Klein Kind op scooter?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik vind het ook onverantwoord hoor!! Stel nou ook al rij je zacht en er komt een auto aangescheurd?? Of je rijd vaker een klein stukje met de kleine maar heel zacht, dan wil hij/zij ook wel s wat harder of ietsje verder en dan denk je agg waarom niet het gaat toch goed. Nee ik zou het nooit doen. Gister zag ik het nog man voorop vrouw achterop en kind van max. 3 jaar er tussenin. Nee ze zouden maar hard moeten remmen of aangereden worden....

Heb je zelf wel eens hard moeten remmen voor iets? Moet er ook niet aan denken dat er dan een kindje tussen mn benen staat hoor. Die plet je echt omdat je je schrap zet.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou dat echt nooit doen, veel te gevaarlijk.

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik deed dat ook met mijn vader, die bracht mij dan naar mijn tante.
    Vonden we geweldig!!!
    Maar moet er wel bij zeggen dat wij op een afgelegen industrieterrein wonen, en dat mijn tante 200 meter verderop woont.
    Maar zo zie ik ook wel eens mensen bij ons door het dorp crossen met een ukkie voorop, en dan rijden ze zeker wel 50!
    Dan denk ik, nou nee dat is niet bepaald slim!;)

Dus het ligt aan de situatie, en het gevoel van de ouders.

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het belachelijk, zou dat echt nooit doen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik rij al jaren op een snorbrommer. Me zoontje toen twee is van af dat moment altijd netjes achter op gegaan in een speciaal fietsstoeltje. En vond het prachtig.

Maar los geen haar op me hoofd die daar aan gedacht zou hebben levens gevaarlijk. NIET doen dus.

6. mamma1

mamma1 Actief lid

Apr 20, 2009
    420
    0
    0
    Wij hebben ook een scooter,maar onze zoon heeft er nog nooit op gezeten.Vind het eng ,als er wat gebeurd vallen ze wel harder dan op de fiets.Ben zelf al paar x met zon ding gevallen ,nou je bent echt gehavend...Ach wat ze niet weten missen ze ook niet.

7. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Is het voor een rondje of is het echt voor een stuk?
    M'n vader rijdt soms een heel klein rondje met de motor door de wijk, dit is +- 500 m. M'n neefje zit dan voorop tussen de tank en het zadel zegmaar.
    ( Hij rijdt echt niet harder dan 20 ofzo)

Als het voor een stuk is waar je gewoon moet oversteken/stoplichten hebt enz. zou ik het persoonlijk niet doen.
    Je weet immers nooit of je ineens moet remmen oid.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind wel dat je dit goed moet bespreken, want als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik mijn kinderen nog met een veilig gevoel kon achterlaten. Straks denken ze: ach mama ziet het toch niet!!! Zeker als je over dat autostoeltje ook al een discussie gehad hebt.

Ik zou duidelijk aangeven, dat als het gebeurt het oppassen klaar is. Duidelijk zijn, het is je meest waardevolle bezit he??? Tuurlijk mogen opa en oma wel eens wat extra's doen, maar niet iets wat gevaarlijk is, dan heb ik het meer over een extra koekje ofzo.

9. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Zo had ik het niet begrepen, wat lastig dat je niet met je ouders hierover normaal kunt praten. Ik denk wel dat ik het duidelijk aan zou geven; dat je het niet wilt hebben. En idd, wat eerder al gezegd is: hou het bij jezelf. Dus niet veroordelen wat zij doen, maar aangeven hoe jij wilt dat het gaat. Als zij graag willen dat de kleine komt, zullen ze zich toch enigszins aan jouw regels moeten houden. Dit soort belangrijke dingen vind ik dat je als ouders mag bepalen. Een koekje meer of minder heb je (helaas) niet altijd veel over te zeggen bij de oppas, maar veiligheid voor alles. Succes!

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik vind het heel moeilijk om er met ze over te praten.
    Want laatst kwamen ze dus bij me en vertelden ze hoe leuk ze met de kleine van mijn zus hadden gereden op de scooter. Ja, ik kan dan niet enthousiast reageren, want ik sta daar niet achter. Als ik er dan iets van zeg dan wordt het altijd een vervelend gesprek. Komt er altijd op neer dat ik niet zo heel moeilijk moet doen en dat ze echt wel heel goed op letten, echt niet gek zijn en wel weten wat ze doen... Tja ik heb niets over de kids van mijn zus te zeggen. Maar als het van haar mag, dan doen ze het ook sneller met mijn kids. Ze weten dat wij dat niet willen, maar toch heb ik het gevoel dat ze het soms wel doen. Want laatst versprak mijn vader zich een beetje volgens mij...

Ze denken altijd dat als ik er wat van zeg dat ik twijfel aan hun verantwoordelijkheid. Dat is in principe ook zo, maar ik wil gewoon dat ze inzien hoe gevaarlijk ik het vind. Ik snap wel dat zij denken dat er echt niets kan gebeuren, maar je weet maar nooit wat je tegenkomt. Ze zeggen altijd dat het op de fiets ook niet veilig is. Daar zitten ze ook voorop, als je dan valt dan ben je ook gewond.

En het ergste vind ik nog dat ze het mijn dochter soms beloven, zo van, de volgende keer mag jij ook even op de scooter he... Ja wat moet je er nou mee? Ik heb echt een heel goed contact met ze en mijn moeder past iedere week een dag op. Ze doen zoveel voor ons, zijn zo dol op de kids... Ik vind het zo moeilijk!!! Heb het gevoel dat ze onze mening niet respecteren!

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    +1 :$

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Ik zag dus net bij mn dochter op school dat een kindje van 2,5 opgehaald werd door mama op de scooter. Ze zat achterop in een speciaal kuipstoeltje oid wel in de stijl van de scooter dus leer. En ze zat met dr voetjes half vast, maar pastte niet echt. Maar iedere keer als mama gas gaf, zag je dat kindje naar achter gaan! Ze had wel steun onder in dr rug maar verder niet. Ik vond het echt niet kunnen ook al deed ze het dus wel op de goeie manier!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Buiten het feit om dat ik scooters afschuwelijke dingen vind en echt iets voor luie mensen (sorry voor de mensen die lichamelijk iets mankeren en de scooter nodig hebben, daarvoor is het fijn dat ze bestaan), zou ik mijn kind er nooit op laten zitten. Sterker nog, ik hoop dat mijn tieners ook nooit zo'n ding willen.

14. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Pfff, wat irritant dat je zo in 2strijd zitten. Ik snap je wel.
    Maar Mayron zou van mij nooit op een scooter mogen zitten. Hij is nu ook 2. En als mijn ouders dat niet zouden respecteren was het klaar met oppassen. Veiligheid boven alles.

Ze hebben de wensen van de ouder te respecteren en that's it.

Bovendien, maar dat is heel persoonlijk hoor, vind ik een scooter met kinderen achterop een beetje armoedig staan.

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Mijn dochter van 17 heeft er gelukkig ook nooit 1 gewilt.
    Heb teveel ellende met die dingen zien gebeuren. Laatste was een klasgenoot van haar die een ongeluk had gehad en dagenlang op het randje van de dood heeft gezweefd.
    Je bent gewoon heel kwetsbaar.

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Precies. Mijn moeder had vroeger een vriendinnetje die is verongelukt met de scooter, mijn oom heeft maandenlang in de kreukels gelegen omdat ie met de scooter tegen een boom is gereden, mijn neefje van 16 heeft een hersenoperatie gehad ten gevolge van een scooterongeluk en mijn nichtje van 16 heeft 2 maanden plat in het ziekenhuis moeten liggen omdat haar ruggenwervels zijn beschadigd na een scooterongeluk (die is nu nog aan het revalideren). Ik ken meer scooterongelukken in mijn omgeving dan auto-ongelukken terwijl er veel meer mensen met de auto rijden dan de scooter. Bovendien heeft mijn moeder een paar jaar in een revalidatiecentrum gewerkt als fysiotherapeut en die meent ook dat het voornamelijk scooter/motorongelukken zijn die ernstig letsel toebrengen.

Ik ging als tiener gewoon iedere dag met de fiets naar school. Driekwartier heen, driekwartier terug. En hier in de stad doe ik ook alles met de fiets, en dat is ook regelmatig driekwartier fietsen. Is goed voor me ;)

17. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Hier op het dorp rijden er zeer veel scooters, hier roepen de jongeren dat je pas stoer bent zonder helm en ik zie dagelijks ouders met kinderen tussen de benen staan, die rijden echt geen 30 hoor...De meeste scooters hier zijn opgevoerd.
    Ik vind het in ieder geval zeer onverantwoord. Om over de ongevallen maar te zwijgen.

Ook ik heb een hekel aan scooters, vind het een vervoermiddel voor mensen die slecht ter been zijn en/of ouderen!
    Hier op het dorp rijden er vooral jongeren met zo'n scooter....
    Ga toch een eind fietsen denk ik dan, doe ik ook ;)

18. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Als het nou een rondje door de straat is, ben ik echt niet zo kinderachtig. Maar ze waren laatst wel echt ver weg geweest. Wel stapvoets gereden, maar toch...
    Ik snap gewoon niet dat ze het zelf niet inzien. Hoe dring ik nou door? Snap ook niet dat mijn zus het allemaal goed vindt...

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ben hier kort en krachtig in
    dit vind ik zwaar ontverantwoord hoe kom je erbij om een kindje op een scooter te zetten om gezellig een stukje te rijden:x
    als je valt kan je lelijk vallen met kind:(

20. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik zou t nooit doen!

wie wel, vraag ik mij af.

Share This Page