Hoeveel weken ben ik nou...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Esthertie, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik heb een vraagje (gee idee of dit de goede plek is..?)
    Vandaag ben ik 5 weken zwanger. Alleen was mijn cyclus deze maand 34 dagen (3 weken voor ei). Ben ik dan officieel nu niet vier weken zwanger omdat je normaal de twee weken voor je ei 'extra' krijgt en dit er bij mij dus drie waren..??

2. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Volgens mij kan je gewoon 5 weken aanhouden, als het niet klopt dan hoor je dat wel met de echo.

3. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Oh, en gefeliciteerd trouwens :D

4. Esthertie

Dankjewel. Wilde het graag weten om juist bij de echo de 'teleurstelling' te voorkomen dat ik dan 6 ipv 7 weken ben. Vorige keer bij mk bleek ik namelijk ook 2 weken korter zwanger te zijn dan gedacht. En dit bleek later met de mk te maken te hebben gehad. (niet goed gegroeid)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik bleek (in Duitsland) ook langer zwanger dan zelf "berekend". Ik had een cyclus van 32 of 33 dagen en ging dus uit van een "latere" uitgerekende datum. Maar men rekent in Duitsland dus gewooon met de gemiddelde cyclus van 28 dagen. DUs kreeg ineens een kleine week "kado".

6. Esthertie

@Hopmarjanneke Wat vreemd haha maar wel leuk. Alleen klopt in het begin dan wel de groei van je baby met de verwachting bij dat aantal weken?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Uhm... moet even nadenken hoor.... de termijnecho (rond de 10 weken) gaf aan 30 april 2011.
    Zelf rekende ik met 2 mei.... en op basis van de gemiddelde cyclus en mijn laatste ongesteldheid ben ik uitgerekend op 28 april 2011.
    Qua echo's loop ik netjes volgens de termijnen die ik doorgeef.

8. Esthertie

Dankjewel, dan zal het wel goed komen. Ik wacht af wat ze zeggen bij de vk.

9. LiesEd

LiesEd Actief lid

14 mrt 2008
    130
    0
    0
    Intern begeleider op basisschool
    Zuid-Holland
    Hoi!
    Gefeliciteerd!!! Weet je wanneer je precies je eisprong heb gehad??? Aan de hand daarvan kun je ook uitrekenen wanneer je uitgerekend bent. Ik had namelijk een cyclus van 60 dagen. Toen was het moeilijk om uit te rekenen wanneer het kindje zou komen. Maar doordat ik de datum wist van mijn eisprong, klopte het precies met de echo.
    Groetjes!!!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nou dat was het bij dus ook, ik had ovutesten gedaan... en toch hanteren ze gewoon een cyclus van 28 dagen... ondanks testen etc! Maar ja die van mij was dus geen 60 dagen... en misschien dat ze dan wel uitgaan van je eigen "berekening"

11. Esthertie

Mijn eisprong was 7 dec. (temperaturen) dus zou ik nu zijn
    14 dagen (voor ei) + 16 dagen (na ei) = 4wk. + 2 dagen

Maar omdat m'n cyclus deze maand 34 dagen was ben ik dus
    20 dagen (voor ei) + 16 dagen (na ei) = 5wk. + 1 dag

Maar mijn ei is op de 7e bevrucht
    Snappen jullie het nog...??

12. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb ook lange cyclussen.
    Je moet echt tellen vanaf 7 dec. en 2 weken erbij optellen.
    Want je kunt niet even lang zwanger zijn als iemand die een week eerder bevrucht is. Want dan zou het vruchtje ook even groot moeten zijn en dat is bij jou dus een stuk kleiner nu.
    Snap je mij?
    Vandaag ben je dus 4 weken en 3 dagen!

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je bent niet 5 weken maar 4 (+ wat daagjes)
    Je moet vanaf je eisprong + twee weken rekenen. Ik zelf weet ALLES ;) van cyclussen ;) aangezien ik helaas heel wat behandelingen heb moeten ondergaan.
    Ikzelf had m'n eisprong (nou ja eigenlijk dus punctie) na een dikke week vanaf m'n 1e dag van m'n laatste ongi. Ik kreeg dus wat dagen cadeau. Jij hebt wat dat betreft een beetje pech en bent dus minder lang zwanger omdat de 1e fase van je cyclus langer dan 2 weken is.

Enneh, gefeliciteerd!

14. Esthertie

@maartje&september Dat dacht ik dus ook. wel balen haha. Maar ik weet straks meer als ik bij de vk+echo ben geweest.
    Bedankt!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je moet inderdaad je eisprong plus 2 weken aanhouden (ze rekenen met een gemiddelde van 28 dagen cyclus). Ik heb heel lange cyclussen dus weet er alles van. Dan zou ik bij mn eerste zwangerschapstest op 14e dag na ei al ineens 7/8 weken zwanger zijn?! Dat klopt dus niet!!

16. fafa

fafa Niet meer actief

en om het nog ingewikkelder te maken: je eisprong zegt zelfs ook niet alles.

Ik wist precies wanneer mn eisprong was, dmv slijm en temperaturen, maar die kleine is pas heeeeeel laat ingenesteld. Ik werd zelfs al een klein beetje ongesteld (!) En is daarmee dus ook pas laat echt gaan groeien. Met als gevolg dat ik -ondanks een regelmatige cyclus van 27 dagen en een precies gelokaliseerde eisprong - toch op een gegeven moment 5 dagen ben verzet.

Ach... die kleine houdt er toch zn eigen agenda op na, en die uitgerekende datum zegt me niet zo heel veel, dus het zal allemaal wel :)

17. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Mij is in het zh altijd verteld eisprong+14... en dan op dag 15 testen... had zelf ook geen normale cyclussen qua lengte

Deel Deze Pagina