Hallo dames, Ik heb PCOS, en slik Clomid. Heb twee rondes achter de rug, maar zowel de 50- als 100mg, gaven geen resultaat. Ik zit nu aan de provera (ik wordt uit mezelf niet og) en begin daarna met de laatste ronde clomid 150mg. Heb de hoop, dat het deze keer wel lukt, een beetje opgegeven. Zijn er meer meiden die pas een eisprong kregen bij de 150mg? Mijn gyn gaf aan dat ze misschien ook een HSG wil doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Vind het trouwens raar dat ze een HSG wil doen. Normaal doe je dit toch wanneer blijkt dat er bijv. geen bevruchting plaats vindt? Of zie ik dat nu verkeerd? Volgens mij is het belangrijkste nu dat ik een eisprong ga krijgen en niet ga kijken of de doorgankelijkheid goed is?? Dit kan altijd nog in een later stadia. Wie vind het leuk om hier verder over te babbelen? Groetjes!
Hoi Hoi Ik heb zelf ook PCO alweer jaar bezig in het ziekenhuis voor wonder nummer 2. Eerst clomid gehad wel eisprong maar niet zwanger, daarna leo-operatie. Toen weer clomid gehad deze sloeg toen niet meer aan. Dus nu aan het spuiten. Nu eindelijk wel een eitje weer dus ben benieuwd. Succes ermee groetjes
Ik ben het met je eens dat het op zich niet logisch is dat ze nu meteen aan een HSG denken. Zorgen dat je een eisprong krijgt, is het belangrijkste. Als dat eenmaal goed is te reguleren mbv hormoonmedicatie, zou je daarna een HSG kunnen doen. In ons ziekenhuis doen ze het HSG-onderzoek standaard na de derde IUI-behandeling. Bij mij sloeg Clomid heel wisselend aan, de ene keer bij een lage dosis, dan weer pas bij een hoge dosis. Uiteindelijk ben ik er resistent voor geworden, toen had ik het al twee jaar gebruikt. Daarna overgegaan op hormoon-injecties en dat sloeg meteen goed aan. Ik had de injecties veel liever, omdat ik veel minder last had van bijwerkingen en het beter werkte. Succes!