Vruchtje begraven maar heb geen tuin

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door GeoLilly, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Gisteren heb ik het vruchtje verloren, ik heb het voorlopig bewaard omdat ik het niet over mijn hart kon krijgen om het door te spoelen.
    Ik zou graag, om het allemaal een beetje te kunnen afsluiten, ons maanzaadje (= naam die we sinds zwangerschap gaven aan het vruchtje) willen begraven.
    Jammer genoeg wonen we momenteel nog op een appartement en hebben we bijgevolg geen tuin. Binnen een paar maanden verhuizen we naar een huis met tuin, liefst zou ik ons vruchtje daar willen begraven.
    Ik schaam me heel erg dat ik dit moet vragen maar denken jullie dat het mogelijk is om het vruchtje op één of andere manier nog een paar maanden te "bewaren" of zouden we het toch beter op een ander plekje begraven?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey meis

Wat verdrietig dat jullie een miskraam hebben. Je gaat van blijdschap naar zoveel verdriet.
    Wij hebben in januari een soortgelijk iets meegemaakt en ik heb het vruchtje toen ook opgevangen. Ik heb wc papier in een urinecontainer gedaan en het daar ingelegd en in de vriezer bewaard zodat we het konden begraven zolang de tuin nog niet af is. Dit jaar is de tuin er niet van gekomen dus het ligt nog steeds in de vriezer. In het voorjaar gaan we het alsnog begraven.

Heel veel sterkte met het verwerken van jullie verlies.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In een diepvrieszak in de vriezer!
    Misschien bitter, maar dat doen ouders ook soms met de placenta als ze er later een boom op willen planten.
    Sterkte!

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Je zou het idd in de vriezer kunnen bewaren.
    Ik heb ook een miskraam gehad op 19 september, en wij hebben ervoor gekozen om het vruchtje te begraven op de plek waar mijn man en ik onze eerste kus aan elkaar hebben gegeven :)
    Dat is voor ons een speciale plek geworden, dus hebben wij ervoor gekozen om het vruchtje daar te begraven.

5. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Bedankt voor de reacties. Ik heb het in een doosje gedaan en in de diepvriezer gestoken. Ik mag er wel niet teveel bij stilstaan, want het is echt gewoon hard om te weten dat je kind daar tussen diepvrieserwten en aanverwanten ligt :'(
    Ik heb ook even geïnformeerd bij de gemeente of zij voorzieningen hebben, ze hebben mij al laten weten dat de foetus kan begraven of gecremeerd worden. Ik weet nog niet wat ik het liefste wil, denk toch dat ik het liever bij ons toekomstig huis zou willen begraven.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als dat verder goed voelt voor jullie (even de diepvrieserwten daar gelaten) moet je het zo doen! Wij hebben ons kindje ook achter het huis begraven (geb met 13.3 weken op 16 aug) in een door mij gemetselde bloembak. Daarbovenop ligt een vlinder met de naam en de geb datum en sterfdatum. Vanuit de keuken kijken wij zo op het grafje. Voor ons voelt dit goed en dat is wat telt! wanneer ik wil brand ik daar een kaars, bloemen staan er omheen, het hoort gewoon nu bij ons zoals het nu is.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Je kan het ook in een (bloem/planten) pot doen in huis

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    allereerst sterkt met het het verlies :(

Waarom inderdaad niet in een plantenpot in de kamer tijdelijk bewaren? Mooie bloem erop..

Deel Deze Pagina