Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    @Athalia: als je iets wilt wijzigen in de lijst moet je het maar zeggen. Vervelend zeg die migraine. Hoop voor je dat het meevalt tijdens de zwangerschap.

Jij krijgt dus echt al een buikje?! Ben zo benieuwd hoe lang het duurt voordat mijn buik zichtbaar is. Met een tweede gaat het toch wat sneller volgens mij.

Even een vraagje. Hebben jullie ook zo'n vervelend gevoel in je buik, soort van licht menstruatiegevoel? Ik heb vanmiddag ook wat oud bloed verloren. Maar oud bloed is niet erg toch?
    Had toch eigenlijk niet verwacht dat ik bij een tweede zwangerschap weer zo onzeker zou zijn. Pfff......laat de komende weken maar snel voorbij gaan. Kan niet wachten tot ik een echo heb gehad.

Fijne avond!!

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Heb mijn berichtje geplaatst en zag toen dat ik nog helemaal niet bij was met lezen.

Welkom Savannah en Otje. Spannend. Leuk dat er wat meer meiden bij komen. Toch blijft het nog goed te doen hier.

Wordt natuurlijk lastiger als ik zoveel berichten ga plaatsen. Haha.

Savannah. Ik weet dat het echo bureau hier al vanaf 6 weken pretechos doet dus als je nu al wat zou willen weten kan je gewoon een echo bureau bellen. Ze kunnen vanaf 5 weken en 3 dagen al een hartje via de buitenkant zien zei de mevrouw hier.

Wij hebben tot nu toe nog niks gekocht. Ik heb van mijn man wel een muziekdoosje gekregen en van mijn moeder een klein pyamatje. Wij willen weten wat het wordt en wachten tot daarna met kopen.

Willen jullie ook weten wat het wordt of blijft het een verrassing

3. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Jules. Ik had stiekem de stoute schoenen al aangetrokken en was gaan rommelen in de lijst.
    Menstruatiegevoel heb ik ook heel sterk. Schijnt toch wel normaal te zijn. Had het ook niet bij Jasmijn. Oud bloed is niet erg maar als je je zorgen maakt gewoon bellen en waarschijnlijk doen ze dan een echo.

4. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    @Athalia: ik mag van mezelf morgen een kleinigheidje kopen voor onze tweede! Wij willen ook weten wat het wordt, daarna is het pas echt leuk shoppen!!
    Leuk dat je al iets hebt gehad van je man en moeder. Mijn man is helaas niet zo attent haha! Die denkt daar echt niet over na.

Gelukkig verlies ik nu geen oud bloed meer. Maandag wil ik sowieso de vk bellen. Kan ik het voor de zekerheid even navragen.

5. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Athalia, ik zie nu pas dat je de lijst hebt aangepast. Ziet er goed uit zo toch?!
    Zal hem snel ook met mijn gegevens aanvullen.

6. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Mijn man is bij tijd en wijlen eens attent. Heeft al een bloemetje gehaald en dan dat muziekdoosje. Echt heel lief. Ik heb wel al gekeken om wat te kopen maar ik zou niet weten wat. Weet dat ik bij Jasmijn veel neutrale kleertjes had maar toen ze er was heb ik dat eigenlijk nooit aangetrokken omdat ik ook zoveel roze had. Wacht dus echt even tot na de 20 weken echo. Wel jammer want het kriebelt wel.

7. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Uitgerekende data

30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/vermoeden meisje
    1:
    2:
    3:
    4:
    5:
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    11:
    12:
    13:
    14:
    15:
    16:
    17:
    18: Sjanienu1 / 2e kindje / flesvoeding / zh bevalling / vermoeden jongen
    18:Otje 1975, 2e kindje (10-9 intake vk)
    19:
    20: Juli2009
    21:
    22:
    23: Love47
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29: Jules
    30:

Afspraken:
    03/09 Athalia 2e echo
    07/09 Sjanienu1 1e echo
    10/09 Otje 1975 intake vk
    23/09 Athalia 2e afspraak vk

Heb de lijst weer even ge-update. :)
    Pff, heb koppijn. Toen ik zwanger was van Ryan heb ik 9 maanden geen koppijn gehad en nu toch zeker wel 3 keer in de week. Mag je eigenlijk Ibuprofen innemen als je zwanger bent?

Vanavond even alvast wat voorbereidingen voor Ryan's verjaardag morgen. Slingers binnen en buiten opgehangen, ballonnen opgeblazen. Morgen de rest wel.

8. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    @Love47; thanks!!

@Savannah85; nou, nog even afwachten dus, maar wel leuk hoor! Gefeliciteerd! maar zou inderdaad wel fijn zijn als je meer weet! Nog even geduld dus...

@Athalia; ook bedankt! En ik heb precies datzelfde gevoel hoor! Ook continue een "ik wordt ongesteld gevoel" heb ik bij de vorige ook gehad en toen gaf de vk aan dat dat banden pijn is, dus ik heb maar even aangenomen dat dat nu ook het geval vast wel is.
    Ik heb er wel in de avond meer last van dan overdag. Jij ook?

9. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Gaat alles nog goed? Hier wel. Ik heb soms ook een menstruatie-achtig gevoel. En 's avonds echt rommelende darmen, opgeblazen gevoel. Verder voel ik me gewoon normaal.

@Sjanienu1. Ibuprofen mag volgens mij niet, alleen paracetamol! Sterkte met je hoofdpijn!

Wij willen niet weten wat het wordt! Lekker een verassing!

Mijn man is ook niet echt attent hoor! Maar als hij dan eens een keer iets voor me doet/koopt, dan vindt ik het wel heel leuk! Omdat we varen zijn we 24/7 bij elkaar. Toch ben ik nog elke dag blij als ik hem zie, echt mijn mannetje!

Gaan jullie ook genieten van het prachtige weer? Of is het in NL minder? Wij gaan zo even hier op de fiets naar het stadje en boodschappen doen, van middag na het dutje naar een strandje hier langs de rivier.

Tot later :).

10. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Sjanienu1 gefeliciteerd met Ryan en een hele fijne dag. Ziet ernaar uit dat je het weer mee hebt.

11. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

Ben blij dat jullie dat menstruatiegevoel herkennen. Werd er toch wel heel erg onzeker van icm verlies van oud bloed. Zo onzeker, dat ik net maar weer een test heb gedaan :). Uiteraard gewoon weer knallend positief.

@Love47: ik heb inderdaad ook voornamelijk 's avonds last. En mijn buik voelt zo opgeblazen door mijn darmen.

@Sjanienu1: van harte gefeliciteerd met jullie kleine, grote man!

@Athalia: ik wil liever ook wachten met kopen tot we weten of het een meisje of jongen is. Maar kan het gewoon echt niet laten om iets kleins te kopen (shopaholic) :D. Al is het maar een mutsje of 1 pakje.

Fijne dag allemaal. Geniet van het mooie weer!

12. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Uitgerekende data

1:
    2:
    3:
    4:
    5:
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    11:
    12:
    13:
    14:
    15:
    16:
    17:
    19:
    21:
    22:
    23: Love47
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29: Jules/2e kindje/poging borstvoeding/vermoeden jongen
    30:

Afspraken:
    03/09 Athalia 2e echo
    07/09 Sjanienu1 1e echo

Weer een update!

13. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Moge,

@Jules, niet leuk he, die onzekerheid. Zeker als je wat bloedverlies hebt gehad! Gaat het goed? Nog (oud)bloed gezien?

Hier alles oke. Leuke dag gehad gisteren! Ben wel sneller moe. En 's avonds een opgeblazen gevoel, verder geen kwaaltjes. Jullie wel?

Doei :).:)

14. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Goedemorgen!

@Sjanienu; leuke verjaardag gehad??

@ Kwaaltjes; hier valt het ook allemaal nog wel erg mee. Wel anders dan anders, maar niet echt kwaaltjes te noemen. Ben benieuwd, bij de 1e nl heel misselijk geweest...

@Love47; leuk dat jullie op de vaart zitten. Zijn jullie nu in een zonnig buitenland dan? Hier op zich ook wel een redelijk goed weekend qua weer...

Nou meiden, fijne dag allemaal!!

15. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Goedemorgen!

@Love47: het oud bloedverlies is er nog steeds. Het is niet veel gelukkig dus ik probeer me maar geen zorgen te maken. Morgen ga ik de vk bellen voor een intake dus vraag ik het gelijk bij haar na.

Verder gelukkig nog geen kwaaltjes hier! Behalve dan inderdaad een opgeblazen gevoel. En juist helemaal geen last van vermoeidheid. Volgens mijn man ben ik helemaal hyper.

Wanneer gaan jullie het nieuws vertellen aan ouders/vrienden etc.? Wij proberen toch wel tot de 12e week te wachten (als ik dat kan volhouden).

Groetjes!

16. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    @Lotje 1975. Wij hebben een binnenvaart schip. We zijn nu in Duitsland. We varen meestal richting Duitsland, maar ook Frankrijk, België, Oostenrijk, Zwitserland, soms verder de Donau af Hongarije, Slowakije. Best afwisselend! Maar wel vervelend met afspraken maken met vk, cb en dergelijke! Kunnen nooit lang van te voren weten wanneer we weer in de buurt zijn.

@Jules. Vervelend, nog steeds bloed! Ik heb het de vorige zwangerschap rond 5/6 weken ook gehad, maar 1 dag. Had je het de vorige keer ook?

Wij willen ook wachten met vertellen hoor! Als dat lukt idd! De vorige keer wilde mijn man het zó graag vertellen, met 10 wk ofzo.

17. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Uitgerekende data

1:
    2:
    3:
    4:
    5:
    6:
    7:
    8:
    9:
    10:
    11:
    12:
    13:
    14:
    15:
    16:
    17:
    19:
    21:
    22:
    23: Love47/2e kindje/
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29: Jules/2e kindje/poging borstvoeding/vermoeden jongen
    30:

Afspraken:
    03/09 Athalia 2e echo
    07/09 Sjanienu1 1e echo

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Nou meiden, volgens mij is het toch mis. Al een paar dagen bruinverlies en vanmorgen wat helderrood bloed verloren.
    Ben echt even zo bang. Volgens mijn man moet ik me niet zo zorgen maken omdat het dan gewoon geen goed vruchtje was.
    Pfff... makkelijker gezegd dan gedaan.
    Als ik morgen de vk bel, dan kunnen zij toch ook niets doen? Met 4 weken en een paar dagen is toch nog niets te zien?
    Baal zo, volgende week gaan we op vakantie en wil gewoon niet al die tijd in onzekerheid zitten.

Iemand van jullie ervaring met een
    miskraam? Ik dacht altijd dat je dan krampen moest hebben. Die heb ik niet dus hoop zo dat het vruchtje er gewoon nog zit.

19. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Wat vervelend! Ik hoop met je mee dat het toch goed blijft gaan! Kan het niet van de innesteling zijn? Ik heb geen ervaring met een miskraam, dus kan je daarmee niet helpen. Ik denk dat de vk ook zal zeggen: afwachten. En net nu je straks op vakantie gaat...:(. Wie weet stopt het straks nog, hou nog een beetje moed!

20. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Dank je wel! Het was ook niet heel veel ofzo maar ik schrok er zo van :(. Een beetje op internet gezocht en het schijnt best vaak te gebeuren in het begin zonder dat er sprake hoeft te zijn van een miskraam. Zou bijvoorbeeld ook door harde ontlasting kunnen komen. Door de ijzertabletten die ik slik heb ik daar wel last van. Dus ik hoop zo dat het dan daar door komt en dat het niet verder doorzet.

Deel Deze Pagina