ik voor hem bij de Zeeman een plak-speel-spiegel (van een euro) gekocht en deze in de binnenkant van de kinderwagen vastgemaakt. Daardoor heeft hij nu altijd iets te spelen/kijken in die saaie kinderwagenbak. Hij is daar ook erg dol op.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek geopend.

Lotte

8. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Pffff, hij is weer open, had vanmiddag tijd voor een update. Nu eigenlijk niet maar plaats toch maar een berichtje om activiteit te bevestigen haha. Ik hoop morgen een uitgebreide update.

Kan ons topic toch niet laten doodbloeden. Wie volgt?????

9. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    He allemaal,

Hier een poging tot nieuw leven inblazen van dit onderwerp.

Een update van deze kant.

Het gaat hier allemaal goed!!!

We hebben helemaal ritme, schema en genieten nog steeds erg van 2 kindjes.

Liam slaapt goed, sinds ongeveer 2 weken is zelfs de voeding van 22:30 eruit dus het is nu om 19:00 naar bed en dan slaapt hij tot 7:00/8:00. Heerlijk dus. Moest wel even wennen, dat laatste flesje vond ik ook wel erg gezellig. Maar ja als hij hem echt niet meer wil dan moet het maar.

Het eten gaat ook goed, al heb ik wel het idee dat hij zijn flessen een beetje zat aan het raken is sinds we andere voeding aanbieden. Hij krijgt nu 's ochtends een fles en dan rond 11:00 fruit, 12:00 fles, 15:30 fles, 17:00 groente en om 19:00 een papfles.

Ook zijn we heerlijk op vakantie geweest naar Turkije met zijn 4-en. We hebben het super gehad. De eerste 2 dagen vond ik het erg spannend met Liam. Krijgt hij wel genoeg vocht, is het niet te warm, hij plast minder, gaat het allemaal wel goed. Het was namelijk wel erg heet. Maar na 2 dagen werd ik relaxed en hebben we enorm genoten van het zwembad, het weer, het eten en het niks hoeven doen.

Jasmijn is nog steeds een hele lieve zus voor Liam, al beginnen er af en toe al wel kleine frustraties te komen. Liam rolt nu van rug naar buik en weer door, zo verplaatst hij zichzelf en komt hij ook wel eens bij haar spullen uit. Dat mag natuurlijk niet van haar. We moeten haar dus nu gaan leren, als Liam er niet aan mag komen moet je het opruimen of hoog leggen. Ook trekt hij regelmatig aan haar haar. Ze is heel zorgzaam en wil met alles helpen. Kom niet aan haar broertje. Heerlijk is dat. Zij is ook de enige die hem echt hysterisch aan het lachen kan krijgen.

Ik ga zelf eind oktober 5 dagen met mijn zusje naar Turkije zonder kinderen. Athaliaman heeft een paar dagen vrij genomen. Heel dubbel. Aan de ene kant enorm veel zin in, lekker relaxen en heeel veel slapen. Aan de andere kant 5 dagen..........is wel heeeeeeel lang zonder de kindjes.

Dat was het hier wel weer even.

Ik hoop dat er meer volgen. Kom op meiden, ik ben in ieder geval wel heel benieuwd hoe het bij jullie gaat.

10. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Bij ons gaat het ook goed!

Wel met ups en downs in de vermoeidheid. Wij hebben beide veel slaap nodig en met 2 kinderen en nachtvoedingen komt dat er niet genoeg van. Hij komt helaas dag+nacht om de 4 uur. Er is een week geweest dat hij 's avonds een voeding minder nodig had, maar hij is nu erg verkouden en die voeding is weer terug.

Wel gaat het verder echt geweldig. Hij is druk bezig met rollen, beide kanten op en kan heerlijk kletsen. Daar genieten we allemaal van. Ook wil hij heel graag zitten, staan en rechtop zijn. Hij is ook al heel sterk daarin (vind ik, zeker vergeleken met Sabine toendertijd). Zijn grote zus vind het geweldig, maar begint wel lekker te puberen. Werd ook hoog tijd! ;)

Mochten jullie een beetje op de hoogte willen blijven, dan kan je op mijn website meelezen op mijn weblog. Stuur me maar een berichtje, dan geef ik je het adres...

@Athalia: heerlijk dat het zo lekker gaat, vast voedsel geven lijkt me ook echt heerlijk. Gaan wij over 2 weken doen.
    En geniet lekker van je vakantietje. Ja je zal ze vast missen, maar dan kan het nog steeds geweldig zijn!

11. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Heel lang stil geweest van mijn kant. Hier alles goed. Nu even in de ziekenboeg met zijn allen dus even jammer maar dat komt wel weer goed.
    Met Daan gaat het prima. Hij is een erg vrolijk mannetje. Altijd lachen en vrolijk. Hij rolt ook lekker alle kanten op en kan ook lekker spelen met speeltjes. Hij is ook al weer ene half jaar, wat gaat dat snel he. Ik heb tot ruim 5 maanden borstvoeding gevenen maar nu lekker over op de flessen. Hij krijgt er nog 4 per dag en verder fruit en 's avonds een hapje groente en nu aan het opbouwen met een aardappeltje en vlees erbij. Ik vind het juist wel een gedoe hoor, vond alleen flessen ook wel handig ( ja luie mama). Bij Daan was op de echo al te zien dat hij vergrootte nieren had, daar veel onderzoeken voor gehad. Hij heeft nog steeds vergrootte nieren maar het blijft acceptabel. In Januari voor nog een echo maar de arts denkt dat het zo blijft en dat er niets aan gedaan hoeft te worden. Gelukkig maar hij heeft er zelf echt geen last van hoor.
    Met Jesse is ook alles goed, een lieve grote broer, al wil hij ook wel graag klein genoemd worden. Idd oppassen want hij kan nog zo lief zijn maar soms springt hij toch opeens boven op Daan. even kroelen noemt hij dat dan maar of Daan het zo leuk vindt...

Nou ja zoals jullie lezen is het alsof het nooit anders is geweest, 2 heerlijke jongens hoor.

Groetjes en geniet van de kleintjes

Deel Deze Pagina