Ha meiden, Alles goed hier? Drukke echo-week!! @Jem.Weer veilig terug dus! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! En dat met je zoontje alles goed is gegaan. Lijkt me apart hoor, familie zo ver weg! Zie je ze maar 1 keer per jaar? Hoe was de echo? @Jules. Dus jij hoeft je de komende weken niet te vervelen!! Straks lekker op tijd dit huis klaar voor de baby. @LadyinRed. Je dochter dus al een echt poppen-moedertje? Hoe was de echo? En weet je wat je krijgt, een jongen of weer een miesje? @Ikkemama.Dat was wel schrikken, die harde buiken! Fijn dat je weer beter bent! Hoe was de echo? Verder alles goed met de andere meiden? Met mij gaat alles goed. Voel me eigenlijk prima. De kleine schopt soms al flink. Voel het een paar keer per dag. Ik moet van mezelf een beetje opletten met wat ik eet, ik schrok maandag van de weegschaal! Bij mn eerste zwangerschap kwam ik minder snel aan. Mn buik is sinds 2 weken ook echt flink gegroeid, voel me aan het eind van de dag wel 25 weken zwanger!! Ik heb vrijdag de 20 weken echo. Ik heb er zin in en hoop dat ons kleintje voor zover ze kunnen zien gezond is!! We zijn dan in België, ik hoop dat mn man meekan. Groetjes
Hoi allemaal, Goed om te lezen dat het goed met iedereen gaat en dat veel kleintjes van de sneeuw en Sinterklaas hebben genoten!! Helaas hier en daar wel wat kwaaltjes lees ik. Goed op onszelf blijven letten dus. Hier momenteel helaas een schimmelinfectie. Wist niet dat dat ook echt een zwangerschapskwaal was. Maar goed, weinig last van en inmiddels medicijnen, dus gaat ook wel weer over dan. En binnenkort ook weer wat echo's, leuk hoor! En spannend weer! Nou, verder eigenlijk niets te melden! December vliegt al weer voorbij. Voor we het weten zitten we in het nieuwe jaar en gaat het echt opschieten!! Hoever van te voren gaan jullie met verlof? Ik 6 weken. In het nieuwe jaar nog maar 9 weken werken en dan gewoon weer 4 maanden "vrij". Hoop dat ik net zo'n fijn verlof heb als bij de 1e.
Even een kort en blij berichtje. Bij de 20 weken echo zag alles er goed en gezond uit. En we krijgen een zoon!!
@LadyInRed: gefeliciteerd met de goede echo! En wat leuk een broertje voor jullie dochtertje! @Otje: ik neem 5 weken verlof vooraf. Vorige keer had ik vier weken en dat vond ik wel zwaar. Met name doordat het precies de drukste periode van het jaar was. Mocht ik het niet redden tot die vijf weken dan neem ik nog wat dagen op. @Jem: hoe was jou echo dinsdag? Fijne dag allemaal!
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/geen vermoeden 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/jongen 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 10/12 Jules 20 weken echo 17:30 13/12 Athalia 5e afspraak vk 14/12 Otje1975 4e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon Ikke mama heeft al een zoon zwanger van een zoon Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug.
@LadyinRed, wat leuk een zoon erbij. @Verlof, ben thuismoeder dus kan er niet over meepraten. @Echo Jem, ja Jem meld je eens, lol, ik weet de details al maar laat het aan Jem over. Hier komt de aannemer vanavond of zaterdag nog en zal het dan echt klaar zijn? In januari komen de gordijnroedes en dan kan ik gordijnen gaan kopen. Babykamer is nu wel helemaal klaar. Commode is al naar de babykamer en Jasmijn heeft 2 nieuwe kasten op haar kamer. Echt een grote meidenkamer wordt het nu. Wat gaat het allemaal hard.
Hey meiden, Onze 20 weken echo was helemaal goed! Heerlijk weer even kijken naar de kleine en goed nieuws te krijgen. Wel ligt mijn placenta erg ver naat beneden (bijna op de rand van mijn baarmoedermond). Met 32 weken moet ik naar de gynaecoloog om te kijken of hij verschoven is. Meestal schuift de placenta mee naar boven als je buik groeit. Tot die tijd moet ik me maar proberen me niet druk te maken, kan er toch niets aan doen. Maar goed met de baby is dus alles prima in orde. @ verlof: Ik probeer tot 4 weken door te werken. Ik werk in het onderwijs en als het lukt heb ik na de zomervakantie nog recht op 3 weken compensatie van mijn vakantie. Als ik 6 weken vooraf neem dan heb ik maar recht op één week compensatie en dan wordt er toch wel min of meer verwacht dat ik mijn eigen klas op kom zetten na de vakantie (plus een week voorbereiden in de vakantie). Ik ga dus hard mijn best doen om het tot 4 weken vol te houden. Ik werk maar twee dagen dus ik denk dat het wel te doen is. We hebben trouwens wel de perfecte periode voor ons verlof zeg! Het mooie weer komt er aan!! LadyInRed:Gefeliciteerd Jules: Fijne echo morgen O ja helemaal vergeten, de badkamer is klaar! Echt zo lekker!!!! Jesse kan heerlijk in bad (en ik ook natuurlijk) Groetjes
Hallo allemaal, Jaaa, hier eindelijk een MP van mij, heeft lang geduurd! Het verlossende woord: wij krijgen een .......... jochie!!!!!!!!! Alles wat ze konden zien was goed, zo meteen dus 2 boys, voor Daniel denk ik wel echt superleuk een broer. Ik had natuurlijk stiekem wel gehoopt op een meisje, ik zou liegen als ik zei dat het anders was.. maar ik ben ook helemaal blij met nog een jongen. Dus Athalia, we kunnen lekker samen gaan shoppen voor een kerstoutfit en boysstuff!! En zo meteen kunnen die 2 kleine heerlijk met elkaar spelen, want ze gaan waarschijnlijk behoorlijk gelijk op Nou, verder weinig nieuws, ben lekker vrij de rest van het jaar, maar de tijd lijkt echt als sneeuw voor de zon voorbij te gaan! Wel grappig dat er tot nu toe meer jongens zijn dan meisjes! Nog even en dan weet iedereen het geslacht? Of zijn er nog meiden die het niet willen weten of geen (20 weken) echo doen? Ga snel beginnen aan de hapjes voor de borrel van vanmiddag! De marinade moet nog even intrekken! Groetjes, Jem
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/jongen 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/jongen 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/vermoeden jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 9/12 Jem afspraak vk 10/12 Jules 20 weken echo 17:30 13/12 Athalia 5e afspraak vk 14/12 Otje1975 4e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon Ikke mama heeft al een zoon zwanger van een zoon Jem heeft al een zoon (juli 2009), zwanger van een zoon Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug. Ojee, nu ik dit intyp ontdek ik tot mijn grote schrik dat ik ALWEER mijn afspraak bij de VK vergeten ben van vanmorgen Gelukkig kan ik vanmiddag om 14:00 nog terecht..................... Zijn jullie ook zo ongelooflijk DEMENT of ben ik de enige????? Ik word niet goed van mezelf...... Volgens mij is het deze zwangerschap al de 3e keer ofzo dat ik een afspraak bij de vk ben vergeten, ik ben zelfs vergeten de hoeveelste keer het is.............. Nouja, gelukkig waren ze niet boos. Groetjes, Jem
@Ikkemama, fijn weer een goede echo. Lukt het een beetje om niet te druk te maken over de placenta? Wel fijn dat ze het extra in de gaten houden nu. @Jem, stuur mij je afspraken maar door dan zal ik je een reminder sturen iedere keer. Volgens mij vergat je het bij Daniel ook regelmatig. Zwangere demente haha.
Hey, @ Jem: Gefeliciteerd! Ik moest ook wel even wennen aan 2 jongens hoor. Ik maak me niet zo druk, dat ga ik maar doen als het bij 32 weken nog zo is. En dat duurt nog heeeeel lang. Denk nu dat de tijd wel voorbij vliegt, nog een ruime week en dan al weer twee weken vakantie (en vakantie vliegt natuurlijk altijd voorbij). Dan eind jan een weekendje Centerparcks dan zijn we al weer een week of 26/27 of zo. Lekker zeg dat je tot het eind van het jaar vrij bent!
@Ikkemama: sohee, wij gaan we erg gelijk op.. 2 jongens.. jouw zoontje van augustus 2009 die van mij van 10 juli 2009! En nu schelen we 4 dagen met de uitgerekende datum. Errhmm.. maarreeh.. lees ik nu dat je je met 32 weken wel zorgen gaat maken als het nog steeds een jochie is? Ik nie snap? 2 jongens is toch mooi... ik ga alleen wel mooi een boel nieuwe kleertjes/spullen kopen hoor! PUH Groetjes, Jem
@Jem en Ikkemama: gefeliciteerd allebei met de mooie echo! En allebei nog een zoon. Haha Jem, ga maar lekker los hoor met shoppen . Misschien is dat ook wel de reden dat ik het leuk zou vinden als deze baby een jongen is. Dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met shoppen . Ik moet nog even geduld hebben. Vanmiddag om half 5 hebben we de echo. @Ikkemama: wat kan het voor gevolgen hebben als de placenta zo laag ligt? Wel goed dat ze het in de gaten houden. @athalia: wat lekker dat de babykamer al bijna klaar is en de kamer van Jasmijn ook. De babykamer is echt nog een ver van mijn bed show. Eind december gaan we maar eens rustig naar meubeltjes kijken. In de tijdelijke woning waar we vanaf januari in gaan, zit er geel behang en een rand van winnie de pooh op de muren van de babykamer. Mmmhh....niet echt mijn smaak. Maar we hebben niet veel zin om het nog te veranderen aangezien het maar voor een klein jaar is. Al begin ik nu wel weer te twijfelen . Een behangetje voor zo'n babykamer is natuurlijk zo geregeld. Even Julesman overhalen. Zo, ik ga me proberen te concentreren op m'n werk. Gelukkig maar tot 4 uur werken en dan eindelijk.....de echo! Fijne dag allemaal!
Hoi! Even snel een berichtje. We hebben een mooie echo gehad vanmiddag! Alles zit erop en eraan. De kleine liet ons direct goed bekijken wat er tussen de beentjes zit. We krijgen een jongen! Met 30 weken krijgen we nog een echo. De placento ligt te dicht bij de uitgang 1.2 cm en moet minimaal 2 cm zijn). Hetzelfde geval dus als bij IkkeMama. @Ikkemama: mijn vraag aan jou is al door de echoscopist beantwoord. Een natuurlijke bevalling is dan niet mogelijk. Fijn weekend allemaal!
@jules: gefeliciteerd met je jochie! Minder leuk nieuws van de placenta.... hopelijk trektie nog bij, want ik denk wel dat je liever een natuurlijke bevalling hebt.... ik neem aan dat de andere optie alleen kz is..... ? Jij ook veel plezier met shoppen. Groetjes, Jem
@Jem: ik ben helemaal gereed om zo naar de winkels te rennen . MiniJules is even bij opa en oma omdat we wat dingen moeten regelen voor het nieuwe huis. Dat kan dus mooi gecombineerd worden met het uitzoeken van iets leuks voor de nieuwe baby! Een keizersnee is inderdaad de enige mogelijkheid als de placenta zo laag blijft. Dus ik hoop dat hij nog verschuift want een keizersnee is natuurlijk geen pretje. Groetjes!
@ Jem: Ha, ha, Ne joh ik maak me geen zorgen of het dan nog een jongen is. Dat zal echt wel zo blijven lijkt mij Nee ik probeer me pas zorgen te maken over de placenta die erg laag ligt. Ik krijg bij 32 weken een echo of deze naar boven is verplaatst of niet. En idd net als bij Jules als de placenta echt voor de uitgang ligt dan kan je alleen bevallen met een keizersnee. Maar verder week ik het eigenlijk niet ik geloof dat als die dicht bij de uitgan licht je in het ziekenhuis meot bevallen maar dat weet ik niet zeker. Woendag even aan de vk vragen. @ Jules: Gefeliciteerd!! Leuk hoor een jongen. Balen he van de placenta. Maar goed ik hoorde dat het bijna altijd mee naar boven schuift/groeit. Bij mij kon ze niet zien hoe ver die precies van de rand af lag. Verder niets nieuws hier. Groetjes
Hahaha Ikkemama, k las even terug en toen zag ik het wel, maar aan het berichtje zelf kon je niet afleiden dat je het met die 32 weken had over de placenta, terwijl je t in de zin ervoor had over 2 jongens! t Schijnt overigens wel zo te zijn dat ze zich toch kunnen vergissen, maar bij mij was het wel zo overduidelijk in beeld: 2 kerstballen met een slurfje ertussen ........................ lijkt me sterk dat het dan toch een meisje blijkt te zijn. Maar goed, je weet het nooit... maar goed.. jongen of meid, tis allebei hardstikke welkom
30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen 03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden 13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje 17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen 18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen 20: Juli2009 21: Jem/2e kindje/bv/zh/jongen 23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev. - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding 25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/jongen 27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/jongen 28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/geen vermoeden Afspraken: 14/12 Otje1975 4e afspraak vk 15/12 LadyInRed afspraak vk 22/12 Athalia pretecho 3D 27/12 Jules afspraak vk 05/02 Jules pretecho 3D Athalia heeft al dochter zwanger van zoon Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon Ikke mama heeft al een zoon zwanger van een zoon Jem heeft al een zoon (juli 2009), zwanger van een zoon Jules heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon Onze sterretjes: * 21-04-2011: Mimi1982 * 20-04-2011: Snelly Als tranen een trap konden bouwen en verwachtingen een brug Dan klom ik hoog de hemel in en nam je mee terug.
Tja, en ik had gisteren een afspraak met de verloskundige. Daar kwam ik een kwartier na tijd achter. Maar meteen gebeld, dus volgende week maar nieuwe poging. Mijn man was er wel blij mee. Hij had namelijk papa-dag en ons kleine meisje was niet zo lekker (had goed gespuugd de avond ervoor, maar was wel vrolijk) sliep lekker tot 11:00u uit, en hij dus ook... Het was ze beide gegund!