Ik heb nu alleen af en toe spotting, maar zeker geen rood bloedverlies dus zal nu wel goed te onderscheiden zijn. Alleen hoef ik geen fm meting te laten doen. Alleen bloed prikken op cd 21 a 22?
Dank je wel Boogy @Elsje54, welkom. Wat een heftig verhaal. Dat heeft vast veel impact gehad. Vervelend dat je cyclus nu helemaal van slag is. Hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je met Clomid beginnen.
Welkom elsje54! Wat erg voor je zeg.. Zou als ik jou was inderdaad de gyn even bellen aangezien je menstruatie nog niet is begonnen. Sterkte ermee! Sanne en shia ik voel de spanning mee. Lijkt me voor jullie echt eeuwig duren deze dagen. Madam ik hoop ook voor je dat het inderdaad een goed teken is!
Jeetje Elsje, heftig en verdrietig verhaal. Ik hoop dat de Clomid je net dat zetje geeft wat je nodig hebt. Ik zou ook even de gyn bellen vanwege je uitblijvende menstruatie. Ik denk wel dat zijn eerste vraag zal zijn of je al een testje gedaan hebt @ Eems, dan is het inderdaad wel duidelijk wanneer je eerste cyclusdag is. Moet je alleen voor progesteron prikken cd 21? Het kan nog hoor Shia! Genoeg dames verliezen wat oud bloed tijden een prille zwangerschap. Ik duim met je mee!
Ik moet inderdaad progesteron laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Verder heeft gyn niets gezegd.
Mm ja ieder zh heeft weer een andere procedure. Je hoort wel vaker dat dames geen fm meer hoeven maar dat is dan vaak wanneer bewezen is dat een bepaalde dosis aanslaat. Misschien krijg je nog een uitnodiging, misschien ook niet! Sweetnesz hoe is het met jou? Al tekenen van een (naderende) eisprong gesignaleerd?
@Shia, dat is heel erg jammer. Helaas is dat bij mij ook altijd een voorteken dat mijn menstruatie eraan komt.
Update: Eems (26 jaar) Shia (29 jaar) Boogy (25 jaar) Sweetnesz (27 jaar) Sanne (22 jaar) Rantje Madam1983 (31 jaar) Elsje (30 jaar) @ hier: vruchtbaar slijm en open baarmoedermond gespot!
Sorry meiden ik ben er een paar dagen tussenuit geweest. Sanne en Shia spannend voor jullie deze dagen Pfff weet hoe jullie je voelen. Heb je altijd eerst bruin bloedverlies Shia? Het kan ook iets anders betekenen. @boogy hier alles goed hoor. Heb nergens last van en voel (nog) niks. Betwijfel ook of dat gaat komen zou wel makkelijk zijn maar heb eigenlijk nog nooit echt mijn eisprong gevoeld. Fijn dat de clomid bij jou goed aanslaat! Woensdag heb jij ook een echo zie ik! Heb jij al tekenen? Bij mij blijven ze trouwens de gehele clomid periode elke cyclus een echo maken en heb de eerste keer bloed laten prikken ivm progesteron waarde, die was toen goed. Ik prik nu geen bloed meer maar ik ga er maar vanuit dat het eitje nu elke keer goed springt. Heb meestal rond dag 13 een eitje van rond de 20 mm. Ik hoor ook veel over een samenlevingtest daar zijn ze bij ons nog niet over begonnen. Wat houdt dat precies in? Welkom nieuwe meiden. Fijn dat we nu compleet zijn anders wordt het zo onoverzichtelijk hier
@Boogy, het klinkt goed. Spannend weer @Sweetnesz, wat fijn dat ze elke cyclus een echo maken. Bij mij slaat de Clomid aan en dan maken ze geen echo's meer omdat ze weten dat je goed reageert op deze dosering. En ze het te kostbaar vinden. Had ik wel erg graag gewild. Hieronder een korte samenvatting van wat een samenlevingstest is: Vlak voor de eisprong (ovulatie), circa 9 uur na seksueel contact, haalt de gynaecoloog of fertiliteitsarts wat slijm weg van de baarmoedermond. De zuurgraad wordt bepaald en er wordt bekeken of de kwaliteit van het slijm voldoende is. Er wordt bekeken of het slijm voldoende levende zaadcellen bevat. Eventueel wordt de test enkele dagen later herhaald. Er wordt dus bekeken of de zuurgraad van de vrouw goed is. En of de zaadcellen blijven leven. Dit omdat Clomid ervoor kan zorgen dat het zaad gedood wordt.
bedankt voor de lieve reacties! Ja, die miskraam etc. is allemaal erg heftig geweest en de periode daarna ook. We dachten toen nog; ach, we worden vast snel weer zwanger en iedereen om ons heen zei dat ook ( we hadden net daarvoor iedereen het leuke nieuws verteld) maar nu zijn we 8 maanden verder en we hebben eigenlijk nog geen enkele kans gehad. Hoop inderdaad met clomid net dat zetje te krijgen. De gynaecoloog zal inderdaad vast vragen om een test te doen maar heb ik gister al gedaan en was zo wit als t maar zijn kon dus zwanger ben ik zeker niet! Hoop niet dat ik nog een kuur krijg om mijn menstruatie op te wekken want daar heb ik echt geen zin in maar weet eigenlijk niet wat ze doen als t niet komt. Weet het jullie morgen te vertellen. Fijn hoor, zon "clubje" om even te kletsen. Het is toch moeilijk om erover te praten met iemand die het zelf niet meegemaakt hebben. Mensen in mijn omgeving zijn allemaal makkelijk zwanger geraakt, geen enkele miskraam etc.
Wat lief dat jullie meeduimen Nog geen helderrood maar het voelt al wel als ongesteldheid. @eems: meestal voor ik ongesteld word eerst wat bruin, daarna vrij vlot helderrood. Maar deze cyclus nu natuurlijk voor het eerst met clomid dus misschien reageert lichaam anders. @boogy: mooi dat vruchtbare dagen in zicht komen! Ben benieuwd hoe de echo zal zijn @elsje: het is indd fijn om hier er over te kunnen praten!! @sweetnesz: ik krijg deze ronde ook weer echo's, wel een tijdsinvestering maar vind het wel handig. Ik vond de samenlevingstest trouwens onprettig, hoe hebben jullie het ervaren?
even een update.... heb vanochtend gebeld naar ziekenhuis omdat ik nog steeds niet ongesteld ben geworden na provera kuur en kan eind van de middag al terecht. Moet een echo laten maken, ben benieuwd wat dan.... jullie horen nog van me vanavond!
zo... ik ben weer terug van de gynaecoloog. Had te weinig baarmoederslijmvlies om af te stoten daarom heb ik geen menstruatie gehad! Beetje jammer dat dat de vorige keer niet gezien is maar ja.... mag nu meteen met clomid beginnen. Vanavond eerste pilletje.... spannend! Hoop niet teveel bijwerkingen te hebben. Hebben jullie last van bijwerkingen?
Jeetje heftig verhaal elsje! Fijn dat je kan gaan starten met clomid. Ik heb weinig bijwerkingen alleen veel last van opvliegers. @boogy ik had er gisteren over heen gelezen maar ik las dat jij al wat tekenen voelt. Fijn als je het zo kunt zien aankomen helaas heb ik dat geluk niet Gebruik je ook ovulatietesten? @madam jazeker fijn dan weet je ook zeker dat er van binnen iets gebeurd en wanneer je het beste je huiswerk kunt doen. Bedankt voor je uitleg Woensdag moet ik langs voor een echo in het zkhuis dan zal ik er eens naar vragen of dat bij ons wellicht ook handig is. @shia spannend hoop dat het niet doorzet. Je ongesteldheid kan wel iets anders worden als je clomid slikt. Ik was de eerste paar keren veel heftiger ongesteld dan normaal zonder clomid.
En en en Shia? Elsje ik had ook alleen nachtelijke opvliegers en daarnaast al sinds de primolut last van stemmingswisselingen. Dat was 17 augustus, dus arme manlief heeft het niet altijd makkelijk Hier: baarmoedermond dichter dan gister Verbeeld ik me dat? Of heb ik dan mijn eisprong toch al gehad?! Ik hoop het niet, want misschien heb ik em dan wel gemist! Na mijn fm van 10 mm dacht ik: oh het duurt nog even voor die springt.. We hadden vorige week vrij veel huiswerk gemaakt (za., zo, ma, di, do) vrijdag die fm dus niet zo'n zin en zaterdag heel druk, zondagmorgen weer voor het eerst zin in huiswerk! Gisteren dus vruchtbaar slijm en duidelijk open bmm. Kan een ei van 10mm zo snel groeien dat hij na 2 dagen springt? Oh toevoeging: ik gebruik geen ovulatietesten, maar nu wou ik dat ik dat wel had gedaan!
Nog steeds niet helderrood, wel bruin. Wat raar, dat heb ik normaal nooit zolang. Heb wel echt ongesteldheid krampen... Sweetnesz hoe was dat bij jou dan?? Elsje ik had van de clomid hoofdpijn en mijn stemming was niet al te leuk, erg snel aangebrand Boogy: ik kan me niet voorstellen dat hij nu al gesprongen is hoor! Meestal houden ze 2 mm groei per dag aan en vanaf de 18 kan ie dan springen.