Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    @Ikkemama en Savannah, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes!! Geniet er maar van!

Verder nog rustig bij de rest?

Heb effe geen puf om uitgebreid te reageren.
    We liggen sinds vanmiddag stil op de plek waar we blijven liggen tot na de kraamtijd. Dat is fijn en geeft rust. Vanmiddag op controle geweest, alles prima. Volgende week woensdag weer.
    Verder alles goed. Begin het nu wel een beetje zat te worden, het wordt toch wel zwaar. Buik zit in de weg, kleding zit niet lekker meer, heb minder geduld met mn kleine mannetje. Ga nu toch wat meer rust nemen, deed tot nu toe zelden een middag dutje. Maar goed, nog effe he.

Tot snel!

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Savannah, hoe is je weekend verlopen? Vast druk met kraambezoek. Hoe gaat het allemaal met Jaidy? Vertel, vertel.
    Foto plaatsen. Kies Plaats Reactie en dan kun je een bericht typen. Met het paperclip icoontje kun je dan een foto of bestand toevoegen. Doen he!!!!!! Ben erg benieuwd naar je kleine poppetje.

@Ikkemama, wat een plaatje. Heel donker mannetje of niet? Wat is zijn grote broer trots en wat zit jij er alweer goed bij zeg. Hoe is jouw weekend geweest? Waarschijnlijk ook druk? Hoe voel je je? Vertel, vertel!!!!

@Love47, fijn dat jullie nu op de vaste plek liggen. Is toch een rustiger gevoel denk ik. Kan me voorstellen dat je niet zo'n zin hebt om te reageren. Laat de baby maar komen. Hoop dat ook jij een fijn weekend hebt gehad en nog lekker van het zonnetje hebt kunnen genieten.

@Jem, alweer uitgebreid telefonisch gesproken.

Hier, vakantie geboekt begin juni. Nu al zin in. We blijven in Nederland (Limburg). Verder dit weekend 2 bezoekjes gehad dus redelijk rustig. Gisteren een speeltoestel uitgezocht voor Jasmijn voor haar verjaardag (is pas in juli maar wilden nu alvast een speeltoestel plaatsen in de tuin). Vrijdag komt Jempapa (mijn schoonpapa) helpen plaatsen. Alles hier zijn gangetje. Liam heeft wat meer last van krampjes waardoor hij als hij wakker is veel huilt. Erg zielig. Zo lekker naar bed. Athaliaman pakt late voeding. Ik nacht.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat, is een beetje stil hier.

3. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

Hoe is het? Geen nieuwe baby's?
    De bevallen dames alweer een beetje opgeknapt?

@Athalia.Heerlijk, een vakantie met z'n 4tjes in het vooruitzicht! En leuk, een speeltoestel voor je meissie! Kan je inderdaad beter nu neerzetten dan wanneer de zomer alweer half voorbij is! Vanacht lekker geslapen?

Hier gaat alles z'n gangetje. 's Avonds steeds een beetje onrustige buik, maar geen echte voorweeen volgens mij. Ik slaap beroerd, steeds zere benen. Ga nu ook steeds meer tegen de bevalling op zien! Het komt steeds dichterbij!
    Gisteren lekker een poos buiten gezeten. Ga vandaag de ramen zemen binnen en mn zkhuistas klaarzetten en een lijstje maken voor mn zoontje wat hij mee moet en hoe zijn dag er normaal uit ziet. Hij kan het zelf nog niet vertellen, en we weten nog niet waar hij is tijdens de bevalling. Dat ligt eraan wanneer het gaat beginnen.

Fijne dag vandaag allemaal!

4. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ook weer even een berichtje van mij, zonder groot nieuws.

Lekker weekend gehad, met zoveel mogelijk leuke dingen voor Daniel. Zaterdagmiddag heeft oma (moeder van Jemman) opgepast bij ons thuis (lees: uren buiten gespeeld in de speeltuin/kinderboerderij) en heb ik een beetje aangerommeld. Zondag hebben we boodschappen gedaan en na z'n slaapje zijn we op de fiets naar vrienden gegaan met een kleintje van precies 1 jaar jonger (nu dus ca. 9 maanden). Was een kilometertje of 7 maar hoor. Lekker buitengespeeld met andere kindjes. Spontaan gebleven voor het eten, maar daarna toch maar niet terug gefietst. Daniel was best moe en ik ook, dus is Jemman samen met die vriend terug gefietst en zijn ze samen met de auto Daniel en mij komen halen.

Verder rustig. Ben nog steeds bezig met sierlatjes, plintjes, kozijnschilderwerk beetje bijwerken, drempels lakken enzo. En de nieuwe kamer van Daniel pimpen. De babykamer houden we lekker rustig. Onwijs grote canvas voor boven ons bed ophangen en ga zo maar door.

@ladyinred: en, hoe was je opfrislesje puffen? Nog nieuwe dingen gehoord?

@ikkemama: leuke foto's! Daan is niet echt groot in beeld, maar ook wel leuk om te spieken hoe jij en Jesse eruit zien :). De rest is volgens mij nog 'anoniem', haha.

Drinktie nog steeds goed? Wanneer is de echo?

@love: ja, spannend he, dat je niet weet wanneer de bevalling gaat beginnen en hoe het dan gaat met de oudste. Bij ons hetzelfde.. we hebben een hele bellijst met mensen die voor Daniel kunnen zorgen, maar iedereen zit toch met een eigen huishouden/kinderen/spitsuur 's morgens of reisafstand al dan niet icm files.

Onrustige buik?? Hier nog niks geen voortekenen of whatsoever. Slaap wel onrustiger, ik schijn te snurken en Jemman te slaan :$

@athalia: ja, hoe was je nacht? Erg gezellig trouwens dat we samen op vakantie gaan, hopelijk liggen onze huisjes op steenworp afstand en kunnen we lekker veel combineren.

Bedacht me wel dat we geen annuleringsverzekering hebben afgesloten en als onze tweede nu 2 weken later komt en het een hele moeilijke bevallig wordt, dan is begin juni misschien wel wat snel. Dan is de kleine mogelijk nog maar 4 weken oud :$.

Ach, daar denken we nog maar niet aan. Ik voel me vast wel weer een béétje fris en fruitig tegen die tijd. En in zo'n park hoef je verder niet zoveel, behalve zoveel mogelijk relaxen.

Oja, weer goedgekeurd door VK en nogmaals werd op mijn hart gedrukt om vroeg te bellen. Donderdag weer.

Groetjes,
    Jem

5. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    He allemaal!

Verder nog geen babynieuws hier? Wie zal de volgende zijn???? :D

@Ikkemama: gefeliciteerd met julie zoontje Daan!! Wat leuk om die foto's te zien. Wat is zijn grote broer trots!

@Jem & Athalia: heerlijk zeg al een vakantie in het vooruitzicht :). Ook bij ons is het de bedoeling om in juni een midweekje ergens in NL een huisje te huren. Eerst de bevalling nog even afwachten.

@Jem: arme Jemman haha! Die loopt straks bont en blauw rond door je nachtelijke avonturen :D. Jij bent nog wel lekker actief bezig zeg. Dat krijg ik toch echt niet meer voor elkaar.

@Athalia: alles goed met de kleine man? De meeste kraamvisite al gehad? En is Jasmijn al helemaal gewend aan haar broertje?

@Love: echt de laatste loodjes nu he? Dat ga je nu wel merken. Nu is het niet alleen de zorg voor jezelf maar ook de zorg voor je zoontje tijdens de bevalling. Dat maakt denk ook wel wat onrustiger.

Ook ik heb weinig puf en de laatste dagen ook een erg onrustige buik. Af en toe voorweeen die al niet heel fijn zijn. Ik slaap overdag altijd wel even om een beetje bij te tanken. Heb namelijk het idee dat ik 's nachts voornamelijk wakker lig.
    Volgens mij ben ik nu wel redelijk klaar voor de komst van de baby. Ik heb nog wat cadeautjes verzameld voor MiniJules. Dan heeft zij ook een kraammand. Zal ze vast helemaal geweldig vinden.

Gister heb ik bellenblaas besteld om uit te delen op de creche. Er staat een plaatje op van beschuit met muisjes en de tekst: Hoera! MiniJules is grote zus van .....!
    En net nog een geboorteslinger besteld. Alleen vraag ik me nu af of die wel op tijd komt. Volgens mij las ik net dat er een levertijd is van 3 weken. Slimme actie ;).

Gister controle gehad bij de VK. Baby vond het daar beneden blijkbaar niet heel leuk want nu ligt zijn hoofdje ineens niet meer helemaal vast. Verder wel weer alles goed gelukkig.

Fijne dag!

6. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geboortes:
    25 maart: Athalia bevallen van Liam, Liam heeft een grote zus.
    6 april: Savannah bevallen van Jaidy, Jaidy heeft een grote broer.
    6 april: Ikke mama bevallen van Daan, Daan heeft een grote broer Jesse

Uitgerekend:
    30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/jongen
    03: Savannah85/2e kindje/borstvoeding/z'huis?/geen vermoeden
    13: Sandra82/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/meisje
    17: Otje 1975/2e kindje/flesvoeding/ziekenhuis/jongen
    18: Sjanienu1/2e kindje/flesvoeding/zh bevalling/vermoeden jongen
    21: Jem/2e kindje/bv/zh/jongen
    23: Love47/2e kindje/proberen bv/ziekenhuis bev./verrassing!!!
    25: Ikke mama/2e kindje/borstvoeding/ziekenhuis/jongen
    27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/jongen
    28: LadyInRed/2e kindje/borstvoeding/liefst thuis/jongen

Afspraken:

14/04 Liam gehoortest
    15/04 Ikke mama Jarig en bezoek kinderarts
    18/04 Jules VK
    10/05 Liam eerste keer cb

Sandra82 heeft al een zoon zwanger van een dochter
    Otje1975 heeft al een dochter (okt 2008 ), zwanger van een zoon
    Ikke mama heeft al een zoon (aug 2009),zwanger van een zoon
    Jem heeft al een zoon (juli 2009), zwanger van een zoon
    Jules heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon
    LadyInRed heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon
    Love47 heeft een zoon (april 2009) , zwanger van een ?????

Onze sterretjes:
    * 21-04-2011: Mimi1982
    * 20-04-2011: Snelly

Als tranen een trap konden bouwen
    en verwachtingen een brug
    Dan klom ik hoog de hemel in
    en nam je mee terug.

Ik heb de afspraken voor het cb er ook ingezet. Is dit handig of wordt dit rommelig. Ik hoor het wel en als iemand een beter idee heeft voel je vrij om het aan te passen. Tenminste ik ga er van uit dat we gewoon doorkletsen hier als alle kleintjes geboren zijn. Lijkt mij gezellig.

7. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik sla het reageren even over het is al weer bedtijd voor me.

Hier gaat alles goed. Jesse is echt gek op zijn broertje. Hij wilde vandaag echt lekker knuffelen met Daan en hij kwam hem speelgoed brengen (leuke houten puzzelstukjes). Nu maar even knuffeldoekjes aan hem gegeven.
    Ik heb een beetje moeite gehad met het opstarten van de borstvoeding. De eerste 2/3 dagen had ik nog geen voeding en was Daan meer dan 7% afgevallen. Ik moest toen gaan bijvoeden maar inmiddels is de borstvoeding goed op gang. Daan was vandaag ook al boven zijn geboorte gewicht.
    Verder ben ik vandaag voor een echo geweest (niertjes) en dat zag er goed uit. Ik krijg pas vrijdag de uitslag maar nu zagen ze dat 1 van de niertjes iets vergroot was. Meestal trekt dit vanzelf weer weg.
    Daan is verder erg tevreden en echt een heerlijk mannetje. Morgen alweer de laatste dag kraamhulp. Dat is wel heel snel gegaan hoor. Mijn man is vanaf morgen ook lekker een week vrij dus echt even een lekker weekje met zijn viertjes.

Ik ga nu even prberen ene foto te plaatsen

8. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kan het niet laten

11. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ging even fout

12. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een schatje!! :d

13. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan de laatste, Ik zag dat ik bijna geen foto's heb zonder mutsje. Nog maar even maken dan.
    Jesse had ook zo donker haar maar met een maand of 4 viel alles uit en nu is hij blond.

Groetjes allemaal en sterkte met de laatste loodjes. Ik probeer weer wat actiever mee te doen hoor. Ik kwam er even niet aan toe. Gelukkig een rustig weekje.

Groetjes

14. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier blijf ik flinke nesteldrang houden!

Maar nu meer bezig met speelgoed voor Daniel. Voor de baby is eigenlijk alles wel klaar (denk ik dan, ik zal vast dingen vergeten zijn).

Hebben jullie allemaal 2 kruiken trouwens?? Ik heb er nu maar 1!!

Groetjes,
    Jem

15. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ikkemama: jeetje wat is dat snel gegaan he, die 1e week.

Met dat mutsje had ik met Daniel ook! Ik zal er voor de foto's van de komende tweede inderdaad rekening mee houden, goeie tip.
    Maar ja, hij kon zich nog niet zo goed warm houden de eerste week...

Groetjes,
    Jem

16. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Ikkemama, wat een plaatje. Heel mooi mannetje. Heerlijk dat het zo genieten is. Ik snap niet waar ik met Jasmijn zo druk mee was. Het is allemaal heerlijk. Ook fijn dat Jesse het zo goed doet.

@Jem, vandaag de dag dat Daniel kwam 38 weken 6 dagen. Weet dat je het nog niet spuugzat bent maar hoop toch voor je dat je niet te lang meer hoeft te wachten.

@Rest MP!!!!!!!

Hier alles prima. Athaliaman en Jasmijn zijn vandaag naar de Efteling. Ik ga een dagje bijslapen en lekker rommelen.

17. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hai,

Heb even gespiekt voor de meiden die nu op de lijst staan:

Sandra82 schrijft veel in een ander forum voor een 2e kindje: laatste bericht was daar op 1 april. Toen nog niet bevallen.
    Laatste bericht van Otje was 12 maart in dit topic: status onbekend.
    Sjanienu heeft gister nog geschreven: nog niet bevallen.

Was gewoon nieuwsgierig :p

Nu Daniel uit bed plukken, die gewoon 2,5 uur heeft geslapen!!! :$

Groetjes,
    Jem

18. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jem: Ik heb 1 kruik maar heb er een geleend. Heb alleen de 1e nacht 1 kruik gebruikt. Dus de 2e niet nodig gehad. He spannend dat Daniel "nu' kwam. Echt aftelen dus.

@ Athalia: Ja ik was ook zo druk met Jesse. Nu was Jesse een nachtje bij mijn ouders en ik zat hier echt heerlijk uit te rusten de volgende morgen. Wat een stilte in huis zeg en alleen een slapend mannetje op mijn arm.
    Lekker dagje gehad alleen met Liam?

Groetjes

19. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Goeiemorgen,

Alles goed bij jullie?

Ik lees dat de bevallen meiden heerlijk genieten en de meiden die nog moeten lekker doorrommelen.

Zag schattige foto's voorbij komen!

Hier gisteren weer goedgekeurd door de vk. Het ligt start-klaar, maar nu nog afwachten wanneer hij/zij zin heeft om eruit te komen!
    Gisteren nog zomer schoenen gehaald voor mn mannetje, met z'n 3tjes naar de kapper geweest. Ik heb nu geloof ik alles wel gedaan wat ik nog wilde doen!
    Ik voel me verder goed, lang lopen is echt waardeloos, maar binnen kan ik (bijna) alles nog. Ga vandaag op mn gemakje nog wat dingetjes doen, als je je eigen gaat vervelen duren de dagen helemaal lang!

Ben benieuwd wanneer we weer baby-nieuws krijgen...

Doei!

20. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Hoi!

@Ikkemama: wat een lief mannetje!! En dat grijze vestje + mutsje, echt super!

@Jem: ik had 1 kruik maar heb er toch nog maar eentje geleend van een vriendin. MiniJules is in de winter geboren en toen had ik genoeg aan 1 kruik. Maar ja, de kraamzorg hamerde er nogal op.
    Nog maar 1 week tot de uitgerekende datum voor jou. Nog geen enkel teken??!

@Love: ook voor jou kan het nu elk moment gaan gebeuren! Irritant he dat het lange lopen niet meer zo wil lukken. Hier precies hetzelfde verhaal.

@verder: hier niets bijzonders eigenlijk. Ook ik heb gister nieuwe schoentjes gekocht voor MiniJules. Vorige week al een hele lading voorjaarskleertjes voor haar gekocht. Leek me wel handig om alvast in huis te hebben aangezien ik niet weet wanneer ik weer mobiel ben.
    De bellenblaas voor de creche heb ik gister ontvangen. Ziet er leuk uit. Vind ik ook wel een fijn idee dat het alvast klaarstaat.

Straks nog heel even winkelen en voor de rest heerlijk relaxen. Echt veel lopen lukt niet meer, erg frustrerend. Krijg er harde buiken van en het zorgt voor een hele onrustige buik.

Het is tijd voor meer babynieuws!!!

Deel Deze Pagina