hoe leer ik mijn kind onder een dekbed slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ons Kleintje, Nov 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi allemaal, na lang wikken en wegen besloten mijn zoontje onder een dekbed (speciaal voor de allerkleinsten) te laten slapen. Dit omdat zijn slaapzak te koud was en we elke nacht de verwarming aan hebben. (gaat wel aardig in de kosten lopen dachten we)
    Ik durf geen dekentje over zijn slaapzak te doen, want dit kan wiegendood veroorzaken.
    Maar goed nu komt het.. Hij wil niet onder een dekbed slapen, hij doet alles om er maar niet onder te hoeven slapen. we dekken hem dan in zijn slaap toe, maar dan gaat hij er in zijn slaap weer bovenaan liggen. Wie heeft tips?

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou toch een slaapzak gebruiken, mijn zoontje had altijd een winterzak met afritsbare mouwen en wel een deken. je kan je zoontje ook een warme pyjama aandoen in zijn zak. Mijn zoontje is pas sinds hij ruim 2 is onder de dekens blijven liggen.

Wordt je zoontje wakker van de kou?

3. Ons Kleintje

ja hij wordt dan snachts wakker omdat ie het koud heeft...

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik doe het bewust niet. niet voordat hij 2 / 2 en half is. ten eerste omdat het tot die tijd verstikkingsgevaar kan geven en ten tweede omdat ze er meestal toch niet onder blijven liggen.ik gebruik een slaapzak van ISI die erg warm zijn en een hempje met lange mouwen en een pyama en een katoenen deken op koude dagen in een normaal dekbedovertrek zodat je goed de zijkanten kunt instoppen. afgelopen jaar bleef hij daaronder liggen dit jaar weet ik nog niet. vooralsnog is de slaapzak nog warm genoeg. wij moeten ook stoken ons huis is superkoud. als we dat geweten hadden waren we niet verhuisd. eerder hoefde we nooit te stoken s nachts. het enige wat ik kan verzinnen voor jou is ook zo'n groot dekbedovertrek gebruiken om de zijkanten in de stoppen, maar zou toch voor een betere slaapzak en een katoenen deken gaan deze winter nog.

5. Ons Kleintje

hij ligt er nu onder, met slaapzak en al. Ik kan geen andere oplossing bedenken op t moment. Hij is al hartstikke verkouden.
    ik heb een seizoensdekbed (erg dure die je zelfs voor een baby zou kunnen gebruiken) en nu het zomerdeel bij hem op bed gedaan. In slaapzak accepteert hij het nu wel, waarschijnlijk miste hij die.
    Bedankt voor het meedenken!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

hij miste denk ik de slaapzak dan ja.teveel beweginsvrijheid ineens waarschijnlijk. fijn dat het nu wel wil.

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ligt Iris ook nog in een dikke slaapzak. Sinds een maand of 2 wil ze wel onder een dekentje, maar na 1x draaien lag die er weer vanaf. De laatste weken blijft ze er wel iets beter onder liggen, maar de slaapzak houdt ze deze winter sowieso nog aan.
    Als het weer warmer wordt gaan we wel eens proberen om zonder slaapzak te slapen (zal nog wat worden, want madame houdt niet van verandering...)

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

T. wil niet eens met slaapzak onder zijn deken liggen! Hij vindt het maar een raar ding. Gek kind ;) Gelukkig wordt het niet echt koud in huis.

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hier winterslaapzak zonder de mouwen, dan gewoon pyjama eronder en doe zijn dekentje wel eroverheen.
    Maar inderdaad 10 min later ligt de deken afgetrapt in de hoek, komt vanzelf wel denk ik dan!
    Want als hij bij ons op bed komt liggen kruipt hij meteen onder de dekens, dus hij snapt t wel.

10. youngmom

youngmom Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Toen ze op 2 jarige leeftijd in een groot bed sliepen gingen ze onder een donsdeken. Daarvoor in een slaapzak en onder een ander deken...

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier wou ze juist wél onder een dekbed, was de slaapzak kennelijk zat, en vond het dekbed overtrek lekker meisjes-achtig, dus die wou ze wel. Maarrrr... Op de één of andere manier kwam ze telkens weer naast of boven het dekbed te liggen, terwijl de deken die altijd over haar slaapzak zat altijd prima bleef zitten op zijn plek. Echt raar dus. Toch werd ze niet wakker van de kou, alleen ík vond het niet echt tof als ik 's ochtends zo'n ijskoninginnetje in m'n armen had in plaats van een lekker warm rozig slaapding :D Dus, toen maar weer terug naar vierseizoenenslaapzak van Prénatal (85 euro ofzo, best duur), badstofpyjama van Hema eronder, en ledikantdeken over het geheel. En we hebben weer een lekker warm meissie 's ochtends :D Erg hè, dat zij er geen last van had, maar ik wel ;)

Share This Page