@Snelly. O, dat is niet zo fijn. Groeide je buik tijdens je vorige zwangerschap ook snel? Veel water drinken en vezelrijk eten helpt iets bij rommelige darmen, en veel water is ook goed als je vocht vasthoud! @Otje1975. Ja, vermoeiend he, als je kindje z'n dag niet heeft! En dan nog die hormonen . Jammer dat je geen vrij kon krijgen. Nu lekker uitrusten dan! Hoeveel kg zijn jullie de vorige zwangerschap aangekomen? Ik 13 kg. Ik lette wel een beetje op, maar had op het laatst steeds zo'n trek! Ik wil nu proberen sowieso niet meer, liever iets minder aan te komen. Moet wel zeggen dat mn zoontje 4220 gram woog en ik hield veel vocht vast. Doei
He meiden! Ben er weer hoor. Druk weekend gehad en vandaag hele dag gewerkt dus ik zit eindelijk ff. Jules, hoe gaat het nu? Tjee dat was wel ff schrikken zeg. Maar maak je geen zorgen. De allereerste keer dat ik zwanger was werd helaas een mk maar ik had geen krampen. Verloor alleen bloed. 2 maanden later raakte ik weer zwanger (van Ryan) en hier verloor ik ook wat bloed, toen was ik iets van 5-6 weken. Ik schrok me natuurlijk een hoedje en dacht ´Nee he, daar gaan we weer´. Maar dit was waarschijnlijk de innesteling. Nou, Ryan´s verjaardag was helemaal geslaagd. Hij is goed verwend.
Ik ben bijgelezen maar heb niet alles kunnen onthouden. Zie dat er een aantal eerste bezoekjes hebben bij de vk. Ik vond het ook weer leuk om daar te zitten. Het is voor mij een nieuwe we zijn na de geboorte van Jasmijn verhuisd van Utrecht naar Gorinchem. Jules weer wat gerust gesteld gelukkig. Het blijft gewoon goed gaan bij ons allemaal hoor daar gaan we gewoon voor. Hier is de migraine zo goed als weg. Heb nu wel 2 buren op stand by staan ik kan niet steeds mijn man uit zijn werk laten komen. Voor de zwangerschap had ik het soort aanval dat ik nu steeds heb maar 1 keer in het half jaar en dan is het geen probleem voor mijn man of ouders om hierheen te komen. Nu iedere week met zichtverlies, gevoel verlies in handen en gezicht en echt hele erge hoofdpijn en ik ben echt wel wat gewend. t Is gewoon balen. Denken aan een tweede begon bij mij ook nadat Jasmijn 1 was geworden en mijn man vertelde mij op onze 3e trouwdag in november dat hij er ook aan toe was. Verder weet ik het niet meer en ga ik zo lekker Greys Anatomy kijken. Dat begint vanavond weer en ben een soort verslaafd. Fijne avond.
Sh.t!! Helemaal vergeten dat Greys vanavond weer zou beginnen. Nu gemist dus! Erg jammer! Was het een leuke aflevering?? Hier is de vermoeidheid flink ingeslagen. Na mijn werk op de bank gaan liggen, even bijkomen, papa zou de kleine meid even doen. Werd om half 8 wakker gemaakt omdat de kleine naar bed ging en een kus wilde.... Ach tja, een deel van de avond gemist, maar wel weer wat bijgetankt. En dan nu zo ook maar weer lekker naar bed!!
@love47: bij mijn vorige zwschap ging het ook wel snel met 8 wk zat ik in een positiebroek. Maar ik heb voor allebei mijn zwschap veel gelijnd dus dan kom je ook weer snel aan hier een foto de dag voordat ik werd ingeleid dit was dus met 37+2. Wat een buik he als ik daar nog aan denk pfffffff wat was het zwaar. Ik had overdreven veel vruchtwater er bleef komen bij het doorprikken. Strax om 10.00 mvm toch maar weer meegedaan. Wat is het voor moeite om een beetje urine op te vangen
Goedemorgen allemaal! Ik zat gisteravond ook al helemaal klaar voor Grey's Anatomy, was het de laatste aflevering van het vorige seizoen. Mooi balen. Ik geloof er inmiddels wel weer in dat het goed blijft gaan. Begin nu ook wat aan mijn lichaam, met name mijn borsten, te merken. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 17 kilo aangekomen! Ben tenger van mezelf en toch zat het voornamelijk op mijn buik. Zou wel fijn zijn als het nu iets minder is. We hebben nu nog een kleintje waar we achteraan moeten rennen, misschien scheelt het iets. @athalia: erg naar zeg die migraine. Gelukkig zijn er mensen dieJasmijn kunnen opvangen. Ik heb toevallig vorige week een hoofdpijnaanval gehad. Eerst allemaal flikkeringen en daarna gedeeltelijk gezichtsverlies. Schrok me rot. Nou, fijne dag weer allemaal
Haha, zaten we klaar voor Greys was het inderdaad de laatste van vorig seizoen. Ik had me heerlijk geinstalleerd. Man keek Leathal Weapon. Ben toch maar lekker blijven liggen en heb m toch even gekeken. Vanmiddag met Jasmijn kennismakingsgesprek op de peuterspeelzaal. Erg spannend. Ik denk dat ze donderdag mag beginnen voor 2 ochtenden in de week. Volgens mij zijn we er allebei aan toe. @Jules fijn dat je er weer wat vertrouwen in krijgt. Het blijft toch bizar. Alleen zo'n testje zegt dat je zwanger bent en je lijf doet gek. Zelf merk ik dat ik na de echo er pas echt in ben gaan geloven. Ik hoop dat jullie allemaal ook niet meer zo lang hoeven te wachten op de echo.
@Otje: balen dat je zo moe bent. Daar heb ik nu gelukkig nog geen last van. Toch maar zoveel mogelijk je rust pakken als de oudste op bed ligt. @Snelly: zat met mijn eerste zwangerschap trouwens ook al snel in de zwangerschapskleding. Tegen de 12 weken kreeg ik mijn eigen broeken amper meer dicht. @Sjanienu1: jullie hebben dus een gezellige 1e verjaardag gehad! Met mij gaat het gelukkig weer. Geen helderrood bloed meer verloren, alleen nog wat bruinverlies. Maar dat is ook steeds minder. @Athalia: spannend, je meisje naar de psz! Ze zal het vast erg leuken vinden om met andere kindjes te spelen. Kan echt niet wachten tot de eerste echo. Maar wat duurt dat nog lang. Zelfs het wachten voor de intake vind ik al erg lang. Nog 3 weken! Ben gister eigenlijk vergeten te vragen aan de vk met hoeveel weken ze de termijnecho doen. Dit vind ik zo'n vreemde periode inderdaad. Wel die positieve test maar voor de rest totaal geen bewijs. Zijn jullie ook zo benieuwd hoe dit tweede kindje zal zijn? Vraag me echt af of hij/zij lijkt op de eerste. Niet alleen qua uiterlijk maar ook wat betreft karakter. Onze dame is namelijk nogal een pittige (heeft ze van haar vader, echt waar !) Een wat rustiger kindje zou dus best fijn zijn .
Goedemorgen allemaal! @Snelly. Dat is idd een flinke buik! Je was denk ik blij dat je kindje eruit was... Ik had de vorige keer met ongeveer 16 wk positiekleren nodig. Nu denk ik wel eerder, de 2e keer groeit je buik sneller heb ik begrepen. @Jules. Fijn dat je er wat meer vertrouwen in hebt! Ik kan ook bijna niet wachten tot ik het kleine frummeltje op een echo mag zien! Was de vorige keer helemaal in tranen van blijdschap en de spanning die eruit kwam! Kon gewoon niet meer stoppen met huilen . @Athalia. Leuk dat je meisje straks naar de psz kan! Dat zit er voor mijn ventje niet in! Je kindje spelen met andere kindjes, en zelf even lekker je handen vrij. Hier gaat alles goed. Mn zoontje kwam vanmorgen vrolijk uit bed .. Ik merk nu dat sommige dingen me tegen gaan staan. De koffie smaakte net helemaal niet, gisteravond had ik na een paar happen geen zin meer in mn brood (eten 's middags warm). Moet er wel op letten dat ik regelmatig wat eet. Ik heb dat nog niet zo, dat ik me afvraag hoe het kindje is. Of het op broerlief lijkt, of het een jongen of meisje is. Ik had dat de vorige keer ook pas op het laatst van de zwangerschap . Niet dat het mij niet interreseert ofzo, maar het is allemaal nog zo pril. Ik moet nog aan het idee en gevoel wennen dat ik zwanger ben! Liefs mij
HE Dames, vanochtend mvm langs gehad. En net de eerste plas gedaan. Voelt toch wel weer goed om wat te doen voor al die vrouwen die veel moeten doen om zwanger te raken. Wij zijn gezegend om zo snel zwanger te raken de 1ste ronde. En natuurlijk het was een knal test. Tot nov plassen ik weet nog wel dat ik het op het laatst wel zat was. Maar goed alle beetjes helpen. PFFF morgen nog een week voor de echo. Hang mij maar op ha hazo lang nog. Heb gelukkig genoeg te doen. Zaterdag uit eten. MA zh voor een dopler onderzoek heb een hele grote spatader. Ik ben trouwens fulltime moeder dus veel afleiding heb ik niet:x. O ja mijn zoon daar heb ik mijn handen vol aan.. Stop nu weer met slap kletsen had niks te doen
@love 47: ik was zeker blij ik was toen ingeleid ivm bi en aangezien mijn zoon toen met 36 wk op 6,5 pond werdt geschat. Hij was dus bij zijn geboorte 6,5 pond en 54 cm dus een flinke kerel. Dus ja ik was heeeeeel erg blij
Uitgerekende data 30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/vermoeden meisje 1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: Sjanienu1 / 2e kindje / flesvoeding / zh bevalling / vermoeden jongen 18:Otje 1975, 2e kindje (10-9 intake vk) 19: 20: Juli2009 20: Snelly/ 2e kindje / borstvoeding / zh bevalling/ vermoeden jongen 21:mimi1982/2e kindje/borstvoeding/hopenlijk thuis/vermoeden meisje 22: 23: Love47/2e kindje/ 24: 25: 26: 27: 28: 29: Jules/2e kindje/poging borstvoeding/vermoeden jongen 30: Afspraken: 01/09 Snelly 1ste echo 02/09 mimi1982 1e echo 03/09 Athalia 2e echo 07/09 Sjanienu1 1e echo 06/09 Snelly gyn 10/09 Otje 1975 intake vk 15/09 Jules intake vk 23/09 mimi1982 intake vk + 2e echo 23/09 Athalia 2e afspraak vk ik heb mezelf er ook maar even bij gezet
@Mimie1982. Gefeliciteerd en welkom! Nee, mijn zoontje is op tijd en met een gezond gewicht geboren. Jou 1e kindje wel?
@Mimi1982: gefeliciteerd en welkom! Hier ook geen prematuur kindje. Hoe oud is je kindje nu en met hoeveel weken is hij/zij toen geboren?
onze dochter is net 1 ze is geboren met 34.3 weken en woog 1980 gram en was 42 cm lang heb vanaf 20 weken groei echo's gehad omdat achter liep op de groei. hoop dat ik dit kindje wat langer mag dragen vind het stiekem wel een beetje eng
Dag meiden, Mag ik mij hier ook bij toevoegen? Heb afgelopen weekend posi getest dus een brusje op komst voor mijn zoontje Ik ben op 30 april uitgeteld.
Uitgerekende data 30 maart: Athalia/2e kindje/flesvoeding/vermoeden meisje 1: 2: 3: 4: 5: 6: 7: 8: 9: 10: 11: 12: 13: 14: 15: 16: 17: 18: Sjanienu1 / 2e kindje / flesvoeding / zh bevalling / vermoeden jongen 18:Otje 1975, 2e kindje (10-9 intake vk) 19: 20: Juli2009 20: Snelly/ 2e kindje / borstvoeding / zh bevalling/ vermoeden jongen 21:mimi1982/2e kindje/borstvoeding/hopenlijk thuis/vermoeden meisje 22: 23: Love47/2e kindje/ 24: 25: 26: 27: 28: 29: Jules/2e kindje/poging borstvoeding/vermoeden jongen 30: Veronique86/2e kindje/denkelijk nu flesvoeding/zk bevalling/ vermoeden meisje Afspraken: 01/09 Snelly 1ste echo 02/09 mimi1982 1e echo 03/09 Athalia 2e echo 07/09 Sjanienu1 1e echo 06/09 Snelly gyn 10/09 Otje 1975 intake vk 15/09 Jules intake vk 23/09 mimi1982 intake vk + 2e echo 23/09 Athalia 2e afspraak vk ik heb mezelf er ook maar even bij gezet
Goede middag meiden! Allemaal Grey's verslaafden hier haha (ik niet btw) Nou, vandaag was de intake, niet heel boeiend, gewoon vragen m.b.t gezondheid, bloedprikken e.d. Ze heeft niet even kunnen voelen Ze liep al een half uur uit!! :x En na mij nog langer,... Ach, ik probeer maar te denken, nog 16 dagen $ pffffff) dan weten we het, dan kunnen we ons "echt" gaan voorbereiden enzo. Ik moet en ga het gewoon volhouden 23-September weer een vervolg afspraak bij de Verloskundige. Ik ben zo slecht in namen onthouden, maar ook ik heb geen ervaring met prematuurtjes, mijn eerste zoon wilde mooi 42 blijven zitten.Wel heeft mijn zus een tweeling gekregen, met geloof ik 30 weken. Gaat het verder overal goed???Hier vooral weer moe, net nog even uurtje kunnen slapen,heerlijk! Liefs, Savannah