pfff ik weet het ff niet meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angelique05, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    #1 Angelique05, 27 nov 2010
    Laatst bewerkt: 27 nov 2010
    Hoi allemaal,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, ik wordt langzaam gek geloof ik.
    Sinds 2 weken is het hier drama met onze kleine man.
    Joey wordt 22 januari 2 jaar.

Nu is het zo dat de kiezen door gaan komen, heel vervelend en pijnlijk natuurlijk, maar sinds dien, slaapt meneer pas rond een uur of half 10/10 uur, in de nacht wordt hij om het uur huilend wakker, meestal is het na een speentje of raffie geven wel weer goed, maar ook vaak, is hij zo van slag dat zodra je hem neer legt wordt hij wilt.
    Als we hem dan hebben gekalmeerd (bij ons in bed uiteindelijk) valt hij in slaap.
    dus willen wij hem terugleggen in zijn eigen bed maar dan is meneer zo weer wakker.
    Nu slaapt hij nog steeds niet, ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen of wat dit kan zijn.

Op de dag tussen de middag is hij van 3 uur naar 1,5 uur slapen gegaan, dus hij slaapt al korter en wil dan ook nog eens veel later naar bed.
    Als ik hem dan pas tegen half 10 in bed leg, gaat hij meestal wel gelijk slapen maar met super onrustige nachten.

komt iemand dit bekend voor???

Sorry voor het lange verhaal, maar we zijn helemaal op, we slapen al 2 weken niet meer.....
    Ja soms is het allemaal zo zwaar, weet het dan gewoon niet meer, zeker als ik al 2 weken niet slaap......
    tja, volgens mij heeft iedereen wel eens; waar ben ik aan begonnen. ik hou zielsveel van Joey, maar soms ben ik het wel even behoorlijk zat om moeder te zijn....

Lieve groetjes
    Angelique

2. music4life

music4life Niet meer actief

euhh heeeeeel herkenbaar
    onze dochter heeft dit ook ze word 2 dec 2! ze eet nawelijks,drinkt wel goed,,,wil alleen maar der zin,word anders heeeel boos,wil allleen lopen ,geen handje, stampen ,liggen ,krijsen,enz enz..... niet altijd hoor maar het is zon verschil met een week geleden

ze slaapt erg slecht... vanacht ook 2 x wakker, en huilen.krijsen, normaal slaapt ze als een roos,,, ik denk echt de leeftijd en nu geld tijd! idd mischien kiezen ,of iets anders wat zit te vringen.. ze is echt anders... ze is echt zichzelf niet.... ik kan er wel tegen. maar vind het snachts krijsen niet zo fijn,,, ze slaapt ook smiddags niet meer

je bent het zat om moeder te zijn?! wow dat gaat wel ver..mischien even langs de ha om je verhaal te doen?

3. Samama

Samama Niet meer actief

De opmerking "ik ben het af en toe zat om moeder te zijn" is niet normaal hoor om dat te zeggen. Dan zit er meer dwars dan het feit dat Joey zo slecht slaapt. Inderdaad, misschien maar eens naar de HA gaan?

Voor wat betreft het slapen gaan; de aanhouder wint. Als jij wilt dat hij om 8 uur naar bed gaat, gaat ie om 8 uur naar bed al ligt ie daarna 2 uur te gillen in bed. Hij wordt 's nachts wakker? Al zou ik een uur naast zn bed moeten staan totdat ie slaapt, zou ik blijven staan, never nooit in je eigen bed nemen! Daar wennen ze zó snel aan en is heeeel moeilijk om af te leren. Zo kom je zelf ook niet aan je nachtrust toe, al slaapt hij dan wel als hij bij jullie in bed ligt.

Eén troost; het zijn allemaal fases die komen en gaan.

Succes!

4. music4life

ik ben het met samama eens
    wij hebben 4 maanden met een contstand krijsend kind gezeten van 7 tot 11 uur savonds ,contstand aan haar bedje gestaan ,weer naar beneden,enz enz,, moe ,kapot,gebroken waren we want ook snachts werd ze wakker,,,en ook allebei werken de volgende dag.maar heb eerlijk gezegd nooit gedacht ik wil geen moeder meer zijn,,,wel jeetje wat kan het zwaar zijn,maar houd idd altijd in je achterhoofd dat het overgaat! het zijn allemaal fases,,,ik denk ook altijd ...voor mn meisje valt het ook allemaal niet mee groot worden!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.811
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach, ze schrijft soms.. ik ben het ook wel eens even zat hoor... zéker als ik zwaar oververmoeid zou zijn na 2 weken van amper slapen - dan vind ik het moeder zijn óók even niet leuk meer hoor. Een paar goede nachten slaap, doen dan wónderen!

Verder denk ik wel dat je moet proberen vol te houden, wat samama zegt. En ook ik ben geen voorstander van in bed nemen, maar ik kan me voorstellen dat je weinig 'vechtlust' meer hebt en dan overstag gaat...

Het nachtelijk wakker worden en huilen is érg moeilijk - zeker als het van dromen is, omdat je dan (vind ik hier) zoveel moeilijker tot ze doordringt....
    Wij zijn dan (nog steeds) aan het zoeken wat er werkt om haar rustig te krijgen - muziekje (nijntje) aan, nachtlampje misschien? Over de rug aaien? Gewoon vasthouden..

Is het misschien mogelijk dat je zelf even kunt bijtanken door je kindje een nachtje uit logeren te doen, zodat je daarná een beetje opgeladen bent om het weer te proberen?

Misschien ook eens overleggen op het consultatiebureua, wat zij nog voor tips en adviezen hebben?

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje dat lijkt me erg vermoeiend als het zo lang aanhoudt. Onze kleinste heeft ook wel eens dat ze 's nachts wakker wordt, ze zit nu met een doorkomende kies, maar gelukkig niet iedere nacht. Je zou ons op kunnen vegen als dat het geval zou zijn.

Helaas geen tips voor je. Alleen dat je gevoel normaal is hoor, dat je het af en toe zat bent. Toevallig had ik het er laatst met onze huisarts over en die zei zelfs dat als je als ouder dat niet af en toe hebt je ook niet normaal bent.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje wat vervelend voor jou zeg! Slaapgebrek, en zeker als je ieder uur naar je zoontje toe moet, kan je helemaal uit balans halen. Mijn dochter wordt de laatste tijd (vier kiezen tegelijk, arm ding) iedere nacht slechts één keer wakker maar ik val vervolgens niet meer in slaap. En met slaaptekort ben ik ineens alles zat wat me lief is. En dat wil niet zeggen dat ik mijn kinderen de deur uitdoe, maar gewoon dat ik er dan even doorheen zit. Niks om je voor te schamen lijkt me.

Hier komt mijn schoonmoeder morgenavond en nacht oppassen zodat mijn man en ik een hotelletje kunnen pakken. Even lekker bijslapen. Hebben we een aantal maanden geleden voor het eerst gedaan/gedurft en beviel super. We gaan dat een keer of drie per jaar doen. Kregen we een enorme boost van. De volgende dag gaan we dan snel weer naar huis omdat we de kleintjes zo missen. Misschien is zoiets voor jullie ook een idee? Even een nachtje bijtanken samen?

8. Angelique05

Angelique05 Actief lid

10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    hoi allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties, tja ik had er nog over nagedacht en dacht ojee, dit gaat verkeerd worden opgevat.
    Ik was gewoon zo ontzettend moe en dacht pfff ik moet ff mijn verhaal kwijt, maar wel fijn dat meer mama's soms wel eens ff denken van nou nou ik zit er zo vreselijk door heen, ik kon me al niet voorstellen, dat geen moeder dat wel eens denkt...
    Nu is het wel zo dat wij al bijna 2 jaar veel heftige dingen met joey hebben meegemaakt en dat hakt er nog steeds een beetje in(mijn andere verhaal staat hier ook op het forum).
    Dus niet zo bedoelt, maar bedankt voor jullie reactie's :)
    Onze kleine man slaapt nu nog lekker, dus nu ff snel kijken wat de tips hier zijn op zp.
    Zal het al een peuterpuber tijd kunnen zijn??

9. music4life

ja peuterpubertijd kan idd
    tips??
    mischien is hij toe aan een peuterbed?
    teveel prikels overdag?
    teveel suiker?
    slaapt hij smiddags? zoja mischien ophouden en savonds iets later naar bed..doen wij nu ook

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ach meid, ik heb hier ook weleens jankend op de bank gezeten (en nog weleens, ik heb er 1 van 6 en 1 van 3 jaar oud en geloof me, die maken me soms weleens wanhopig met hun gedrag hoor), mezelf afvragend waar ik hèmelnaam aan begonnen was...Je bent zelf ook maar een mens hoor..Er is gerust niks mis met je als je eens zegt dat je het zat bent, vind die reacties van de andere dames lichtelijk overdreven. Is juist goed als je het er soms uitgooid. Dat lucht op en dan kun je er weer even tegenaan...

Verder zou ik stoppen met hem bij jullie in bed te nemen. Deze leeftijd is zo gevaarlijk om dat soort dingen te doen. Het hoeft maar 1x voor te komen en meneer zet het elke nacht op een brullen om maar lekker tussen jullie in te eindigen. Ik denk dat je dan nog beter een matras in zijn kamer neer kan leggen en 1 van jullie daar dan gaat liggen...Zelf heb ik in deze periodes altijd mijn poot stijf gehouden en ben altijd erg streng geweest tijdens nachtelijke escapades. Gewoon in eigen bed, eventueel 1x een slokje water, neerleggen en weer weggaan. Niets zeggen (hooguit; ga slapen), niet gezellig maken, niet te troostend (is weer een reden voor je zoon om je nog 6x uit je bed te brullen). Goed consequent zijn in je handelingen en laten merken dat je je niet om laat turnen (en al zeker niet laten merken dat je wanhopig wordt door zijn gedrag, zulks voelen ze feilloos aan;))...

Maargoed, zo deed ik het en het hielp...Ik had er gerust weleens nachten tussen zitten dat ik er soms 2 à 3x uit moest, maar dan gingen ze wel weer terug slapen nadat ik het als bovenstaand aanpakte..

Deel Deze Pagina