Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow vet cool, je eigen huis laten ontwerpen en laten bouwen... doen jullie dat via een projectontwikkelaar/bouwbedrijf/... of helemaal zelf geinitieerd? Hebben jullie wel al grond gekocht? Ik vind het reuze interessant... is altijd ook een van mijn en Jemmans dromen, maar voorlopig komt het er niet van, omdat mijn man net voor zichzelf is begonnen..

By the way, wij werken zelf ook beiden in de bouwwereld, dus als je nog advies nodig hebt, don't hesitate to ask!

Groetjes,
    Jem

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Jem: mijn broer+schoonzus hebben een dochter, 9 maanden ouder als onze kleine meid. En straks zit er dus zo'n 2 maanden tussen.
    Leuk om te lezen dat er nog veel grootse plannen zijn de komende maanden.

@Ikke mama: leuk dat jij al veel buik hebt, bij mij zie je er nog amper iets van. Hoewel ik gisteren voor het eerst de baby gevoeld heb. Was wel heel bijzonder!

@Jules: heerlijk dat het huis verkocht is. Scheelt weer een heleboel zorgen. Gaaf dat jullie nu met je eigen huis aan de slag kunnen.

Wij zijn beide IT-ers en mijn man is nu aan het kijken of hij voor zichzelf kan beginnen, wat erbij komt kijken en hoe we 'mindere periodes' daarbij door kunnen komen.

3. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

Zo, heerlijk uitgeslapen vandaag! MiniJules heeft een nachtje bij opa en oma geslapen dus wij hebben even lekker tijd voor onszelf gehad. Hoor net wel van opa dat MiniJules pas om 9 uur wakker is geworden. Bij ons is 6 uur de laatste tijd het maximaal haalbare dus hoop dat ze bij ons vanaf morgen ook wat langer wil slapen. Vast niet haha.

@Jem: ja, echt helemaal super een eigen huis bouwen. Wel een behoorlijk project maar daar krijgen we straks wel ons droomhuis voor. We hebben een kavel in Den Haag en hebben al een ontwerp laten maken door een architect. Ook hebben we een binnenhuisarchitect ingeschakeld die over de indeling heeft nagedacht. De volgende fase is dat de binnenhuisarchitect ook een ontwerp gaat maken voor de keuken, badkamer, een lichtplan, sfeer etc. Erg spannend dus allemaal.
    Mocht ik nog op vragen komen, dan weet ik je zeker te vinden!

Dat is inderdaad lastig met een hypotheek als je man net voor zichzelf is begonnen. Mijn man is ruim 3 jaar geleden begonnen als (financieel) zzp'er.

@LadyInRed: spannend dat je man voor zichzelf wil beginnen. In het geval van mijn man zijn de uurtarieven zo dat het wel compenseert als hij een tijdje geen opdracht heeft. Vooralsnog loopt het heel erg goed en lijkt het alleen maar beter te gaan. Hij wordt ook weer vaak gebeld of hij beschikbaar is voor een bepaalde termijn. Tot nu toe zit hij gemiddeld zo'n anderhalve maand per jaar zonder opdracht. En dan plannen we gewoon in die periode een vakantie.

En je hebt je baby gevoeld! Wat onwijs leuk!

Hier verder niet bijzonders.

Fijne zondag!

4. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Jules wat super dat je huis verkocht is. Geeft een hoop rust. Ook heel gaaf om je eigen huis te laten bouwen. Ook hier is dat een droom.

@LadyinRed, super om de baby te kunnen voelen he!? Ik geniet er ook enorm van.

@Ikkemama, ook een verbouwing. Wel leuk een nieuwe badkamer.

Hier gaat het goed. Voel het ventje goed bewegen. Buik groeit aardig door.

De verbouwing is hier vanmorgen in alle hevigheid losgebarsten. Moet zeggen dat ik er wel een soort gestressd door ben. Maar gelukkig duurt het maar een week. Jasmijn ligt nu op bed en slaapt eigenlijk door alle herrie heen (en herrie maken ze).

Gisteren Jem, Jemman en neefje op bezoek gehad was erg gezellig. Jem jij krijgt ook al een buikje.

Verder geen nieuws.

Meiden die niet aan MP voldaan hebben de laatste tijd kom op laat eens weten hoe het gaat. Het clubje wordt steeds kleiner.

5. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Uitgerekende data
    30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen
    03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden
    17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis (1e was keizersnede)/vermoeden jongen
    18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen
    20: Juli2009
    21: Jem/2e kindje/bv/zh/geen vermoeden
    23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev.
    - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding
    25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/geen vermoeden
    26: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden
    27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen

Afspraken:
    09/11 LadyInRed afspraak vk
    10/11 Jem 3e afspraak vk
    12/11 Otje1975 3e afspraak vk
    15/11 Athalia 20 weken echo 9:00
    18/11 Athalia 4e afspraak vk
    22/11 Jules afspraak vk 15:00
    7/12 Jem 20 weken echo 10:45
    10/12 Jules 20 weken echo 17:30

Onze sterretjes:
    * 21-04-2011: Mimi1982
    * 20-04-2011: Snelly

Als tranen een trap konden bouwen
    en verwachtingen een brug
    Dan klom ik hoog de hemel in
    en nam je mee terug.

6. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Hoi allemaal,

zo daar was ik ook weer eens. Erg lang geleden. 2 verjaardagen gevierd, dus het even druk gehad.

Maar goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat!

@Athalia; wat leuk dat jullie weten wat het wordt. Een jongen! heerlijk hoor!

@Jules; heb niet alles gelezen, maar wel meegekregen dat je huis verkocht is en dat jullie erg mooie en leuke plannen hebben voor het bouwen van een eigen huis. Gefeliciteerd met de verkoop en wat een gaaf vooruitzicht!!

En verder is niet alles me bij gebleven.

Maar wat vliegt de tijd he?! Zeker nu ik niet meer misselijk ben vliegt de tijd echt helemaal voorbij. Soms "vergeet" ik bijna dat ik zwanger ben. Zo'n 2e zwangerschap is toch wel anders dan een 1e, je bent nu ook al zo druk met zo'n dreumesje/peuter in huis.
    Probeer er af en toe echt even rustig bij stil te staan en van te genieten.

Is de kleine bij jullie al goed te voelen? Hier nog niet echt. Af en toe een klein plofje, waarvan ik denk dat het de kleine is, maar nog niets regelmatigs. Ben benieuwd wanneer het gaat komen.

Nou, verder eigenlijk niet veel te melden. Moet nog wel de afspraak voor de 20 weken echo maken, dus daar moet ik maar eens mee op gaan schieten. Over 4 weken is het al zover en wil er natuurlijk nog wel met een afspraak tussen kunnen ;)

Nou, fijne dag verder en tot snel, zal er nu niet meer zo lang tussen laten zitten.

Groetjes, Otje

7. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Zojuist de afspraak voor de 20 weken echo kunnen maken, dus lijstje maar gelijk weer even bijwerken. Nog 4 weekjes wachten en we weten wat het is... ;)

Uitgerekende data
    17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis (1e was keizersnede)/vermoeden jongen

Afspraken:
    10/11 Jem 3e afspraak vk
    26/11 Otje1975 20 weken echo + geslachtsbepaling 13u30

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

8. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Hahaha! Ik denk ik laat er nu echt niet lang tussen zitten, maar ben nu wel erg voorbarig geweest.
    Ook wel fijn hoor dat hier niet 100 items per dag geschreven worden, want dat is ook niet bij te houden ;)

9. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Haha Otje! Jij denkt, even bijlezen maar helaas!

Hier ook niets bijzonders hoor. Gaat allemaal zijn gangetje. Ik heb ook, net als Otje, dat ik vaak niet eens in de gaten heb dat ik zwanger ben. Het gaat allemaal zo snel en heb nergens last van. Het is dat mijn buik nu echt begint te groeien.

Verder wel een beetje stress omdat we in januari uit ons huis moeten. Had vannacht allemaal nare dromen dat we in een verschrikkelijk armoedig huurhuis zaten. Over 2 weken kunnen we een huis bekijken dus ik hoop dat het iets is.

Fijne dag!

10. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

@ Jules: Gelfeliciteerd fijn zeg je huis zo snel verkocht!

@ Ladyinred: Leuk zeg dat je je de kleine al voelt. Ik verheug me er al op. Denk soms wel eens van zou het zo zijn maar nog niets duidelijks hoor.

@Athalia: Succes van de week!

11. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Nee, echt bijlezen hoeft niet ;)
    Verder alleen maar een goed teken als er niet zoveel te melden valt, dan moeten we er maar vanuit gaan dat het goed gaat met iedereen.

Hopelijk bij iedereen de ergste klachten voorbij en aan het genieten van het zwanger zijn.
    Ik wacht alleen nog even op nog iets meer energie, maar verder gaat het prima.

@Jules; kan me inderdaad voorstellen dat het wel even spannend is om straks nog te moeten verhuizen, maar goed, het is voor een goed doel en als het in januari is heb je nog tijd zat.
    En er zijn gelukkig ook zat niet armoedige huurhuizen ;)
    Bij de eerste ben ik verhuisd met 33 weken zwangerschap en met een man met zijn been in het gips (een week voor de verhuizing gebroken...)

Hier dacht ik net de kleine heel even te voelen, maar het was niet helemaal duidelijk genoeg. Wordt wel steeds vaker "even" een gevoel, dus ben benieuwd.

Maar goed, ben nog meer benieuwd naar het geslacht. Nog een ruime 3 weekjes wachten en we weten het!!

Fijne dag verder!!

12. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

Even een berichtje vanuit de tram, onderweg naar mijn werk.

Groeit jullie buik ook zo snel ineens? Lijkt op dit moment wel alsof het met de dag groter is. Vind het wel weer erg bijzonder, ben dan zo trots op mijn buik.

@Otje: oh nee, een gebroken been bij je man net voor de verhuizing en dat terwijl je al zo ver in je zwangerschap zat.
    Bij ons komt het ook allemaal wel goed. Af en toe spelen die hormonen alleen even op ;). Volgende week kunnen we een woning bekijken en die week daarop nog een. Valt me alleen zo tegen, had gedacht dat er meer aanbod zou zijn. En vanwege de creche kunnen we ook niet echt uitwijken naar een anere plaats.

Verder geen nieuwtjes. Gaat steeds beter hier, zelfs de vermoeidheid begint af te nemen

13. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Voor de dames die niet ver van Zoetermeer wonen:
    Over ± 2 weken hebben wij een hele partij (nieuwe) kleertjes van Villa Happ beschikbaar. Het gaat om jongens- en meisjeskleding in maat 50 t/m 86+.
    Dus mochten jullie interesse hebben.....!

14. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

@lady: wat grappig bij Athalia en mij zit er 1 jaar en zo meteen 0-1 maand tussen... over een paar jaar merk je daar niets meer van en kunnen ze lekker met elkaar spelen.:)

@all: wat grappig dat er zoveel partners zijn die voor zichzelf werken hiero......!! En dan toch gewoon voor een tweede gaan.. hah!8)

@hier: ik voel de baby echt heel duidelijk bewegen, eigenlijk pas sinds vanochtend. Jemman heeft het ook gevoeld. Superleuk!!:D:D

@jules: Den Haag! Wat grappig, ik woon in Rijswijk :D Mag ik vragen waar ongeveer in Den Haag jullie een kavel hebben gekocht? Ypenburg/Leidschenveen? Of gewoon een kavel ergens in een 'oude' wijk?

@athalia: kzie je morgen bij mijn ouders. Wel lekker om even uit die stofzooi te zijn he........ :$

@otje: ja de tijd vliegt echt. Goed dat je nu een afspraak hebt staan voor de 20 weken echo.. zo meteen vliegen de geslachten ons om de oren! :p Ik denk dat je er vanzelf bewuster mee bezig gaat zodra je de kleine gaat voelen. Hier wel duidelijk. Ik ben nu veel meer gefocused of ik de baby voel en zit ook meer aan m'n buik.. natuurlijk niet tijdens werk, maar dat had ik met mijn 1e zwangerschap ook niet... nouja, totdat de schoppen veel sterker worden, dan voel je tijdens de vergadering ineens een schop en dan moet ik altijd wel in mezelf lachen. Zo gezellig!

@all: nog eeeeeeeeeeeven (werk)mail checken en dan peer ik em t bedje in :)

Truste en goed weekend iedereen!

Groetjes,
    Jem

15. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uitgerekende data

Afspraken:
    10/11 Jem 3e afspraak vk
    17/11 Ikke mama 3e afspraak vk
    26/11 Otje1975 20 weken echo + geslachtsbepaling 13u30
    9/12 Ikke mama 20 weken echo 13:45

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

16. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi!

Even snel een berichtje voor MiniJules weer wakker wordt.
    @Jem: In Den Haag is een groot project waar kavels vrij worden gegeven. Het heet Vroondaal, misschien ken je het wel.

@IkkeMama: spannend, op 9 december de 20 weken echo! Ik heb hem een dagje later.

Komende woensdag gaan we een woning bekijken. Wel een erg hoge huurprijs dus hoop dat we daar nog mee kunnen onderhandelen.
    Lichaam begint nu echt te veranderen. Echt een zwanger buikje en m'n borsten lijken ineens wel 2x zo groot :$!

Verder geen nieuwtjes.
    Alvast een fijne avond!

17. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik ben echt helemaal blij, heb mijn nieuwe kinderwagen binnen! Ik had en Joolz en heb deze goed kunnen verkopen op marktplaats. Heb nu de Icandy iCandy UK - Which mode are you in today? echt helemaal geweldig. Kan hem nu als enkele wagen gebruiken en als de baby er is als dubbele. Heerlijk, dat mis ik wel hoor dat lekkere shoppen dat doe je toch heel wat minder bij een tweede. Geen kamertje en al die spulletjes, was toch wel heerlijk. Nou ja wie weet, als het een meisje is het ik toch echt een hele nieuwe garderobe nodig.
    Kwam er net achter dat een moeder op de school waar ik werk echo's maakt. Ga waarschijnlijk eind van de week even langs voor een geslachtsbeplaling. Wilde eerst nog even wachten tot de twintig weken maar nu ik dit hoorde kan ik echt net meer wachten hoor. Ook wel spannend.

Groetjes

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    He Ikke mama, wat fijn zeg dat je geslaagd bent voor de kinderwagen. Dat was jij toch die een tijdje terug een topic over deze wagen hebt geopend? Ziet er echt super uit!

Heel herkenbaar dat je niet meer kunt wachten tot de 20 weken echo haha. Ik heb vorige week ook even getwijfeld of ik toch niet snel nog een afspraak moest maken voor een geslachtsbepaling. Wil gewoon zo graag weten of mijn gevoel klopt. Groot gelijk dat je die kans pakt! Laat je het ons weten als je bent geweest?

Groetjes!

19. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    De baby al eventjes niet meer gevoeld, in ruil merk ik wel dat ik steken in mijn onderrug heb die best pijnlijk kunnen zijn. Dus ik ben nu heel netjes op mijn bureaustoel aan het zitten, braaf door de knieen met tillen etc. Het doet voornamelijk zeer als ik met m'n dochter bezig ben. Zie zo'n kind maar eens met verantwoord tillen in een autostoel te krijgen (niet dus).
    Het is nog niet ernstig hoor, maar wel iets om goed in de gaten te houden.
    Morgen mogen we toch naar de verloskundige, dus ik wil het wel even ter sprake brengen.

@Athalia: hoe gaat het nu met de verbouwing?

@Otje: dat 'vergeten' dat je zwanger bent, dat herken ik wel. Toch wel heel leuk, zo'n topic met zwangeren die allemaal al een kleine hebben. :)

@Jules: mijn buik groeit nog helemaal niet.
    Verder spelen de hormonen (nog) niet op. Bij de vorige zwangerschap heb ik daar 2 flinke uitbarstingen van gehad. haha. Toen heb ik bijna een andere vrouw die mijn man beledigde de ogen uitgekrabt. Maar was toen verbaal eeeerg duidelijk. :D

@Jules: ik hoop dat de woning iets is. Geeft wel rust.

@Jem: wat gaaf dat jullie het allebei gevoeld hebben!

@Ikke mama: ziet er wel mooi uit zeg, die kinderwagen. En laat de geslachten maar komen!

20. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

@LadyInRed: wat vervelend van je rug zeg. Voorzichtig zijn en inderdaad goed op je houding letten. Maar ja, met nog een kleintje kom je gewoon niet onder het tillen uit. Ik merk ook echt dat ik de dagen thuis met MiniJules veel zwaarder vind dan een werkdag.

Nog geen buikje te zien dus bij jou. Bij mij groeien buik en borsten wel maar mijn gewicht gaat niet omhoog.

@de andere dames: hoe gaat het bij jullie?

Deel Deze Pagina