Ik heb net snel foto's gemaakt van de kleertjes die we in 86+ hebben! Kijk maar even, ik hoop dat ze duidelijk zijn. In de naam van de foto staat wat het is, in welke kleur en de prijs. Groetjes!
Hou meiden, Is er nog plaats voor mij om mee te schrijven? Ik ben ook ik verwachting van ons tweede kindje onze zoon krijgt nu dus een broertje of zusje Hij is zelf van september 2007 dus ze schelen straks 3,5 jaar vind ik ook wel prettig want hij kan nu bijna alles al zelf doen en is helemaal zindelijk. AS maandag hebben wij onze 20 weken echo en hopen het geslacht te kunnen zien Ohja ik ben 12 april uitgerekend Ik lees wel of ik mee kan schrijven ga nu weer proberen te slapen Fijn weekend allemaal
@muisje 78, gezellig dat je ook mee gaat schrijven. Dan hebben we op dezelfde dag de twintig weken echo. Inderdaad wel lekker dat je zoontje bijna alles zelf kan, scheelt wel wat gedoe bij de tweede denk ik.
Hoi allemaal, @ Sandra: Welkom en leuk dat je meeschrijft. Ben wel onder de indruk van je verhaal zeg. Dat moet wel heel moeilijk voor je zijn. Ik hoop dat je over een paar weken wat meer kan gaan genieten. Is bij je zoontje alles goed gegaan? @ Muisje: Leuk als je meeschrijft! Zoals je hebt kunnen zien is het hier lekker rustig maar ook wel leuk als er iets meer geschreven wordt. @ Echo: Ben benieuwd naar de echo's van morgen, hopen dat alles goed is en jullie kunnen zien of het een jongen of meisje wordt. Hier alles zijn gangetje. ALs het goed is is volgend weekend de badkamer af, echt heerlijk! Daarna lekker beginnen aan de kamer voor Jesse. Van de week een behangetje gehaald echt heel leuk van Lief. Het gaat trouwens opschieten. Al weer een paar die op of over de helft zijn, zo lekker moment, dan kan je gaan aftellen. Lijkt nu echt veel sneller te gaan dan bij de eerste zeg. Groetjes
Hallo allemaal, Een verbouwing en een computer crash verder en ik ben er weer. @LadyinRed, de hekkensluiter dat valt inderdaad nog te bezien. Hoe wat dat bij je vorige zwangerschap te vroeg of te laat? Fijn dat het wat beter gaat met je rug. Dat tillen ontkom je niet aan met al een kleine. Ik doe het ook meer dan ik zou willen. @Love, heeft ook wel weer wat om met het hele gezin altijd bij elkaar te zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik zou willen dat Athaliaman minder zou werken maar altijd bij elkaar zijn is mij ook wat veel. Er valt voor beiden wat te zeggen. Haha. @Ikkemama, vordert de verbouwing al een beetje? Nieuwe badkamer is wel erg leuk. Ook ontzettend leuk een ventje erbij. Gefeliciteerd. @Jules, ik merk ook dat ik door de vermoeidheid soms een beetje een kort lontje heb. Jasmijn merkt waarschijnlijk dat ik moe ben en gaat daar dan weer op reageren. Zo krijgen we hier een soort wisselwerking. Het zijn ook allemaal grote veranderingen in je lichaam en in je hoofd. Fijn trouwens dat de huurwoning waarschijnlijk gevonden is geeft ook weer een hoop rust. @Sandra, welkom hier en inderdaad wat een moeilijke weg heb jij al achter de rug. We hopen en geloven allemaal met je mee dat het deze keer wel allemaal voorspoedig verloopt. Wel fijn dat ze je extra goed in de gaten houden. Succes met de weken doorkomen. Je kunt jezelf als je wilt toevoegen aan de lijst of 1 van ons vragen dat voor je te doen. Ik hoop dat je snel wat meer onbezorgd kunt genieten maar kan me ook voorstellen dat dit bij jou pas komt als het kindje gezond in je armen ligt. Veel succes/plezier morgen met de 20 weken echo wil je ook weten wat het wordt? @Otje, nog even en je weet ook wat het gaat worden. Spannend hoor. Hopen dat hij/zij er goed bijligt. @Muisje, ook welkom hier. Spannend, morgen de 20 weken echo. Je laat het wel even weten he wat het wordt?! Ook jij kunt jezelf aan de lijst toevoegen of 1 van ons vragen het voor je te doen. Veel plezier morgen. Zo ben weer een beetje bij. Hier gaat het allemaal goed. Voel het kleine mannetje steeds beter bewegen eerst vooral heel diep van binnen maar zag op de 20 weken echo dat de placenta voor ligt dus dat verklaarde het. Nu sinds 2 dagen echt behoorlijke schopjes. Heerlijk. De verbouwing is zo goed als klaar. Nog wat kleine dingetjes afronden. Het kamertje is erg mooi geworden. Wel gek hoor ineens een volledige kamer erbij. Jemfamilie is goed aangekomen in Korea, met Daniel is het ook goed gegaan in het vliegtuig. Veel plezier met de echo's deze week. Zijn jullie van de eerste op de uitgerekende datum bevallen of ervoor of erna? Ben benieuwd. Jasmijn was 11 dagen te laat en ik ben toen ingeleid. Na 2 uur volledige ontsluiting, na 70 minuten persen met de vacuum gehaald. Ik kijk terug op een goede bevalling. Iets heftig op het eind.
@Sandra & Muisje: van harte welkom, leuk dat jullie mee komen schrijven. @Ikke mama: heerlijk zo'n lange echo en nog leuker om te weten wat het is. @Sandra: dus het blijft nog even spannend, ik hoop dat alles goed blijft gaan en dat je snel geruststelling hebt. @Jules: fijn dat het weer wat beter gaat. En zekerheid doet natuurlijk ook goed. @Athalia: wat lekker dat je steeds meer voelt. @Vorige zwangerschap: bij mijn vorige zwangerschap was ik een paar dagen later, maar dat kan ook met stress te maken gehad hebben. Mijn oma was overleden en ik wilde niet bevallen voor haar begrafenis. Toen de weeen echt op gang kwamen ging het heel rap. Ik teken ervoor om weer zo'n soepele bevalling te hebben! Vandaag zijn van het werk van mijn man 2 zwarte pieten op bezoek geweest. Ze waren wat vroeger, dus ik was dochterlief net uit bed aan het halen. Ze was wel verlegen (en net wakker dus), maar niet bang. Was erg leuk. Ook was ze heerlijk vrolijk vandaag (mijn schoonouders waren er ook). Dan voel ik me barsten van trots op mijn kleine meisje!
@vorige zwangerschap; ik was 4 dagen eerder damde uitgerekende datum. Wel prettig want ik was best nerveus tot het einde toe. Wij willen wel graag het geslacht weten maar tot nu toe was het door de beweeglijkheid niet goed te zien. Ik heb goede hoop op de echo van vandaag. Vind het ergspannend maar het zal vast goed komen. Liefdat jullie allemaal zo meeleven.
Net terug van de echo en alles is goed! Het is een meisje dat was dit keer heel duidelijk te zien. Ben echt blij dat alles goed is.
@Sandra, wat ontzettend fijn dat alles goed is en een meisje, leuk hoor. Van allebei 1. Was er die keer dat je je kindje verloren hebt al wat te zien op de echo waar ze zich zorgen over maakten of niet? Anders ben je na deze goede echo misschien al wat gerust gesteld.
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis (1e was keizersnede)/vermoeden jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/geen vermoeden 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/geen vermoeden 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 22/11 Jules afspraak vk 15:00 26/11 Otje1975 20 weken echo + geslachtsbepaling 13u30 7/12 Jem 20 weken echo 10:45 8/12 LadyInRed 20 weken echo 19:00 9/12 Ikke mama 20 weken echo 13:45 10/12 Jules 20 weken echo 17:30 13/12 Athalia 5e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug. Heb de lijst aangepast met data en eronder gezet dat ik al een dochter heb en nu zwanger ben van een zoon. Jem had dit voorgesteld en misschien inderdaad wel een goed idee.
@athalia; beide keren dat ik de kindjes verloor was er niks afwijkends te zien op de echo's maar toen had ik wel continu bloedverlies. Heb nu wel veel vertrouwen in deze zwangerschap maar hij blijft wel heel spannend. Ik had ook gezien dat jouw dochter Jasmijn heet vind het een heel mooie naam.
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis (1e was keizersnede)/vermoeden jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/geen vermoeden 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/geen vermoeden 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 22/11 Jules afspraak vk 15:00 26/11 Otje1975 20 weken echo + geslachtsbepaling 13u30 6/12 Sandra82 controle gynaecoloog 11:30 7/12 Jem 20 weken echo 10:45 8/12 LadyInRed 20 weken echo 19:00 9/12 Ikke mama 20 weken echo 13:45 10/12 Jules 20 weken echo 17:30 13/12 Athalia 5e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug.
Hallo!!!! Athalia wat leuk dat je me een prive berichtje stuurde!! Ik was al die tijd niet hier geweest, maar zag het in me mail! Wat een verschrikkelijk nieuws van Snelly!! Jeetje wat een schok Ook wij weten inmiddels het geslacht!! Het wordt een meissie!! Leuk hoor, een zoon en een dochter.! Mja, ik had geen voorkeur,.. blijft leuk zo'n kleintje Zo te lezen gaat het verder met iedereen goed?? Fijn! Hopelijk kom ik weer wat vaker langs! Liefs, Savannah
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 12: muisje78/ 2e kindje/ flesvoeding/ ziekenhuis/geen vermoeden 13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis (1e was keizersnede)/vermoeden jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/geen vermoeden 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/geen vermoeden 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 22/11 Jules afspraak vk 15:00 26/11 Otje1975 20 weken echo + geslachtsbepaling 13u30 6/12 Sandra82 controle gynaecoloog 11:30 7/12 Jem 20 weken echo 10:45 8/12 LadyInRed 20 weken echo 19:00 9/12 Ikke mama 20 weken echo 13:45 10/12 Jules 20 weken echo 17:30 13/12 Athalia 5e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 15/12 muisje78 afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter Muisje78 heeft al een zoon zwanger van een dochter Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug. Meiden ik heb zijzelf toegevoegd aan het lijstje, mooi overzichtlijk zo. Vandaag dus de 20 weken echo was zo mooi weer mijn man was gisterenavond ziek geworden dus vanmorgen vroeg meteen mijn moeder gebeld of ze mee wilde gaan want ga liever niet alleen stel je voor dat het niet goed zit, moet er niet aan denken dan alleen te zijn, Na alle controlles te hebben gedaan, die oevrigens helemaal goed waren, heb ik haar gevraagd of ze het geslachts kon zien ze ging het proberen want het kindje is er druk, dat had ik al gemerkt want voel het veel schoppen ondanks dat mijn placenta aan de voorkant zit. en ze ging er mooi voor liggen met de beentje wijd en we krijgen er na een lieve knul nu een meisje bij helemaal op de roze wolk dus. wel even omschakelen we kunnen nu dus naar lieve schattige meisjes kleding kijken en alle kleding die ik van mijn zoontje heb uit gaan zoeken. Mijn schoonouders waren ook helemaal door het dolle na zelf 2 zoon te hebben en nu 2 kleinzoon en een derde op komst volgend jaar toch een kleindochter erbij ze kan haar geluk niet op. Mijn zoontje was er zelf niet blij mee want hij wilde graag een broertje maar later vond hij het toch wel leuk Nu gaan we lekker genieten op onze roze wolk
Goedemorgen allemaal! Zo, even een paar dagen niets geschreven maar wel af en toe bijgelezen op mijn telefoon. @Savannah: leuk dat je weer even komt spieken op het forum. En een meisje dus voor jou! Ook voor jou dus een koningskoppel. @Sandra82: wat fijn dat alles goed was op de echo! Ook voor jou een meisje. Gefeliciteerd. @Muisje: Welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven. Kan me voorstellen dat het fijn is dat je zoontje al zoveel zelf kan, dat scheelt een hoop. @ikkemama: fijn dat de badkamer bijna klaar is. Leuk een behang van Lief voor je zoontje. Welke heb je als ik vragen mag? Ze hebben zulke leuke dingen van Lief! @Athalia: zo bijzonder weer he om je kindje te voelen. En lekker dat de verbouwing bijna klaar is. Het is inderdaad een wisselwerking tussen moeder en kind. Dat merk ik ook. Gelukkig is MiniJules de laatste dagen veel relaxter en daar word ik ook weer rustig van. @vorige zwangerschap: ik ben de vorige keer met 40+6 bevallen. Was er zo klaar mee op het eind. Dat kwam vooral omdat ik zeker wist dat ik minimaal een week te vroeg zou bevallen. Tja....hoe ik aan die wijsheid ben gekomen . @buik: ik krijg toch wel veel opmerkingen dat m'n buik erg groot is. Zo van: ja, bij een tweede gaat het wel een stuk sneller he. Ja, bedankt. Nou ben ik wel behoorlijk tenger en zie je het waarschijnlijk veel sneller. @verder: gister weer op controle geweest bij de vk. De stagiaire mocht het hartje zoeken. Daar deed ze wel heel erg lang over maar uiteindelijk toch gevonden gelukkig. Hebben jullie trouwens ook al last van harde buiken? Ik schrok er wel een beetje van maar het blijkt toch wel normaal te zijn bij een tweede zwangerschap. Nu nog 2,5 week geduld tot de 20 weken echo. Nou fijne dag allemaal!
@ jules: ik heb nog geen last gehad van harde buiken, maar ik krijg elke week een prolutoninjectie om mijn buik rustig houden (dit is om nog een vroeggeboorte te voorkomen) dus vandaar dat ik waarschijnlijk nog geen harde buiken heb gehad. En daarbij werk ik niet (ben thuismoeder) dus kan ook een hoop rust pakken als het nodig is dat scheelt misschien ook.
@Sandra, fijn dat je er wat meer vertrouwen in hebt. Ook ik ben thuismoeder maar heb wel harde buiken. Wist ook dat dit wel snel kon bij een tweede. Maak me er dan ook geen zorgen over. Zal bij jou dus heel goed geremd kunnen worden door de injecties. @Savannah, leuk om weer wat van je te horen. Een meisje erbij erg leuk. @Muisje, fijn dat de echo zo goed was en een meisje ook echt heel leuk. Aan mijn kant van de familie zijn alleen maar meiden. Voor mijn ouders 3 dochters en twee kleindochters. Ze vonden het dus ook extra leuk dat er nu een kleinzoon aankomt. @Jules, ik heb dat ook gehad dat ze lang naar het hartje moesten zoeken. Je weet dat het kunt maar als het te lang duurt krijg je toch even de bibbers. Ik was trouwens ook overtuigd dat ik eerder zou bevallen de vorige keer. Al vanaf 34 weken voorweeen en met 37 weken 3cm ontsluiting maar ook nog 11 dagen overtijd. Ga nu maar uit van half april dan kan het alleen maar meevallen. Vandaag weer de schilder hier. Weer een nachtje in de logeerkamer. Kan vanavond de trap nog niet op. Vannacht voor het eerst wakker gehouden door het kleine mannetje. Wel erg gezellig. Fijne dag allemaal.
Dan zullen mijn harde buiken inderdaad gerend worden door de injecties. Ik heb wel gehoord dat je ze vroeg kunt hebben bij een tweede zwangerschap, maar zolang ze geen pijn doen is het niet erg toch? @athalia: wat leuk dat jij ook thuismoeder bent, ik vind het heerelijk maar soms ook wel zwaar zeker aan het begin van m'n zwangerschap toen ik heel moe was.
Gezellig dat er weer zo gekletst wordt hier!! @Sandra: heftig die injecties zeg. Maar wel fijn dat het zo goed in de gaten wordt gehouden. Die harde buiken zijn niet echt pijnlijk maar vooral ongemakkelijk. Moet blijkbaar echt nog even wennen aan het zwanger zijn en dat ik niet meer zo op kan springen. Ook al ben je thuisblijfmoeder, je hebt nog een kindje om voor te zorgen. Dus dat blijft best zwaar toch? Ik werk drie dagen en dat zijn de dagen dat ik (lichamelijk) een beetje tot rust kan komen. @Athalia: nou inderdaad, die bibbers kreeg ik zeker even! Ook al voel ik nu af en toe wat bewegen in mijn buik, die bevestiging van een kloppend hartje is toch wel erg fijn. Wow, al vanaf 34 weken voorweeen de vorige keer! Pff.....en dan toch nog 11 dagen overtijd. Hebben jullie ook zo'n ontzettende trek. Ik heb de eerste weken amper kunnen eten en m'n trek begint de laatste dagen echt terug te komen. Kan de hele dag door van alles naar binnen gooien. Beetje inhouden maar. Groetjes!