Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Fijn dat het jullie goed gaat.
    Van mij even weinig reacties. Ik zit in een flinke energie-dip, dus weinig puf extra meer. Ik heb zelfs iedere dag een alarm om 21:00u staan, dat ik naar bed moet. Hoogste tijd dus!

2. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

@vk: ik moet morgenavond naar de VK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb 3 reminders in mijn agenda gezet en ik bazuin het tegen iedereen in de hoop dat ik het dan niet vergeet.

@jules: mooi dat je de baby nu meer voelt, dat lijkt me wel een goed teken voor de placenta idd!

@fietsen: vandaag een bobike zitje voor achterop gekocht. We halen het voorstoeltje er tijdelijk af, zodat ik geen last heb met mijn buik!

@ikkemama: wow, jij bent echt goed bezig geweest! Wanneer komen de foto's???

@cursus: hier geen cursus. Nog steeds goed contact met de meiden van de vorige zwangerschapscursus, 1 heeft al een tweede kleine, 1 staat op springen en daarna ben ik weer aan de beurt. Had gevraagd voor een cursus buikdansen voor zwangeren bij een dansschool, maar daar was te weinig animo voor helaas.....

@naam: nog geen naam.................. ik vrees dat het heeeeuul lastig wordt.

@ladyinred: jeetje, elke dag om 21:00 naar bed!! Weltrusten dan maar! Ik moet zeggen dat ik een flinke dip heb na het avondeten als Daniel nog net wel of net niet op bed ligt.... maar als ik dan mijn tweede en laatste kop koffie van de dag drink, dan ben ik eroverheen en dan heb ik nog een beetje een avond.. Heb anders het idee dat ik helemaal geen vrije tijd heb (tijd voor mezelf, zonder werk of Daniel). Maar af en toe duik ik er ook wel vroeg in hoor....

Nou, fijne avond nog of weltrusten!!! ;)

Groetjes,
    Jem

3. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Heey hoi allemaal,

het is een beetje laat, maar toch voor iedereen alsnog de beste wensen voor 2011.
    Hier echt al lang niets laten horen. Erg druk gehad met de feestdagen en daarnaast zijn we een begin aan het maken met een webshop, dus daar gaat nu bijna alle computertijd inzitten.

Maar goed om te lezen dat het met iedereen, op nog wat vermoeidheid na, goed gaat.
    Hier ook! De kleine man groeit lekker. Buik is ook flink gegroeid, maar staat nu even stil.
    Verder is de kleine lekker aan het trappelen en om zich heen aan het slaan. Hij is een stuk actiever dan zijn zus toen was.

@Cursus; hier geen cusrus. Vorige keer op zoek geweest en gekeken wat ik leuk vond, maar niet iets kunnen vinden en ook nu eigenlijk weer niet. Vorige keer wel het boek "Veilig bevallen" gelezen en denk dat ik deze er nu in mijn verlof wel weer even bij pak. Een refresh kan geen kwaad ;)

@Naam; wij zijn uit de naam. We pakken toch (na veel wikken en wegen en uitproberen van andere namen) de naam die we al hadden toen we de vorige keer niet wisten of het een jongen of meid zo zijn. Nu wordt het dus de jongensversie ;)

@kamer; hier nog niet begonnen. Is krijgt onze kleine meid een nieuwe kamer. Zijn er eindelijk uit wat we willen. Het wordt roze met rood en het paddestoelen thema. Otjeman gaat zelf de kasten maken en als bed kiezen we toch nog eerst een peuterbed. Dus nu moet eerst haar nieuwe kamer nog leeg (is nu logeerkamer en zo'n ruimte waar zo'n beetje alles is neergezet...*zucht* nu spijt van*zucht*) Dan verven, meubels erin en dan kan ze over. We hebben het nu gepland staan voor uiterlijk half februari, dus dat zou dan nog ruim op tijd moeten zijn.
    En de babykamer ga ik dan lekker op mijn gemak in mijn verlof doen. Zijn vooral eigenlijk de accesoires die vervangen gaan worden, dus niets geen spannende grote verbouwingen daar.

Nou, hier vliegt de tijd! Nog maar 7,5 week werken en dan begint mijn verlof al! heerlijk vooruitzicht!

Maar goed, nu dus nog maar even aan de slag voor de baas! ;)

Fijne dag verder!

4. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaaaaaa, ik ben de VK niet vergeten!! *kijkt trots en blij*
    Alles was goed. En mijn buik is volgens de VK niet 'huge', maar 'gewoon normaal'. Als ik het goed heb onthouden (let op: is dus heule onbetrouwbare info :p) meet mijn bm 23 cm vanaf bovenkant schaambot tot bovenkant baarmoeder. En ben nu 25w6d.
    Volgende keer is over 3 weken en wel op 2 februari om 19:10.

@Otje: goed weer van je te lezen! Leuk van die webshop! Wat ga je eigenlijk verkopen? Haha, hier hetzelfde verhaal met de logeerkamer. :D
    Alleen weet ik niet of het half februari gaat lukken :$

Nou weer niet gelukt om vroeg naar bed te gaan ;), nog heeeeeeeeel even bankhangen..

Groetjes,
    Jem

5. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@Jules: Ik voel de baby ook wel onderin maar alleen links, ik denk dat de placenta rechtsonder ligt want daar voel ik eigenlijk nooit wat.

@ Jem: Yehhh goed gedaan!!! Die 23 cm klopt denk ik wel, ik had geloof ik ook zo iets. En nu al weer om de 3 weken, dan gaat het opschieten he.

@ Otje: Dat gaat snel nog maar 7,5 week! neem je dan 6 weken voor? Ik probeer het tot eind maart vol te houden (4 weken voor) zodat ik tot september lekker thuis kan blijven. Ik werk in het onderwijs en als ik tot 4 weken voor werk krijg ik compensatie voor de zomervakantie.

Hier alles prima. De kamertjes zijn klaar, zal vandaag even een goede foto proberen te maken.
    Volgend weekend gaan we lekker een weekendje met vrienden naar Centerparcs echt heerlijk!!

Groetjes

6. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Hier ben ik ook weer even snel. Beetje dezelfde verschijnselen als LadyInRed.

@LadyInRed, moet heerlijk zijn geweest om je ouders weer te zien na zo'n lange tijd. Gelijk je buik bewonderd denk ik. Geniet ervan dat ze weer lekker in de buurt zijn. Australie overigens wel heel gaaf. Staat bij ons ook nog op het verlanglijstje voor over heel veel jaar.

@Jules, alsnog gefeliciteerd met je kleine meisje. Toch erg bijzonder he die verjaardagen.
    Wij zijn verhuisd toen Jasmijn 6 weken was en ik had zelfs in het oude huis een kamertje helemaal roze geschilderd. Wilde dit toch heel graag ook al was het maar voor een aantal weken dus ik snap zeker dat je toch een leuk kamertje wil voor de baby straks.

@Ikkemama, ik ga geen zwangerschapscursus doen deze keer. Neem me wel elke keer voor om naar zwangerschapszwemmen te gaan maar dat heb ik nog niet gedaan. Vond het vorige keer wel leuk extra omdat ik in mijn omgeving de enige zwangere was en ook een van de eerste die aan kinderen begon maar nu zoveel zwangeren in mijn omgeving en de rest heeft ondertussen ook kinderen. Kan er dus genoeg over kletsen en mee bezig zijn nu.

De naam zijn we uit al een tijdje. Geeft inderdaad wel rust. Vond het wel moeilijker een jongensnaam. Het is bij ons trouwens niet de jongensnaam die we hadden als Jasmijn een jongetje was geweest. Die viel toch af.

@Jem, Jeeeeeeh niet vergeten. Ik zal als ik er aan denk volgende keer weer een sms bom jouw kant op sturen. Die naam van jullie ik zal er nog een aantal bedenken. Vond jouw naam van van de week erg leuk. Zal een Jemman bewerking van onze kant nog helpen??????

Allemaal druk met kamertje. Vind het weer heerlijk om een beetje in het kamertje te rommelen. Wij hebben ondertussen ook geheel soepel (verbazingwekkend) een geboortekaartje uitgezocht. We gaan in hetzelfde thema een geboortebord laten maken voor in de tuin. Ben er helemaal blij mee.

Verder eind januari nog even lekker een weekendje met zijn 2-en er tussenuit. Zou Parijs worden maar blijven toch wat dichter bij huis. Amsterdam gaat het worden. Ken ik waarschijnlijk net zo slecht/goed als Parijs. Jem, Jemman en Daniel komen oppassen. Het weekend daarop passen wij op Daniel. Helemaal gezellig en voor beiden al even een beetje kijken hoe het nou is 2 kindjes. Wordt een gekkenhuis hahaha.

Fijn weekend allemaal!!!!

7. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Jaaaaa, we zijn verhuisd!
    Ben blij dat het achter de rug is. De hele verhuizing duurde toch langer dan ik had gedacht. We hebben het huis nu wel redelijk op orde dus dat is wel fijn. Ik merk wel dat ik veel te veel heb gedaan de afgelopen dagen dus ik ben echt kapot. Vanavond weer vroeg m'n bed in. Zit al de hele dag als een zombie op kantoor dus dat schiet ook niet echt op.

Komend weekend gaan we dan eindelijk voor een kamertje kijken. Ik merk dat ik me nu gewoon lekker op de baby wil richten. Heb het met al het andere wel even gehad.

Als ik wat meer puf en tijd heb, reageer ik weer even rustig op al jullie berichtjes.

Fijne avond alvast!

8. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Naam: We zijn net begonnen met zoeken. We merken wel dat we veel namen leuk vinden die in de omgeving al voorkomen. Als ons 'wat vinden we leuk'-lijstje af is, dan gaan we wel bedenken wat we daarmee doen.

@Otje: heb je 6 weken tevoren verlof? Ook lekker! Dan kan je nu echt al aftellen!

@Jem: fijn dat je het onthouden hebt. En meteen leuke wetenswaardigheden over de kleine.

@Ikke mama: ik ben benieuwd naar de foto's. Maar dat weekendje weg is ook lekker.

@Athalia: zelfs al een geboortekaartje uitgezocht. Wauw, wij moeten eerst de naam nog. hahaha

@Jules: fijn dat de verhuizing erop zit. Nu eerst even bijkomen en lekker even tijd voor de baby inderdaad.

Wij zijn heel druk aan het klussen, tussen de bedrijven door. Het is een groot project (vind ik), dus we zijn nog even bezig. We hebben de muren bekeken en het stucwerk moet er toch af en dat laten we opnieuw doen. Maar ja, hopelijk zijn we over een maand 'al' zo ver.

Ondertussen hebben we hier een feestweekje. Dochterlief is vandaag jarig: 2 jaar! Vanmorgen zijn we naar een kinderboekenwinkel geweest (voor haar leuker als een snoepwinkel) en daar hebben we een zoek&vind boek gekocht.
    Donderdagavond hebben we de pretecho en zondag vieren we haar verjaardag met de directe familie. Heerlijk!
    Ik zal trouwens de agenda eens opzoeken. Even kijken of de pretecho er al op staat (dan mag die er ook al weer bijna af haha)

9. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen
    03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden
    13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje
    17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen
    18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen
    20: Juli2009
    21: Jem/2e kindje/bv/zh/jongen
    23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev.
    - Isra/2de kindje/ziekenhuis ivm eerdere KS/flesvoeding
    25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/jongen
    27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/jongen
    28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/jongen

Afspraken:
    20/01 LadyInRed pretecho 3D ('s avonds)
    27/01 LadyInRed vk
    05/02 Jules pretecho 3D

Athalia heeft al dochter zwanger van zoon
    Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter
    Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon
    Ikke mama heeft al een zoon zwanger van een zoon
    Jem heeft al een zoon (juli 2009), zwanger van een zoon
    Jules heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon
    LadyInRed heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon

Onze sterretjes:
    * 21-04-2011: Mimi1982
    * 20-04-2011: Snelly

Als tranen een trap konden bouwen
    en verwachtingen een brug
    Dan klom ik hoog de hemel in
    en nam je mee terug.

10. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0

Afspraken:
    24/01 Jules vk
    27/01 LadyInRed vk
    05/02 Jules pretecho 3D

Athalia heeft al dochter zwanger van zoon

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

11. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Net controle gehad bij de vk. Wat een ochtend. Bloedprikken ging mis dus moest naar het ziekehuis om opnieuw te prikken. Daar snapten ze er niks van en begrepen ook niet dat ik een Rocham injectie moest hebben. Uiteindelijk na 3 kwartier wachten alleen bloed geprikt en toen moest ik de vk gelijk weer bellen zeiden ze voor de Rocham injectie. Dus het spoednummer gebeld. Daar zei de vk ga nog maar even op het spreekuur langs. Dus eerst Jasmijn uit de psz gehaald en door naar het spreekuur. Wachtkamer bomvol dus werd gevraagd om 2 uur terug te komen. Ben KAPOT!!!!!!!

Ook heeft ze even gevoeld hoe meneer lag en die lag met billen omhoog. Hoofdje naar beneden dus dat mag zo blijven. Wel moet ik over 2 weken weer terug en misschien een groeiecho ze vond mijn buik erg groot en mannetje ligt ook al met billen tegen mijn ribben aan. Ga zo nog even vragen of het iets is om me zorgen om te maken aangezien ik er zo toch weer heen moet.

Maar ik wilde ook LadyInRed heel veel plezier wensen bij de bijzondere echo vanavond. Geniet ervan. Waarschijnlijk de laatste glimps tot dat de kleine er is.

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0

Afspraken:
    24/01 Jules vk
    27/01 LadyInRed vk
    30/1 Athalia vk
    05/02 Jules pretecho 3D

Athalia heeft al een dochter zwanger van een zoon

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

13. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    @Athalia: jeetje, wat een dag voor jou. Waarom werd er bij de vk dan bloed geprikt? Voor je ijzer? Als het goed is ben je nu klaar. Hopelijk kun je nu een beetje relaxen.
    Wel fijn dat jullie knul goed ligt. Houden zo! Ben benieuwd wat ze net nog over je buik hebben gezegd. Verwachten ze misschien een groot kindje?

@LadyinRed: heel veel plezier vanavond bij de pretecho!

14. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Jules, op de hand voelt het nu als een groot kindje, ze wil volgende keer nog eens voelen als het dan weer groot voelt wil ze een echo omdat het op de hand voelen niet zoveel zegt. Het zou een groot kindje kunnen zijn en de enige gevolgen daarvan die zij op dit moment van kon zeggen is dat ze hem misschien wat eerder halen als het echt zo blijkt te zijn. Het kon ook gewoon een groeispurt zijn en volgende keer weer op schema. Zat nu qua groei op 32-33 weken.

15. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Athalia: is het nog allemaal gelukt met de injectie?
    Pff, wat een gedoe allemaal. Wel goed dat ze de groei in de gaten houden.

Nou, de 3D echo was helemaal geweldig. Ons manneke (jahaa, nog een keer bevestigd) lag lekker met z'n neus richting m'n rug, maar was toch nog een paar keer goed op de foto te zetten. Hij zat lekker ruim in het vruchtwater en was dan ook heerlijk aan het bewegen. We hebben de foto's vergeleken met de echo van onze dochter, en we zien nu al grote verschillen. Het gezichtje is veel smaller en het voorhoofd hoger.
    Nog maar een paar maanden...

16. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    He meiden,

Sorry dat het zolang geleden is dat ik wat gepost heb, maar ik heb weinig nieuws!
    Het gaat goed. Wel echt zwaarder zo'n 2e zwangerschap! Heb 2 weken terug spit gehad, heel mn rug zat vast. Niet echt fijn, en zeker niet met een dikke buik!
    Vandaag op controle geweest, alles prima. Ben wel al ruim 8 kilo aangekomen :$! Moet met 28 weken en 32 weken suiker laten prikken (buisjes af laten nemen in zkhuis) en met 30 weken en ws met 34 groeiecho's.

Zoals ik lees met jullie dus ook alles goed! Fijn hoor! Zeker als je hier dan zo'n verschrikkelijk triest bericht leest dat er een kindje met 33 wk in de buik is overleden! Dan koester ik het kindje in mn buik zo! Genieten jullie er ook van!

Liefs mij

17. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Tijdje geleden weer! Hier gaat alles goed, buik begint wel zwaar, strak en gespannen aan te voelen, dat had ik de vorige keer pas rond 36 weken :$

Verder hebben we 2e hands meubeltjes gekocht voor Daniel z'n nieuwe kamertje. Het is toch weer koloniaals geworden. We hadden eigenlijk iets anders in ons hoofd, maar dat vonden we gewoon te duur (die waren nieuw).

Naam zijn we nog steeds niet uit, maar we bespreken zo nu en dan in ieder geval een paar namen.... en aan een kaartje ontwerpen cq uitkiezen zijn we helemaaaaal nog niet toe..

@ikkemama: en hoe was je weekendje weg? Hopelijk lekker relaxed?

@athalia: zie je donderdag, spannend!!! Hopelijk kunnen we er gewoon om 16:00 zijn.. maar t hangt een beetje van Jemman af.

@jules: wat fijn dat je nu over bent... en ben je al lekker aan het tutten in de babykamer to be? Ik heb daar ook wel zin in, maar Jemman moet eerst het plafond nog een beetje vlakker maken en dan nog 2 keer witten. Daarna een laminaatje erin en dan kunnen de meubels erin en kan ik ook lekker tutten.

@ladyinred: jij hebt de afgelopen tijd allerlei leuke dingen gehad: verjaardag van je kleine meid en een mooie pretecho! Nu ben je zeker wel extra benieuwd naar die kleine man als je de verschillen al zo duidelijk op de pretecho hebt gezien! Nog even geduld! :D

@love: leuk weer van je te lezen! Minder leuk van die spit, dat lijkt me echt verschrikkelijk zwaar.. en dan kan je de kleine die rondloopt ook niet meer tillen! Wel een beetje hulp gehad?? En ben je er nu helemaal vanaf of loop je het risico dat het weer terug komt als je weer gaat tillen? Rustig aan doen dan maar he...

Uhm.. ik ben ook ruim 8 kilo aangekomen, denk al 9 inmiddels.... :$ Is dat teveel met 'onze' termijn? Ik hou het niet meer zo bij eigenlijk...

@3D: wij hebben besloten om deze keer geen 3D echo te doen, we doen wel eind februari een buikfotosessie met Daniel erbij en dan hopen we dat er een mooie foto voor op het geboortekaartje bij zit. Een buikfotosessie is er bij de zwangerschap van Daniel niet meer van gekomen.

Nou verder geen nieuws! Nog een fijn weekend (nog even)!

Groetjes,
    Jem

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0

Afspraken:
    27/01 LadyInRed vk
    30/1 Athalia vk
    05/02 Jules pretecho 3D
    08/02 Jules groeiecho '
    21/02 Jules vk
    11/03 Jules echo ligging placenta

Athalia heeft al een dochter zwanger van een zoon

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

19. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Zo, het lijstje weer even bijgewerkt.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Ik ben nog steeds aan het bijkomen van de verhuizing. Dat lukt me alleen nog niet zo goed. Morgenmiddag komt opa even langs om met MiniJules te spelen. Dan kan ik even relaxen.

Gister een afspraak gehad bij de vk. Gaat helemaal prima. Tegenwoordig doen ze bij mijn praktijk standaard een groeiecho met 30 weken. Dat is mooi meegenomen, een extra kans om ons knulletje te bekijken :D. Waarschijnlijk kunnen ze dan al bepalen wat de ligging van de placenta is maar daar is ook nog een aparte echo voor ingepland.

@Love: leuk dat je weer komt buurten! Wat onwijs balen van die spit. Gaat nu wel beter hoop ik?

@LadyInRed: super dat de echo zo geslaagd is. Gelukkig heeft hij zich nog even laten zien. Grappig dat je de echo's nu kunt gaan vergelijken. Daar ben ik ook zo benieuwd naar.

@Jem: die gespannen buik herken ik wel. Volgens mij had ik dat de vorige keer ook nog helemaal niet. Maar jij bent lekker aan het tutten dus voor de kamer van Daniel.

@kilo's: bij mij gaat het dit keer niet zo snel. Zit nu op zo'n 4 kilo en ben morgen 27 weken. M'n eetlust is de laatste weken wel ontzettend toegenomen dus de kilo's zullen nu wel wat sneller gaan.

@kamertje: de babykamer is besteld en wordt begin maart geleverd. Joehoe! Heb er al helemaal zin in. Binnenkort nog definitef een keuze maken voor het behang en heerlijk gaan shoppen voor accessoires. Heeeeel vervelend als het tweede kindje van een ander geslacht is ;).

Tot snel weer!

20. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Klein updateje: ik zit nu met Jemfamily in t huis van Athalia en de kop is eraf! Eerst Athalia en Athaliaman uitgezwaaid, vervolgens samen met Jasmijn en Daniel lasagna gegeten, nog even gespeeld, filmpje gekeken en de kids op bed gelegd. Ging goed! Maar nu de rest van het weekend nog.. ;)

Groetjes,
    Jem

Deel Deze Pagina