Na lang wikken en wegen hebben wij besloten een nieuw huis te zoeken voor onze (ex)kater Frutsel. Frutsel is een paar weken geleden ontsnapt en heeft een dag of 10 buiten gelopen. Nu we hem weer terug hebben merken we dat hij graag af en toe naar buiten wil. Wie heeft een plekje voor hem? Waar hij naar buiten kan? Frutsel is gewend aan andere katten en aan kinderen. Hij is heel knuffelig. Bekijk bijlage 26554
ik denk dat de stress van een nieuw huisje erger is dan dat ie niet naar buiten mag hoor, hij went er echt wel weer aan! maar dit is mijn mening en geen antwoord op je vraag! sorry
Dit is idd geen antwoord op mijn vraag, en ik denk dat ik mijn kat best goed ken en weet wat hij qua stress aan kan.
was niet aanvallend bedoeld hoor. vind het alleen altijd zo zielig als een kat al jaren bij mensen is om ze dan naar een ander huisje te doen! de beste oplossing is toch altijd bij je houden. maar idd jij kent je kat het beste!
Zielig is in zijn geval zijn drang om naar buiten te willen en het niet te kunnen. Hij woont zowat op het balkon tegenwoordig. Hij zal veel gelukkiger zijn bij iemand waar hij buiten kan spelen.
waarom altijd gelijk zo'n vooroordeel dat iemand zijn kat zomaar weg doet?? je geeft ook om een kat als je een ander huisje zoekt omdat je gewoon weet dat hij nu niet gelukkig is.. als ie steeds maar bij het raam zit te miauwen of op een balkon waar hij niet veel ruimte heeft dan is het toch veel leuker om hem bij iemand te plaatsen met tuin? succes ermee.. jammer genoeg kan ik geen kat in huis nemen ivm onze jackrussel.. hoop dat je gauw een baasje vind!
ik heb al gezegd dat het niet aanvallend bedoeld is. het is nou eenmaal zo dat veel mensen zomaar van hun kat afwillen. maar juud praat ik al jaren mee dus die zal ik daar echt niet van beschuldigen! maar het gebeurt helaas maar al te vaak!
@ mik, excuses aanvaard. En idd veel mensen doen ze zomaar weg. Wij doen dit met pijn in ons hart. En we hebben nog 4 poezebeesten en kan ze niet missen. Maar voor frutsie is het niks zo.
je hebt wel kans dat je andere poezen dan super vervelend worden of fruts gaan missen he? houd je daar rekening mee. wij hadden eerst ook twee atten en toen eentje wegviel werd de andere ontroostbaar. de oudste is nu ook overleden maar is echt jaren ontroostbaar geweest. zelfs toen we nieuwe kleintjes kregen niets was goed! gek he??? terwijl ze echt net alleen maar samen waren!
@ Mik, toen Fruts weg was hebben die anderen hem niet gemist Fruts is een einzelganger , tenminste hij bemoeit zich niet zo met die andere katten
Hoe oud is de kater? We hebben zelf 2 poezen ( 1 van 3, en 1 van 24 weken), die lekker naar buiten kunnen (rustige buurt) en zoeken t.z.t. een kat erbij. Maar moet wel lief en rustig zijn naar kleine kinderen, aangezien mijn dochter ruim 2 is, en de 2de onderweg..