@Rantje, wat vervelend. Benieuwd wat er vrijdag uit gaat komen. Wellicht gaat Provere erbij helpen @Eems, het wisselt echt per ziekenhuis. Toen de eerste ronde Clomid bij ons aansloeg hoefde wij niet meer terug te komen. Helaas daarna nog vele malen terug geweest. Persoonlijk laat ik mij liever iedere maand controleren @Elsje54, altijd spannend een eerste FM. Op dag 12 is er bij mij over het algemeen nog niets te zien. Maar dat verschilt uiteraard per persoon en per cyclus. Je reactie is heel herkenbaar, ik denk dat iedereen dat blijft houden. Frustratie en verdriet blijft, ook al gun je het iemand anders ook heel erg
Hier weer op het wachtbankje dus weinig te melden. Heb nergens last van ben alleen heel erg verkouden maar dat heeft hier niks mee te maken haha Vervelend rantje, op naar een hogere dosering wellicht heeft dat wel goed effect op je lichaam. Spannend voor de meiden die binnenkort hun (eerste) fm hebben. Ik las ook dat jij geen fm krijgt Eems? Ik zou daar toch eens naar informeren het lijkt me verstandig dat dit de eerste keer wel gebeurd. Fijn Boogy dat je blaasontsteking over is nog last van je borsten etc?
Ja nog steeds tepels die voelen alsof er klemmen op staan! (Niet dat ik dat ooit heb gehad hahaha maar ik denk dat dat zo voelt) Verder ben ik heel emo.... Zaterdag gehuild dat ik me rot voelde vanwege mijn blaas en dat ik misschien aan de antibiotica moest, maandag gehuild middenin een gesprek op m'n werk (awkward. Was gewoon een werkoverleg en ik was eigenlijk helemaal niet verdrietig maar die collega keek me ineens lang aan en vroeg: gaat het wel? Toen begon ik ineens zonder reden te huilen ) en vanmorgen weer, omdat ik vannacht gedroomd had dat ik ongesteld werd.. Dus ik ben bang dat deze ronde niet gelukt is. Misschien stom door een droom, maar het voelde zo echt.. Ik ben altijd heel stabiel, dus kan niet zo goed wennen aan die hormonen die ik nu ervaar zonder pil en met Clomid..
Elsje, succes morgen! Je gevoel is heeft herkenbaar hoor. Wordt zelf al jaloers als ik zwangere dames door de stad zie lopen.. En dat is dan ook iets wat natuurlijk extra opvalt. Als het inderdaad per ziekenhuis verschilt of er een FM wordt gedaan zal het bij mij het geval zijn. Is voor mij nu ook niet mogelijk want zit vanaf maandag een weekje in het buitenland Moet cd 21 of 22 ploedprikken. Zal het mijn gyn vragen bij de volgende afspraak. Boogy, dat emotionele herken ik ook maar dat van die klemmen...? Hahaha
zoo... net terug van de fm. Goed nieuws!! De Clomid heeft zeker aangeslagen! Een mooi eitje te zien van 15 mm, naar verwachting over 3 dagen de eisprong. Mocht vrijdag terug komen om te kijken of tie goed doorgegroeid is, hoefde niet persee maar dat ga ik natuurlijk doen voor mijn eigen gemoedsrust! Baarmoederslijmvlies was ook heel mooi 13 mm, tis nu dag 12 en vorige cyclus was na 9 weken mn baarmoederslijmvlies niet eens 10 mm dus ik ben hartstikke tevreden! De gynaecoloog was ook erg positief!
@Sweetnesz, wij wachten met je mee. En duimen mee uiteraard @Boogy, zeker weten nooit klemmen gehad . Als ik net gestart ben met Clomid voel ik me altijd precies zoals jij. Net alsof je dan ineens een hormoonstoot krijgt. Huilen om niets, besluiteloos, kortaf. Wellicht heeft het daar ook mee te maken. Uiteraard hoop ik heel iets anders. Dus ik kan goed begrijpen dat jij er niet goed aan kan wennen. @Elsje54, dat is heel goed nieuws. Fijn! Groot gelijk dat je vrijdag terug gaat. Hoe meer bevestiging hoe beter vind ik zelf altijd
Heb sinds gisteren veel last van waterige afscheiding. Zit vandaag op cd 20 kan me niet herinneren dat ik dit eerder heb gehad. Afwachten maar weer Iemand hier weleens last van verandering in afscheiding tijdens de cyclus... Schijnt rond eisprong heel normaal te zijn maar zelf heb ik dit nooit gemerkt. Zou wel fijn zijn als je het via je afscheiding kan herkennen of er een eisprong aankomt
Ik had tijdens m'n eerste ronde clomid na de eisprong veel last van afscheiding. Volgens mij is dat vaker zo na de eisprong Maar jij hebt je eisprong nog niet gehad?
Hallo allemaal. Ik zou ook graag mee willen praten. Ik ben 23 en mijn vriend 34. We gaan voor ons eerste kindje. Wij weten sinds gisteren dat ik pcos heb. Eigenlijk wistej we dit al maar was de inwendige echo een bevestiging. Ook gelijk bloed laten prikken en zaad van vriend afgegeven. Nu 9 oktober de uitslag en het benandelplan. Waarschijnlijk dus starten met chlomid om een regelmatige cyclus te krijgen. Hoe gaat het met jullie? Ik vind het zo spannend. Kan niet wachten op die positieve test. Merk dat ik er zoveel mee bezig ben. In gedachen heb ik alles al gekocht haha. Mijn vriend vindt dit wat te voorbarig.
Ik wil iedereen een plekje op het forum gunnen, dus wat dat betreft ben je natuurlijk welkom! Wel denk ik dat we na jou een streep moeten trekken, omdat meer dan 10 dames in een topic al gauw een onpersoonlijk kippenhok waar men langs elkaar heen reageert. Het wordt dan meer je eigen gedachten en vragen spuien dan een gezellig onderonsje waarin je elkaar vraagt hoe de ziekenhuisafspraak is gegaan. Hoe denkt de rest daarover? Update: Eems (26 jaar) Shia (29 jaar) Boogy (25 jaar) Sweetnesz (27 jaar) Sanne (22 jaar) Rantje (29 jaar) Madam1983 (31 jaar) Elsje (30 jaar) Fabjee (29 jaar) HvdSande (23 jaar) Data: 26 sept: Elsje follikelmeting.2 26 sept: Boogy uitslag progesteron 26 sept: Rantje Echo 29 sept: shia follikelmeting. Als je een belangrijke datum hebt die je op de lijst wilt, óf even met een kleurtje schrijven, óf even bovenstaande lijst kopiëren en aanvullen. @sweet: afscheiding hier verandert continu. Paar dagen voor ei duidelijk cervixslijm en open bmm gespot. Dag van ei weer niet @madam: hoe gaat het bij jou? Btw, Sanne heeft een vroege miskraam gehad, ik weet niet of jullie dat al gelezen hadden? Ik zou me ook kunnen voorstellen als ze hier even niet zou willen meeschrijven. Ze blijft natuurlijk wel van harte welkom!
Dankjewel boogy. Het lijkt me leuk om met elkaar ervaringen uit te delen en elkaars steun te kunnen zijn in deze spannende en onzekere tijden. Ik zie in het lijstje dat het vandaag voor een aantal mensen een spannende dag is!
Hey dames, erg druk geweest hier dus even wat minder online. Ik ga zo alles even teruglezen. Zit ook even niet zo goed in m'n vel, stress op het werk, stress van de mmm erbovenop. Afgelopen dagen wel 3(!) mensen gehoord die zwanger zijn. En een collega die zwanger is die zit maar te zeuren dat ze last heeft van misselijkheid enz...Pff..... Volgende week start hier de vruchtbare periode weer, maandag echo en hoop te zien dat er weer iets groeit. Ik heb zojuist Pre Seed opgehaald en wil dat deze ronde gaan gebruiken. Ik ben benieuwd. Iemand van jullie ervaringen hiermee?
Vervelend he al die zwangeren vrouwen. Onze tijd komt nog wel. Probeer positief te blijven. Ik heb wel eens van pre seed gehoord maar geen eevaring mee. Ben benieuwd. Vond het wel wat duur.
Ahhh balen Shia kop op! Ik merk zelf ook dat t me wel steeds zwaarder gaat vallen vooral als ik dan weer leuk nieuws lees op fb dat iemand zwanger is daarna een bericht dat ze in blijde verwachting zijn van een meisje of jongen. Helaas kunnen we hier niets aan veranderen en blijf je daarmee geconfronteerd worden straks als wij allemaal een positieve test inhanden hebben en nog mooier na 9 maanden een gezonde baby ben je alles vergeten. Geduld is een schone zaak en die wordt vast beloond Over pre seed... ik ken het en heb t een paar keer gebruikt. Verder niet echt bijzonder is gewoon glijmiddel maar dan goed voor het mannelijk zaad! @boogy ja we hadden al gezegd 6 of 7 personen maar daar zijn we al ruim overheen vindt wel dat we een grens moeten trekken. Ik ben namelijk uit veel praat groepjes gestapt omdat t te druk werd en onpersoonlijk Ahhh meen je niet van Sanne! Wat vreselijk. Sterkte Sanne mocht je nog meelezen wij leven met je mee.
Ah vervelend Shia! Ik vind het wachten ook zo moeilijk, laat staan als er steeds mensen aankondigen dat ze zwanger zijn. Wij hebben deze ronde conceive plus gebruikt, ook zoiets maar dan goedkoper. Ik ben blij dat jij er ook achter staat Sweet, wat betreft de grens. Ik zou het prettig vinden als we met alle dames deze grens vanaf nu bewaken. Ik ken dat drukke gedoe, daarom stond er in mijn begintoestand 6 tot 8 dames. Hier: Ik weet niet of mijn banner klopt. Progesteronwaarde was niet passend bij 7 dpo. Ik baal wel: is alles wel goed gegaan?De gyn zei dat hij zich niet kan voorstellen dat het eitje niet gesprongen is, dus dat het bloed waarschijnlijk te vroeg of te laat is geprikt. Ik lees dat de progesteronpiek tussen dag 5 en 7 dpo is. Misschien eerder gepiekt? Of ei later gesprongen? Grrr... Die onzekerheid!!
Thanx sweetnesz! Ja ik vind ook dat we niet te groot moeten worden anders is het niet te volgen. Of anders besloten groep worden ofzo