Nachtbraker, wat nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PlainJane, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Mijn kleine meid van 10 maanden heeft in de afgelopen week 4 nachten amper geslapen.

Ze wordt wakker om vervolgens ruim 2 uur (afgelopen nacht zelfs 3 uur!) onrustig te gaan liggen doen. Ze huilt niet, maar aan het eind van de twee uur jammert ze wel een beetje. Ze is ook wel moe, ze geeuwt en wrijft in dr oogjes, alleen ze gaat maar niet slapen!

Ik snap er niks van.. Heb een flesje water geprobeerd, een flesje voeding, en ze drinkt het ook wel op, maar ze gaat niet direct weer slapen. Dus of dat het is weet ik niet.

Volgens mij komen er wel nieuwe tandjes aan en als ik haar op mijn vinger laat bijten, dan bijt ze helemaal bij haar kiezen. Maar volgens mij is het daar nog wat vroeg voor? Ze heeft ook nog maar twee (onder)tandjes.. En is nieuwe tandjes een reden om zo lang wakker te liggen? Bij de eerste twee was dit nl niet het geval.

Iemand die dit herkent? En misschien weet wat het wel is?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, als ze niet huilt zou ik gewoon lekker verder gaan slapen en haar maar laten aanrommelen ;) . Als ze moe is valt ze wel weer in slaap. Sowieso beter er niet een heel feest van te gaan maken want dan wil ze dat straks elke nacht.

3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ik zou heel graag verder willen slapen, maar ze slaapt in een cosleeper naast me, en kruipt over me heen, trekt aan m'n haar, hapt in m'n neus.. ;) Dus lekker verder slapen is er op zo'n moment niet bij!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet hoe lang je haar daar nog wil laten slapen maar mss is dit het moment op haar op haar eigen kamer te laten slapen? Ze wordt zich nu bewust van jullie aanwezigheid en blijft daarom misschien wakker.

5. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Ze slaapt pas sinds kort op deze manier.

Hiervoor een tijdje tussen in geslapen en daarvoor gewoon op haar eigen kamer.

Maar voor de nachtrust van ons alle drie hebben we voor de cosleeper gekozen, anders moet ik er 's nachts 20 keer uit en dat breekt je wel op op een gegeven moment kan ik je zeggen..

Dus op haar eigen kamer slapen is (nog) geen optie.

Ze is ook onrustig als ze wakker is, en trekt haar beentjes op als ze op haar rug ligt, dus ik dacht misschien zijn het darmkrampen? Ze eet de laatste week ook ineens veel verschillende dingen, wil alles proeven wat ik eet/drink, zou het dat kunnen zijn?

6. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Iemand anders nog tips of ervaring hiermee?

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wanneer heb je voor het laatst geprobeerd om haar alleen op haar kamertje te laten slapen?
    ik zal het anders toch nog eens proberen en wordt ze ook onrustig leg je haar weer snel naast je neer.
    zou het iig een kans geven

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.843
    3.632
    113
    Ja, hier ook zo'n fase gehad met 8 maanden, en nu weer. Wij hebben er ook voor gekozen om een campingbedje op onze kamer neer te zetten, om onze eigen nachtrust wat te bevorderen. De kleine gaat nu in principe gewoon in zijn eigen bedje slapen, maar als hij weer zo'n nacht heeft halen we hem er uit als hij wakker is. Hij valt dan tussen ons in opnieuw in slaap, en als hij slaapt leggen we hem over in het campingbedje. Niet ideaal, maar voor nu een goede oplossing.

Deel Deze Pagina