Klein broertje of zusje in april 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door ikke mama, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik lees dat iedereen is bevallen. Super dames GEFELICITEERD. Geniet met volle teugen van jullie prachtige baby's.

groetjes snelly

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Otje: van harte gefeliciteerd met Binck Junior. Uit nieuwsgierigheid: is hij vernoemd (ivm Junior)? Super dat het zo snel is gegaan. Hoe gaat het nu met jullie?

@Jules: gefeliciteerd met Noah! Fijn dat het allemaal natuurlijk ging, maar het klinkt wel heftig. Nu dus lekker even bijkomen en genieten.

@Love47: Gefeliciteerd met je dochter. 4 uur is echt snel. Ik hoop tenminste dat je bedoelt met puffen het moment dat de weeen steviger werden en niet dat je echt 4 uur persdrang hebt gehad. :)

@Jem: fijn dat het nu zoveel beter gaat met Daniel. En dat het zo goed ging om lekker eventjes naar de speeltuin te gaan.

Ik heb veel te lang niets van me laten horen. Hopelijk gaat het me nu beter lukken om het bij te houden. Hier gaat alles geweldig. Jasper doet het geweldig. Op de 8e dag zat hij al weer boven zijn geboortegewicht. Onze dochter (Sabine) is superlief voor hem, ze heeft al een paar keer helemaal gelukkig met hem op schoot mogen zitten (konden wij mooi foto's maken, die de oma's komende zondag krijgen).

Hebben jullie dat ook: dat je de oudste opeens zo groot vind. Ze is groot en zwaar en het lijkt me nu pas op te vallen hoe sterk en stevig ze is (vergeleken met zo'n hulpeloos babietje).

3. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Jules: Gefeliciteerd met Noah!!! idd een hele mooie naam.
    Gelukkig heb je niet meer zo heel lang hoeven wachten. Lijkt me wel heftig hoor met 7 cm nog naar het ziekenhuis gaan. Maar fijn dat het daarna zo snel ging. Wel even schrikken zeg met zijn navelstreng om zijn nekje maar gelukkig is nu alles weer goed.
    Geniet van je kraamweek, het is echt zo weer voorbij!! We wachten op de foto!

@ Lady in Red:
    Fijn dat het bij julie ook zo goed gaat. Goed idee van de foto's voor moederdag!
    Ik vind Jesse ook opeens hele groot (en stevig) ik vond zijn benen echt stevig ineens. raar he. Moet zeggen dat ik het nu al weer minder heb.

@ Athalia: O ja, we moeten verhuizen naar de mama's! Ja een 'naam'???? heb even geen inspiratie, iemand anders een idee???

Hier gaat Jesse echt heel moeilijk naar bed en hij eet slecht! Hij zit nu naast ons op de bank het lukt me gewoon niet om hem in bed te krijgen. We brengen hem uitgebreid naar bed met een boekje ect maar zorda ik de trap af loop begint het gehuil. Hij ging echt altijd heel makkelijk naar bed. Nu laat ik hem 3 min huilen, dan berng ik nog een keer zijn speen en ga ik weer naar beneden. Dan laat ik hem max 10 min huilen en haal ik hem naar beneden. Heb van de week geprobeerd om het langer vol te houden maar hij is zo overstuur dat het echt geen zin heeft om hem langer te laten huilen. Nog tips???

Groetjes

4. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker naar het strand vandaag!

5. Jules

Jules Actief lid

14 feb 2008
    292
    0
    0
    He dames!

Even nog een berichtje voor ik in bed kruip.
    Hier gaat het helemaal goed met de kleine. Het is echt een rustig en tevreden mannetje. De borstvoeding loopt helemaal super en grote zus vindt haar broertje met de dag leuker.
    Ze vindt het allemaal reuze interessant en geeft de laatste paar dagen ook steeds vaker een kusje. Alleen aan het eind van de dag, als ze moe begint te worden, dan wordt ze wat baldadig.

Geniet van het mooie weer! Ik pak nog snel even wat slaap mee voor de kraamvisite voor de deur staat.

6. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden,

@snelly: bedankt voor je felicitaties. Leuk dat je hier toch blijft spieken. Maar, we zullen binnenkort toch naar de mama's verhuizen met dit topic. Ik blijf voor je duimen dat je kinderwens voor een tweede toch snel in vervulling zal gaan.

@ladyinred: leuk weer van je te lezen. Ja, het klinkt héél bekend dat de oudste ineens zo groot en zwaar lijkt. Wij hadden Daniel natuurlijk 6 dagen niet gezien, maar ik had echt het idee dat ze hem vet hadden gemest en hij flink was aangekomen.:$ Heeft behoorlijk lang geduurd (dik een week ofzo denk ik) voordat ik zag dat het helemaal niet zo was.

@ikkemama: ik heb ook weinig inspiratie voor een topic naam voor de mama's. Ik kom niet verder dan: "tweede broertje/zusje in april 2011 mama's". Want het is voor ons allemaal de tweede, dus dat maakt het dan nog iets specifieker.:p

@jesse: ja, lastig. Met eten hier hetzelfde. D eet heel lastig groente op t moment, maar als je er een sausje bij doet, gaat het al een stuk beter. Hij eet nu relatief goed asperges (alleen uit een potje; die zijn zachter en minder 'draden'), brocolli en bloemkool. Vanavond lasagna proberen en we hebben nog wat peetjes/erwtjes uit blik als reserve achter de hand. Maar kerriesaus is hier ERG populair en natuurlijk appelmoes. Dat kan ook makkelijk worden gecombineerd met rijst of pasta :$

Voor het slecht slapen.... wij halen D eigenlijk nooit uit zijn slaapkamer, tenzij hij echt ziek is. Als het 'gemekker' is laten we hem 10 minuten liggen en stoppen we hem dan opnieuw in.. of eerst nog even knuffelen, of we spieken eerst even door een klein spleetje z'n kamer in of hij misschien z'n knuffel/speen buitenboord heeft gegooid. Als dat zo is geven we die meteen terug. Meestal duurt het nooit langer dan 10 minuten. Als het 'echt' gehuil is, gaan we meteen naar hem toe, want dan is er echt wat aan de hand. Soms halen we hem naar ons bed, maar dat is meestal maar voor hooguit een uurtje, waarbij ik dan een uur wakker lig en Jemman een uur slaapt :p

De enige tip die ik je kan geven is toch radicaal omgaan om hem niet meer uit z'n kamer te halen, tenzij echt ziek. Hij weet nu dat als hij het 13 minuten uithoudt, hij naar beneden wordt gehaald. Daar moet je dus even doorheen dat dat er nu niet meer in zit.... klinkt hard en dat is het ook.. als je dat niet wilt/kunt, dan zit je er dus aan vast dat je hem beneden hebt.....

@jules: heerlijk dat je mannetje het zo goed doet! En dus ook hoera (vooralsnog) voor je grote meid. Geen grote driftbuien dus tot nu toe?? Hoe reageerde zij op de kraamzorg in huis? En heb je veel visite?

@athalia: en hoe istie met jou? Paar belpogingen gedaan, maar het is nu wel lastiger he, met 4 kinderen.... er is er altijd wel eentje die de aandacht nodig heeft van een mama... Kaartjes zijn gisteren verzonden, zattie vandaag bij de post? Jembroertje is nu trouwens hier (vanaf donderdagmiddag en hij blijft tot maandag ivm tentamens voor zijn studie). Gaat goed! Hij heeft gister geholpen met de kaartjes adresseren/frankeren/naar postkantoor en in onze straat zelf posten en plastic en glas wegbrengen en Daniel ophalen samen met Anthony. Echt fijn een beetje hulp!

@hier: weinig nieuws toe te voegen. Jemman begint nu een beetje af te takelen. Hij heeft geen hormonen en de gebroken nachten doen hem geen goed icm werk. Ik pak A zo snel mogelijk op als hij begint te huilen om hem bv te geven en verschoon hem ook zelf, maar soms geeft hij wat meer brullen en soms ben ik ook kapot en moet hij ff helpen of Daniel wordt wakker. Verder heeft hij wel wat last van zijn rug, doordat hij de afgelopen periode Daniel zoveel gedragen heeft.

Dus vandaag doen we rustig aan en Jemman pakt nu wat slaap *snuuuuurk* :p Hoe doen jullie mannen het?? Helpen ze een beetje mee of komt het allemaal op jullie schouders?

Nou tot snel weer,

Groetjes,
    Jem

7. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jem: dank je, heeft je man ook rugklachten? Die van mij wel en dat speelt nu ook erg op nu hij jesse meer tilt. Ik doe daardoor ook al veel. Maar hij doet wat hij kan hoor.

Geniet van moederdag voor twee!!!!!!

8. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Fijne moederdag allemaal!!

Van de week uitgebreidere reactie.

9. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Een dagje regen? eigenlijk ook wel eens lekker. Ik merk dat ik als het mooi weer is zoveel mogelijk wil gaan doen. Nu even lekker een dagje binnen rommelen. Even lekker niks.
    Ik denk (hoop) dat ik echt een heel eenvoudige manier heb gevonden om Jesse naar bed te krijgen zonder huilen. Gewoon de deur open laten! Na van de week 3 keer bij hem te zijn geweest dacht ik, ik laat de deur eens open. EN ja hoor ik heb hem niet meer gehoord! Nou ja gisteren middag begon hij weer te huilen, ik liet de deur open en het was voorbij. Gisteravond weer, hij heeft zelfs nog een half uur liggen zingen in zijn bed (doet hij echt nooit). Nou ja ik hoop dat het zo blijft en wie dacht dat het zo makkelijk zou zijn.

Met Daan gaat het goed, hij heeft alleen heeeeel veel pukkeltjes van de borstvoeding. ik denk dat hij er zelf geen last van heeft. Hij is morgen al weer 5 weken, wat gaat het snel zeg!!!

groetjes

10. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Zal ik maar een nieuw topic openen bij de mama's met de ontzettend originele naam Klein broertje of zusje gekregen in april 2011 mama's.

Ik ga er vast heen. Zie jullie daar.

11. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
  12. ikke mama

ikke mama Actief lid

19 mei 2010
    117
    0