Ik had vanavond behoorlijk last van soort ongi krampen aan beide kanten, echt niet fijn. Ik zit op 11dpo, zou ik nu al ongesteld worden? Bah... Morgen naar gyn, spannend..
Shia het hoeft denk ik niet zo te zijn dat je nu al ongesteld wordt. Ik had 5 dpo ook zulke krampen, maar nu 10 dpo gelukkig nog steeds niet ongesteld. Wat moet je morgen bij de gyn gaan doen? Zullen we het lijstje anders weer eens bijwerken? Dat kletst soms wat makkelijker, haha!
Terug van de gyn: progesteron was goed! Heb dus een goede eisprong gehad en zaad onderzoek was ook prima! Alleen had ik eerder een samenlevingstest die negatief was. Wil de gyn daarom opnieuw doen. Het kan een bijwerking zijn van de clomid dat de baarmoedermond de zaadjes niet goed doorlaat. Dus als ik ongesteld word, weer opnieuw met clomid en op cd14 echo om te kijken of eitje weer ontwikkelt en dan samenlevingstest opnieuw. Nou ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld word volgende week!! Probeer realistisch te denken; het Zal wel niet gelijk raak zijn..Maar ik ben dus wel even happy
Goed nieuws Shia, kan me voorstellen dat je opgelucht bent! Hier: Follikelmeting gehad. Clomid 50mg slaat aan. Ik had 1 dominante follikel van 10 mm (vond ik zelf wel tegenvallen, maar had vóór de pil een gemiddelde cyclus van 32, dus dan is 10mm op dag 12 eigenlijk prima). Hij zei dat hij uitgaat van ongeveer 2 mm groei per dag. Ik moet woensdag weer voor een fm. Hij zei dat we dit weekend voor de zekerheid "ons huiswerk" moeten doen Mijn baarmoederslijmvlies is nu trouwens 7 mm (wat volgens de gyn het liefst nog even door moet groeien tot 10). Dus hopelijk volgende week mijn eisprong! Op verzoek: Zaterdag 13 sept: laatste pilletje Provera voor Eems Maandag 15 sept: NOD Shia + laatste Clomid Rantje Dinsdag 16 sept: NOD Sanne Woensdag 17 sept: echoafspraak Sweetnesz + fm Boogy Heb jij nog afspraken/belangrijke data toe te voegen Madam?
@Shia, wat een goed nieuws! Bij ons was de eerste keer de samenlevingstest ook negatief. Inderdaad, bijwerking van de Clomid. Gingen toen zwaar teleurgesteld naar huis. Paar dagen later opnieuw en toen was het gelukkig helemaal goed. Dus dat kan heel goed kloppen. Hopelijk is het de volgende cyclus niet nodig en heb je deze maand een positieve test in handen. Ik hoop heel hard met je mee! @Boogy, wat fijn dat er een goede follikel zit. Blijft soms toch vreemd met Clomid. Zo had ik deze cyclus op dag 12 al een follikel van 16 mm zitten terwijl dit de vorige keren pas was op dag 16/17. Goed huiswerk doen dus, hihi. En 2 mm groeien per dag is mij ook vertelt. Mijn NOD is op 23 september. Ik blijf duimen voor iedereen hier en uiteraard trouw volgen
Ik heb trouwens vandaag toch mijn werkgever ingelicht. Die reageerde heel neutraal, maar ik zou toch wel willen weten wat de reactie van binnen is geweest! Mijn uitbarsting van gisteren had gelukkig geen nare gevolgen. Het leek juist wel allemaal beter te lopen op 1 of andere manier.
@Boogy, wat goed dat je het vertelt hebt. Zo is er toch meer begrip voor de situatie. Helaas is het soms nodig dat iets eerst escaleert voor het beter wordt. Kan me wel voorstellen dat zo'n neutrale reactie een klein beetje tegenvalt. Je bent er zelf zo vol van en voor jou is het een hele stap, dan verwacht je misschien toch iets meer begrip.
@Boogy: fijn dat de 50 aanslaat!! Succes met je huiswerk dit weekend wat goed dat je je werkgever hebt ingicht, vond je het spannend? Zo'n reactie is dan weer bijzonder @madam: dus bij jou samenlevingstest ook negatief! Ik las op internet ook al dat die test niet altijd zo betrouwbaar is! Geeft hoop
Even geen tijd gehad om te lezen maar zie ineens allemaal goed nieuws!! Die nod van shia en Sanne komen nu al heel dichtbij zeg, nog geen kriebels gehad om te testen?
En o ja, mij laatste pilletje provera is zondag. Had het al eens aangegeven maar is je vast even ontgaan Heb trouwens nog steeds iets tussentijds bloedverlies/ Spotting. Hoe moet ik dan rekenen als ik na zondag met clomid moet beginnen? Want wellicht heb ik dat maandag nog maar lijkt me sterk dat ik dan meteen met clomid moet beginnen. Jullie een idee? Ander bel ik maandag de gyn wel even.
Eems ik heb eerlijk gezegd geen idee! Zou maandag even de gyn bellen als ik jou was. Die NOD datum komt inderdaad ontzettend dichtbij. Het is zo stom... Mijn man wil heel graag dat ik morgen een vroege zws test doe. Ik heb echter het gevoel dat ik gewoon netjes moet wachten tot vrijdag zoals de gyn zei, omdat ik anders de goden verzoek ofzo Herkent iemand deze gekke gedachten? Of zijn dat ook weer die hormonen die praten??
@eems: dat weet ik eigenlijk ook niet! Zou de gyn even checken! @sanne: bij mij zei de gyn ook al; ALS je niet ongesteld wordt, test dan tegen het weekend erop..?? Ik ben ook altijd bang om de goden te verzoeken hoor haha! Hoe voel jij je verder? Ik heb af en toe wel ongi krampen dus vrees het ergste
Shia ik weet gewoon echt niet meer wat mijn lichaam aan het doen is! De ene keer denk ik; JA, zwanger! (misselijk, pijnlijke borsten, opgezette buik) en de andere keer denk ik weer; Nee, toch niet! (menstruatiekrampen). Het advies van mijn gyn was inderdaad dinsdag/woensdag wordt je wellicht ongesteld. Vrijdag mag je van mij pas de zwangerschapstest doen. Dan weet je zeker dat je niet meer ongesteld wordt en is het HCG ook hoog genoeg om te testen. Ergens begrijp ik haar wel, maar je ziet op het forum soms ook giga positieve testen 10 dpo en daar ben ik allang voorbij!!! Ik denk dat ik gewoon niet zo'n engelengeduld heb..
Sorry Eems, wel gelezen maar niet veranderd Verbeterd: Zondag 14 sept: laatste pilletje Provera voor Eems Maandag 15 sept: NOD Shia + laatste Clomid Rantje Dinsdag 16 sept: NOD Sanne Woensdag 17 sept: echoafspraak Sweetnesz + fm Boogy Je eerste dag waarop je helderrood bloed verliest, meer dan een beetje, noem je cd 1. Op de 3e dag van je cyclus start je dan met Clomid. Bij twijfel kun je inderdaad de gyn even vragen hoe of wat. Die heb je namelijk toch aan de tel, want die moet je op cd 1 bellen om een fm afspraak te maken (ik wel tenminste). Meiden wat spannend! Ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt om te testen!
@Shia, klopt, bij ons was de samenlevingstest eerst niet goed. Later wel. Arts zei dat als het eenmaal goed is dit in de verdere cyclus geen negatief effect meer kan hebben. Blijf het soms lastig vinden om deze gedachten los te laten. Maar probeer er op te vertrouwen @Eems, dat blijft altijd lastig. Arts zegt ook altijd, 1e dag helderrood bloedverlies is menstruatie. Dan denk je soms dit is het, start je derde dag met Clomid, wordt het daarna ineens toch heviger. Maar als je twijfelt gewoon even bellen met de gyn. Ben ook wel iets na overleg later met Clomid gestart @sannee06, spannend hoor. Kan me heel goed voorstellen dat je geen geduld meer hebt. Persoonlijk zou ik toch proberen het advies van de gyn op te volgen en nog even te wachten. Mijn ervaring is dat niets vervelender is dan een negatieve test. Helaas kan je lichaam je erg voor de gek houden. Ik hoop heel hard met je mee, en ben echt reuze benieuwd naar de uitslag. Weet niet precies wanneer mijn ei geweest is. Waarschijnlijk vandaag dag 6 of 7 dpo. Heb vandaag een hele vreemde dag. Sinds gisteravond al misselijk, zweten, hangerig, 1 kant links onderin de buik steken. Ik wil dit soort symptomen nooit herkennen en al helemaal niet hardop uitspreken. Maar het viel zelfs anderen op dat ik vandaag niet mezelf was. Laten we heel hard hopen dat dit een goed voorteken is.
hoi hoi, is er nog een plekje voor mij? Heb afgelopen maandag laatste provera genomen, nu dus 5 dagen later nog geen menstruatie.... hoop zsm dan mag ik beginnen met clomid...Zou t gezellig vinden mee te kletsen...
Ik hoop met je mee Madam! @ Elsje: welkom! Dan zijn we compleet! Eems (26 jaar) Shia (29 jaar) Boogy (25 jaar) Sweetnesz (27 jaar) Sanne (22 jaar) Rantje Madam1983 (31 jaar) Elsje We gaan allemaal voor een eerste kindje! Elsje, om welke reden moet je aan de Clomid? Rantje, hoe gaat het met jou? Hoe oud ben jij?
hoi hoi zal even mijn verhaal vertellen... vorig jaar augustus gestopt met de pil, in december konden we ons geluk niet op, ik bleek zwanger, helaas met de 11 weken fout gegaan, eind januari miskraam gehad. Daarna is mijn cyclus een groot drama. Alles is de afgelopen maanden voorbij gekomen. 2 weken, 8 weken en nu zaten we alweer ruim over de 8 weken, bloed geprikt, geen eisprong gehad dus waarschijnlijk de afgelopen maanden geen eisprong gehad. Vraag is dus of ik voor mijn miskraam wel goede eisprong heb gehad aangezien mn cyclussen toen ook al raar waren maar weet het aan het "ontpillen". Hou nu maar beetje hoop dat ik toen wel zwanger ben geworden van een van mn weinige goede eisprongen. Maar goed, nu dus aan de clomid omdat mn cyclussen nu wel erg lang gaan worden. Ben aan de provera gezet en nu bijna een week geleden (6 dagen) gestopt en tot op heden nog geen teken van menstruatie terwijl de gynaecoloog zei dat binnen 3 tot 4 dagen mn menstruatie door zou zetten??? Anders van de week maar eens bellen. Ow ja, voor de tabel; ik ben 30.