Bij onze baby zat het hoofd een hele lijn eronder. Nu heeft hij nog steeds een te klein hoofd vergeleken met het gemiddelde maar dat is niet te zien of te merken. Zo lang het goed meegroeit is er niks aan de hand. Het is ook maar een schatting, mij werd verteld dat mijn baby bij de geboorte zon 4000 gram zal wegen... Hij was uiteindelijk 3406
Hier ook twee kinderen met een klein hoofd. Bij de oudste kwam dit praktisch elke afspraak bij CB ter sprake ook de arts daar heeft er naar gekeken. Maar de fontanellen waren mooi open. Gisteren een muts bij de prenatal gepast maat 74 en daar verzoop hij in. Moraal van het verhaal: komt vast goed.
Vanmiddag echo gehad, hoofdje en buikje waren gegroeid, ipv 3 weken loopt ze nu 2 weken achter, alleen de beentje waren dus niet echt verder gegroeid die lopen nu gelijk met het buikje en hoofdje terwijl die bij de vorige echo wel goed liepen. Gyn gaf wel aan dat er altijd wel bepaalde foutmarge in het meten kan zitten. In ieder geval sta ik nu onder controle van het ziekenhuis, volgens de gyn nog steeds geen reden tot (grote) zorgen maar wel iets om in de gaten te houden. Wel het advies gekregen om te stoppen met werken, dus morgen mijn werk maar bellen. Pfffff moet het wel even laten bezinken, stiekem hoopte ik toch dat ik er gezegd zou worden dat ze weer goed in de curve zat.
Wat balen zeg Merk ook wel dat de 'regels' overal anders zijn. Wij hebben verder geen groei echo's ofzo dus moeten weer vertrouwen op t woord van de vk dat de beeb goed groeit hihi Onze dochter was ook niet heel groot 3100 gram maar prima op gewicht en de vk heeft altijd gezegd : dit kindje word niet veel groter dan 6 pond en dat klopte dus precies zonder echo's. Terwijl mijn nicht veel groei echo's hadden en zeiden ze dat het zeker weten een 9 ponder zou worden en werd het maar een 7 ponder. Dus idd die metingen zijn vaak maar een schatting
Ik kreeg dezelfde 'opmerking' dat het met bevallen wel makkelijk zou zijn. Hier had zoontje ook een iets kleiner hoofdje, maar wel lange beentjes. Bleek inderdaad ook te kloppen, maar daarna nooit meer iets van gehoord, zijn hoofdomtrek is bij het CB steeds prima. Liefs,
Vandaag controle gehad bij de vk en ze heeft haar zorgen uitgesproken over de groei. Ze vind het kindje erg klein aanvoelen,en wilt dit in de gaten houden. Moet nu even goed rusten en de twee bakjes koffie die ik nu bijna elke dag drink laten staan en dan kijken we of ze vordering voelt en ziet anders gaan we verder kijken
Hier ook kleine koppies. En nu nog. Ik zelf heb ook een klein hoofd. Voor helmen zou ik een kindermaat hebben. Ben niet heel groot maar ook niet heel klein (1,67) man heeft ook geen groot hoofd. (Maar wel 1,87) Dus t zal wel kloppen
Vanmorgen ook gehoord dat deze baby een kleiner hoofd heeft dan gemiddeld, benen en buik lagen exact op het midden (is dat P50?) niet heel groot dus, en hoofdje kleiner. Ik heb ook geen enorme buik nog, dus misschien al met al ene beetje te verwachten. We zien wel wat het wordt straks, baby woog nu bijna 1900 gram, dat was weer mooi juist zei ze Ohja, manlief rijdt motor, en heeft een helm maat M (is niet groot voor ene man en ik XS, wij hebben allebei dus niet zo'n groot hoofd, mijn oudste dochter heeft wel een ronder hoofd en de nu nog jongste juist vrij klein, maar daar hebben we alleen nog metingen met de 20 weken echo gehad)
Ja idd Naja we zullen zien over twee weken. Vk sprak nu over t kindje in z'n geheel die klein aanvoelt en niet alleen t hoofdje dus ben benieuwd. Als t over twee weken niet beter is gaan we groei echo's doen in t zkh om beter overzicht te krijgen
Hier ook een kleintje en daarom extra echo's en onder controle bij de gyn. Mijn vorige waren ook klein (P10 en P5), dus maak me niet veel zorgen. Maar het kan je best onzeker maken, hè? Hier maandag volgende echo.
Ja zeker vooral omdat onze vk altijd zo lekker nuchter is en zich niet zo gauw zorgen maakt haha Bij onze dochter maakte ze zich ook nooit echt zorgen terwijl ze wel wist dat ze ook niet mega groot zou worden maar onze dochter groeide in proporties mooi mee met het termijn. Ze woog 3100 gram bij de geboorte. Ik maak me er de hele dag al een beetje druk om moet ik helemaal niet doen natuurlijk want dat helpt ook niet. Kleine man is gelukkig wel mega druk dat maakt het weer goed hihi Hij ligt ook nog dwars ben benieuwd of hij gauw draait