Hoi, Er zijn veel ergere dingen maar toch is het een domper. Vooral voor dochter zelf. Eerder een topic geopend over zwemgips of zak over gips met zwemmen. zwemmen wordt afgeraden, dus zijn nu in dubio en wat een stress...... Dochter heeft 1.5 week geleden een breuk in haar onderin boven arm opgelopen. Gister heeft ze nieuw gips gehad. Dit gips moet min. 2 wk om Max. 3 wk (ergens daar tussen in dus eraf). Dat is dan precies halverwege onze vakantie in Frankrijk én het gips mag echt niet langer dan die 3 wkn blijven zitten. We vertrekken 6 juli. op zijn vroegst mag het gips er 10 juli vanaf. Dus als we dat kunnen plannen zouden we dan de 11e weg kunnen? hoe groot is de kans dat ze een foto gaan maken en ze alsnog langer in het gips moet of is het gegarandeerd wel klaar na deze 2 weken gips. En als het gips eraf is kan ze dan weer rustig aan zwemmen en dingen doen? Heel veel later kunnen we niet op vakantie gaan want man heeft een verplicht vakantierooster en moet echt de 24ste weer beginnen. tips, ervaringen advies alles is welkom en ben ik al heel dankbaar mee?
De arts of gipsmeester kan natuurlijk een beter antwoord geven omdat wij nu niet precies weten wat voor breuk het is. Maar ik dacht dat er meestal geen controlefoto's meer gemaakt worden als het gips er af gaat, dus dan is de kans ook heel klein dat het verlengd zou moeten worden (maar dat ligt er dus aan hoe de breuk is en het herstel, wat de arts beter zal weten). Wat ik wel weet is dat ze gerust dan kan zwemmen. Misschien vindt ze het juist fijner om zo de arm (onbewust) te oefenen.
Heel eerlijk, ik zou dit niet durven gokken met naar Frankrijk gaan. De kans dat het 10 juli klaar is is groot, maar niet 100% zeker natuurlijk. Mocht er verlengd gips komen dan kan het bv zijn dat je na een weekje weer terug moet. Of dat hij de 10e zegt: ik wil jullie toch over een weekje zien, en dan? Sowieso kan ze zwemmen als het gips eraf is, dat is geen probleem. Maar wel een gok op deze manier. Hier ervaring met een beenbreuk afgelopen jaar en echt alles kan.
Ik zou het gewoon met het ziekenhuis overleggen. Ik had een tijdje geleden een cliënt met ongeveer hetzelfde probleem en die mocht voor die laatste weken een speciale brace om wat een beetje hetzelfde effect heeft als gips. Alleen verwijderbaar. Ze moest wel beloven het om te laten en die brace was op eigen kosten
Heb onze reisverzekering gebeld en dit valt gelukkig 100% onder de dekking. Dus denk dat maar gaan doen en evt als gips eraf is nog weekje of 10 dagen dichterbij huis. Nl, België, Luxemburg ofzo