Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    @Jules. Ja, het is gewoon balen! Je hoopt dat het iets eerder komt en als het dan langer duurt valt het echt tegen. Ik hoop dat het bij jou snel doorzet! Ik heb gelukkig niet veel last gehad van voorweeen, lijkt me vervelend. Jij ook nog effe volhouden he, straks zijn wij ook weer moeder van een schattige baby!!

Ik ben vanmiddag gestript. Had 2 cm ontsluiting en de vk had geloof ik wel hoop dat het nu doorzet. Heb nu steeds krampen, dus wie weet. Verder alles goed. Als het niet doorzet moet ik vrijdag naar het ziekenhuis voor overtijdscontrole en een afspraak maken voor inleiden. Maar zover is het nog lang niet!

Jullie horen het wel...

2. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @LadyInRed wat een plaatje zeg. Heel leuk. Hoe gaat het nu???

@Otje SUPERGEFELICITEERD met BINCK JUNIOR. Fijn dat je een `normale` bevalling hebt gehad en ook erg vlot inderdaad. Geniet ook lekker van je kraamweek. Gaat zo snel en laat je heerlijk verwennen.

@Love, jouw geduld wordt wel erg op de proef gesteld. Kan me nog goed herinneren hoe het wat met Jasmijn om zo over tijd te gaan. Ik hoop echt voor je dat het strippen heeft gewerkt en dat je nu aan het bevallen bent. Ook hoop ik dat je zoontje heel snel opknapt, is nu helemaal niet handig. Kan niet meer zeggen dan het kan niet lang meer duren maar weet ook dat je daar weinig aan hebt. Als de kleine er straks is ben je dit alweer vergeten maar ook dat is een loze opmerking. Het is nu gewoon niet meer leuk en dat hoeft ook niet. Je mag hier ego-en zoveel als je wilt. Oh.....en die bevalling die doe je even, het is je eerder ook gelukt.

@Jules, een vergelijkbare peptalk als Love. Vervelend hoor al dat voorgepruttel maar niks concreets. Ook jou wens ik een bevalling toe en ook jij doet het even, je kan het dat heb je al bewezen. Nog even en dat mooie wondertje ligt in je armen en dan is het het allemaal weer zo waard geweest.

@Hier, voor het eerst weggeweest vanavond zonder kind(eren). Ben met een vriendin een hapje gaan eten hier in de stad. Ben welgeteld 2,5uur weggeweest en vond dit lang zat. Was heerlijk maar was ook weer heerlijk om het mannetje weer in mijn armen te hebben. Wij zijn hier volgens mij bij het eerste sprongetje aanbeland. De hele dag wil hij bij me zijn en als ik hem slapend wegleg is hij binnen een mum van tijd weer wakker en huilt totdat ik m weer pak. Verder gaat het allemaal nog steeds super en is het genieten.

Athaliaman en Jasmijn gaan morgen naar de dierentuin. Ik overweeg mee te gaan. Ben alleen nog niet overtuigd dat dit verstandig is. Kijk even hoe de nacht gaat.

3. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    En, en Love.......??? Is er al nieuws?

@Athalia: bedankt voor je peptalk :D. Wat lekker dat je al zonder de kleine op pad bent geweest. Maar kan me goed voorstellen dat je blij was om weer thuis te zijn. En nog naar de dierentuin vandaag?

Gisteravond nog steeds veel gerommel maar niets dat echt doorzet. Vanmorgen voor de zekerheid urine naar de huisarts gebracht om te kijken of ik geen blaasontsteking hebt. Voor de uitslag kan ik straks bellen.

Fijne dag allemaal!

4. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    @love: MP!!!!!! :$ spannend!!!:cool:
    @jules: en al gebeld voor de uitslag? ik duim dubbel voor een niet blaasontsteking en snelle en voorspoedige bevalling! :)
    @athalia: en, thuis of in de dierentuin? Ben benieuwd. Je voelt toch zelf het beste aan wat je aan kunt en wat jouw wensen zijn. Kan me voorstellen dat je weer dingen wilt ondernemen, maar blijf naar je lijf luisteren he.. :)
    @ladyinred: wat een lief poppetje! En super dat je dochter het zo leuk vindt!
    @ikkemama: en, gaat het bij jou nog steeds zo goed? Hopelijk wel!

@hier: loopt eigenlijk het meeste super! Bloed nagenoeg niet meer (lang leve de grote schoonmaak op de OK). Hechtingen doen bijna geen pijn meer. Kan nog niet heel lang op mijn benen staan, maar dat gaat elke dag beter. Steeds eventjes rondlopen en dan weer rusten. Borstvoeding is goed op gang, weinig last gehad van stuwing, denk ook niet dat het nog komt. Anthony was vanmorgen 4020, dus nu al boven zijn geboortegewicht. 's Avonds en 's nachts af en toe nog wat krampjes, maar een pink en dichtbij je houden werkt dan heel goed. Hij wil wel vaak drinken en het is een echte pitbull aan de borst, net als Daniel was.

Met Daniel gaat het wat minder goed. We hadden wel wat aanpassingsproblemen verwacht, maar we hebben het toch wat onderschat. Hij is natuurlijk 6 dagen weggeweest (zijn record tot dan toe was 3 dagen bij Athalia, Athaliaman en Jasmijn), maar hij heeft dus nu vaker en heftigere driftbuien met als record gistermiddag. Ongeveer 3 kwartier is hij superagressief geweest, gillen, krijsen en janken. We hebben hem met z'n speen en knuffel in bed gezet (we konden echt geen andere geschikte plaats bedenken waar dit soort buien kunnen worden opgevangen). Dan wil hij niks; niet eten/drinken, niet getroost worden, niet spelen.... Als hij weer wat rustiger is, gaat het weer even goed, maar om het minste of geringste is het weer bal (kort lontje dus). Bijvoorbeeld: gisteren brak z'n beschuitje doormidden en het was alsof de wereld verging ;).

We krijgen van de vk en kraam het advies om consequent te blijven en het dagritme heel strak aan te houden. Daarom is hij vanmorgen toch naar het KDV gegaan, Jemman heeft hem weggebracht, dat ging goed, dus hopelijk gaat het vandaag een beetje. We hebben weinig kraamvisite, maar goed, toch wel veel veranderingen en hij is nog net te jong om het allemaal goed te vatten.... Voor de baby is hij heel lief. Kusjes geven en aaien, A is al 2 keer op schoot geweest bij D en dat ging echt heel goed. Dus hopelijk trekt het na een paar dagen bij.

Had alleen nooit gedacht dat het aanpassen van Daniel nog de meeste impact op ons zou hebben en dan nog met name het psychische aspect. Vind het zo zielig voor hem, en dan is het lastig om consequent te blijven.

Oja, foto's staan in mijn fotoalbum, maar dan moet je wel even vriendinnetje worden. Moet je aanvragen via vriendschapsverzoek. Het is een niet openbaar album namelijk.

Enneeh.. een voorproefje als het goed is in mijn nieuwe banner.

Hopelijk snel meer babynieuws en daarna VEEEEEEEEEEEEL babypraat :D

Groetjes,
    Jem

5. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Midden in de nacht, tijdens de borstvoeding, vanaf mijn telefoon.... Otje, hefeliciteerd!!!

6. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Nog geen nieuws van Love. MP!!!!

@Jem: wat vervelend dat het nu zo moeizaam verloopt met Daniel. Maar ik kan me voor hem ook wel voorstellen dat het lastig is. Zijn hele bekende wereld staat op zijn kop. Ik denk dat het een goede tip is om zijn normale ritme aan te houden. Is het normaal gesproken ook zo'n pittig knulletje?
    Nu vrees ik gelijk voor onze dame. Dat is er namelijk een met een behoorlijk temperament. En dat is nog zacht uitgedrukt :). Maar ja, we zien het wel.

Gister gebeld naar de huisarts voor de uitslag. De assistente gaf aan dat de huisarts wel iets in de urine kon zien maar omdat ik zwanger ben wil hij het nog op kweek zetten. Kan vandaag eind van de middag weer bellen. Hoop dat het geen blaasontsteking is. Neem aan dat ik dan antibiotica krijg en dat gaat toch niet icm borstvoeding?

Verder gister nog de hele dag, avond en nacht last gehad van mijn buik. Bij elke beweging krijg ik een harde buik, heel vervelend. Vanmorgen voor het eerst met een rustige buik opgestaan dus dat is wel fijn. Heb ik gelijk weer wat energie om iets te doen. Dus kleertjes uitgezocht van MiniJules, wasjes draaien en zo nog heel even de stad in.

Fijne dag!

7. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Jules, niet teveel zorgen maken. Ik denk dat mijn dochter het woord pit uitgevonden heeft en wij hebben eigenlijk minimale aanpassingsproblemen. Had verwacht dat Jasmijn het heel moeilijk zou hebben en enorm boos en jaloers zou zijn, het tegendeel is waar. Ook had ik verwacht dat Daniel geen tot weinig problemen zou hebben en daar is ook het tegendeel waar. Had het er vanmorgen nog met Jem over dat we dit allebei niet verwacht hadden van beide kindjes. Maar ook grote kanjer Daniel is binnenkort gewoon gewend en weer een beetje tot zichzelf gekomen. Is ook gewoon erg moeilijk papa en mama delen en dan ook nog eens mama de hele dag in bed, kraamzorg die er de hele dag is en dan ligt daar ook nog eens zo'n baby en is die gekke bult bij mama weg.

@Love (MP!!!!) en Jules, nogmaals succes!!!!!

8. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jem: Het is ook een hele verandering hoor voor die kleintjes. Je kan het ze ook niet uitleggen (al doe ik het wel hoor wie weet pikt hij er iets van op). Ik merk hier ook dat het nieuwe er een beetje af is. Vooral tijdens de borstvoeding zoekt Jesse de grenzen op. Bij mij op schoot proberen te springen, duplo richting Daan gooien en op de leuning van de bank klimmen. Ook is hij erg jaloers op het speentje van Daan (jesse mag zijn speen alleen in bed). En hij gaat een stuk moeilijker naar bed! We leggen nu eerst samen met Jesse Daan op bed (dan weet hij dat Daan ook naar bed moet en niet lekker bij ons zit, al pakken we hem daarna weer lekker bij ons hoor). Maar goed het is allemaal heel goed te doen hoor. Ze hebben even tijd nodig.

@ love en Jules: Ik heb nooit overtijd gelopen (ben niet eens in de buurt gekomen) maar jullie mogen het nu echt wel zat zijn hoor! Kom maar lekker zeuren als je je hart even moet luchten. En ik hoop dat de kleintjes nu heel snel komen.

@ Love: Hoe was de overtijdcontrolle? of ben je al aan het bevallen?

@ Athalia: Nog naar de dierentuin geweest? Ik ben vandaag toevallig ook geweest in Blijdorp (Rotterdam). Ik heb een abonnement gekocht zodat we er lekker van kunnen genieten. Dan kan je ook gewoon voor 2 uurtjes even gaan. Ik ben met 2 tantes geweest en mijn neefje en nichtje (10 en 12 jaar) die hebben Jesse lekker vermaakt. Hij vond het echt hemelaal geweldig. Ik heb het wel rustig aan gedaan hoor. Heel rustig gelopen en lang op een terrasje bij de speeltuin gezeten. Het was echt heerlijk en ik voel me nu ook goed.

Verder gaat het goed. Gisteren bij het bureau geweest en Daan was al 4200 gram (geboorte gewicht was 3440 en afgevallen tot 3175) Dus gewoon een kilo in 3 weken! Wat gaat dat snel zeg. De borstvoeding gaat ook goed nu. Hij heeft al 3 keer een nachtje doorgeslapen echt heel fijn.

Fijne dag morgen (even lekker over de vrijmarkt als het kan)

groetjes

9. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ha meiden,

sorrry voor het late nieuws, maar ik ben donderdag ochtend bevallen van een dochter! vanaf het moment dat ik moest gaan puffen tot de geboorte duurde 4 uurtjes! super snel gegaan dus. wel heftig, maar ik was er dus ook snel vanaf.

het gaat allemaal goed. zoonlief is wel wat van slag en daardoor weleens lastig. maar goed, even wennen natuurlijk. eerste nacht heel weinig geslapen, afgelopen nacht iets meer. bv is goed op gang.

Jules ook al bevallen?? succes hoor, jij kan het ook!

tot snel :)

10. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Love, supergefeliciteerd met jullie dochter. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Eindelijk is ze daar dan. Geniet lekker van je kraamtijd en laat je goed verwennen.

@Jules, de hekkensluiter, nooit een leuke positie. Succes meid je kunt het. Kan echt niet lang meer duren.

11. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Geboortes:
    25 maart: Athalia bevallen van Liam, grote zus heet Jasmijn
    6 april: Savannah bevallen van Jaidy, grote broer heet
    6 april: Ikke mama bevallen van Daan, grote broer heet Jesse
    23 april: Jem bevallen van Anthony, grote broer heet Daniel
    24 april: LadyInRed bevallen van Jasper, grote zus heet
    25 april: Otje1975 bevallen van Binck Junior, grote zus heet Roos
    28 april: Love47 bevallen van dochter, heeft een grote broer.

Uitgerekend:

27: Jules/2e kindje/borstvoeding/zh/jongen

Afspraken:

10/05 Liam eerste keer cb

Jules heeft al een dochter (jan 2009), zwanger van een zoon

Onze sterretjes:
    * 21-04-2011: Mimi1982
    * 20-04-2011: Snelly

Als tranen een trap konden bouwen
    en verwachtingen een brug
    Dan klom ik hoog de hemel in
    en nam je mee terug.

Even de lijst bijgwerkt en aangepast.

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik zie trouwens dat Sjanienu die ook op onze lijst stond op 23 april bevallen is van een dochter Quinte. Gefeliciteerd bij deze.

Sandra82 is op 12 april bevallen van een dochter Fenya Jasmijn. Gefeliciteerd bij deze.

Hoop dat we nog eens van jullie horen hoe het allemaal gegaan is.

13. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    @Love: gefeliciteerd met jullie dochtertje!! Eindelijk is ze daar dan. En ook bij jou zo'n vlotte bevalling.

Hier nog helemaal niets hoor. Maandag weer controle bij de vk. Ga dan wel een datum afspreken waarop ze me evt gaan strippen. Vandaag 3 dagen overtijd dus dat valt nog wel mee. Maar ja, ben er nu toch echt wel aan toe.

Hoe gaat het met alle mama's? Nog een gezellige dag gehad vandaag?

Fijne avond en hopelijk kan ik hier ook heel snel babynieuws posten!

14. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Go Jules, go Jules, go Jules. Wilde even laten weten dat ik aan je denk. Hopelijk snel.

15. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

@jules: als ik jou was zou ik maandag gewoon meteen vragen om je te strippen. Tip van Athalia was dan wel om met de auto te gaan en iemand mee te nemen, just in case. ;) Ben je de vorige keer ook overtijd gelopen?

@love: gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat je een goede bevalling hebt gehad, nu lekker genieten en snel een fotootje posten!:)

@ikkemama: superfijn dat Daan het zo goed doet! Wow, nu al doorslapen, daar droom ik al heel lang van, maar met Daniel is het niet snel gelukt. Pas met 8 maanden (en toen hebben we het afgedwongen). Hopelijk is Anthony wat sneller! :$

Met Daniel heb ik vandaag voor het eerst opgemerkt dat hij soort van aandacht heeft gevraagd ten koste van een baby. Toen ik Liam op schoot had, wees hij eerst naar de baby en vervolgens naar de box en hij zei "baby box". Maar dat ging natuurlijk niet door, hij mocht naast me zitten, maar vervolgens ging hij op mijn been klimmen. Dat spelletje kon ik gelukkig wel met hem doen, terwijl ik Liam op schoot bleef houden. :p

@hier: het gaat sinds vrijdagavond gelukkig weer een stuk beter met ons allemaal. Afgelopen zaterdag was de laatste kraamdag, toch wel heel fijn om het huis weer voor onszelf te hebben. ;) En eigenlijk was de kraamzorg ook niet echt nodig meer. Vanaf zaterdagmiddag dus wel meer in de weer en voor het avondeten gezorgd, maar gelukkig lukte dat ook. Vandaag voor het eerst naar buiten geweest met ons vieren. :) Daniel op z'n fietsje met Jemman die hem in de gaten hield en ik achter de kinderwagen, naar de speeltuin. Het wandelen viel me erg mee. Vorige keer had ik nog veel meer last van de hechtingen. 's Middags zijn Athalia, Athaliaman, Jasmijn en Liam nog langs gekomen en hebben Jasmijn en Daniel voor het eerst echt samen lol gehad door achter elkaar rondjes door onze hal/woonkamer te rennen. En natuurlijk weer een fotosessie met Liam en Anthony in de box.

Met Daniel gaat het ook weer beter. Vandaag ging eigenlijk weer als vanouds, heerlijk. Geen enkele driftbui! En zelfs het hele bedritueel ging zonder problemen. Dan merk je pas hoeveel energie het gekost heeft op de dagen dat het zo slecht ging. Nu kost het ook wel energie, maar zoveel minder en je krijgt er zoveel meer voor terug :D.

Dus helemaal happy, kan nu ook weer meer, dat scheelt natuurlijk ook heel veel. Hopelijk hebben we de hobbels nu gehad en is het lekker genieten.

Nou JULES, nogmaals succes met de laatste loodjes en ZET EM OP als het zover is. Ik denk ook aan je! En last is zeker not least :p

Groetjes,
    Jem

16. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de 3e keer een berichtje tikken, ik heb hem al twee keer gewist???/

@ Jem: Ik heb net je album bekenen en wat een mooie jongens heb je zeg. Ook leuk om te zien met wie je zit te kletsen. Fijn dat het het met Daniel weer goed gaat, zo zie je maar weer hoe znel ze wennen

@ Jules: al bij de vk geweest?

@ Athalia: Leuk dat je de andere meiden nog opgezocht hebt, leuk om te weten.

Groetjes

17. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    @Jules, hoe is het gegaan bij de vk vandaag? Of ben je stiekem bezig??? Ik hoop het laatste.

18. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    Ja hoor, eindelijk! Gister om 14.38 uur is onze zoon Noah geboren.
    Ingrijpen van de vk was uiteindelijk niet nodig.
    Ik kreeg vanaf 02.30 uur de eerste weeen maar tot halverwege de ochtend kwamen die maar elk kwartier en soms iets eerder. Uiteindelijk is de vk om 13.30 uur gekomen omdat ik verschrikkelijk veel pijn had. Toen ze me zag, wist ze al genoeg. Ik bleek al 7 cm te hebben en we moesten direct naar het ziekenhuis. Na een uurtje in het zkhuis was hij er, 3 minuten persen. Hij is behoorlijk gelanceerd dus. Was wel even schrikken want de navelstreng zat om zijn nekje. Zijn gezichtje was helemaal blauw dus hij werd gelijk meegenomen voor zuurstof. Gaat nu weer helemaal super.

Ik ga nu een poging doen om wat te slapen maar kom snel weer posten!

19. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jules, supergefeliciteerd met Noah! Wat heerlijk dat nu iedereen haar kleine kan vasthouden, en nu lekker genieten.

Later meer,

Groetjes,
    Jem

20. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Eindelijk Jules!!!! Supergefeliciteerd met NOAH!!!!!!

Klinkt als een goede maar heftige bevalling. Geniet lekker van je kraamweek en laat je lekker verwennen.

Hoe vind MiniJules haar kleine broertje???

Wat weegt Noah eigenlijk? (hele mooie naam ook trouwens).

Hoe gaan we ons topic noemen bij de mama's. Ikkemama jij bent het topic gestart. Goede ideeen????

Heerlijk dat we nu allemaal van onze mooie wondertjes kunnen genieten.

Deel Deze Pagina