Klein Kind op scooter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee dat vind ik onverantwoord.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Persoonlijk zou ik t niet doen.
    Maar mijn buuf (en die is gezinshulp) die doet t ook wel eens bij dr zoontje van anderhalf.
    Staat ie voor bij t stuur op de scooter en rijd ze zachtjes een blokje om het bankje heen.

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik vind het ook belachelijk.
    En het feit dat je ouders zeggen "dat ze wel weten wat ze doen" geeft alleen maar aan dat ze dus inderdaad het gevaar er niet van inzien. Dus extra gevaarlijk.

Want het begint zachtjes, en kleine vind het leuk en wil meer, opa/oma gaat wel iets harder... etc...

4. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Ik vind het ook onverantwoord, zou het zelf ook niet toelaten.

Denk toch dat je er nog eens met ze over moet praten, miss de regels laten zien die er zijn. En miss eens met je zus praten?
    Waarom zij het wel goed vindt en of zij wel van de gevaren weet.

Sterkte ermee iig, lijkt me heel lastig als je niet goed over zulke dingen kan praten met ze. Helemaal omdat ze wel 1x in de week oppassen. Ik zou mijn kinderen daar dan niet meer met een gerust hart achter laten.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind het niet kunnen

6. 4days

4days Niet meer actief

Nou wij doen het regelmatig.

Mijn vader heeft een scooter en dan laat hij ons zoontje tussen zijn benen staan. Zijn knieƫn komen links en rechts tot aan het stuur, dus er is geen enkele manier waarop hij eraf kan vallen ofzo. En hij rijdt alleen stapvoets hoor. Maar ik zie hier eerlijk gezegd geen gevaar in. Hij rijdt ook alleen op zo'n pleintje, waar geen ander verkeer komt.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee op een pleintje kan het geen kwaad. Maar echt een eind weg kan niet vind ik. Ook al rij je nog zo zachtjes...

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Grappig dat het hier over gaat. Ik was gisteren met mijn dochter een stuk aan het fietsen en toen stond er naast me bij het stoplicht een moeder met haar dochter van een jaar of 2,5 en dat meisje zat los op de scooter! Ze hield zich vast aan het stuur...Ik was helemaal in skock en zo keek ik dan ook denk ik. Die moeder keek me echt super boos aan terwijl ik alleen maar vol verbazing zat te kijken. Ik vroeg me al af of ik nu gek geworden was maar gelukkig lees ik hier dat dat niet zo is!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het niet verantwoord. Je laat een kind van die leeftijd ook nog niet los op de fiets zitten... en met reden!
    Als het misgaat, vergeef je het jezelf nooit! En het is ook absoluut niet nodig. Dus waarom zou je? Er zijn genoeg andere leuke dingen te bedenken om met de kinderen te doen!

En als mijn man en ik tegen onze ouders zeggen dat we iets niet willen m.b.t. ons kind en ze doen het toch of ze zeggen dat ze het toch gaan doen, dan zullen ze hun kleinkind niet vaak meer zien. En al helemaal niet zonder ons toezicht!

De ouders bepalen hoe er met een kind wordt omgegaan, niet de grootouders! En het is in mijn ogen echt volslagen belachelijk om daar ruzie over te maken.

10. 4days

4days Niet meer actief

ja oke, dat is ook wel heel erg...

11. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Ik zie meerdere papa's hun kinderen met een motorscooter naar de kdv brengen.
    Achterop in een zitje die onder de 'buddy sit' vast zit.
    Ik zou het nooit doen! Het ziet er eng uit.

Maar kennelijk mag het..?

Deel Deze Pagina