Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihihi, Ladyinred! Maar een kwartier erna valt nog reuze mee, en tis de eerste keer toch dat je het vergeten was?? Dus je bent lang niet zo erg als ik :)

Hoest met iedereen? Daniel heeft afgelopen week 2 dagen koorts gehad. Gewoon erg verkouden. Verder kwijlt hij ook bijzonder veel en had ook luieruitslag, dus misschien komen er wel wat kiezen aan... of ze nu door zijn: geen idee, want hij laat niet graag het achterste van zijn tong zien ;)

Zwangerschap gaat verder z'n gangetje, geen bijzonderheden te melden. Alleen dat Athalia en ik vorig weekend samen hebben geshopt voor (kerst)kleding en dat we ook meteen gratis buikfoto's hebben laten maken... ik heb ze alleen nog niet binnen.... nog even geduld, want de week is nog net niet voorbij. Ben wel benieuwd.

Ik wil ook nog een buikfotosessie met Jemman en Daniel erbij ergens eind januari ofzo...

Nou, ga maar weer eens huisvrouwen!

Groetjes,
    Jem

2. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Waar is iedereen?
    Lekker 2 weken vakantie!!! Mijn man is ook vrij dus echt heerlijk.
    Ik ben gisteren lekker begonnen aan de nieuwe kamer voor Jesse. Echt helemaal leuk om te doen hoor. Begon gelijk te kriebellen om de babykamer toch ook maar een ander kleurtje te geven. Nou ja eerst Jesse zijn kamer maar af en dan kijken of ik er nog zo'n zin in heb. Als de kamer af is zal ik een foto in plaatsen, misschien wel leuk om de nieuwe (nou ja of al bestaande) kamertjes te showen.

Fijn weekend/vakantie voor iedereen die vakantie heeft.

Groetjes

3. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi!

Het is hier inderdaad rustig. Ik kijk af en toe even maar neem de tijd niet om een berichtje te schrijven.

Wij zijn nu thuis even ontzettend druk. We hebben inmiddels de sleutel van de tijdelijke woning en JulesMan is samen met mijn vader begonnen met het leggen van een vloer. Dat schiet al aardig op gelukkig. Alleen nog gordijnen kopen en ophangen en alles even goed boenen en het is klaar voor gebruik.
    De kerstdagen komen eraan en het weekend daarop de 2e verjaardag van MiniJules. Lekker druk dus.

Met de zwangerschap gaat het helemaal prima. Af en toe wat last van mijn bekken als ik een drukke dag heb gehad. Ik voel de baby niet zo heel vaak maar dat zal wel komen omdat ik amper rust in mijn kont heb.

@Ikke mama: leuk om met de kamertjes bezig te zijn. Ben benieuwd naar het resultaat. Goed idee om die hier te showen!

Alvast hele fijne dagen voor iedereen!

4. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Hoi allemaal,

Het is hier echt rustig zeg. Moet zeggen dat ik ook niet veel te melden heb. Ben zwanger en het gaat goed :).

Vanavond 3D echo. Wel heel veel zin in. Jasmijn lag met haar hoofdje tussen de baarmoederwand en de placenta dus toendertijd konden ze geen goed beeld krijgen. Ben benieuwd hoe het nu is. Als er mooie foto's bijzitten en ik krijg ze ook digitaal dan zal ik er hier ook wel een plaatsen.

Hele fijne kerstdagen iedereen. Nog plannen?????
    Hier eerste kerstavond de compagnon van mijn man met zijn nieuwe Finse vriendin komen eten. De hele avond Engels praten zal wel weer even inkomen zijn. Eerste kerstdag zijn we lekker met zijn drietjes thuis. Tweede kerstdag komen mijn ouders, zusjes en zwager gourmetten.

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Hier ons kleine mannetje. Het was helemaal super.

6. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    WOW....Athalia, zie nu al dat het een knap ventje is!!
    Wat leuk zo'n duidelijke echo.
    Wij hebben in februari een afspraak staan, als ik 28,5 week ben.

7. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Hier gaat ook alles goed. Voel de kleine echt heel vaak, hij begint nu ook steeds harder te trappen en het omdraaien voel ik ook heel duidelijk.

Buikfotosessie toch maar een maandje later gedaan (27 feb).
    Nu nog een 3D echo inplannen eind januari!

Wij zijn begonnen met het uitruimen van de logeerkamer (wordt de nieuwe kamer van Daniel met meegroeibed, maar die zal hij voorlopig nog niet in gebruik nemen). Het schiet al aardig op met de verkoop. Mensen hebben nu de tijd om te kijken op marktplaats EN om langs te komen, dus dat scheelt wel. Nog een paar keer naar de stort en dan kunnen we het kamertje echt aanpakken.

Athalia, echt supergelukt zeg die 3D echo... Fijn dat het deze keer wel goed ging! Mooi mannetje hoor, dan ben je vanzelf weer helemaal in de wolken natuurlijk :)

Jules, fijn dat jullie tijdelijke huis bijna op orde is, daarna lekker genieten van de feestdagen en de verjaadag van Minijules!

Ikkemama, en lekker aan te genieten van de vakantie? Vordert het kamertje opknappen een beetje? Kun je al een tipje van de sluier oplichten? Wordt het behang of verf? Hou je het rustig of lekker knallen? Welke accesoires gebruik je allemaal? Wij willen eerst het plafond, muren en laminaatvloer doen, maar daarna wel wat leuke meubeltjes (wit of donker hout?), meegroeibed (blauw???) en een speelhoekje. Wat leuke knalaccesoires, verder houden we het waarschijnlijk heel rustig: beige muren en wit plafond............... Maar, als je bezig bent.. tja, dan kan er nog van alles wijzigen.. misschien gaan we toch nog met kleuren aan de gang!

Groetjes,
    Jem

8. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Heerlijk aan het genieten van de vakantie! Ook wel lekker druk naturlijk heb de week weer goed vol gepland voor mijzelf. De kamer van Jesse gaat opschieten. We hebben een wand behangen met Lief behang (allemaal fotolijstjes in blauw) De andere muren zijn blauw geverfd. Nu moet ik de meubeltjes nog verven, dat is nog wel een aardige klus maar na alle kerst drukte ga ik daar aan beginnen. Ik vind het nu al helemaal leuk.
    Verder zijn we lekker kerst aan het vieren, kerst avond hadden we een uitgebreid kerst dinner met mijn hele familie, vandaag bij de schoonfamilie geweest en morgen lekker even met zijn drietjes thuis bijkomen. Maandag doen we dan nog even een derde kerstdag met mijn ouders, broertje en zusje maar dat is gewoon lekker eten (niet te gek) en cadeautjes onder de boom.

@Jules, Fijn dat je huis al op begint te schieten. Dan kan je je daarna ook wat meer op de baby gaan richten en een beetje rustiger aan gaan doen.

@ Athalia: Wat een mooie foto zeg!! Echt goed gelukt heel leuk.

@ Jem: Leuk hoor om straks ook de kamer in te gaan richten. En ja als je eenmaal bezig bent wil je vaak meer. Bij ons staat trouwens het logeerbed ook nog in de gang. Zou van de week opgehaald worden door vrienden maar het paste niet in de auto, nu brengen we het van de week zelf maar even. Eerst moet alles er uit en dan ben ik toch weer verbaast wat een spullen we eigenlijk hebben.

Fijne dagen allemaal!

Groetjes

9. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben (gehad). Onze kerst was erg gemengd. We hebben fijne dagen gehad, maar vanmorgen is Sabine van de trap gevallen.
    We hadden met z'n drieen boven gespeeld en vertelden haar dat we beneden krentenbrood gingen eten. Dat vind ze lekker, dus ze liep vast naar de trap. Normaal wacht ze daar, maar ze begon zelf alvast. Daarop zegt mijn man (naast haar, bovenaan de trap): Sabine even wachten, papa eerst. Maar op dat moment zien we haar naar beneden tuimelen (we hebben een ronde trap en ze had de smalle kant te pakken). Hij grijpt haar zelfs nog net mis.
    Oooh, ik moet er nog niet aan terugdenken, daar ga ik weer. Beneden hebben we met z'n drieen in elkaars armen staan huilen van schrik. Op het eerste gezicht had ze niets ernstigs, maar na het eten hebben we haar in bad gedaan om alles goed te kunnen controleren.
    Het lijkt erop alsof haar pols niet in orde is. Ze kan hem wel bewegen, maar er niet op steunen of haar pop zelf tillen. Ze geeft zelf ook aan dat het pijn doet, ook al is er geen zwelling of blauwe plek zichbaar.
    We hebben er voor gekozen om morgen naar de huisarts te gaan en niet vandaag naar de EHBO. Al is het maar omdat ze lang geslapen heeft vanmiddag, we haar de EHBO niet aan wilden doen (lang wachten, zeker nu met de vorst) en de pijnlijke momenten goed te omzeilen zijn.

Ik laat jullie morgen weten hoe het gaat met mijn lieve meisje!

10. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Nou we hebben heel veel geluk gehad. Het lijkt erop alsof er niets aan de hand is. De huisarts heeft haar arm goed kunnen controleren, maar het voelde helemaal goed. Ook merk ik duidelijk dat het vandaag amper meer pijn doet.

11. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @LadyinRed, wat een enorme schrik moet dat geweest zijn. Gelukkig valt het allemaal mee maar dit blijft je nog wel even bij. Wat zitten ongelukjes toch in een klein hoekje en wat doen kinderen soms gekke dingen. Van die dingen die je niet verwacht. Het gaat 100 keer goed en ineens doen ze het anders.
    Hoop dat je nog een beetje van je kerst hebt kunnen genieten.

12. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Oh nee, LadyInRed, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Arme meid. Gelukkig is er uiteindelijk toch niets met haar polsje.
    Het blijft eng om ze van de trap te laten gaan.
    Het is bij ons ook altijd van WACHT papa/mama eerst!

Durft ze nog wel zelf de trap af?

@all: hebben jullie gezellige dagen gehad? Wij wel, weer mn buikje vol gegeten :)!
    Gister controle gehad bij de vk, zag er allemaal weer prima uit. Ze schat nu dat het kindje zo'n 7 pond zal zijn bij de geboorte.

Gister weer een hoop troep opgeruimd in huis en wat verhuisdozen ingepakt. Verbaas me erover hoeveel rommel we alweer in huis hebben. Volgende week neem ik toch maar vrijdag vrij zodat ik op mijn gemak kan inpakken. Nu doe ik steeds een beetje tijdens het slaapje van MiniJules.

Fijne dag allemaal!

13. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wat een ontzettende stilte hier. Dan ga ik ervan uit dat het bij iedereen goed gaat.

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar en 2011 wordt voor ons allemaal zeker een mooi jaar.

Jasmijn heeft ontzettend genoten van het vuurwerk. Ze was niet bij het raam weg te krijgen. Was dus erg geslaagd.

Hier gaat het allemaal goed. Groei goed en voel me goed wel wat moe.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

14. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hai allemaal,

Zo, hoe waren de feestdagen bij jullie? Hopelijk hebben jullie allemaal een goede tijd gehad. Alleen LadyinRed pffffffffff......... gelukkig is het allemaal goed afgelopen, wat een schrik!

Morgen weer aan de slag! Zal wel zwaar worden ;)

Verder alles goed hier, vandaag nog een stuk gefietst met Daniel (10 kilometer, niet echt veel), hij vond het erg geslaagd, maar ik wat minder: jeetje mijn conditie is echt 0,0. Alles in de 1e versnelling, terwijl ik normaal in 2 of 3 rij! Ieder heuveltje merk je... had een broek aan en dat vond de kleine niet zo leuk. Kreeg ook harde buiken! Maar ja, had ook helemaal niet meer gefietst sinds ik zwanger ben............... en had mijn banden op moeten pompen........... tja, dan vraag je er ook om he!

Woensdag weer naar de vk, ik doe zooooo mijn best om het niet te vergeten.... (19:20!)

Fijne avond nog!
    Groetjes,
    Jem

15. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

@Jules: het begint goed te vlotten bij jullie met het inpakken zo te horen.

@Athalia: leuk dat Jasmijn het vuurwerk zo leuk vind. Onze hond was dit jaar heel erg bang, dus ik heb er niet echt van kunnen genieten. Maar goed, op het pleintje werd ook met een melkbus geschoten...

@Jem: wat dapper dat je nu op de fiets stapt! Heb je geen last gehad van de gladheid?

Afgelopen donderdag zijn mijn ouders teruggekomen na 3 maanden Australie. Heerlijk dat ze er weer zijn. We hebben dan ook samen oud&nieuw gevierd en binnenkort wil ik zeker weer eens een dagje met ze afspreken. Lekker foto's kijken en verhalen horen, dat is niet allemaal in een dag gedaan.
    Met nieuwjaar is onze dochter blijven logeren bij m'n broer, kon ze lekker met haar nichtje logeren. Wij hebben toen flink geklust in haar toekomstige kamer. Alle schroten zijn eruit en de oude isolatie is nu ook weg. Nog genoeg te doen daar de komende weekenden, maar dat moeten we even kijken of er dan iemand mee kan helpen zodat we om beurten tijd en aandacht voor onze dochter hebben.

Ik vond het dit keer niet zo erg om haar zo lang te missen, maar ik had 1,5 week vrij gehad om voor haar te zorgen (gastouder op vakantie). Ik was bang dat ik dat heel vermoeiend zou vinden, maar dat viel me heel erg mee. Maar goed, we hebben ook echt een schat (spreekt een verliefde moeder).

16. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    De beste wensen voor 2011 voor jullie allemaal!!
    Hebben jullie allemaal gezellig dagen gehad?
    En hoe gaat het met iedereen?

@Jem: 'maar' 10 km gefietst. Pfff.....volgens mij heb ik dat de afgelopen 10 jaar niet eens bij elkaar gefietst. Vervelend he die harde buiken bij inspanning.
    En nu je afspraak niet vergeten hoor morgen!

@LadyInRed: dat moet heerlijk zijn geweest dat je ouders weer terug zijn. 3 maanden is echt lang zeg.
    Ik mis onze dame ook altijd hoor als ze gaat logeren. Maar toch is het af en toe wel erg handig en fijn om wat tijd voor jezelf te hebben.

Wij hebben zondag de 2e verjaardag van MiniJules gevierd. Ze vond het helemaal geweldig. Kon geen genoeg krijgen van het cadeautjes uitpakken. Gister natuurlijk de hele dag gespeeld met het speelgoed dat ze heeft gekregen.

Met oud&nieuw is JulesMan overstag gegaan onder druk van de aanwezige vrouwen :D. Er komt toch een nieuw behang op de babykamer! Ben helemaal happy. Ook al is het maar voor een jaar, vind het wel fijn als het kamertje een beetje naar mijn smaak is.

M'n moeder heeft aangeboden om morgen de 1e en 2e verdieping schoon te maken. Heel erg fijn. Vorige week zijn we samen aan de slag gegaan op de begane grond. Ik heb alleen de keuken heel grondig schoongemaakt maar de volgende dag was ik helemaal gesloopt. Gelukkig is mijn moeder een schoonmaakraket dus gaat het allemaal lekker snel.

Nog maar anderhalve week tot de verhuizing. Zie er zo tegenop om uit ons huis te gaan. Maar gister was de eerste keer dat er geen tranen kwamen toen ik in het tijdelijke huis was. Een hele vooruitgang dus :p.

Oh ja, en zwanger? Hmmmm....ik heb het niet eens in de gaten. Het was dat de kleine gister ineens heel druk was in mijn buik. Ach ja, alleen maar een goed teken.

Zo, nu snel weer aan het werk. Fijne dag allemaal!

17. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jahoor, het is me toch weer gelukt om de VK afspraak te vergeten. Had vanmiddag een crematie bijgewoond en daardoor nog meer dement en afwezig dan normaal... Vraag me wel oprecht af hoe dit nou verder moet want voorlopig zal het er niet beter op worden.... nou, morgenochtend maar weer schoorvoetend bellen om een nieuwe afspraak te maken:)

@ladyinred: het was gelukkig niet glad, anders was ik niet gegaan. Haha, wat goed van je dat je 'zomaar' 1,5 week voor je dochter hebt gezorgd! Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het wel heel zwaar vond het weekje tussen kerst en oud en nieuw, zowel geestelijk als lichamelijk! Ik denk ook wel dat Daniel het KDV heeft gemist en daardoor misschien wat verveeld was... ook al hebben we voor voldoende afwisseling gezorgd met opa's en oma's en niet hele dagen binnen zitten............

Enneeh... klussen met een kindje erbij gaat echt niet he... er ligt altijd van alles waar ze bij kunnen, maar niet bij mogen en zo ben je eigenlijk continue bezig met nee zeggen of corrigeren en dat is voor niemand leuk. Hoop dat je wat hulp krijgt!

@jules: nog gefeliciteerd met Mini-Jules!! Tja, wat een homonen he... maar goed toch lekker een nieuw behangetje en ik denk dat als je eenmaal over bent, het emotioneel ook wel weer goed gaat... dan is de verhuizing achter de rug en kun je weer een nieuw 'thuis' maken. Misschien is dat nog wel je duidelijkste zwangerschapskwaal: hormonen :p

Nou, dat was het weer voor nu... nog even bankhangen en vanavond vroeg naar bed...

Groetjes,
    Jem

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    @Jem: neeeeee, niet weer je afspraak vergeten! De vk zal het ondertussen wel gewend zijn ;)

En inderdaad, die op hol geslagen hormonen zijn een overduidelijk teken van mijn zwangerschap. Arme JulesMan :).

@verder: het is sinds eergister ineens ontzettend druk in m'n buik. Moet echt weer even wennen aan het gevoel. Omdat ik het nu zo duidelijk voel, hoop ik eigenlijk dat mijn placenta wat omhoog is gegaan. Nog even geduld hebben, over een week of 6 krijgen we weer een echo.

Oh, ik was net nog even aan het snuffelen op kleertjes.com en zag dat er al erg leuke jongenskleertjes waren voor het voorjaar. Binnenkort maar shoppen.

Fijne avond alvast voor iedereen!

19. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste wensen allemaal!!

10 km fietsen zit en hier denk ik niet meer in hoor! Ik heb een week of 6 geleden misschien 2 km gefietst en toen was ik al moe. Ja echt geen conditie dus. Vraag me ook af of ik met mijn buik nog sussen het zadel en mijn fietsstoeltje kan.

@Jules: Spannend hoor die verhuizig, kan me voorstellen dat je er wel wat tegen op ziet zeker nu je zwanger bent.

@Jem: Gecondoleerd, dan mag je het vergeten he, je hoofd staat er dan ook niet echt naar. Volgende keer maar een alarm in je telefoon of zo.

@ klussen: Erg leuk hoor weer een nieuw kamertje maar was een werk!. De muren waren in twee keer een paar uurtjes af maar ik heb erg leuke meubeltjes gekregen die ik alleen 'even' moest verven. Nou dat heb ik geweten! Maar het is nu bijna klaar en het wordt echt wel heel leuk dus dat maakt weer een hoop goed. Ook nog even een leuk dekbedovertrek gemaakt helemaal in de sijl van de kamer. Alleen nog een beetje opleuken en dan kan Jesse van het weekend lekker in zijn nieuwe kametje gaan slapen. Begin ook wel zin te krijgen om de babykamer op orde te gaan maken. Maatje 50 weer in de kast en de wieg klaar zetten. Al duurt het echt nog wel een poos is dat toch ook wel weer erg leuk.

@ buik: Hier ook erg druk, heb mijn buik zelfs al zien bewegen. Had ik de vorige keer echt pas veel later denk ik. Wel leuk weer!

Gaan jullie trouwens nog een zwangerschapscursus doen of zo? Ik twijfel een beetje. Denk niet dat ik er echt wat aan heb maar misschien ook wel leuk om een uurtje in de week lekker met de baby bezig te zijn. Nog aanbevelingen?

En hebben jullie al een naam? Vind het echt zo moeilijk om nog een jongensnaam te bedenken. Vond het bij mijn zoontje al moeilijk hoor wist het geloof ik pas bij 34 weken (ben twee weken later bevallen). Nu moet het er ook nog een beetje bij passen. Denk dat het een soort faalangst is bij mij, ben gewoon bang een verkeerde naam te kiezen of zo.

Groetjes

20. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

@Ikke mama: lekker dat het kamertje nu bijna af is. Vindt Jesse het leuk dat hij een nieuwe kamer krijgt? Of heeft hij het nog niet zo in de gaten?
    Gek ineens weer he dat die buik zo kan bewegen. Heb jij trouwens niet dat je de baby vooral bovenin voelt? De vk zei dat door de laagliggende placenta de bewegingen onderin niet zo te voelen zijn.

@cursus: ik ben al een tijdje bezig met een cursus pilates voor zwangeren. Niet zozeer omdat ik er iets van wil leren maar vooral om toch nog even lekker in beweging te blijven en even een uurtje bewust met de baby bezig te zijn. Moet zeggen dat het me erg goed bevalt! Vorige keer een Mensendieck cursus gedaan en dat vond ik toch wat tegenvallen.

@naam: we hebben een naam! Het is de naam die we hadden als MiniJules een jongen zou zijn. Maar JulesMan zegt sinds de 20 weken echo ineens dat we nu echt over een naam kunnen nadenken. Ben ik het absoluut niet mee eens, over deze naam ben ik namelijk gewoon heel erg zeker.
    Blijft lastig een naam uitkiezen.

Groetjes!

Deel Deze Pagina