pffffffff,loon gestort,nu al weer op.

Discussie in 'De lounge' gestart door Windows, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Dames,ik wordt onderhand knettergek.
    Godzijdank hebben we de kinderbijslag nog als achterdeurtje nu,maar ons eigen geld is gewoon al weer op,
    aan rekeningen en dergelijke,mede ook door een aanslag waterschapbelastingen die nog betaald moest worden.
    Het is de laatste tijd niks anders dan het ene gat met het andere dichten,en daar wil ik van af.
    Godzijdank heeft oudste zoon een krantenwijkje dus die kan zelf z'n eigen kleding kopen daarvan.
    Situatie in het kort,zitten in de WSNP,samenwonend,maar door ons gezamelijk inkomen vallen we(naar mijn weten)net overal buiten.
    Boedelafdracht bedraagt 250 Euro per maand(naar Bewindvoerder)
    Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer.
    We mogen niet rood staan(en dat is maar goed ook;))
    Maar het is verdomde zwaar :(
    Ik ga aankomende week actie ga ondernemen,om te kijken of we ergens toch nog voor in aanmerking kunnen komen...
    We moeten nog 17 maanden nu,maar ik trek het ff allemaal niet meer :$
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja dat is NL, je krijgt wat; en je levert weer wat in.
    Zo kregen we kinderbijslag, en zo kwam de gemeentelijke belasting daarna weer...
    Slaat toch nergens op.
     
  3. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja en het is algemeen bekend dat je in de schuldsanering 3 jaar OP bijstandsniveau moet rondkomen.
    Vorig jaar al eens kwijtschelding aangevraagd maar werd gewoon afgewezen.
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    mischien een hele stomme opmerking maar dit heeft mij toen der tijd wel geholpen. gewoon echt constant tegen jezelf zeggen.

    Het duurt nog maar even,straks word alles beter.

    het klinkt heel stom maar het werkt wel. nu is het nog 17 maanden maar straks is het nog maar een jaar en dan nog maar een half jaar en dat is zo voorbij!
     
  5. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    girl 75 als je de kwijtschelding aan vraagt en het wordt afgewezen dan hoor je dan een compensatie van te krijgen in je vrij te laten bedrag.

    weet er helaas alles van ondertussen,
     
  6. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik weet idd dat alles beter zal worden,maar voor nu heb ik daar eventjes niets aan eerlijk gezegd.
    Er moeten namelijk heel veel dingen hier in huis vervangen worden,zoals matrassen en beddengoed.
    Heb er gewoonweg het geld niet voor,dus ga proberen daarvoor bijzondere bijstand te vragen.
    Verder vind ik het heerlijk om voor zo weinig mogelijk boodschappen te halen hoor,dus dat is het probleem niet.
    Maar afgelopen woensdag en donderdag hadden we loon,en ik schrok toch wel eventjes dat het al weer op is...
    Ook ga ik weer budgetbeheer aanvragen denk ik,en ik heb me aangemeld voor een krantenwijkje ook,voor wat extra.
    Mijn vrij te laten bedrag zit ik nog onder met mijn loon.
     
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oke dat vind ik appart je zegt 250 euro te sparen, dan kan je er niet onder zitten toch??
     
  8. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Die gaat naar de Boedelrekening van de Bewindvoerder toe,die spaart voor alle schuldeisers;)
     
  9. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ja dat snap ik, maar als je inkomen te laag is om te sparen omdat je vrij te laten bedrag hoger is, dan hoef je normaal aleen het loon van de bewindvoerder over te maken en dat is 58 euro, als er geen geld is om te sparen hoeft dat ook niet.

    stel je vrij te laten bedrag is 1500 euro,
    je ontvangt aan inkomsten 1400 euro,
    dan hoef je alleen die 58 euro te betalen.

    zou je inkomsten nou 1650 euro zijn, dan zou je 150 euro over moeten maken naar de boedelrekening.
     
  10. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ja klopt,58 Euro is het minimale wat naar de Boedelrek.zou moeten.
    Maar omdat ik(nog)niet fulltime werk,hoef ik zelf maar 60 Euro af te dragen.Mijn inkomsten zijn ook niet iedere maand hetzelfde,omdat ik afhankelijk ben van het aantal invalklanten die ik erbij krijg.
    Partner heeft wat hogere inkomsten,en die draagt 190 af.
     
  11. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oke, jullie zitten niet sman in de wsnp?
     
  12. Windows

    Windows Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.860
    0
    0

    Nope,
    ieder apart(ongehuwd)
     

Deel Deze Pagina