Slaappatroon baby. Kan 'n baby teveel slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xSNDY19x, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    hoi dames.
    ik maak me een beetje zorgen. sinds een maandje heb ik echt een vast ritme met slapen voor de kleine.. maar nu denk ik vaak dat het misschien teveel is dat ze slaapt. hier is ongeveer ons schema:

tussen 7 en 8 uur eerste voeding, dan slaapt ze meestal nog eventjes of soms niet dan 10 uur fruit.. en wilt ze altijd ff 1.5 uur slapen dan weer fles rond 12 a 1 uur. dan wilt ze even spelen en alweer naar bed tot ongeveer 4 uur. dan krijgt ze om 5 a 6 uur fles. en uurtje daarna wilt ze alweer naar bed. Oja rond half 5 krijgt ze groentehap.

krijgt ze nu teveel slaap? of is dit een heel normaal schema?

bedankt voor het helpen alvast!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou een baby geeft over het algemeen zelf aan als hij / zij moe is...
    Wanneer ze slaapt denk ik dat ze het gewoon nodig heeft!

3. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    maar wanneer slaapt een kleine eigenlijk teveel? of bestaat dit niet?

mijn probleem is beetje 1 maand geleden deden we haar nooit overdag in bed omdat ik haar signalen niet echt kon herkennen en ze altijd wilde spelen. ma toen kreeg ik de tip van de KA haar gewoon in bed te leggen en sinds ik dit doe slaapt ze ook altijd en geeft ze het ook aan, vaak als ze huilt en speentje helpt niet in de box dan leg ik haar in bed en is ze meteen aan het slapen!

misschien dat ik daarom denk dat ze nu voor mijn gevoel teveel slaapt?

4. adi

adi Niet meer actief

Hier sliepen ze op die leeftijd 2x 1 uur en 1x 3 uur overdag. Dit zijn natuurlijk ongeveer tijden, maar zoiets. Ze waren iig max. 1,5uur wakker per keer. Is volgens mij hartstikke normaal.

Veel slapen is goed voor een baby, dus alleen maar mooi dat ze zo lekker slaapt!

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    Oké dus geen zorgen maken dus?;D

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee hoor, zeker geen zorgen maken. Ze heeft nog veel slaap nodig, dus als ze moe is lekker op bedje leggen.

7. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    inbakeren.nl - slaappatroon van baby's

als je hier kijkt, kijken ze naar ongeveer de wakkere periode per keer, lijkt me dat jouw kindje het heel goed doet.

wij doen hier altijd een vast rondje als ze wakker wordt (mits we niet weg hoeven) dat is eten en daarna lekker op schoot, even in de wupper met iets te "bijten" dan in de box met een babygym, dan even op de buik dan weer op schoot en dan de slaapzak aan en naar bed. zo weet ze precies wat gaat komen. soms slaapt ze maar een half uur, soms twee uur, maar ze is ongeveer steeds even lang wakker. en steeds hetzelfde rondje..

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    okee! ja als maury wakker is krijgt ze vaak de fles of ze gaat eerst spelen en knuffelen met mij totdat ze de fles moet (soms word ze namelijk uurtje voor de fles al wakker) en dan na de fles even lekker knuffelen samen en lachen met elkaar! billetjes verschonen en dan nog inderdaad met de baby gym spelen! maar ik ben al blij om te horen dat ze dus neit teveel slaapt! op kinderopvang doen ze namelijk precies zoals ik het hier thuis doe ik heb zogezegd het kdv schema overgenomen! en ze is alert als ze wakker is en speelt heel graag. maar ik was even bang dat het misschien teveel slaap was.

9. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    Een baby kan niet teveel slapen!

Zolang je kleintje heerlijk ligt te knorren als je haar in bed legt en daarnaast fit en vrolijk is en goed eet doe je het perfect!!

Het ene kind slaapt veel, de ander weinig. zijn allemaal op zichzelf staande mini mensjes met eigen behoeftes en gewoontes die allemaal net anders dan bij een ander zijn. ieder mens, en dus ook iedere baby is uniek.

Je bent goed bezig!!!

10. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Onze oudste deed het precies zo.

11. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    bedankt meiden echt ik heb hier veel aan :D!

12. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn als je dan gerustgesteld wordt en bevestiging krijgt dat je het goed doet!:)
    *knuffel*

Deel Deze Pagina