klein fietsstoeltje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaChantal, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.581
    3.072
    113
    Weet iemand of je ook kleinere fietsstoeltjes heb dan bobike mini? Die is vanaf 9kg maar vienna is nu 7250 gr en 68 cm.
    Ze is te klein voor het stoeltje en zakt weg.
    Ze heeft teveel ruimte erin.
    Nu los ik het op met handdoeken maar ze groeit heel langzaam dus ook niet echt een oplossing.

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hoi mamaChantal,
    ik had je vraag al bb beantwoord ;)
    en als je de verkleiningskussentje van de Ikea kinderstoel gebruikt? misschien dat ze er dan iets steviger in zit en niet zo snel weg zakt.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hebben ook de bobike mini...
    Ze chilt er lekker in... Voetjes op stuur, onderuitgezakt en dan met de armpjes in de lucht... Ze vindt t prachtig!
    Maar echt vullen dat zitje... Nee.
    We hoeven en willen nog niet ver met haar fietsen, kleine stukjes is prima zo.
    We denken erover om de riempjes in te korten, zodat ze iets steviger zit... Van Lan weet ik dat ze een bagageband om het stoeltje en de kleine heeft gedaan op maat gemaakt. Zag er ook erg solide uit. Anders haar ff vragen?!

Grtz!

4. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zoontje zit in een qibbel voorzitje. Is ook een klein ventje, maar zit er al een aantal weken goed in.

5. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de yepp. Ons dochtertje is ook een klein pukkie, maar zit er heerlijk in.

6. tulip

tulip Niet meer actief

kan ze wel zelfstandig zitten dan??

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hmm.. Onze dochter woog 7260 gram en was 71 cm toen ze met 9 maanden mee op de fiets ging. Wij hebben ook een Bobike, maar hier nooit problemen gehad met wegzakken.
    Kan ze wel zelf gaan zitten?? Hoe zit ze in een kinderstoel??

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier is ze 6240 Gr. Bij ongeveer een jaar en kan ze zelf zitten, gaan zitten etc.
    Ze vult alleen het stoeltje niet ( logisch met kleine lijfje...) en daardoor glijd ze onderuit...
    Ze trekt de voetjes ook los vanonder uit dat bandje en legt die dan op het stuur...
    Beentjes zijn ook net te kort hier... Ze kan t voetje (babymaatje) niet helemaal neerzetten in t steuntje.

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Die van ons is ook niet groot, maar zat bij (gecorrigeerd) 8 maanden in de Bobike. Ze was toen 66 centimeter en iets meer dan 7 kilo. In het begin hing ze als ze moe was een beetje, dus fietsten we mini-stukjes, maar naarmate ze beter ging zitten hing ze echt niet meer, ook al was die stoel wat groot.

De verkleiner van de Ikea-stoel, zoals iemand schrijft, lijkt me een heel goed idee. Kost ook niets, dus je kan het makkelijk eens proberen.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Dat lijkt me ook. Onze dochter vulde het stoeltje ook bij lange na niet (en nog steeds niet qua breedte..;)), maar ze hing er echt niet in. Scheelt het als je de voetensteunen op de hoogste stand zet..??

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Zo hier ben ik.. Ik hoorde dat ik geroepen werd hahaha.

Ja wij hebben om buikje van maikel een koffierriem gemaakt zo zit hij recht en kan hij niet de schouderbandjes af laten zakken :)
    Daarnaast heb ik voor de voetjes 2 sponzen om maat laten maken en daar een stofje om heen laten maken...

Tja we zullen wel meer van die dingen tegenkomen waar maikel te klein voor is en kleine aanpassingen moeten worden gedaan :)

Bijgevoegde bestanden:

• ffff.jpg
      ffff.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,1 KB
      Weergaven:
      32
    • DSC09356.jpg
      DSC09356.jpg
      Bestandsgrootte:
      30,1 KB
      Weergaven:
      70
  12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ons meisje is net zo en wij hebben de bobike mini city helemaal super systeem ze zit er super in.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.581
    3.072
    113
    Ik zal za/zo wel ff foto maken hoe ze er nu inzit..
    Ze kan heel goed(en lang) zelf zitten, zit stevig, pakt dingen om zich heen, draait zittend.
    En van fysio mocht ze fietsen.

Lan zo'n extra riem zou idd de oplossing zijn ja!
    Waar heb je die gekocht?
    Thnx voor de reacties!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  15. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Deze kofferriem heb ik voor paar euro bij aldi gekocht maar je zou ook eens bij blokker ofzo kunnen kijken... Je moet zelf beetje inkorten en die vna mij was kruis dus moest ook losknippen. En als je afknipt effe afbranden dat weer smelt zodat niet afraffelt...

gewoo vragen naar kofferriem in de winkel denk blokker of hema ook wel heeft!

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Thnx Lan ;)

Mooi ook die voetensteuntjes!
    Zal es kijken voor hier!
    Idd we zullen wel meer tegenkomen...
    Opvolg stoeltje, kleding, schoenen...
    Ben nu bezig met n loopfietsje waar ze op past :(

Lfs.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.581
    3.072
    113
    waardoor zijn jullie kids zo klein?

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Prematuur, dysmatuur en 2 (relatief lichte) hartafwijkingen, fles en voedselweigering (gehad), genetisch niets aangetoond... En na de ziekenhuis tijd veel ziek geweest; verborgen reflux, obstipatie, RS, meerdere dubbele longontstekingen, meerdere dubbele oorontstekingen, continue verkouden...
    Zij doet het echt zooooo knap :D als je het zo op een rijtje zet...

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

20. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Bij de blokker hebben ze een giraf met een klein girafje erachter. Die is heel laag. Wij hebben er ook al naar gekeken maar we zitten nog even krap hihi

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina