moet ff mijn verhaal kwijt mijn zwangerschap was erg rot vliezen al gebroken met 26 weken mijn meisje is nog blijven zitten tot 37 weken toen hebben ze een handje geholpen omdat ze ook al een groeiachterstand had van 5 weken ze is geboren met 2360 gram en 44 cm op zich netjes maar ja wel prematuur en dysmatuur (prematuur omdat ze een groeiachterstand had en dus bekeken/beoordeelt werdt als baby van 32 weken) we mocht na 2 dagen het ziekenhuis verlaten vond ik ook wel fijn na 10 weken opname eindelijk naar huis naar me andere meisje eerste weken thuis ging erg goed maar na 3 weken kwamen er kleine en grote probleempjes met 4 weken is ze bijna gestikt in haar voeding 3x blauw aangelopen en stopte met adem halen dus opname en aan allemaal toeters en bellen na week mocht ze weer mee naar huis 2 dagen is het goed gegaan en toen begon kayleé met huilde nou ja krijste 24/7 en spugte erg veel maar ja er werdt verder niet veel aan gedaan op een zekere zin (na 4 maand een huilende baby) zat ik er zo door heen dat ik haar achter heb gelaten in het ziekenhuis met de instelling jullie redden jullie er maa mee ik kom haar pas weer halen als jullie de oorzaak hebben gevonden van het huilen en het spugen nou ja uiteindelijk was de oorzaak vrij simpel haar hele buikje zat vol met lucht door al dat gehuil waardoor de voeding gelijk weer met een boog naar buiten kwam maar kinderarts maakte zich geen zorgen want ze groeide wel wel erg langzaam maar ja ze groeide kinderarts was te vreden nu zijn we 2 maand verder en ik heb een vrolijke baby maar nu eet ze sins 2 weken bijna niet meer :S nog net genoeg om neit uit te drogen maar dan heb je het ook echt gehad maar ja ze is wel vrolijk ze lacht ze brabbelt dus ik maakte me niet echt zorgen maar vandaag voor controlle geweest en de kinderarts schrok van haar ze was broodmager volgens de kinderarts (maar is mij als moeder neit opgevallen) ze is ook afgevallen ze was vorige maand 5115 gram en nu 5034 gram en niet gegroeit in lengte dus ze hebben 12 buisjes bloed van haar afgenomen voor de niertjes,lever en bloedarmoede enz te controlleren en ze moet nu 4x daags 180 water met 7 schepjes voeding 1 meer dan normaal om voedingstoffen er uit te halen zo dat ze weer gaat groeien maar de flessen moetten leeg en volgende week dinsdag moet ik terug voor controlle als het dan niet beter is wordt ze weer opgenomen maar ik zit met dat fles probleem ze eet niet vanmorgen 10:30 eerste fles pas die ging leeg gelukkig is 200 cc vanmiddag moest ze om half 3 eten maar wou ze niet uitendelijk ging ze om 4 uur eten en heeft ze weer 90 cc laten staan van de 200 en om 8 uur moest ze dus weer en heeft ze maar 10 cc gedronken en krijg er niks meer in nu was mijn vraag welke mama heeft dit ook gehad en wat is een goede oplossing om het eten er in te krijgen kan haar ook niet dwingen als zij het niet eet ja kan ik ook wijnig als mama toch?? of zit ik nu fout pffffffff is soms erg moeilijk kindjes dankjullie wel voor mijn verhaaltje te lezen en evt reacties
Heb je geprobeerd om die voeding te verdelen over meerdere flessen? En dan eentje 's avonds laat of 's nachts te geven, slapend? 6 maanden is overigens wel een leeftijd voor fles-weigerings-fase. Dat is voor jullie nu niet handig. Maar heeft de kinderarts niet een andere voeding voorgeschreven oid? Want geef je nog steeds 1 liter kunstvoeding per dag, dat is de hoeveelheid voor een 'gewone' groei, en niet voor extra groei.
ze krijgt ne 4x 200 dus als ze alles op drinkt krijgt ze 800 maar daar drinkt ze hoog uit 500 van op dus te wijnig en als ik het verdeel over meerdere flessen drinkt ze nog minder dus dat werkt ook niet nee ze heeft niks voor geschreven alleen 1 schepje meer voeding in de fles en meer niet
Heftig en lastig verhaal... Onze kleine weigert ook regelmatig de fles... Altijd al een de uitdaging wordt nu alleen maar groter met inderdaad de verdwijnende zuigreflex... Wij dwingen haar niet om te drinken. Wat hier helpt is haar plat neerleggen voor de voedingen op een kussen. Wij laten haar vrij liggen, maar heb ook gelezen dat er soms zelfs ingebakerd wordt tijdens de voedingen. Alle afleiding weghalen tijdens de voedingen (tv, radio uit, speeltjes weg, geeeeeeen mensen die boven haar hangen om mee te kijken tijdens de fles (Grrrrr:x) ...) Zelf zuiggeluidjes maken ; als in het is tijd om te eten kleine! Haar heel rustig benaderen met de fles, zelf veel rust uitstralen, de tijd nemen voor de fles. Dat is alles dat ik nu kan bedenken! Succes, GRTZ.
Wat soef al zegt, aangevuld met dat je haar onder haar kinnetje kunt kriebelen om te stimuleren te gaan zuigen. Zachtjes over de wang aaien helpt soms ook.
Lastig he als ze zo slecht drinken. En jou kleine valt nog af ook. Heftige tijd hebben julli gehad. Mijn zoontje dronk bijna altijd maar 500 cc. Was altijd de cc`s aan het tellen. Soms waren en dagen dat hij wel rond de 800 dronk. Maar mijn zoontje bleef er wel op groeien.
Vandaag weer met haar naar kinderarts geweest omdat het een lappe pop was zat geen leven meer in echt heel eng ze hebben haar gewogen en ze is gewoon in 24 uur 100 gram afgevallen Dus ze hebben haar daar ook gehouden ze krijgt nu 6x 125 cc aangeboden wat ze daar van laat staan gaat via de zonde naar binnen ze heeft een virus te pakken denken ze maar ze weten niet wat ze drnken mis het rs virus dus ze hebbn vandaag ook snot en ontlasting op de kweek gezet maar wat ik eng vind is dat bijna niemand bij nhaar mag alleen papa mama opa en oma en als we bij haar komeb moeten wr mond kapje op en schort aan rn handschoenen aan om andere kindjes niet te besmettn maar dn denk ik gelijk jeetje is het zp erg en ja hoe lanf ze daar ligt is onbrkent ze moet eerst alle flessen weer zelf leeg drinken en aankomen voor dat ze mag gaan
Oh wat erg! Ze heeft nu een eigen kamer? Jij mag gewoon altijd bij haar blijven, en dan hoef je die schorten niet aan. Alleen mag jij dan niet zomaar over de afdeling wandelen. Heel veel beterschap!!
Ja ze heeft een eigenkamer nu en idd ik magvwel bij haar blijven maar dan mowt ik alsnog dat schort enz aan ivb met als ik naar de ouder kamer ga om een kopjw koffie te halen want als ik dan een andere papa of mama tegen kom ia de kans groot dat kaylee haar bakterien bij dje andere ouder terecht komt en zo bij dar andere kindje komt want dan word hij of zij alsnog besmet
Dat begrijp ik, maar je kunt ook gewoon altijd op de kamer van je dochter blijven? (Behalve naar de wc/douchen)?
Tjonge wat een verhaal! Hoop dat je meisje snel een beetje aankomt! Rond de 6 maanden is wel een beruchte flesweiger periode. Krijgt ze nog iets andres dan de rest van haar voeding via de sonde? Hier ook een slechte groeier (en altijd 'slechte drinker' geweest). Bij ons was het ook erg belangrijk dat er geen afleiding was etc. wat soef ook zegt. het is nog steeds een grazer qua eten en ook hij is erg ziek geweest 2 weken geleden waardoor je zijn ribbetjes kan tellen, wij gaan over 2 weken naar de ka, ben benieuwd. Jullie veel sterkte!
Misschien steekt dit je een hart onder de riem: mijn dochtertje moest ik met 6 maanden, direct na een operatie, weer op laten nemen omdat ze ook niet meer wou eten, ze gilde de hele tent bij elkaar. Het was een virus, ze hebben nooit gevonden welke het was, en ze heeft een paar dagen een sonde gehad. Ook met van die schorten, mondkapjes en handschoenen bij het verschonen gehad. En ze lag in een isolatiekamer, dus helemaal alleen. Maar door veel oefenen van mij en de verpleging pakte ze de fles weer prima op, en mocht ze met geloof ik een week weer naar huis. Ze groeide als kool en doet dat nog steeds Heel veel succes en sterkte, zit het gewoon uit in het ziekenhuis, neem alle hygiene regels in acht en dan komt het vast wel goed.
vandaag bloed uitslag enz binnen ze heeft rs virus en rino virus te pakken en krijgt verdere onderzoeken waarom ze zo slecht groeit
Jeetje arm klein meisje! Dat is nogal wat zeg! Dan is het logisch dat ze niet meer wil eten en drinken... Sterkte daar in het ziekenhuis! En niet dwingen met het eten hoor, dan nu maar even via infuus of sonde vocht en voeding binnen krijgen...! Dat zelf drinken komt wel weer, beter dan nu forceren en een aversie tegen eten/ drinken krijgen! GRTZ!
Heel lastig als je kindje niet goed eet. Mijn zoontje at tot ie een half jaar was ook erg slecht, vaak maar 500 cc per dag, meer kreeg ik er echt niet in. Het gekke was dat hij wel als kool groeide dus ik heb me er nooit echt zorgen over gemaakt. Als je kindje niet goed groeit is het natuurlijk een ander verhaal. Ik heb dus geen tips voor je, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
ze krijgt nu al minder in de fles normaal thuis 200 hier 120/130 en dan 6x inplaats van 4x en alles wat ze van die 130 niet wil wordt zonder problemen zo via zonde gedaan ook als ik zeg ze iste zwak of te moe om de rest te drinken gaat het ook via de zonde verder dat is wel fijn
nou eten doet ze allemaal weer zelf zelfs fruit al weer 2 dagen vanavond gaan we beginnen met de avond hap er bij maar ze mag voorlopig nog niet naar huis want ondanks dat ze zo goed eet groeit ze niet ze valt nog steeds af