Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen
    03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden
    13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje
    17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen
    18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen
    21: Jem/2e kindje/bv/zh/jongen
    23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev.
    25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/denk thuis/jongen
    27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/jongen
    28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/thuis?/jongen

Afspraken:
    10/03 Ikke mama echo EMC nieren controleren
    11/03 Jules echo ligging placenta
    11/03 Jem echo ligging baby
    15/03 Ikke mama VK
    16/03 Ikke mama gynaecoloog

Athalia heeft al een dochter zwanger van een zoon
    Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter
    Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon
    Ikke mama heeft al een zoon (aug 2009),zwanger van een zoon
    Jem heeft al een zoon (juli 2009), zwanger van een zoon
    Jules heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon
    LadyInRed heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon

Onze sterretjes:
    * 21-04-2011: Mimi1982
    * 20-04-2011: Snelly

Als tranen een trap konden bouwen
    en verwachtingen een brug
    Dan klom ik hoog de hemel in
    en nam je mee terug.

Hey,

Goed idee Jem, idd weer tijd om de lijst weer bij te gaan houden.

@ Jules: Altijd leuk om verplicht te gaan shoppen, al is het op het internet. En dan vraag je als kraamcadeautje toch gewoon grotere maten.
    Mijn ouders wonen vlakbij dus mijn moeder sringt regelmatig even bij. Deze week waren ze alleen op vakantie maar morgen zijn ze gelukkig weer terug. Verder gaat Jesse normaal 2 dagen naar mijn tante (als gastouder). Hij heeft daar nu lekker 2 keer gelogeerd en is een dagje mee geweest naar Blijdorp. Verder nog een dagje met zijn andere opa, oma en neefjes en nichtjes naar het bos geweest. Vindt die heerlijk om een dagje weg te gaan (en ik stiekem ook wel) Verder ben ik blij dat de zon een beetje gaat schijnen, gisteren lekker 2 uur op een stoeltje voor het huis gezeten terwijl hij lekker aan het spelen was. Met alleen binnen zitten is het wel echt een drama hoor.

@ Jem: Ik heb alles wel op orde geloof ik ja. Ik was ook wel op tijd begonnen met alles. Jesse kwam 4 weken te vroeg en toen hadden we echt pas net een naam en de geboortekaartjes waren pas net binnen bij de drukker. Verder had ik ook niet voor op het raam ect en had ik nog maar 6 hydrofile luiers en nog geen flesjes. Dacht moet toch nog wat te doen hebben tijdens mijn verlof. Dus vandaar. Scheelt ook dat het weer een jongen wordt, ik het eigenlijk alles al.
    Leuk zeg zo'n fotoshoot!
    Wanneer ga je met verof? Het duurt idd niet lang meer dan. Erg zeg voor je collega, sterkte ermee.
    Succes met klussen

Groetjes

2. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Hallo Dames,

Is alweer tijd geleden haha * schaam schaam * ik heb wel tussendoor verhalen gelezen hoor!
    De laatste loodjes voor vrijwel iedereen he!!
    Spannend!!
    Hier alles klaar (dochterlief ligt zelfs al helemaal ingedaald enz) en (on)geduldig verder wachten!

Mja, ik reageer dus niet zovaak, maar lees wel :p

Liefs,
    Savannah

3. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kort berichtje: gister gehoord dat het zoontje van mijn collega het niet gehaald heeft.. is eind vorige week overleden.. vandaag is de begrafenis... :( hoe wreed en oneerlijk......

4. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    #424 Athalia, 8 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
    @Jem, wat een ontzettend rotnieuws zeg. Zal je vanavond wel even proberen te bellen. Wat liggen leven en dood dan ontzettend dicht bij elkaar.

@Ikkemama, heerlijk he dat zonntje. Je moet er maar zo veel mogelijk van genieten het rustig aan doen. Straks ben je weer druk genoeg. Was je urine goed vrijdag?

@Snelly, wat ontzettend goed om te lezen dat je een goede echo hebt gehad. Hou ons maar op de hoogte hoor.

@Jules hoe is het met teentje en buikje??? Enne kleertjes heb je toch nooit genoeg?! ;)

@Lijst. lijst???? lijst???? Oh ja ooit hadden we die. ;)

@Savannah, leuk om weer eens wat te horen. Alles goed dus. De spannende tijd gaat nu echt beginnen. Hou je ons een beetje op de hoogte???

Hier alles goed. Vanaf morgen mag het. Wordt nu toch wel echt spannend. We hebben van het weekend het geboortebord opgehaald. Echt ontzettend mooi geworden. Het bord is met een figuurtje van het kaartje.

Jasmijn morgen voor het eerst de woensdagochtend naar de psz. Spannend want de voor haar bekende leidster die zit precies morgenochtend de hele ochtend in overleg. Er zijn wel wat bekende kindjes en een stagaire die ook op de donderdag zit. Ben dus benieuwd.

Bed staat ondertussen op klossen. Je zou er hoogtevrees van krijgen. Zeiltje zit erop. Handdoek op de bestuurdersstoel van de auto. Vliezen mogen breken. Nu de ziekenhuistas nog en dan zijn we er echt helemaal klaar voor.

Kom maar klein mannetje als je er klaar voor bent. Zo niet blijf nog maar even lekker zitten.

5. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Was en ben nog steeds wel behoorlijk van slag van het slechte nieuws, het is niet een heeeele close collega, maar wel een directe collega en ik heb van hem wat werk over genomen... nu is het nog maar de vraag of ik hem uberhaupt nog zie voordat ik zelf met verlof ga...:(

Verder eigenlijk weinig nieuws. Nieuwe kamer Daniel is klaar voor de meubeltjes. Die komen zondag, daarna kan ik dus echt spulletjes overhevelen en spulletjes voor de tweede spruit uit gaan zoeken. Dan zit ik inmiddels ook wel in mijn verlof denk ik.;)

@Athalia: ik vond t gezellig vanmiddag! Inderdaad wel zwaar, maar Jasmijn en Daniel hebben zich in ieder geval goed vermaakt in t bos. En ik hoop voor je dat dit de laatste keer is geweest dat ik je met beeb in buik zie.. volgende keer wordt hopelijk kraambezoek met een mooie gezonde beeb in wieg :D

@ikkemama: jeetje, kan me wel voorstellen dat je nu wel alles wat vroeger in huis hebt gehaald. Kans dat de 2e ook vroeger komt, is denk ik wel groter dan gemiddeld. En je komt er natuurlijk wel uit (de echt noodzakelijke dingen zijn zo door iemand gehaald in de stad; behalve dan op zondagavond), maar tis toch lichtelijk onhandig als je geen flesjes in huis hebt...:$ Die had ik overigens helemaal niet, maar goed, ik wilde ook bv geven.

@savannah: goed dat dochterlief al helemaal ingedaald is... spannend hoor! Eeeh.. was de eerste bij jou nou ook vroeger? En is dat een jongen of een meisje? *dement* en t staat niet op de lijst :)

Nou, verders geen nieuws dus...... fijne avond!
    Groetjes,
    Jem

6. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi!

Hier eigenlijk weinig nieuws. Gelukkig steeds minder last van mijn teen en door de verplichte rust gaat het ook beter met de vermoeidheid. Bijkomend voordeel dus.
    Verder hebben we morgen de echo waarbij ze de ligging van de placenta gaan bepalen. Bij de groeiecho die we laatst hadden was al te zien dat hij is verschoven en waarschijnlijk ook voldoende. Maar ben erg benieuwd. In ieder geval kunnen we ons knulletje weer zien.

@Jem: jeetje, wat shocking zeg van je collega. Pff....daar moet je toch niet aan denken.
    Ik, een shopaholic :$??? Nee joh, hoe kom je daar nou bij. Haha....misschien heb je toch wel een beetje gelijk. Maar het is ook allemaal zo leuk.

@Savannah: goed om weer wat van je te horen! Nu wel wat vaker posten hoor.

Verder geen nieuws eigenlijk. Ga maar weer aan het werk. Lekker vanuit huis.

Doei doei

7. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

@Jem: Wat erg zeg! sterkte ermee.

@ Athalia: Heerlijk zeg dat je al zo ver bent, lekker gevoel dat hij mag komen. Mijn urine was vrijdag weer helemaal schoon dus dat is wel erg fijn.

@ Jules: succes morgen bij de echo.

Verder.

Vandaag heb ik de echo gehad in het EMC. De niertjes zijn beide iets groter dan zij mogen zijn. Het mag 10 mm zijn en het was 11 en 13 cm. Op zich werken de niertjes wel want de blaas was vol. Na de geboorte (binnen een week) moet er bij de baby een echo van de niertjes gemaakt worden om te zien wat de oorzaak is en of dit verholpen moet worden. Als er iets moet gebeuren zal dit waarschijnlijk een kleine ingreep zijn maar daar kunnen ze nu niet meer over zeggen.
    Verder waren ook in een van de nieren de nierkelkjes vergrooot en hierdoor heb je 1% kans op het syndroom van down. Ik kreeg gelijk een vruchtwaterpunctie aangeboden maar dit vind ik wat overdreven en wat is nou 1 %.
    We weten dus nog niet echt meer dan vorige week. Wel is de hele baby gelijk nagekeken en verder is alles in orde dus dat is wel fijn. Nu maar afwachten tot na de geboorte en dan hopen op goed nieuws. Volgens de groeiecho is hij al 2400 gram dus dat gaat de goede kant op.

groetjes

8. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Hoi allemaal!

Zo, na een erg lange stilte was ik hier dan ook weer eens. Niet alles bijgelezen, want dat was veel te veel.
    Echt zo ontzettend druk op het werk geweest, soms gewoon echt niet leuk! En na 4 dagen per week achter de pc op het werk 's avonds aan het werk voor de webshop bleef er weinig andere tijd over ;)
    Maar goed, afgelopen week is mijn verlof in gegaan. Was nog even druk met de carnaval en met een ziek kind en zieke man, maar de rust is weer terug en nu kan mijn verlof dan ook echt beginnen! HEERLIJK!!!!

Maar het gaat dus goed met iedereen.
    @Jules; las wat over een gebroken teen...pfff.... daar ben je mooi klaar mee zeg...

En verder wel wat terug gelezen, maar weinig blijven hangen.

Hier verder alles prima. Erg blij met mijn verlof.
    Verder nog wel een hoop te doen. Kamer voor de kleine meid is nu bijna klaar. Had haar dit weekend over willen doen, maar de laatste dingen moeten nog gebeuren, maar manlief moest onverwachts werken, dus schiet niet op. Wordt nu volgend weekend, dus echt maar 4 weken van te voren dat zij naar haar nieuwe kamer gaat.
    En dan de babykamer (eindelijk!) verder in orde maken! En dan maar hopen dat de kleine man nog even lekker blijft zitten ;)

We zijn er met de naam al geruime tijd uit, dus dat is in orde, maar de geboortekaartjes moeten we echt nog helemaal voor gaan zitten.

Dus ook in mijn verlof hoef ik me niet te vervelen, hahaha!

Maar het gaat nu voor iedereen wel dichtbij komen zo! heerlijk hoor!
    De eerste geboorteberichten kunnen zomaar ieder moment komen.

Nou, ik heb nu hopelijk weer wat meer tijd om mee te gaan lezen en actief deel te nemen zo met een ieder zijn laatste loodjes!
    Dus....tot snel dan maar ;)

9. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

@ Otje: Leuk weer wat van je te horen. Succes met alle laatste klusjes. En geniet lekker van je verlof.

10. Savannah85

Savannah85 Actief lid

14 aug 2010
    143
    0
    0
    Utrecht
    Hallo :)

Athalia... inderdaad wordt allemaal spannend nu he!! Voor jou ook! Jij bent de eerste qua uitgerekende datum, voorzover we die halen/ overheen gaan.Haha hier staat alles al wéken klaar, tas/bed omhoog, matras beschermd enz. (Toen vriendlief hoorde dat ze ingedaald was, heeft ie in zn hoofd gehaald dat indalen betekend:ze komt eraan haha..Niet dus)

Jem, wat een klote nieuws zeg, weet met zo iets eigenlijk nooit wat je er van kan zeggen, want tsja,.. wat kan je er nog over zeggen behalve dat het verschrikkelijk is :(
    Eerste is een jongetje (2002) geboren met pas 42 weken :S En toen riepen ze met 36 weken al, nou het zou zo maar kunnen komen :S
    Werd toen op 19-11 euhm getoucheerd? Weet niet of het zo heet, iniedergeval inwendig soort van opgewekt?
    En tsja, die lijst haha, ben daar niet zo goed in, als ik er in ga klooien blijft er niks meer van over :p

Jules/pechvogel :p Ik doe me best meer te posten ;) Ik lees in ieder geval wel mee ;)

Hier, vandaag precies 37 weken, als de berekening klopt, we denken zelf namelijk dat het zomaar een weekje eerder kan zijn, maar goed, ze komt wanneer ze komt! En vanaf vandaag "mag" ze komen.
    Ik ben het wel zat, dus van mij mag ze vannacht gelijk komen haha!
    En ik ben zelfs soms zenuwachtig,... zelfs in mn slaap word ik er wakker van.... pfff

Liefs,
    Savannah

11. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Hoi,

Even snel een reactie van mijn kant. Hopelijk morgen wat meer tijd om ook te reageren op de anderen. De kamer voor onze dochter is eindelijk klaar. Vanavond is ze voor het eerst gaan slapen op haar nieuwe kamer, ik vind het wel spannend hoe de nacht zal gaan.
    Ondertussen heel druk, doordat mijn man bezig is om zijn bedrijf (zzp-er-in-wording) op te starten, moet er voor 1 april nog veel gebeuren. Maar doordat het klussen klaar is, is het allemaal wel minder heftig. Dus nu even bijkomen van al het klussen.
    Met wuppie gaat het goed, die buitelt nog lekker rondjes in mijn buik. De ene keer dwars, de andere keer ondersteboven, hij vermaakt zich wel. Alleen de buitelingen voelen nogal euh... vreemd. Dus ik zal blij zijn als hij zich strakjes met z'n hoofdje omlaag gaat nestelen.

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0

Afspraken:
    10/03 Ikke mama echo EMC nieren controleren
    11/03 Jules echo ligging placenta
    11/03 Jem echo ligging baby
    15/03 Ikke mama VK
    16/03 Athalia VK
    23/03 Athalia VK

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

Zo de lijst ook maar weer bijgewerkt. Heb 2 afspraken staan bij de vk. Hoop toch stiekem dat ze niet doorgaan. Moet toch gaan bekennen dat hoe hard ik me ook voogenomen had niet op wacht te gaan zitten dat het toch gebeurt is. Wordt NU AL ongeduldig. Maar blijf zeggen dat hij pas mag komen als hij er klaar voor is.

@Jem, was inderdaad gezellig woensdag. Was wel een beetje te veel. Heb de nacht erna niet zo best geslapen. Hele lijf deed pijn. Hoe zijn de meubeltjes? Al op de kamer of nog beneden? Was het gezellig met de logees?

@Jules, en lag de placenta nu goed? Fijn te horen dat het met de pijn wat beter gaat.

@Ikkemama, spannend zeg met de niertjes van de baby. Hoop dat het allemaal inderdaad meevalt en dat er niet eens een ingreep nodig is. Wel fijn dat hij in ieder geval goed gegroeid is.

@Otje, leuk weer wat te horen. Heerlijk nu met verlof.

@Savannah, jij dus ook aan het popelen om te bevallen. Zelf vind ik het ook spannend maar ben niet bang heb er heel veel zin in. Ook in de bevalling (zal ik nog wel van terugkomen zo halverwege de happening haha).

@LadyinRed, ja zo op het laatst kunnen ze je aardig verbouwen van binnen he?! Bij mij ligt hij nu al een tijdje met het hoofdje keurig naar beneden maar indalen ho maar.

Ga maar eens even huisvrouwen nuttigheden doen. Fijne dag allemaal.

13. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi!

@Athalia: wat gaat het al opschieten voor jou! Spannend! Heb je nog steeds het gevoel dat je overtijd gaat?

@Otje: lekker druk dus bij jullie en spannend zo met het zelfstandig worden van je man. Heerlijk dat je verlof is begonnen. Geniet ervan!

@Ikkemama: poeh, wel heftig die uitkomst. Zal erg spannend voor jullie zijn na de geboorte. Gelukkig is hij goed gegroeid.

@placenta: placenta is een heel stuk verschoven gelukkig. Zag er allemaal weer mooi uit.

Verder begin ik af en toe al behoorlijk nerveus te worden. Heb het idee dat ik nog zo veel moet regelen maar dat valt allemaal reuze mee. Krijg het alleen flink op m'n heupen zo nu en dan. De hormomen doen hun werk weer goed. Gister weer bijna in tranen vanwege een stoel die we nog zoeken voor de babykamer. Ach ja, het hoort erbij.

Hoe gaan jullie dat straks doen met het oudste kindje als de bevalling begint? Wij schakelen mijn ouders in, met name mijn vader. Die gaf gister al aan 24 uur per dag stand-by te staan haha.
    MiniJules is inmiddels ook steeds meer met de baby bezig. Als we de trap afgaan naar beneden zwaait ze en zegt dan "dag babykamer broertje". Echt heel lief.

Fijne dag!

14. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0

Afspraken:
    15/03 Ikke mama VK
    16/03 Athalia VK
    21/3 Jules VK
    23/03 Athalia VK

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

15. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ja het gaat opschieten!! Spannend zeg Athalia en Savannah nog maar ongeveer 2/2,5 week! Het forum nu maar goed in de gaten blijven houden.

@ Athalia: Ja kan me voorstellen dat je het wel zat bent, heb ik eigenlijk ook al last van. Wil jij eigenlijk thuis of in het ziekenhuis bevallen?

@Lady in red: En heeft ze lekker geslapen in haar nieuwe kamertje? Fijn hoor dat het af is. Mijn zoontje moest wel even een weekje wennen maar hij ging alleen 's avonds wat moelijker naar bed.

@ Bevallen: Mijn ouders wonen 2 straten verderop dus dat is wel heel handig. Van de week de 'koffertjes' ingepakt. Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus er staan er 3 klaar.Één voor mij, één voor de baby (we moeten waarschijnlijk wel even blijven al weet ik het niet zeker) en één logeer koffertje voor Jesse.
    Verder heb ik er wel zin in, ook in de bevalling. Van mijn zoontje had ik ook wel een redelijk makkelijke bevalling. De spanning van wanneer zal het komen en hoe zal het allemaal gaan ga ik ook wel voelen hoor!

Verder wel een hoop vragen hier. Morgen naar de vk en woensdag naar de gyneacoloog, ik hoop dan wat antwoorden te krijgen. Waar en onder begeleiding van wie bevallen? Wanneer naar de kinderarts? Wat als er en operatie nodig is, moet dat dan in het kinderziekenhuis? Nou ja wel even spanned dus. Ik had gehoopt dat ik afgelopen donderdag wat meer had geweten.
    Verder is mijn buik rustiger, weinig harde buiken dus dat is fijn.

Groetjes

16. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even een kort berichtje vanaf hier, want kruip zo mijn bedje in (tja, alweer een dag voorbij).

- echo afgelopen vrijdag was goed; beeb ligt ingedaald
    - bij mijn vk is gevraagd om een geboorteplan.. hier staan wel wat punten op.. ik denk er nog een paar dagen over na. Misschien komen er nog wat puntjes boven en dan stuur ik em op
    - nieuwe 2e hands meubeltjes voor Daniel staan in de kamer opgesteld (alleen het ledikantje niet). Zien er echt nog goed uit en we zijn sowieso zeer tevreden over deze meubeltjes (nu ze in de ruimte staan is altijd anders dan van een foto kopen), maar we willen over 2 weekenden nog onze slaapkamer een beurtje geven (meubels eruit, plafond bijwerken en opnieuw witten en hetzelfde laminaat als in babykamer/kamer Daniel leggen, meubels er weer in). Beter stof nu dan stof als de beeb eruit is.
    - volgende week dinsdag laatste werkdag!!

Verder: misschien is het handig om via de pb wat mailadressen en mobiele nummers aan elkaar door te geven? Na de bevalling lijkt het me handiger om een standaard sms te sturen naar een groep mobiele nummers, dan om een berichtje te gaan tikken voor op t forum?? Dat komt dan later wel. Nouja, degenen die hun gegevens kwijt willen, kunnen mij pb-en. Ik verzamel het wel en stuur het rond. Maar als je het niet kwijt wilt, dan moet je dat vooral niet doen hoor! T gaat op geheel vrijwillige basis ;)

Nou, weltrusten en ik reageer later weer op iedereen :D

Groetjes,
    Jem

17. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

@Jem. Fijn, alles weer goed op controle! Beeb al ingedaalt! Vroeg me pas af wanneer dat ook alweer zou moeten/kunnen gebeuren.

@Ikke mama. En, al wat wijzer geworden bij de vk? Altijd fijn als je alle info hebt. En je buik dus rustiger, dat is mooi!

@Jules. Mooi dat de placenta verschoven is! Dus je hoeft geen keizersnee? Ik ben ook wat nerveuzer, wil eigenlijk alles klaar hebben! Gelukkig gebeurt er steeds wel wat, dus we komen er wel!

@Athalia. Dus van jou mag tie wel komen? De laatste weken lijken zeker lang te duren...Probeer nog effe te genieten, het gaat allemaal zo snel.

@Ladyinred. Dus de kleine gaat bij jou nog alle kanten op? Die van mij ligt vaak hetzelfde, wel heel druk schoppen en duwen enzo. Op controle ligt het ook altijd met het koppie naar beneden, dus ik hoop dat dat zo blijft...

@Savannah85. Spannend he, de laatste loodjes! Laat je het wel weten als je kleintje er is?

Hier gaat alles goed. Wel meer kwaaltjes. Maagzuur, ik slaap slecht door zere benen, moet me dan steeds om draaien, mn buik zit echt in de weg. Mn man helpt nu gelukkig meer bij de verzorging van mn zoontje, in bad doen, optillen, in bed leggen enzo.We zijn weer in Duitsland, nog ong. 2 weken. Vindt het eigenlijk best spannend, en ik ben pas weer gerust als we in NL zijn. Maar hier heb je ook hele goede zorg, beter als in NL, dus ik moet me eigenlijk helemaal niet druk maken. Verder is het meeste geregelt, geboortekaartjes, kraampakket is binnen, nog wat nieuwe dingetjes gekocht. Wil van de week de baby was gewassen en gestreken in de kast hebben. Dan nog een beetje schoonmaken, maar dan moet ik echt even zo'n nesteldrang-poets-woede hebben, want ik heb er eigenlijk helemaal geen puf in.

Nou, succes met de laatste loodjes!:)

18. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev./verrassing!!!

Afspraken:
    15/03 Ikke mama VK
    16/03 Athalia VK
    21/3 Jules VK
    23/03 Athalia VK

Love47 heeft een zoon (april 2009) , zwanger van een ?????

Onze sterretjes:

en nam je mee terug.

19. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, daar ben ik weer.

@jules: echt superfijn dat de placenta voldoende is verschoven :D. Love vroeg het ook al, maar je hoeft dus nu idd geen keizersnee? Tenminste iig niet om die reden? Dat zou mooi zijn! En een rustige buik door veel rust is ook altijd goed.

@ikkemama: tja, wel even spannend met de niertjes. Ik wist niet dat die ongeveer 1 cm groot mochten zijn. Maar idd, ze zitten er en ze doen iig wat, dus gelukkig niet levensbedreigend. Heb je inmiddels al wat antwoorden van de vk of moet je tot morgen wachten op de gyn? :( Denk wel dat de gyn je meer kan vertellen.. het is toch afwijkend en dan valt het vaak buiten het kennisgebied van de vk (wat ook logisch is). Vooraf veel kennis geeft alweer meer rust denk ik... anders weet je direct na de bevalling helemaal niet wat er gaat gebeuren en wanneer.. hopelijk is dat na morgen allemaal wat duidelijker!

@otje: wat heerlijk dat je verlof hebt, welverdiend ook zo te lezen na al die drukte en ziekte! Nu lekker vaak zp-en he!! :cool:

@savannah: en? Hoe voel je je? :D Hoezo denken jullie dat ze een weekje eerder zou kunnen komen? En bedoel je dan nog steeds 1 week na de uitgerekende datum, omdat je eerste kindje ook 2 weken over tijd liep? Wel grappig.. als we uitgaan van de ervaringen van de vorige keer, zitten we met z'n allen denk ik dichter op elkaar dan nu in de planning staat. Maar ik hoop voor je dat de eersten niet de laatsten zullen zijn... ik hoop voor niemand dat ze over tijd gaat lopen! Helaas geven de statistieken een ander beeld... we zullen zien!

Trouwens, ik denk dat je 'strippen' bedoelt ;). Heeft Athalia ook gehad... feitelijk gaan ze dan wat sjorren aan je baarmoeder (lijkt me lekker pijnlijk :x) en dat kan dan stimulerend werken als een soort duwtje in de rug.. :) maar als de baby er nog niet aan toe is, dan doet t dus niks :x...

@lady: en, hoe heeft je dochter het gedaan zo de eerste nacht op haar nieuwe kamer? Lekker doorgeslapen? Bizar zeg, dat je beebje nog zo beweeglijk is! Lijkt me wel vrij pijnlijk ja, vooral dat overdwarse.... :$ moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken!!! *aaauwww*:( Vind het nu al zo pijnlijk worden en hij is al ingedaald...

@love: lijkt me wel raar om onderweg te zijn als je voor je gevoel op knappen staat... maar over 2 weken houden jullie dus wel een langere pauze in NL neem ik aan?

@meubeltjes: de kast en commode staan en dat is echt helemaal naar onze zin! :D Komend weekend zijn we weg, maar t weekend daarop gaat alles van Daniel over naar z'n nieuwe kamer, alleen Daniel zelf nog niet... wij gaan daar dan tijdelijk slapen en dan krijgt onze slaapkamer nog een beurt. Met <4 weken... :$ Ik zal morgen een foto maken en plaatsen. Tis nog wel erg kaal, maar goed, het begin is er!

@bevalling: mijn schoonouders willen wel stand by staan, maar die hebben een reistijd van ca. 2 uur voordat ze hier kunnen zijn... :$ dus als t s nachts is, dan vragen we de buren of de babyfoon daar mag liggen en als t overdag is, dan hopen we dat mijn schoonouders kunnen komen en hem van het kinderdagverblijf op kunnen halen.. we maken wel een logeertas klaar voor hem en we zorgen dat iedereen die het nodig heeft een sleutel krijgt van ons huis.

@geboortekaartje: we hebben een afspraak voor volgende week dinsdag. We willen het kaartje samen ontwerpen met een vriendin (net als de vorige keer). Ben benieuwd of we dan ook een knoop kunnen doorhakken met de naam.... ;)

Nou, dat was t weer voor nu!

Tot snel dan maar weer he...

Groetjes,
    Jem

20. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik zal de lijst ook bijwerken, binnenkort liggingsecho bij de vk. Vanavond ligt hij iig NIET 'beneden' (dat heeft hij al wel een paar keer gedaan en dat voel ik nu niet).
    Mijn moeder merkte vandaag op dat ik echt alleen maar naar voren draag, en niet opzij. Van achteren is bijna niet te zien dat ik zwanger ben. Geen idee ook hoe wuppie het dan nog voor elkaar krijgt om regelmatig dwars te liggen. hihi

@Athalia: wat een verschil: jij kijkt uit naar de bevalling, ik naar mijn verlof. Duurt nog beide ongeveer even lang...

@Jules: misschien scheelt het als je een lijstje maakt met de dingen die je nog moet doen. (maar ach, ik ben echt een lijstjes-liefhebber).
    Wat goed dat jullie je ouders geregeld hebben. Ik heb vandaag mijn moeder gevraagd, ook al wonen ze 1 uur weg. De gastouder wil vast graag voor onze dochter zorgen, maar daar kunnen we haar niet midden in de nacht brengen.

@ikke mama: onze dochter slaapt al 2 nachten als een roosje op haar nieuwe kamer. Ook onder het dekbed gaat heel goed, dus dat is alvast een grote geruststelling.
    Wel een goed idee trouwens om ook een koffertje voor de oudste klaar te hebben staan.
    Ik ben benieuwd wat de vk zei en de gyn gaat zeggen. Ik hoop dat het straks allemaal meevalt.

@Jem: ik had de vorige keer ook een geboorteplan, dat is me toen heel goed bevallen. Dus binnenkort nog even bijwerken en weer inleveren en klaarleggen.
    Jullie hebben trouwens nog wel wilde plannen zo op het laatst. Maar inderdaad, het is toch wel handiger om het nu nog te doen.

Voor mij is het trouwens niet speciaal handiger om een mobiel nr uit te wisselen, ik ben eigenlijk beter bereikbaar per e-mail dan per mobiel. Bovendien ga ik na de bevalling direct de mini-laptop van mijn man claimen. *grin* ik ben echt een computer-freakje hoor.

@Love47: balen van het slapen, dat scheelt veel. Wel lief dat je man nu meer helpt.
    Wat hebben jullie al veel geregeld. Wij hebben gisteren voor het eerst wat boeken met geboortekaartjes doorgeworsteld. Blech.

Deel Deze Pagina