Dames, Ik weet het allemaal niet meer. Zal even mijn verhaal opschrijven zodat jullie het wat beter begrijpen. Wij zijn sinds 1,5 jaar aan het proberen voor een kindje. helaas nog niet gelukt tot nu toe. We zijn in behandeling in het ziekenhuis en na onderzoek is het zaad van mijn man uitstekend, ik heb een goede eisprong(waarschijnlijk niet elke maand) en ik heb aan de ene kant goede eitjes aan de andere kant eitjes van onregelmatige vorm en een dermoid cyste. Ik zal een kijkoperatie krijgen waarbij de dermoid cyste verwijderd wordt, er wordt gekeken of ik endometriose of andere cystes heb en de doorgankelijkheid van mijn eileiders zullen onderzocht worden. Nu is dus het probleem dat mijn menstruatie onregelmatig is en de operatie tussen de 7e en 14e cyclus dag moet gebeuren ivm de stand van de baarmoeder(de grote). maar dit is dus niet te plannen. vanwege een vakantie van de arts is de operatie verplaatst naar eind februari. Maar ik ben dus heel bang dat mijn cyclus niet goed uitkomt en de operatie dan weer verplaatst moet worden. Ik heb dus aan de assistente in het ziekenhuis gevraagd of er een manier is om de cyclus zo te regelen dat de operatie zeker door kan gaan. Dit kan dus en dan zou ik weer aan de anticonceptie moeten gaan beginnen. Dit gaat ontzettend tegen ons gevoel in want mijn cyclussen beginnen eindelijke korter te worden na 1,5jaar. Mijn cyclussen varieerden eerst van 120 tot 47 dagen en de laatste 2 duurden 37 en 31 dagen. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus eruit zal gaan zien als ik weer aan de pil ga beginnen en is het dus maar de vraag of ik goed uitkom qua cyclusdag op de operatiedag. Ook ben ik heel bang dat mijn hele cyclus weer helemaal ontregeld zal zijn als ik tot eind februari weer aan de pil moet gaan beginnen. Ik weet het allemaal niet meer, help! Liefs, griekie
Ik vind je cyclusduur veeeeel te lang zeg! Vind jouw gyn dit goed? Ik zou zelf ook niet met de pil beginnen eigenlijk (ik zeg wel 'ook niet' maar begrijp nog niet helemaal of je dit zelf wilt gaan doen). Ik weet t ook niet meid hoe het anders moet, ik moet er eens even over nadenken. Maar doen ze niets aan je lange cyclussen???
HI ja mijn cyclussen duren ind te lang dat was ook de reden om naar het ziekenhuis te gaan. Ik zou dus aan hormonen moeten gaan beginnen om de cyclussen te verkorten hiervoor wilde de arts eerst de doorgankelijkheid van de eileiders bekijken. maar toen op de echo een dermoid cyste zichtbaar werd is besloten een kijkoperatie te doen. Nu duurden mijn laatste 2 cyclussen 37 en 31 dagen tot 35 dagen wordt volgens mij gezien als een normale cyclus. Ik vraag me gewoon af of er een andere manier is om je cyclus te begeleiden en te plannen. Ik wil liever niet met de pil beginnen omdat dit alles weer helemaal zal ontregelen terwijl ik zo blij ben dat mijn laatste cyclussen redelijk normaal waren Liefs
hoi meid... wat naar allemaal.. kan me voorstellen dat het tegen je gevoel ingaat om aan de pil te gaan.. toen ik je topic titel zag dacht ik dat je vanwege je werk o.id geen operatie kon plannen... maar dit is een ander verhaal... die lange cyclussen zijn niet normaal en dat betekent dat er toch iets zal moeten gebeuren als je een kindje wil... sommige meiden die met ivf beginnen moeten ook eerst even aan de pil....kun je nagaan hoe tegenstrijdig dat moet voelen... maar het heeft wel een duidelijk doel... in het ziekenhuis gaan ze jou helpen zwanger te worden... ik zou toch proberen te vertrouwen op het beleid dat ze in het ziekenhuis willen volgen... ze hebben er ervaring mee en weten echt wat ze doen... ze zullen jou niet aan de pil laten beginnen als dat nadelige gevolgen heeft... ik zou gewoon doen wat ze adviseren en van daaruit kijken hoe het gaat.... en bespreek je zorgen en twijfels.... veel succes ermee gr Jose
Hoi meid, ik krijg ook een kijkoperatie. eind januari, ik moet bellen naar het zh als ik ongie ben geworden in januari en dan plannen ze de operatie in, op deze manier zitten ze op het goede moment van mijn cyclus. Misschien kun je dit ook afspreken met je zh. Ik heb dan wel een redelijk regelmatige cyclus maar hun wilde het zo, omdat het echt voor je eisprong gedaan moet worden. Ik zou gewoon even bellen naar het zh en vragen of je eventueel kan bellen als je ongie bent geworden de maand dat je operatie gepland staat, misschien kan dit en dan weet je zeker dat je op het goede moment gaat.