Ik heb best vaak kriebels voor een tweede maar er staan me zoveel dingen tegen en vraag me altijd af hoe anderen het doen... dingen die me tegen staan: - Niet meer één buggy maar je moet een duowagen hebben -Voorlopig niet meer op de fiets kunnen (kar lijkt me niks) en dan? duowagen mee lijkt me vrij lastig. - één kind breng je nog wel makkelijk weg uit logeren maar twee? Hebben jullie je makkelijk kunnen aanpassen en hoe los je bovenstaande dingen op?
Precies mijn gedachten...wij wachten nog even een paar jaar. Moet er echt niet aan denken die drukte en we genieten nu lekker van ons meissie. M.
nou wij ook! Hoe graag we het ook willen, pas geleden hadden we nog besloten om er weer voor te gaan, ben zelfs gestopt met de pil en was al aan de foliumzuur...maar toen hadden we allebei ineens zoiets van nee! beter wachten we gewoon nog even....lekker genieten van onze man, en zeker weten druk genoeg zo! Dus ik slik gewoon weer lekker mn pil...
ja dat heb ik dus ook maar ondertussen kijk ik ook wel weer uit naar die tijd... maar dan hoor/lees ik dat sommige wel 2/3/4 kids hebben dicht op elkaar en vraag me toch altijd af hoe ze het doen.. vind het nu al een gedoe om naar het dorp te gaan.. laat staan met nog één erbij! (heb niet altijd een auto bij de deur)
Ja 1 kind is inderdaad een heel stuk overzichtelijker! We hebben een 'tandemwagen' nu, dus achter elkaar ipv naast elkaar. Boodschappen doen is een complete expeditie. want we wonen op een bovenwoning. Eerst peuter mee naar beneden, buiten wagen uitklappen, peuter erin. Ik weer naar boven, baby halen, en op weg. Op de terugweg weer hetzelfde maar dan nog met een tas boodschappen erbij. Tja het is gewoon een hoop gedoe! Maar dat neem je voor lief als het zover is. En het lukt ook wel weer! Ik streef er ook elke dag naar dat ze tegelijk slapen 's middags, zodat ik ook even tijd voor mezelf heb (nu dus!). En verder kijkt onze oudste tv als ik kook of met de kleinste bezig ben. Het is allemaal een heel stuk drukker, maar ook heel gezellig! En ik vraag me inderdaad wel af hoe mensen met 3 of meer mensen het in vredesnaam voor elkaar krijgen. Dat lijkt mij een onmogelijke opgave!
Mijn oudste is nu 4 jaar. De middelste ruim 2,5 en de jongste 8 weken. En het loopt gewoon. Natuurlijk is het soms even een geregel, maar dat neem je op de koop toe. Het is ook hoe je daar zelf mee omgaat. Toen ik beviel van de tweede was Eva net anderhalf jaar. Ik heb toen Isa in het ritme van eva gestuurd en dat werkte hier perfect. Nu met Tijn doe ik een klein beetje hetzelfde. Als Isa smiddags gaat slapen dan gaat tijn ook in z'n bedje. Gaan de meiden 's-avonds rond de klok van 19.0 - 19.30 naar bed gaat Tijn ook naar bed. En het werkt weer. Zo houd ik ook tijd voor mezelf over. Kwebbel
Hier schelen ze iets meer dan anderhalf jaar... -wij hadden geen duowagen maar gewoon een kiddyboard erachter -ik heb dus wel een fietskar maar merendeel doe ik gewoon te voet - uit logeren breng ik ze toch al bijna niet, ook niet als het er 1 zou zijn... een volgende kindje is gewoon weer een heel nieuw kindje. Je weet hoe je een luier moet verschonen maar verder zijn veel dingen toch meer nieuw omdat het een heel nieuwe persoonlijkheid met zich meebrengt. Ik vond het zeker de eerste maanden reuze meevallen. Nu ze wat groter zijn vind ik het pittiger omdat ze nu ook ruzie kunnen maken ed. en je er nu 2 hebt die een pesthumeur kunnen hebben (ook tegelijktijd) maar opzich valt het reuze mee. Na een poosje zit je er zo in dat je niet anders weet
Toen ik alleen de meiden had eerst met een duowagen daarna één lopen en één in de buggy. Nu Tijn in de wandelwagen en de meiden lopen of mee op hun fietsje. Logeren...doen ze niet vaak. Maar dat hoeft van mij ook niet zonodig Kwebbel
En hoe doen jullie dat dan bv met een babykamer? Schaf je dan 2 babykamers aan als ze bv 1,5 jaar tussen zit?
wij gaan voor de 2e als chayenna 2 is vind wel zo leuk als er niet al te veel leeftijd tussen zit, maar dat is voor iedereen anders
Ik wil ook heel graag een tweede maar ik ben er gewoon geen type oor om ze zo kort op elkaar te hebben. Joey kan ECHT nog niet lopend of LOS ergens mee naartoe, zoals vandaag in het centrum even, hij verstopt zich onder kledingrekken, trekt kleding naar beneden, gaat zelf even met de roltrap... Hij blijft echt niet bij mij en hij wil al helemaal geen handje, een duowagen is de enige oplossing en dat zie ik helemaal niet zitten . Mijn schoonzus heeft een tweeling, want een kolos zeg dat ding. Dan twee verschillende maten luiers enz. enz. Nee, ik wil heel graag een tweede, maar voor mij is de ideale tijd als Joey 3,5 is ongeveer , bijna naar de basisschool
De babykamer is naar de baby gaan... mn dochter heeft tot haar 2de nog in een ledikant geslapen wat ik nog had staan (heeft ze nog 6 maand in gelegen na de geboorte van haar broer) en ik had toen al een mooie kledingkast gekocht die ook zou passen bij een mooi bed later. Kort na haar 2de verjaardag is ze over gegaan naar een peuterbed.
Wij wilden er altijd 2 snel achtereen.. nu niet meer. We willen gewoon volop van ons knulletje genieten en hem lekker de aandacht geven. Als Justin wat zelfstandiger word/is dan denken we er nog eens over.. Je hoort t trouwens wel vaak van.. je rolt er zo in zeg maar. Maar in mijn geval, no way ik kan dat niet aan vrees ik.
Ik snap wel dat jullie willen wachten, maar een zwangerschap plan je toch niet?! Hier ook een stel in de buurt en die hebben er 9 jaar over gedaan om de 1ste te krijgen. Ikzelf ben nu zwanger van de tweede, en de eerste is nu 16 maanden. We hebben erop gehoopt en wanneer het zou lukken zouden we de gelukkigste ouders zijn van de wereld zijn. We vinden het ook wel kort op elkaar maar voelen ons zeer gezegend het weer voor de tweede keer te mogen beleven. De duowagen is gekocht, de tweede baby/kinderkamer is aangeschaft en ik zie wel wat me allemaal te wachten staat En ik zeg altijd: "bij twijfel: niet doen!" Groetjes, vonneg
Tussen mijn twee dochters zit vier jaar leeftijdsverschil, ideaal. Tijdens mijn zwangerschapsverlof ging mijn oudste naar school en kon ik er dus ook voor haar zijn en hoefde ze niet meteen naar naschoolse opvang. Ook kan mijn oudste goed met de kleine omgaan omdat ze wat ouder is. En zo heb ik dus ook tijd samen met m'n baby als de oudste op school zit en kan ik heerlijk van haar genieten! Maar druk is het af en toe wel (spits tussen 6 en 8 's avonds). Wij gaan niet voor een derde, het is goed zo!
Wij zijn er ook nog niet uit! Ergens kriebeld het wel, maar durf nog niet zo goed! Mijn zwangerschap was geen pretje, en tijn heeft flink gehuild tot we erachter kwamen dat hij reflux had. Wij wachten tot Tijn 2 is en kijken dan verder! Maar soms denk ik weer..mmm, misschien an de zomer? Maar dan dnek ik weer..pff zo druk! hahahaha veel twijfel dus nog! kus miek
hmm.. Ik realiseer me ook zeker dat een 2e meer "gedoe" is, maar ik denk dan altijd dat je dan pas echt gebonden bent. Dat je dan pas echt veel regelmaat moet houden. Een duowagen lijkt me het probleem niet zo, daar kan je toch ook achter lopen Maar het fietsen is idd wel wat anders. Kan niet wachten tot ik met mijn dochter kan fietsen, hoewel de stadsbus ons ook gewoon naar de stad brengt (als ie rijdt...) Hmm ik wil echt wel heel graag een 2e kindje als onze kleine meid een jaar of 2 is.